مقاله

معرفی 10 کشور در بازی Crusader Kings 3 که شروع چالش‌برانگیز دارند

مهارت‌های خود را محک بزنید

در بازی تحسین‌شده‌ی Crusader Kings 3 صدها فرمانروایی منحصربه‌فرد از سراسر جهان وجود دارد که بازیکنان می‌توانند هر کدام را که خواستند انتخاب و خود را سرگرم کنند. شما می‌توانید در نقش یک فرمانروا در خاورمیانه قرار بگیرید، یا به اروپا بروید و در نقش یکی از فرمانروایان انگلیسی بنشینید که قرار است در برابر لشکر 10 هزار نفری وایکینگ قرار بگیرد، انتخاب با شماست! اگر پیش از مطالعه‌ی این مقاله از استراتژیک کلاب بازی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که در بازی Crusader Kings 3 دو سال شروع متفاوت وجود دارد: سال 867 پس از میلاد و سال 1066 پس از میلاد.

در هر یک از سال‌های شروع، بازی خود فرمانروایی‌هایی را برای انتخاب پیشنهاد می‌کند که هر کدام بر اساس حاکمان تاریخی آن دوران و چالش‌های آن‌ها به شما پیشنهاد می‌شوند. بسیاری از فرمانروایی‌های پیشنهادی برای بازیکنان مبتدی بسیار مناسب هستند، اما سایر بازیکنان معمولی و حرفه‌ای دیگر دنبال چالش‌های جدید هستند و سعی می‌کنند که بیشتر فرمانروایی‌هایی را انتخاب کنند که شروع بسیار چالش‌برانگیزی دارند. بازیکن آزاد است هر کشوری را که می‌خواهید از روی نقشه جهان بازی انتخاب کند، بعضی فرمانروایی‌ها بسیار قدرتمند هستند و چالش کمی به همراه دارند، اما برخی دیگر که در این مقاله قصد دارید به آن‌ها بپردازیم، مهارت‌ها و توانایی‌های شما را حسابی به چالش خواهند کشید.

10. پادشاهی کوچک (Petty King) الا اسولفسون (Ælla Oswulfson) از نورثامبریا (Northumbria)

سال آغازین: 867 پس از میلاد

سال 867 پس از میلاد در دوران اوج وایکینگ‌ها دنبال می‌شود، دورانی که در آن، نمی‌توان برای انگلستان آینده‌ای روشن متصور شد. ارتش بزرگی از مردمان نورسمن (Norsemen) به قلمرو پادشاهی نورثامبریا حمله کرده و سعی در تصرف کامل آن دارند. در این حین، پادشاه نورثامبریا، الا اسولفسون، در تلاش است تا وایکینگ‌ها را عقب براند و پادشاهی‌اش را به دوران اوجش بازگرداند. با این حال، سربازان بی‌روحیه و اندک انگلیسی، شانس چندانی در مقابل ارتش عظیم و پرقدرت وایکینگ‌ها ندارند.

وایکینگ‌ها به دنبال هیچ صلحی نیستند و تا زمانی که تمام انگلستان را فتح نکنند، آرام نمی‌گیرند. شما اگر در نقش پادشاهی نورثامبریا قرار بگیرید، کمتر از هزار سرباز در اختیار خواهید داشت که به تنهایی در مقابل لشکر ده هزار نفری وایکینگ‌ها شانسی نخواهند داشت. اگر پادشاه نورثامبریا نتواند در جنگ علیه وایکینگ‌ها پیروز شود، پادشاهی‌ خودش را به طور کامل از دست خواهد داد. شکست وایکینگ‌ها ممکن است که دشوار و حتی غیرممکن به نظر برسد، اما پادشاهی نورثامبریا با کمک سایر متحدان انگلیسی‌اش، قطعاً شانسی خواهد داشت.

9. شیخ رستم کارن‌زاده از مازندران

سال آغازین: 867 پس از میلاد

رستم یکی از معدود فرمانروایان زرتشتی ایرانی است که در شمال ایران قرار دارد و بازیکنان می‌توانند آن را انتخاب کنند. این پادشاهی کوچک تبعه و یا به عبارتی وَسِل (Vassal) امیرنشین (Emirate) هاشمید است، یک کشور کوچک که بین سه قلمرو قدرتمند در خاورمیانه قرار گرفته است. با توجه به کوچک بودن فرمانروایی رستم در آغاز و زرتشتی بودن آن، بازیکن ممکن است که به سرعت مورد حمله همسایگان قدرتمندش قرار بگیرد و نتواند متحد پیدا کند. بیشتر کشورهای و امیرنشینان در خاورمیانه و ایران مسلمان هستند و به همین دلیل است که بازی در نقش یک کشور زرتشتی به شدت چالش‌برانگیز خواهد بود.

بازیکنان ممکن است که با وجود تمامی تلاش‌ها، توسط همسایگان قدرتمند خود تسخیر شود، اما همچنان می‌تواند در آینده و در فرصت مناسب، مجدد استقلال پیدا کند. بازیکن همچنین می‌تواند حتی با وجود تسخیر شدن، دین زرتشتی خود را به صورت مخفیانه حفظ کند و حتی آن را گسترش دهد.

8. رئیس قبیله اودروی ملقب به عمیق ذهن از وسترلند (Vestrland)

سال آغازین: 867 پس از میلاد

در سال 867 پس از میلاد، ایسلند توسط دو رئیس قبیله اداره می‌شود که اودروی و گاردار نام دارند. اودروی به مذهب کاتولیک ایمان دارد و با همین دین بر بخشی از مردم ایسلند حکمرانی می‌کند. این در حالی است که همسایه او یعنی گاردار، از یکی از دین‌های کهن وایکینگ‌ها تبعیت می‌کند. ازاین‌رو، شما به عنوان بازیکنی که در نقش اودروی قرار دارید، در محاصره‌ی دشمنان قرار دارید. اودروی به همان اندازه که شانس پیروزی بر گاردار و کنترل کامل بر سرزمین ایسلند را دارد، شانس شکست خوردن را نیز دارد و ممکن است که به جای شما، گاردار موفق به تصرف کامل ایسلند شود.

به طور کلی، شما نقطه آغاز بسیار چالش‌برانگیزی دارید، یک حرکت اشتباه، شکست در یک نبرد و عدم تقویت ارتش خود، می‌تواند ایسلند را به طور کامل تسلیم گاردار کند، پس شما برای حفظ فرمانروایی و دین خود، باید هر طور که شده بر گاردار و نیروهایش چیره شوید و ایسلند را متعلق به خود کنید.

7. پادشاه هارولد دوم گادواینسون از انگلستان

سال آغازین: 1066 پس از میلاد

انتخاب این پادشاهی برای شروع بازی در سال 1066 پس از میلاد، به پیشنهاد خود بازی است که توسط خود بازی به عنوان یک کشور سخت برای شروع برچسب‌گذاری شده است. این به این دلیل است که پادشاه هارولد دوم نه با یک، بلکه با دو پادشاه دیگر در همان ابتدای بازی وارد جنگ می‌شود که هر دو پادشاه مدعی تاج‌وتخت انگلستان هستند. موقعیت اولیه شما ضعیف است و دشمنان شما از نظر عددی قدرتمند‌تر از نیروهای شما هستند.

شما به عنوان پادشاه هارولد دوم، باید در دو جبهه بجنگید، دو دشمن قدرتمند که هر کدام توانایی تسخیر کامل انگلستان را دارد. با این حال، اگر شما بتوانید بر آن‌ها غلبه کنید و جریان تاریخ را تغییر دهید، می‌توانید به سرعت جایگاه خود بر پادشاهی انگلستان را تثبیت و خود را به یکی از قدرتمند‌ترین پادشاهی‌ها در جهان تبدیل کنید.

6. پادشاه سانچو رِمیرز از آراگون (Aragon)

سال آغازین: 1066 پس از میلاد

اسپانیا در سال 1066 پس از میلاد، در آشوب کامل قرار دارد و متلاشی شده است. این منطقه‌ی ثروتمند در این سال، بین بسیاری از حاکمان مسیحی و مسلمان که هر کدام آرزوی سلطه بر این شبه‌جزیره را دارند، تقسیم شده است. پادشاه سانچو بر قلمروی کوچکی در پای رشته‌کوه پیرنه‌ی اسپانیا حکمرانی می‌کند که توسط پادشاهان مسیحی و شاهان مسلمان بسیار محاصره شده است که هر کدام سرزمین غنی او را برای خود می‌خواهند.

شما به عنوان کسی که قرار است پادشاه سانچو را در این مسیر هدایت کنید، تنها کاری که باید بکنید این است که زنده بمانید و پا به پای همسایگان خود پیش بروید. با این حال، این چندان آسان هم نیست. برای مستقل باقی ماندن، باید متحدان قوی‌ای داشته باشید چرا که اگر متحد قوی‌ای نداشته باشید، خیلی زود مورد حمله یکی یا چند تا از پادشاهان مسیحی و مسلمان قرار می‌گیرید.

5. راجا ویجایاباهو از ویجایاباهو راج (Vijayabahu Raj)

سال آغازین: 1066 پس از میلاد

راجا ویجایاباهو به عنوان پادشاه چهار شهرستان در جنوب سریلانکای امروزی حکمرانی می‌کند که در آغاز چندان شرایط صلح‌آمیزی ندارد. راجا ویجایاباهو در ابتدا درگیر یک شورش گسترده علیه جانشین قدرتمند خود می‌شود و کل جزیره را به درگیری می‌کشاند. بازیکن در نقش راجا ویجایاباهو، ارتش بسیار بزرگی در ابتدا دارد که می‌توان گفت شکست شورشیان برای بازیکن چندان دشوار نخواهد بود و به راحتی ممکن است.

با این حال، هشتاد درصد از نیروهای بازیکن توسط سربازان ویژه تشکیل شده است، به این معنی که آن‌ها بازیابی نمی‌شوند و هر چه در جنگ‌ها شرکت کنید، تعدادشان کمتر و کمتر می‌شود. سربازان خود کشور بسیار کم هستند که این می‌تواند پس از شکست شورشی‌ها و کسب استقلال، بازی را چالش‌برانگیزتر کند. به طور خلاصه، قدرت اولیه شما که ارتش‌ بزرگتان تلقی می‌شود، در همان ابتدا به سرعت از بین خواهد رفت و این استقلال شما ممکن است خیلی زود توسط کشورهای همسایه مورد تهدید واقع شود.

4. رئیس قبیله رگنار اولافرسون از مِدِلپاد (Medelpad)

سال آغازین: 867 پس از میلاد

رگنار رئیس قبیله یک بخش کوچک در سوئد است که ثروت و نیروی انسانی بسیاری در ابتدا ندارد. شروع بازی با رگنار بسیار آهسته و البته چالش‌برانگیز خواهد بود چرا که همسایه‌های قدرتمندی در کنار خود دارد که هر یک به دنبال چیره شدن بر ناحیه کوچک تحت کنترل او هستند. یکی از شاهان قدرتمند وایکینگ در نهایت پس از گسترش ارتش خود، به سمت شمال سوئد لشکرکشی خواهد کرد که این به معنی تصرف سرزمین رگنار خواهد بود.

خوشبختانه، بیرون آیرون‌ساید، کسی که در نهایت به سمت شمال سوئد لشکرکشی می‌کند، در هنگام شروع بازی در جنگ با انگلستان است و به بازیکن که در نقش رگنار قرار دارد، این فرصت را می‌دهد تا به سرعت فرمانروایی‌های کوچک شمال خود را تسخیر کند. با این حال، فراموش نکنید که جنگ وایکینگ‌ها با انگلستان چندان طول نخواهد کشید و شما باید سرعت عمل خوبی از خود نشان دهید. لازم به ذکر است که پس از فتح چند کشور کوچک، مجدد خود را در محاصره فرمانروایی‌های وایکینگ قدرتمند می‌بینید که کشورگشایی شما را دشوار و حتی غیرممکن می‌کنند. ازاین‌رو، بازیکن باید به فکر کشورگشایی در خارج از سوئد بیفتد.

3. رئیس قبیله دواراما از دوآرا (Daura)

سال آغازین: 867 پس از میلاد

دوارما فرمانروای یک منطقه کوچک در آفریقا است که اگرچه شروع چندان دشواری ندارد، اما در طول روند بازی این احتمال وجود دارد که دشمنان قدرتمندی برای خودش درست کند. بازیکن باید دائماً درگیر مبارزات داخلی و خارجی بر سر مذهب و سرزمین شود که این مسئله شما را در مقابل پادشاهی‌ها و امپراتوری‌های بزرگ‌تر در آن منطقه قرار می‌دهد. به طور کلی، متحد کرد آفریقا تحت مذهب خاص خود ممکن است، اما مهارت و صبر زیادی می‌طلبد.

2. دوک کاسپر از لوتیشیا (Luticia)

سال آغازین: 1066 پس از میلاد

کاسپر اگرچه ضعیف‌ترین فرمانروایی در شمال آلمان محسوب نمی‌شود، اما او در میان برخی از قلمروهای قدرتمند و متخاصم همچون امپراتوری روم مقدس و دانمارک قرار دارد. مذهب کشور لوتیشیا اسلاو است که این مذهب مورد پذیرش امپراتوری روم مقدس که از مسیحیت پیروی می‌کند و در همسایگی لوتیشیا قرار دارد، نیست و هر لحظه می‌تواند بر این کشور اعلام جنگ مقدس کند. از طرفی دیگر، در شمال کشور لوتیشیا دانمارک قرار دارد که آن هم رؤیای گسترش قلمرواش را در سر دارد و هر لحظه ممکن است که به این کشور حمله کند.

شما به عنوان کسی که در نقش دوک کاسپر قرار دارید، باید سعی کنید که به سرعت متحدان قدرتمندی در شرق خود پیدا کنید، زیرا اگر نتوانید متحدی قدرتمند پیدا کنید، خیلی زود توسط همسایگان خود فتح خواهید شد. اتحاد ممکن است تنها راهی باشد که برای بقا وجود دارد.

1. باسیلئوس کنستانتینوس دهم از امپراتوری بیزانس (Byzantine Empire)

سال آغازین: 1066 پس از میلاد

در شروع، بازیکن به عنوان پادشاه امپراتوری بیزانس آغاز به کار می‌کند، اما امپراتوری بیزانس دیگر در دوران اوج قدرتش نیست و اکنون در موقعیتی کاملاً متزلزل قرار دارد. امپراتوری باسیلئوس گرفتار نارضایتی داخلی و در شرف فروپاشی است و در طول نبردهای دنباله‌دار، امپراتوری‌اش به تدریج به دست امپراتوری سلجوقی می‌افتد. به طور خلاصه، باسیلئوس کنستانتینوس دهم پیر فرمانروای یک امپراتوری شکننده و روبه‌زوال است که بازی را با چنین شرایطی آغاز می‌کند و در همان اول در جنگ با امپراتوری سلجوقی قرار دارد.

سلجوقیان در ابتدای شروع بازی، با هدف فتح پادشاهی ارمنستان به شما حمله‌ور شده‌اند و شما در همان آغاز بازی درگیر جنگی سرنوشت‌ساز هستید. ارتش سلجوقیان دو برابر ارتش امپراتوری بیزانس است و شما به عنوان فرمانروای این امپراتوری، کار دشواری در شکست دادن ارتش سلجوقیان دارید. اگر شما بتوانید از امپراتوری بیزانس دفاع کنید، مشکلات داخلی‌اش را برطرف کنید و آن را به شکوه سابقش بازگردانید، شما قطعاً به بزرگ‌ترین و قدرتمندترین امپراتوری در کل بازی تبدیل خواهید شد.

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها