مقاله

چگونه در بازی Age of Empires 2 نوب نباشیم؟

با این نکات، در نبردهای آنلاین حرفه‌ای‌تر می‌شوید

تقریبا 25 سال از زمان انتشار Age of Empires 2: The Age of Kings می‌گذرد، اثری که توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کرده و مخاطبین زیادی به دست آورد. به لطف ریمستر شدن بازی‌های مختلف، کامیونیتی Age of Empires 2 همچنان برقرار است، حتی خیلی بهتر گذشته.

آخرین نسخه عرضه شده از این بازی RTS فوق‌العاده با عنوان Definitive Edition شناخته می‌شود که در کنار افزودن تمدن‌های جدید، گرافیک بازی را بازسازی کرده و همچنان به ریشه‌های آن وفادار مانده است. بنابراین، می‌توان گفت الآن بهترین موقع برای تجربه بازی و لذت بردن از آن است. اگر برای اولین بار می‌خواهید این اثر را تجربه کنید، این راهنما برای شما نوشته شده است.

نکاتی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته می‌شود، به شما کمک می‌کند تا بتوانید نبردهای آنلاین حرفه‌ای‌تری داشته باشید و از بخش آنلاین این بازی که مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش آن است، بیشترین لذت را ببرید. به طور کلی با این نکات، دیگر به راحتی توسط بازیکنان شکست نخواهید خورد. با وب‌سایت استراتژیک کلاب و ادامه این مطلب همراه باشید.

شما همچنین می‌توانید این بازی را با لینک مستقیم از وب‌سایت ما دانلود کنید. اگر می‌خواهید بخش آنلاین آن را تجربه کنید، باید بازی را خریداری کنید که با مراجعه به فروشگاه استیم کلاب، می‌توانید آن را کمترین قیمت ممکن از ما بخرید.

خبری از آرامش نیست

اگر به دنبال یک بازی شهرسازی آرامش‌بخش هستید که در روزهای تعطیل به تجربه آن مشغول شوید، بهتر است گزینه‌های دیگری را بررسی کنید. Age of Empires 2 یک بازی رقابتی‌ست و باید چیزهای زیادی را در ذهن داشته باشید. در طول بازی، چهار دوره وجود دارد که از طریق آن‌ها داستان را دنبال می‌کنید که عصر تاریکی، دوران ارباب‌رعیتی یا فئودال و… را شامل می‌شود.

بازی را با یک Town Center و روستاهای اطراف آن شروع می‌کنید. چطور می‌توانید منابع کافی برای ورود به عصر فئودال را به دست آورده و همچنین منابع مورد نظر را برای روستایی‌هایی که به آن نیاز دارند خرج کنید؟ اگر تمام تمرکز خود را روی گسترش روستاها بگذارید، چطور می‌خواهید ارتشی بسازید که از خراب‌کاری‌های دشمن جلوگیری کند؟ باید به جواب این سوالات دست یابید تا در همان ابتدا به مشکل نخورید.

آشنایی با کلیدهای میانبر

Age of Empires 2 سیستم جامعی برای کلیدهای میانبر دارد که با استفاده از آن، می‌توان زمان کمتری را صرف ساخت یونیت‌ها، سازه‌ها، جمع‌آوری منابع و… کرد. اگر می‌خواهید مستقیما به Town Center بروید، یک کلید برای این کار وجود دارد.

بازی چیزهای زیادی از این قبیل داشته و نیازی نیست تمام زمان خود را صرف جابجایی ماوس به گوشه صفحه نمایش و جستجو برای موارد لازمه کنید. حتی یادگیری یک‌سری کلید میانبر اصلی می‌تواند در زمان شما برای مبارزه با دشمن صرفه‌جویی کند.

تفاوت‌ نقشه‌ها

نقشه‌ها یا مپ‌ها در بازی برتری‌هایی نسبت به دیگری دارند. این مورد به تجربه شما، تمدن و حتی مبارزه در برابر CPU یا گیمرها بستگی دارد. Arena و Black Forest دوتا از مپ‌های خوب برای گیمرهای مبتدی هستند، چرا که روی دفاع شما تاثیر بیشتری می‌گذارند. مپ Arena در عصر تاریکی قرار داشته و شما را در یک قلعه سنگی قرار می‌دهد. Black Forest هم یک جنگل با تعداد زیادی درخت دارد که می‌تواند مانعی برای دید دشمن باشد.

انتخاب یک مپ مناسب برای تمدن شما از دیگر نکات مهم بازی‌ست. برای مثال، اگر می‌خواهد در نقشه‌ای قرار بگیرید که خبری از دریا در آن نیست، بهتر است نیروهای کره‌ای را انتخاب نکنید، چرا که یکی از بهترین یونیت‌های آن‌ها Turtle Ship است. یک‌سری از مپ‌های بازی هم بیشتر مناسب بازی در برابر گیمرهای واقعی هستند تا هوش مصنوعی. مهاجرت هم باعث می‌شود با وجود از دست رفتن منابع، مجبور به کوچ کردن به جزایر بزرگ‌تر باشید. این مفهوم باتوجه به هوش مصنوعی بازی، چندان برنده نیست.

ارتقای زره و سلاح نیروها

در عصر فئودال، استفاده از بعضی سازه‌ها برای گیمرها راحت نیست. با این حال، اگر اختصاص منابع را به درست انجام داده باشید، نباید نگران باشید.

یکی از مهم‌ترین سازه‌هایی که باید به آماده‌سازی آن اهمیت ویژه‌ای داد، بلک‌اسمیت (Blacksmith) است. بلک‌اسمیت خیال شما را از واحدهایی با بهترین زره و اسلحه راحت می‌کند. این یک برتری نظامی نسبت به دشمن محسوب می‌شود. بنابراین، ساختن بلک‌اسمیت را به خاطر سپرده و از همه مهم‌تر، با ورود به هر دوره جدید سری به آن بزنید.

از Scoutها استفاده کنید

با شروع بازی، تنها واحد نظامی شما احتمالا یک دیده‌بان یا Scout خواهد بود. حضور یک Scout در اوایل بازی شما از اهمیت زیادی برخوردار است. عصر تاریکی با نقشه‌ای مه گرفته شروع شده و از این جهت، شما نمی‌توانید ببینید که دشمن شما در چه جایی قرار گرفته است. حتی امکان پیدا کردن منابع هم در مه وجود ندارد.

اینجاست که Scout وارد می‌شود. شما می‌توانید یک دیده‌بان را به صورت دستی کنترل کرده یا با استفاده از ویژگی Auto Scout، حرکت او را زیر نظر بگیرید. از قرار دادن Scoutها در خطر بپرهیزید چرا که به سرعت می‌میرند. در حالی که این دیده‌بان آخرین نیروی شما از این واحد نیست، ممکن است مدتی طول بکشد تا نیروی مشابه دیگری به دست آورید.

کنترل منابع کلیدی

با ورود از نقشه‌ای به نقشه دیگر همه‌چیز فرق می‌کند، اما یک چیز ثابت این است که طلا در بازی یک متریال عمومی‌ست. جدای از این، Relicها کمیاب هستند و به دست آوردن‌شان آسان نیست.

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید که روستایی‌ها هرچه سریع‌تر به پیدا کردن طلا مشغول شوند، اما برای سرعت بخشیدن به کار، باید تعداد زیادی از آن‌ها را مشغول کنید. بهترین راه این است که با استفاده از یک Scout معدن طلای جدیدی پیدا کنید، سپس تعدادی از کارگران خود را به آنجا برده و یک برج در کنار معدن بسازید. زمانی که طلا تمام شود، باید به دنبال Relicها باشید. به لطف این منابع، طلای رایگان به دست می‌آورید.

به کار گرفتن Town Center

یکی از چیزهایی که به صورت مداوم راجع به این بازی در فضای مجازی می‌بینید، مشغول نگه داشتن Town Center است. این سازه در واقع اولین چیزی‌ست که به صورت پیش‌فرض در اختیار دارید. شما از این طریق اقدام به ایجاد روستاها کرده و وارد دوره‌های مختلف داستان می‌شوید.

در عصر تاریکی، تا جایی که می‌توانید اقدام به ساخت روستا کنید. اگر منابع غذایی شما برای انجام این کار تمام شد، فورا مقداری را به Town Center برده تا غذای بیشتری داشته باشید. اگر نتوانستید روستاها و کارگران بیشتری ایجاد کنید، آن‌ها را به Loom ارتقا دهید تا کشتن‌شان سخت‌تر شود. سپس دوباره به ساخت و ساز مشغول شوید. هدف اصلی این است تا Town Center را رها نکنید، باید همیشه از آن کار بکشید.

دانش با قدرت برابر است

در رابطه با ساخت صومعه (یا Monastery)، شما نباید به آن به عنوان یک Relic نگاه کنید چرا که مزایای زیادی به همراه دارد. افزون بر این، صومعه‌ها با پیشرفت دانش، شانس شما برای شکست دادن حریف را افزایش می‌دهند.

این مورد برای دانشگاه‌ها (University) هم یکسان است. این سازه‌ها پیشرفت‌های مختلفی را به فناوری شما آورده و به نیروهای شما کمک می‌کنند تا آسیب بیشتری به دشمن وارد کنید. مطابق معمول، ایده اصلی این است که برای ایجاد این بهبودها، منابع کافی داشته باشید. پس بهتر است عجله نکرده و آهسته به سمت هدف خود حرکت کنید.

منابع غذایی را هدر ندهید

هدر دادن غذا در عصر تاریکی یکی از کارهایی‌ست که برای‌تان خیلی گران تمام می‌شود. شما بازی را با حیواناتی شروع می‌کنید که به راحتی شکار می‌شوند و بهره‌وری از گوشت‌شان بسیار مهم است. وقتی روستاییان گوشت کافی را جمع‌آوری کنند، آن را به نزدیک‌ترین سازه می‌برند. در ابتدا، این سازه Town Center شماست. پیاده‌روی به سمت جایی زمان‌بر است و لاشه حیوان هم در این بازه زمانی خراب می‌شود، به این معنی که باید غذای کمتری برداشت کنید.

این مشکل با قرار دادن حیوانات در نزدیکی Town Center و کشتن‌شان حل می‌شود. بدین شکل، کارگران شما نیاز دارند تا برای تحویل گوشت به سمت Town Center حرکت کنند. چند کارگر را به یک حیوان اختصاص دهید تا به طور همزمان و با سرعت بالا به انجام کار مشغول شوند.

ساخت مزرعه


ساخت مزرعه (Farm) از جمله کارهایی‌ست که حین شروع Age of Empires 2 باید در ذهن داشته باشید. شما باید فورا به ایجاد مزارع مشغول شوید، حتی پیش از اینکه منابع غذایی در نزدیکی Town Center را پیدا کنید. مزارع منبع بی‌پایانی از غذا را به شما می‌دهند، حتی با اینکه در ابتدا مجبور به جمع‌آوری توت هستید. به این راهنما اعتماد کنید و هنگام شروع بازی، روی مزارع سرمایه‌گذاری کرده و تمام اندوخته خود را به آسیاب‌ها (Mill) منتقل کنید.

مراقب باشید که محصول مورد نظر را در مزرعه خود بکارید چرا که در غیر این صورت، پژمرده شده و از بین می‌روند. این پروسه سرعت زیادی دارد. زمانی که به مراحل پایانی یک دوره نزدیک شوید، کمتر از ده ثانیه طول می‌کشد تا مرحله کاشت را انجام دهید.

از هدر دادن چوب جلوگیری کنید

مزرعه یکی از راه‌هایی‌ست که برای تامین غذا استفاده می‌شود، اما ساخت آن نیازمند چوب (Wood) است. برای جلوگیری از هدررفت چوب، زنجیره‌ای از دستورات را دنبال کنید که در نهایت به مزارع ختم شود. بعد از گله حیوانات، چند گراز شکار کنید. به محض شلیک تیر، گرازها به سمت نیروهای شما حمله‌ور شده و تنها یکی از آن‌ها تا انتها شما را تعقیب می‌کند. گراز را به سمت Town Center برده و با چندتا از نیروهای روستایی شکارش کنید.

بعد از آن، برای شکار حیوانات به اطراف Town Center مراجعه کنید. زمانی که شکار حیوانات تمام شد، به برداشت توت بپردازید. اگر می‌توانید، یک آسیاب در کنار حیوانات و توت‌ها ایجاد کنید. در همین حین، چند مزرعه بسازید.

به سرعت از عصر فئودال خارج شوید


زمانی که بازی را به خوبی انجام دهید، برای عصر دوم کم‌ترین زمان را صرف خواهید کرد. موفقیت شما در ابتدای بازی تعیین‌کننده‌ست و می‌تواند باعث پیشروی یا عقب‌نشینی شما شود.

شما برای رسیدن به مرحله بعد از عصر فئودال، نیازمند 800 منبع غذایی، 200 طلا و دو سازه هستید. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، باید از منابع غذایی خود مراقبت کنید. اگر بخشی از کارگران خود را در دوران عصر تاریکی به معادن طلا اختصاص دهید، می‌توانید در بازی جلو بروید. سازه مارکت (Market) را به یکی از دو سازه مورد نیاز خود تبدیل کنید، این باعث می‌شود تا از طریق تجارت به منابع لازمه دست یابید.

ایجاد خطوط به قلعه‌ها

زمانی که در بازی وارد مرحله بعدی (Castle Age) شدید، می‌توانید به ساخت قلعه مشغول شوید که باید گفت یکی از بهترین آیتم‌ها در Age of Empires 2 هستند. قلعه‌ها فرصت خوبی برای دفاع ایجاد می‌کنند، برای حمله هم می‌توانید از منجنیق‌های قدرتمند (از نوع کشکنجیر یا Trebuchet) استفاده کنید که قدرت تهاجمی زیادی داشته و یک واحد یونیک را به نیروهای شما معرفی می‌کنند.

مشکل اینجاست که باید 650 منبع سنگ (Stone) را صرف ساخت قلعه‌ها کنید که ممکن است کمی هزینه‌بر باشد. با این حال، اگر وارد این عصر شده و سنگ، مارکت و یک یا دو منبع مازاد در اختیار داشته باشید، ساخت اولین قلعه چندان سخت نیست.

استفاده درست از واحدهای رایگان

در اصطلاحات Age of Empires 2، واحدهای رایگان (یا Trash Unit) به آن دسته از نیروها گفته می‌شود که برای ساخت‌شان نیازی به طلا نیست. نیزه‌داران (Spearmen)، تیراندازان (Skirmishes) و دیده‌بان‌ها سه نیروی رایگان اصلی هستند. نیزه‌داران در برابر پیاده‌نظام از قدرت زیادی برخوردارند. تیراندازان می‌توانند دفاع خوبی برابر کمانداران داشته باشند. دیده‌بان‌ها هم نقشه بازی را جستجو کرده و می‌توانند به راهب‌ها آسیب بزنند، نیروهایی که وفاداری ارتش‌تان را زیر سوال برده و آن‌ها را بر ضد شما قرار می‌دهند.

رایگان یا ارزان بودن این نیروها به معنی عدم تاثیرگذاری آن‌ها نیست.

4 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها