مقاله

هر چیزی که در مورد نژادها در Baldur’s Gate III می دانیم

این مقاله به مرور آپدیت خواهد شد

مانند بیشتر بازی های سبک RPG، در Baldur’s Gate 3 نژاد و قدرت شما نقش زیادی در شکل دادن شخصیت و اعطای هویت به آن را دارد. بازی به شما اجازه می دهد تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به عنوان انسان به ماجراجویی بروید، یا یک نژاد شیطانی و هرچیز دیگری که در بین آنها قرار دارد، اما فراموش نکنید که نژاد شما تعیین کننده نوع نگاه دیگران خواهد بود.

جدا از ظاهر،نژاد ها در Baldur’s Gate 3 دارای امتیاز های مثبتی هستند که در مبارزات یا هنگام صحبت با شخصیت های دیگر می تواند عامل پیروزی شما باشد.

طی یک یا دو روز آینده نسخه Early Access بازی منتشر می شود، تیم توسعه دهنده بازی یعنی استودیو Larian تعدادی از نژادها و نژاد های مکمل را که بازیکنان در هنگام عرضه به آن دسترسی دارند را فاش کرد.

نژادها و ساب نژادها در Baldur’s Gate 3

با توجه به اطلاعاتی که ابتدا در جریان گیم پلی بازی در جشنواره PAX East به نمایش گذاشته شد، استودیو سازنده در یک بیانیه مطبوعاتی که به وسیله ایمیل انجام شد تأیید کرد که Baldur’s Gate 3 در دسترسی زود هنگام خود با این نژادها و ساب نژادهای زیرعرضه خواهد شد:

انسان

رایج ترین چهره ای که در دنیای بازی خواهید دید، انسانها به سرسختی، خلاقیت و به ظرفیت بی پایان رشد خود مشهور هستند. آنها به طور کامل در زمان حال زندگی می کنند و متناسب با زندگی ماجراجویانه ای که دارند خود را می سازند اما در همان حال برای آینده نیز برنامه ریزی می کنند و تلاش می کنند که میراثی ماندگار به جا بگذارند.

گیتیانکی (Githyanki)

گیتیانکی ها جنگجویانی بی همتا از خانواده ی آسترال (Astral) هستند که به شمشیرهای افسانه ای و اژدهای قرمز خود معروف هستند. آنها به دنبال نابودی کامل فلائرها (mind flayers) می باشند، چرا که فلائرها در دوران باستان برای هزاران سال گیتیانکی ها را به بردگی کشیده بودند.

الف

الف رده بالا

وارثان Feywild عرفانی، الف های رده بالا برای جادو درهر شکلی ارزش قائل هستند و حتی الف هایی که جادوگری را آموزش ندیده اند نیز می توانند جادو را به کار ببرند.

الف های جنگل

الف های جنگل زندگی گوشه نشینانه خود را در جنگل های فارون (Faerûn) سپری می کنند. دهه ها یادگیری تیراندازی با کمان و استتار در کنار دنیایی که در آن زندگی می کنند به طرز خارقالعاده ای پیشرفت کرده است.

دروو (Drow)

سلدارین دروو (Seldarine Drow)

Drow ها نتیجه دشمنی باستانی بین خدایان الف Corellon ،Larethian و Lolth است. آخرین آنها یعنی Lolth، درووها را به به سمت Underdark سوق داد و درآنجا بود که به چند گروه متخاصم تقسیم شدند. سلدارین درووها در سرتاسر فائرون به دنبال متحد هستند و هدف آنها حل و فصل اختلافات خود با لولت ها و دیگر دشمنان خود به هر طریق ضروری و ممکن است.

لولت-اسورن دروو (Lolth-Sworn Drow)

این افراد توسط فرقه لولت در شهر منزوبررانزان (Menzoberranzan) تربیت شده اند، این دسته از درووها فضایل الهه فاسد و بی رحم خود را بزرگ و پرافتخار جلوه می دهند. لولت چشمان پیروان خود را با رنگ قرمز مشخص کرده است، همین موضوع باعث شده که دروو ها در Underdark یاد بگیرند که از اینگونه دروو ها بترسند.

الف دورگه

الف دورگه رده بالا

یک لمس فیولد (Feywild) با این بلادلاین در نیمه الف ها باقی می ماند و حتی کسانی که در جادوگری آموزشی ندیده اند نیز دارای قدرت ناآرام آن هستند.

الف دورگه جنگلی

مانند دیگر نوادگان جنگلی خود، این نیمه الف ها گام های سریع و در عین حال آرامی برای پنهانکاری دارند. با این حال بسیاری از آنها در جنگلهای Faerûn از انزوا جدا می شوند تا بقیه قلمروها را کشف کنند.

الف دورگه دروو

بیشتر دروو های دو رگه حاصل رابطه ی بین Seldarine drow و surfacers هستند. و این در حالی است که نیمه درووها چند هدیه ی جادویی به ارث می برند و معمولاً درUnderdark پرورش داده نمی شوند.

دورف

طلا

دورف های طلایی به اعتماد به نفس و بصیرت بالای خود شناخته شده اند. فرهنگ پادشاهی قوی آنها برای خانواده، تشریفات و صنایع دستی بسیار ارزش قائل است.

محافظ

دورف های محافط از اتفاقات بسیاری جان سالم به در بردند و انها شاهد تسلیم شدن بسیاری از پادشاهی های باستان خود در جنگ با گوبلین ها و اورک ها بوده اند. این اتفاق و شکست ها منجر به ایجاد یک ذهنیت بد و پرخاشگرانه در آنها شده است، با این حال کوتوله های محافظ برای بازسازی میهن اجدادی خود هر چیزی را تحمل می کنند.

هافلینگ

هافلینگ های پاکوتاه (Lightfoot Halfling)

هافلینگ های پاکوتاه بسیار پنهان اما اجتماعی هستند و در سراسر فائون سفر می کنند تا برای خود نامی بسازند.

هافلینگ های بلند قلب (Strongheart)

افسانه ها می گویند خون کوتوله، قدرت قلبی و شجاعت می بخشد و شخص را در برابر سم و بلاهای طبیعی بسیار مقاوم می کند، این هافلینگ ها به راحتی می توانند روی پای خود بایستند.

تافلینگ (Tiefling)

آسمودئوس تافلینگ (Asmodeus Tiefling)

این تافلینگ ها که به نسوس (Nessus)، عمیق ترین لایه جهنم محدود شده اند، توانایی حمل آتش و تاریکی که از بلادلاین آسمودئوس آرچدویل (archdevil Asmodeus) می باشد را به ارث برده اند.

مفیستوفل تافلینگ (Mephistopheles Tiefling)

از نژاد مفیستوفل آرچدویل (archdevil Mephistopheles) هستند، این نوع تافلینگ ها یک وابستگی ویژه ای به جادوی آرکان دارند که به آنها به ارث رسیده است.

زیرائل تافلینگ (Zariel Tiefling)

تافلینگ های بلادلاین زیرائل دارای قدرت جنگی هستند و می توانند شعله های سوزان را برای مجازات دشمنان خود هدایت کنند.

همانند کلاس ها، استودیو Larian قصد دارد طی توسعه بازی Baldurs Gate 3 نژادهای بیشتری را اضافه کند. همچنین هر نژاد دارای مجموعه ای از ویژگی های خاص خود است که آن را از دیگر نژادها متمایز می کند.

ما قدرت نژادهای معرفی شده را در زیر لیست کرده ایم و یادآوری می کنیم که این اطلاعات مربوط به نسخه آلفا بازی که در رویداد PAX East نشان داده شد است و ممکن است موقع انتشار تغییر کرده باشد:

تافلینگ – هوش +1، کاریزما +2، مقاومت جهنمی

دروو – کاریزما +1، یک طلسم ویژه، دید در شب، آموزش جنگی درووی

انسان – قدرت +1، مهارت +1، برقرارسازی +1، هوش +1، عقل +1، کاریزما +1

گیتیانکی – هوش +1، قدرت +2، حکمران فاسد، اعجوبه نظامی

دورف – خرد +1، آموزش جنگی دورفی، مقاومت دورفی، سختی دورفی

الف – مهارت +2، هوش +1، هوشیار، نیاکان فناپذیر، آموزش جنگی الفی، دید در شب

الف دورگه – کاریزما +2، بهبود توانایی +2، نیاکان فناپذیر، دید در شب

دروو دورگه – بهبود تونایی +2، یک طلسم ویژه، دید در شب

هافلینگ – کاریزما +1، خوش شانس، شجاع، گام مرکوریال، به طور طبیعی دارای قدرت مخفی کاری

این مقاله به مرور همزمان با توسعه Early Access تا انتشار کامل آن بروز خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها