آموزشراهنما و آموزش جامعمقاله

آموزش بازی Stellaris برای مبتدیان

با کمک این مقاله از تجربه بازی لذت ببرید

بازی‌های استراتژیک استودیو پارادوکس (Paradox) عموما به دلیل قابلیت تجربه بی‌پایان، طی شدن داستان‌های متنوع و همچنین پیچیدگی‌شان است که همیشه مورد توجه بازیکنان از سراسر جهان قرار داشته‌اند و توانسته‌اند که در این سال‌ها به جایگاه خوبی دست پیدا کنند. استلاریس (Stellaris) نیز از نظر گیم‌پلی چنان پیچیده است که در تجربه اول خود به آسانی خود را گم می‌کنید. این بازی فضایی ویژگی‌ها و محتوای بسیاری برای ارائه دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند، اما در عین پیچیده بودن ساده نیز است و با این آموزش خیلی راحت توانایی تجربه بازی را پیدا خواهید کرد.

در این راهنما از وب‌سایت استراتژیک کلاب، سعی شده است که به اصول اولیه بازی استلاریس به آن دسته از بازیکنانی بپردازیم که قصد دارند به تجربه این بازی بپردازند، اما هیچ ایده‌ای از نحوه عملکرد مکانیسم‌های آن ندارند. این بازی همان‌طور که گفته شد، مفاهیم پیچیده‌ی بسیاری دارد، اما هدف این مقاله صرفا شرحی بر مفاهیم اصولی و مورد نیاز بازی است که برای داشتن یک تجربه جذاب و خوب، باید آن‌ها را بدانید. شما می‌توانید آخرین نسخه این بازی را با لینک مستقیم از وب‌سایت ما دانلود کنید. همچنین این بازی مانند باقی بازی‌های استراتژیک استودیو پارادوکس از مادها پشتیبانی می‌کند که می‌توانید آن‌ها را نیز با لینک مستقیم از وب‌سایت ماد ما دانلود کنید.

کدام امپراتوری را انتخاب کنیم؟

استلاریس بر خلاف سایر بازی‌های استراتژیک این استودیو، امکان سفارشی‌سازی بی‌حد و حصر به شما می‌دهد، در این بازی هیچ محدودیتی در شخصی‌سازی امپراتوری کهکشانی خود ندارید، اما شخصی‌سازی یک امپراتوری فضایی صرفا به انتخاب عکس فرمانروای خود و دیگر موارد پایه ختم نمی‌شود، شخصی‌سازی در این بازی می‌تواند کمی پیچیده باشد و به همین دلیل است که بازیکنان مبتدی، بهتر است که در ابتدا با یکی از امپراتوری‌های از پیش تعریف شده‌ی بازی شروع کنند. کشور پیشنهادی ما به بازیکنان تازه‌وارد به بازی، سازمان ملل متحد زمین (United Nations Of Earth) است، زیرا بازی به عنوان انسان‌ها می‌تواند ساده‌تر و قابل درک‌تر باشد.

همچنین در بازی به عنوان امپراتوری‌های انسانی، به خاطر سپردن نام‌ها بسیار آسان‌تر است. به خاطر سپردن سیاره‌ای با نام امید تازه (New Hope) بسیار آسان‌تر از به خاطر سپردن سیاره‌ای با نام داف اوربال (Daff’Orbal) است. همچنین در این بازی یک امپراتوری انسانی دیگر از پیش برای انتخاب تعریف شده است که اتحادیه بشریت (Commonwealth of Man) نام دارد. این امپراتوری انسانی بسیار تهاجمی‌تر از سازمان ملل متحد زمین عمل می‌کند و بیشتر مناسب کسانی است که سبک بازی نظامی و تهاجمی را ترجیح می‌دهند.

شرحی بر هاد (HUD) یا نوار وضعیت بازی

نوار وضعیت بازی شامل سه بخش اصلی می‌شود. در سمت چپ نوار وضعیت بازی چندین سربرگ وجود دارد که وقتی نشانگر موس خود را به سمت آن‌ها می‌برید ظاهر می‌شوند. این سربرگ‌ها در خصوص اقتصاد امپراتوری (economy)، قوانین (laws)، ارتش (military)، تحقیقات (research)، دیپلماسی (diplomacy) و دیگر موارد اطلاعات دقیقی به شما نشان می‌دهند. اگر بخواهید قانون جدیدی تصویب کنید، تحقیق جدیدی برگزینید و یا ارتش خود را شخصی‌سازی کنید، باید از این بخش از نوار وضعیت بازی استفاده کنید.

در سمت راست نوار وضعیت بازی اوت‌لاینر یا داده‌های پرت (Outliner) قرار دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا یک نگاه کلی به سیارات، وضعیت ناوگان فضایی خود و سایر کشتی‌های تحقیقاتی و اکتشافی داشته باشید. این بخش از نوار وضعیت شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در طول بازی بیشتر توجه‌تان به سمت آن خواهد بود چرا که در این بخش تمامی اتفاقات مهمی که در امپراتروی شما رخ می‌دهند به شما نمایش داده می‌شوند. برای مثال، اگر در یکی از سیارات شما نارضایتی به وجود آمده باشد، به شما در این اوت‌لاینر نشان داده خواهد شد تا هر چه زودتر بر حل آن رسیدگی کنید.

در نوار وضعیت بالای صفحه منابع و درآمد امپراتوری شما به همراه تاریخ بازی نشان داده می‌شود. شما می‌توانید مانند سایر بازی‌های استراتژیک استودیو پارادوکس، بازی را با کلیک بر روی تاریخ هر زمان که خواستید متوقف کنید یا با کلیک بر روی علامت‌های مثبت و منفی آن، سرعت گذر زمان بازی را افزایش دهید. لازم به ذکر است که در این بازی، شما معمولا با رویدادها و تصمیمات مهمی مواجه خواهید شد که نیازمند توجه شما هستند، پس هر زمان که به چنین رویدادهایی برخورد کردید، در آهسته کردن روند بازی تردید نکنید.

انواع کشتی‌های فضایی در بازی استلاریس

در این بازی به طور کلی چهار نوع کشتی فضایی اصلی وجود دارد که شامل کشتی‌های سازنده (Constructors)، کشتی‌های تحقیقاتی (Science Vessels)، کشتی‌های نظامی و کشتی‌های مستعمره (Colony Ships) می‌شود. شما در آغاز بازی، یک کشتی سازنده، یک کشتی تحقیقاتی و سه کوروِت (Corvettes) کوچک برای ناوگان نظامی خود خواهید داشت.

  • کشتی‌های فضایی سازنده: از کشتی‌های سازنده برای ساخت ایستگاه‌های فضایی استفاده می‌شود که این ایستگاه‌ها می‌توانند شامل مراکز دیدبانی یا استخراج منابع باشند. شما در بازی با انتخاب یک کشتی سازنده، می‌توانید با کلیک راست بر روی سیاره مورد نظر ساختمان مد نظرتان را بسازید. همچنین با استفاده از کشتی‌های سازنده می‌توان استار‌بیس (Starbase) ساخت تا منظومه کشف شده به مرز امپراتوری شما افزوده شود و کسی دیگری آن را برای خود نکند.
  • کشتی‌های فضایی تحقیقاتی: کشتی‌های تحقیقاتی کهکشان را کاوش می‌کنند و به شما نشان می‌دهند که در هر منظومه چه چیزی وجود دارد. بهترین راه برای استفاده از کشتی‌های تحقیقاتی، انتخاب آن‌ها و سپس راست کلیک بر روی منظومه مورد نظر و انتخاب گزینه Survey System است. با انتخاب این گزینه، کشتی تحقیقاتی شروع به کاوش منظومه می‌کند. به طور خلاصه، این شما هستید که انتخاب می‌کنید چه منظومه‌هایی کاوش شوند و کاوش سیارات را می‌توانید جداگانه انجام دهید. کشتی‌های تحقیقاتی زمان‌هایی است که به ناهنجاری‌هایی (Anomaly) در سطح منظومه‌ها برخورد می‌کنند که نیاز به بررسی دارند. کاوش این ناهنجاری‌ها به زمان نیاز دارد، بنابراین ممکن است کاوش شما را کند کنند. به همین دلیل، خوب است که بازیکن در ابتدای بازی چند کشتی تحقیقاتی داشته باشد که روند کاوش سیارات کند نشود. ناهنجاری‌ها همیشه مفید هستند، اما در موارد نادر باعث نابودی کشتی تحقیقاتی شما می‌شوند.
  • کشتی‌های فضایی نظامی: همان‌طور که مشخص است، از کشتی‌های نظامی برای مبارزه با دشمنان استفاده می‌شود. چند مدل کشتی نظامی وجود دارد که هر کدام شامل طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها و تجهیزات می‌شود. لازم به ذکر است که این تجهیزات بر اساس فناوری‌هایی که شما تحقیق می‌‌کنید به کشتی‌های نظامی شما اضافه می‌شوند پس بسیار مهم است که شما آخرین فناوری‌ها را داشته باشید. کشتی‌های نظامی به طور خودکار زمانی که در محدوده دشمن قرار بگیرند درگیر می‌شوند.
  • کشتی‌های فضایی مستعمره: کشتی‌های مستعمره مدت زمان زیادی در خدمت ناوگان شما باقی نمی‌مانند، زیرا وظیفه اساسی آن‌ها رفتن به سیاره‌های قابل سکونت در امپراتوری شماست. با استفاده از این کشتی‌های فضایی، شما می‌توانید سیارات خالی از سکنه را پر کنید و بر میزان منابع‌های تولیدی و جمعیت خود اضافه کنید.

منظومه‌های قابل سکونت نماد یک سیاره را در نقشه کهکشان به شما نشان می‌دهند. رنگ آن نماد نشان‌دهنده‌ی وضعیت آن سیاره برای سکونت است. این نماد‌ها و رنگ‌ها برای سکونت‌پذیری به شرح زیر هستند:

رنگ

سکونت‌پذیری

نارنجی

  • نامشخص.
  • باید آن را با یک کشتی تحقیقاتی کاوش کنید تا وضعیت سکونت‌پذیری آن مشخص شود.

سبز

  • ایده‌آل.
  • یک یا چند گونه در امپراتوری شما می‌توانند در این جهان با تبعات منفی اندکی اسکان پیدا کنند، این تبعات منفی در صورت وجود، قابلیت حل شدن دارند.

زرد

  • قابل قبول.
  • مردمان شما می‌توانند در اینجا مستقر شوند، اما سیاره با تبعات منفی‌ای در زمینه تولید و رضایت جمعی مواجه خواهد شد.

قرمز

  • پیشنهاد نمی‌شود.
  • این سیاره از نظر فنی برای گونه شما قابل سکونت است، اما سکونت در آن پیشنهاد نمی‌شود چرا که بعید است که تولیدات آن در نهایت کمکی به درآمد شما بکند.

 

باید توجه داشت که جهت استعمار یک سیاره، باید آن سیاره در محدوده فرمانروایی شما باشد، به این معنی که کشتی سازنده شما باید در منظومه‌های کاوش شده استار‌بیس ساخته باشد تا به فرمانروایی شما افزوده شود. زمانی که استاربیس احداث و منظومه به سیاره شما افزوده شد، کشتی مستعمره خود را انتخاب و با کلیک روی سیاره قابل سکونت، روی گزینه استعمار (Colonize) کلیک کنید.

مدیریت سیارات در استلاریس

شما اگرچه از طریق کشف منظومه‌ها و ضمیمه‌ کردن آن‌ها به امپراتوری‌تان منابع نیز به دست می‌آورید، اما بخش اعظمی از منابع شما در سیارات مسکونی‌تان تولید می‌شود. بیشتر سیاراتی که شما در طول بازی کشف می‌کنید، کاملا غیرقابل سکونت هستند و پیدا کردن یک سیاره‌ی قابل سکونت دشوارتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید، به خصوص اگر از نژاد انسان‌ باشید چرا که آدم‌ها تنها در سیارات بسیار به خصوصی می‌توانند زندگی کنند.

هر سیاره دارای سه جزء اصلی است: بلوک‌ها، ساختمان‌ها و جمعیت.

دیستریکتس یا بلوک‌ها: در نزدیکی بالای رابط کاربری سیاره، جاهای خالی موجود برای هر ناحیه یا بلوک را می‌بینید. هر بلوک می‌تواند برای جمعیت شما کار یا جایی برای زندگی فراهم کند که در این بلوک‌ها شما می‌توانید پنج نوع سازه مختلف بسازید:

دیستریکت

تاثیر‌ها

    شهر     (City)

  • برای پنج Pops از شهروندان شما مسکن تهیه می‌کند.
  • هر مسکن در سیاره یک جای خالی برای ساخت دیگر ساختمان‌ها باز می‌کند.
  • برای یک Pops شما شغل فراهم می‌کند.
  •         کارمندان امکانات رفاهی را فراهم می‌کنند و مردم سیاره را راضی نگه می‌دارند.
  •         کارمندان همچنین ارزش تجاری تولید می‌کنند و به درآمد امپراتوری شما کمک می‌کنند.

 صنایع   (Industrial) 

  • برای دو Pops از جمعیت شما مسکن تهیه می‌کند و یکی را به عنوان صنعتگر و دیگری را به عنوان متالورژیست استخدام می‌کند.
  •         صنعتگران مواد معدنی (Minerals) را به کالاهای مصرفی (Consumer Goods) تبدیل می‌کنند.
  •         متالورژیست‌ها مواد معدنی را به آلیاژ (Alloys) تبدیل می‌کنند.

ژنراتورها (Generator) 

  • برای دو Pops از جمعیت شما مسکن و شغل به عنوان تکنسین فراهم می‌کند.
  •         تکنسین‌ها برای امپراتوری شما انرژی (Energy) تولید می‌کنند.

معادن (Mining)

  • برای دو Pops از جمعیت شما مسکن و شغل به عنوان معدنچی فراهم می‌کند.
  •         معدنچی‌ها برای امپراتوری شما مواد معدنی (Minerals) تولید می‌کنند.

کشاورزی (Agricultural) 

  • برای دو Pops از جمعیت شما مسکن و شغل به عنوان کشاورز فراهم می‌کند.
  •         کشاورزان برای امپراتوری شما غذا (Food) تولید می‌کنند.

 

بلوک‌های سیارات شما مواد معدنی را با سرعت بسیار کارآمدتری نسبت به ایستگاه‌های استخراج در منظومه‌ها فراهم می‌کنند، اما فراموش نکنید که هر سیاره تنها می‌تواند تا تعداد محدودی بلوک داشته باشد و بیشتر از آن ممکن نیست. علاوه بر این، برای باز کردن نواحی تازه جهت ساخت و ساز در بلوک‌ها، باید موانع طبیعی در آن را حذف کنید که این نیازمند صرف هزینه است. برای پاک کردن موانع طبیعی از نواحی، روی دکمه Features در پنجره سیارات کلیک کنید تا مشاهده کنید که کدام یک از موانع طبیعی را می‌توانید با توجه به فناوری حال حاضر خود حذف کنید. برای خلاص شدن از برخی موانع طبیعی، نیاز به یک فناوری خاص دارید.

ساختمان‌ها: ساختمان‌ها بر خلاف دیستریکت‌ها، مشاغل تخصصی‌تری را برای مردم شما فراهم می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که منابع کلیدی مانند پژوهش (Research) و اتحاد (Unity) را تولید کنید. اولین ساختمان یک سیاره همیشه پایتخت است که با توسعه فناوری و ساختن شهر‌ها، نواحی تازه‌ای برای ساخت ساختمان‌های بیشتر باز می‌شود. ساخت شهرها ضروری است، زیرا ساختمان‌های تخصصی به ندرت برای مردمان و کارمندان خود مسکن تهیه می‌کنند.

جمعیت: جمعیت‌ که در عامیانه‌ی بازی به عنوان پاپس (Pops) شناخته می‌شوند، نشان‌دهنده‌ی جمعیت کلی هر سیاره است. در بازی، هر پاپ می‌تواند نماینده هزاران، میلیون‌ها یا حتی میلیاردها نفر باشد. بستگی به جمعیت شما، هر پاپ بر اساس شغل خود در حال تولید است و مشاغل هر پاپ شما بستگی به آن دارد که چه ساختمان‌ها و مناطقی را در سیاره ساخته و گسترش داده‌اید. همچنین جمعیت سیاره شما بر اساس میزان عذای موجود و همچنین دیگر عوامل مانند سطح زندگی در طول زمان کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

جمیعتی که نتواند شغلی بر اساس طبقه اجتماعی‌اش (که شامل کارگران، متخصصان و حاکمان می‌شود) پیدا کند، طبقه اجتماعی‌اش به طور خودکار در صورت وجود شغل در طبقه‌ی بالاتر یا پایین‌تر ارتقا یا کاهش پیدا می‌کند. از طرفی دیگر، جمعیت شما در صورتی که قانون حرکت آزاد (free movement) را تصویب کرده باشید، برای پیدا کردن شغل به یک سیاره دیگر مهاجرت می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که جمعیتی که نتواند شغلی پیدا کند و اجازه مهاجرت نداشته باشد، در نهایت به سمت کار خلاف کشیده می‌شود که این تاثیر منفی بر میزان درآمد سیاره شما می‌گذارد.

منابع و کارایی آن‌ها

بازی استلاریس در مقایسه با سایر بازی‌های استراتژیک مشابه منابع بسیار زیادی دارد که هر کدام عملکرد خاص به خود دارند و این موضوع ممکن است که بازیکنان تازه وارد را سردرگم کند. این منابع که از چپ به راست در نوار بالای رابط کاربری بازی نمایش داده می‌شوند عبارتند از:

انرژی (Energy Credits): اعتبار انرژی نشان‌دهنده‌ی توانایی امپراتوری شما در تامین انرژی کشتی‌ها و زیرساخت‌های سیارات است. از انرژی همچنین می‌توان به عنوان ارز برای تبادل در بازار کهکشانی استفاده کرد، اما فراموش نکنید که انرژی به ندرت به طور مستقیم خرج می‌شود و بیشتر از آن برای تامین کشتی‌ها و انرژی امپراتوری شما استفاده می‌شود. به این معنی که باید همیشه سعی کنید انرژی امپراتوری‌تان را بالا نگه دارید چرا که منفی شدن آن چندان خوشایند نخواهد بود.

مواد معدنی (Minerals): از این منبع بیشتر برای ساخت ساختمان‌ها، دیستریکت‌ها و ایستگاه‌های فضایی استفاده می‌شود. از آن‌ها همچنین به عنوان مواد خام اولیه برای تولید کالاهای پالایشی مانند آلیاژ‌ها (Alloys) استفاده می‌شود. روند تصفیه مواد معدنی به طور خودکار توسط مردمان شما که در شغل مورد نظر قرار می‌گیرند صورت می‌گیرد.

غذا (Food): هرگونه موجود زنده نیاز به مصرف چیزی به عنوان غذا دارد و بدون آن جمعیت شما به سرعت کاهش پیدا می‌کند. به ندرت پیش می‌آید که امپراتوری‌ای در زمینه تولید غذا خودکفا شود، اما جای نگرانی نیست. وارد کردن غذا از دیگر سیارات ممکن است و بازیکن در طول بازی چندان در زمینه تامین غذا با مشکل مواجه نخواهد شد. لازم به ذکر است که توزیع غذا نیز به صورت خودکار بین جمعیت شما صورت می‌گیرد.

کالاهای مصرفی (Consumer Goods): این منبع نوعی منبع تجملاتی است که مثبت بودن آن به معنی بالا بودن سطح استاندارد زندگی مردم شما است. این مهم‌ترین و شاید چالش‌برانگیزترین منبع در بازی است که باید سعی کنید که همیشه آن را بالا نگه دارید. متخصصان و حاکمان شما برای حفظ رویه تولید سایر منابع، باید میزان کالاهای مصرفی را بالا نگه دارند. پس فراموش نکنید که این مهم‌ترین منبع شما است و نباید اجازه بدهید که به زیر 0 برود، زیرا نه تنها تولید شما کاهش پیدا می‌کند، بلکه احتمال شورش در سیارات به وجود می‌آید.

آلیاژها (Alloys): آلیاژ‌ها معمولا از طریق استخراج یا پالایش منابع معدنی (Minerals) به دست می‌آیند و از آن برای ارتقا کشتی‌ها و استاربیس‌ها (StarBases) استفاده می‌شود. کشتی‌ها پس از ساخت، برای نگهداری به مقدار کمی الیاژ به صورت ماهیانه نیاز دارند.

نفوذ (Influence): نفوذ نشان‌دهنده‌ی میزان نفوذ سیاسی شما در سراسر کهکشان است. در واقع، نفوذ یک نوع قدرت سیاسی خارجی است که از آن می‌توان برای گسترش قلمرو، مدیریت روابط با سایر امپراتوری‌ها و جاسوسی استفاده کرد. منبع مخالف نفوذ، وحدت است.

وحدت (Unity): وحدت نشان‌دهنده‌ی میزان حمایت کلی مردم از دولت شما است. از آن می‌توان برای تصویب فرمان‌ها (Edicts) استفاده کرد که این فرمان‌ها دارای امتیازات دائمی هستند که هر ماه برای اجرا شدن و در واقع گسترش یافتن نیاز به وحدت دارند. با این حال، کاربرد اصلی منبع وحدت در بازی باز کردن سنت‌ها (Traditions) است.

سنت‌ها در واقع مانند درختان استعداد برای امپراتوری شما عمل می‌کنند. وقتی که وحدت لازم برای باز کردن یک سنت را داشته باشید، بازی به شما اطلاع می‌دهد. هر درخت وحدت به شما این اجازه را می‌دهد تا امپراتوری‌تان را به آن سمتی که دلخواهتان است بکشانید. تکمیل هر یک از درختان سنت به شما یک مدال عروج (Ascension Perk) می‌دهد. هر یک از مدال‌های عروج دارای مزایای اضافی هستند که یکی از قدرتمندترین ارتقاها در بازی استلاریس محسوب می‌شوند. در طول بازی شما تنها می‌توانید تعداد اندکی از این مدال‌های عروج دریافت کنید.

پژوهش (Research): پژوهش یکی دیگر از منابع مهم شما در بازی است که هر چه میزان آن بیشتر باشد، وضعیت شما از نظر فناوری و دانش بهتر است. از پژوهش برای سرعت بخشیدن به تحقیقات و باز کردن فناوری‌های جدید استفاده می‌شود که این به شما گزینه‌ها و امکانات بیشتری در زمینه نظامی و مدیریت امپراتوری می‌دهد. هر امپراتوری دارای سه بخش تحقیقاتی است که هر سه به طور همزمان فعال هستند. فیزیک (Physics)، جامعه‌شناسی (Society) و مهندسی (Engineering) سه منبع تحقیقاتی شما هستند که هر بخش جدا از دیگری است و هر کدام به یک اندازه مهم هستند.

هر زمان که تحقیق در حول یک فناوری را به پایان برسانید، می‌توانید یک تحقیق جدید را در آن بخش آغاز کنید. فناوری‌های پیشنهادی برای تحقیق به شما کاملا تصادفی هستند و انتخاب هر یک از آن‌ها به شما بستگی دارد. فناوری‌هایی وجود دارند که به رنگ بنفش هستند. این دسته از فناوری‌ها جزو فناوری‌های نادر و خاص محسوب می‌شوند و تحقیق در خصوص ان‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فناوری‌های قرمز رنگی نیز وجود دارند که آن‌ها اگرچه خاص هستند، اما خطرناک نیز هستند و ممکن است که تبعات منفی غیرقابل پیش‌بینی‌ برای امپراتوری شما در آینده داشته باشند.

منابع استراتژیک (Strategic Resources): سایر منابع موجود در بازی جزو منابع استراتژیک تلقی می‌شوند چرا که کمیاب هستند و به دلیل اینکه برای ساخت کشتی‌ها و ساختمان‌های پیشرفته بسیار ضروری هستند، از اهمیت بالایی برخودار هستند. امکان یافتن و استخراج آن‌ها وجود دارد، اما برای تولید در مقادیر بالا باید اقدام به ساخت ساختمان‌های صنعتی به خصوص کنید. هر منبع استراتژیک در بازی کاربرد خاص خود را دارد و ممکن است که به برخی از آن‌ها نیاز پیدا نکنید، اما لازم به ذکر است که منابع استراتژیک برای تجارت بسیار سودمند هستند و می‌توانید آن‌ها را به سایر امپراتوری‌های حاضر در کهکشان که به آن‌ها نیاز دارند بفروشید.

اکنون در پایان این مقاله، شما باید با اصول اولیه بازی استلاریس آشنا شده باشید و بدانید که در چند دقیقه اول بازی باید چه کار کنید. بازی استلاریس ساده‌تر از آن است که تصور می‌کنید و با مطالعه این مقاله به خوبی می‌توانید به تجربه این بازی بپردازید. نظر خودتان را در مورد این مقاله در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید، همچنین در صورت استقبال شما از مقالات آموزشی استلاریس، مقالات بیشتری در آینده کار خواهند شد.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها