مقاله

آموزش انجام حملات دریایی در بازی Hearts of Iron IV

پیروزی از راه آب

جنگاوری دریایی در عنوانی مثل Hearts of Iron IV برای هر گیمری (خصوصا مبتدی‌ها) می‌تواند سخت و طاقت‌فرسا باشد. در مدیریت این حملات باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت. این بخش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گیم‌پلی بازی نیز هست چرا که می‌‎تواند باعث ایجاد یک جنگ کاملا متفاوت و بزرگ‌تر شود.

در این مقاله قصد داریم شروع یک حملۀ دریایی و مدیریت آن را بازبینی کنیم. شاید انجام عملیات اینچنینی در ابتدا سخت باشد، اما به مرور و با تمرین و تکرار، می‌توان به قسمت‌های حیاتی آن مسلط شد. با وب‌سایت استراتژیک کلاب و ادامۀ این مطلب همراه باشید.

آماده‌سازی و قدم‌های اولیه

اولین کار برای اجرای حملۀ آبی در بازی HOI4 داشتن یک خط ساحلی و پایگاه آزاد برای ذخیرۀ نیروهاست. اگر جزو فکشن کشوری هستید که خطوط ساحلی دارد، می‌توانید از آن‌ها به عنوان پایگاه‌های دریایی هم استفاده کنید.

نکتۀ دوم ظرفیت نیروهای شماست که باید تحت نظر قرار دهید. اگر رهبری یکی از کشورهای جهان سوم یا هر کشور سطح پایین دیگری را برعهده دارید، باید تحقیقات خود را به تکنولوژی Transport Ship و سپس Landing Craft اختصاص دهید. این فناوری‌ها برای حملات دریایی موفقیت‌آمیز بسیار حیاتی هستند و اگر وقت کافی روی آن‌‎ها بگذارید، پیروزی شما تاحدودی تضمین شده است.

برتری دریایی و داشتن نیروهای کافی یکی از مهم‌ترین شروط در این بازی می‌باشد. اگر به عنوان رهبر قدرت‌های بزرگ مثل انگلیس، ژاپن یا فرانسه ایفای نقش می‌کنید، تعداد زیادی کشتی و تجهیزات برای حمله در اختیار دارید.

انجام حملات دریایی

اگر تمام فاکتورهای ذکر شده در قسمت بالا را انجام دادید، حالا وقت این است که آماده حمله شوید. در ادامه یک راهنمای قدم به قدم را باهم بررسی می‌کنیم.

پرورش واحدها و نیروهای دریایی

ابتدا یک گروه ویژه از نیروها را تشکیل دهید که در حملات دریایی حاضر شود. بهترین پیشنهاد این است که گروه شما فقط واحدهای دریایی را در اختیار داشته باشد و سپس سایر ارتش‌تان به سمت پایگاه دشمن حمله کرده و آن را اشغال کند.
دلیل این امر هم کاملا واضح است. نیروهای دریایی برای حملات و مبارزات آبی ساخته شدند و در قدرت زیادی در اختیار دارند. مهارت آن‌ها در اشغال بنادر یا هر زمینی که به دریا متصل باشد قرار داشته و در انجام چنین کارهایی از یک سرباز پیاده‌نظام قوی‌تر هستند.

اگر نیروی دریایی در اختیار ندارید، باید تحقیقات خود را روی آن‌ها آغاز کنید. روند Research روی نیروهای Marines I نزدیک به 170 روز به طول می‌انجامد. البته که برای این کار باید در سال 1936 قرار داشته باشید.

پیدا کردن هدف

پس از ایجاد نیروهای دریایی، باید کشوری برای حمله پیدا کرده و سپس روی آیکن حملۀ دریایی که در پایین صفحه نمایش داده می‌شود، کلیک کنید. بعد از این، باید بندری را برای شروع حمله انتخاب کرده و با راست کلیک روی استان‌های کشور رقیب، روند اشغال کردن را آغاز کنید.

فناوری پیش‌فرض برای اکثر کشورها در HOI4 به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا در یک حملۀ دریایی از نهایتا 10 نیرو استفاده کنند. در بخش Research بازی باید فناوری‌های نقل و انتقال کشورها را از طریق بخش Naval Research زیر ذره‌بین برده تا اطلاعات بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشید.

اجرای حمله

پروسۀ برنامه‌ریزی شده همزمان با حرکت نیروها به سمت بندر و آماده شدن برای حمله آغاز خواهد شد. بسته به فناوری‌های استفاده شده و تعداد نیروها، حمله در بازی چند روزی زمان می‌برد.

زمانی که این روند طی شد، گروهی که برای حمله انتخاب کردید را به سمت دشمن فرستاده و استراحت کنید. وقتی که ارتش شما به زمین‌های مهم برسد، صدای بلند آژیرها دشمن شما را از این مورد مطلع خواهد کرد. خوشبختانه می‌توانید از هر کجا به حمله پرداخته و به سمت قلمروی دشمن بروید. در صورتی که به هر دلیلی نتوانید در انجام حملات دریایی موفق باشید، نگاهی دوباره به این مطلب داشته و نکات ذکر شده را رعایت کنید.

3.3 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها