اخبارمقاله

هر چیزی که می‌خواهیم در Europa Universalis 5 ببینیم

انتظار ما از EUV در صورت معرفی

با گذشت 8 سال از انتشار Europa Universalis IV و نزدیک بودن رویداد بزرگ استودیو پارادوکس، ما به فکر معرفی نسخه بعدی سری Europa Universalis توسط این استودیو افتادیم، هر چند که 11 سال از انتشار بازی Victoria II می‌گذرد و بیشتر از همیشه به یک نسخه جدید نیاز دارد. هیچ خبر رسمی‌در ارتباط با این موضوع منتشر نشده و ما تنها این احتمال را پیش‌بینی می‌کنیم که شاید آنها مشغول ساخت Europa Universalis 5 باشند.

به همین دلیل می‌خواهیم بدون داشتن هیچ اطلاعات بیشتری از این موضوع، به هر آنچه که انتظار داریم در Europa Universalis 5 ببینیم بپردازیم. در صورت تمایل می‌توانید نظر و ایده خودتان را زیر همین مقاله برای ما نوشته و دانش خود را با دیگر علاقه‌مندان به سری Europa Universalis به اشتراک بگذارید.

سیاست بهتر درانتشار Dlc

هر چیزی که می‌خواهیم در Europa Universalis 5 ببینیم

این شکایت شماره یک تقریباً تمام بازیکنان Europa Universalis 4 است، هر چند که ما از این پشتیبانی مداوم و آپدیت‌های رایگانی که در طول این سال‌ها برای Europa Universalis 4 منتشر شده استقبال می‌کنیم، اما همچنان جای شکایت وجود دارد. شاید بگویید که پارادوکس برای ادامه پشتیبانی از بازی نیاز دارد که درآمد کسب کند، اما آیا آنها واقعاً مجبورند با تغییرات بازی پایه در هر Dlc، بازیکن را مجبور به خرید آن کنند؟ چرا که همه شما می‌دانید که هر Dlc، برخی ویژگی‌های بازی پایه را مجدد تغییر‌ می‌دهد و به گونه‌ای است که اگر آن را خریداری نکنید، نمی‌توانید از تغییرات جدید بهره‌مند شوید.

بخش آموزشی بهتر

بازی Crusader Kings III ثابت کرد که یک بخش آموزشی ساده و جامع برای بازیکنان جدید غیر ممکن نیست و می‌تواند تمام پیچیدگی‌های بازی را در یک بخش آموزشی کاربردی به بازیکن آموزش دهد. ورود بازیکنان جدید به دنیای بازی‌های استراتژیک پارادوکس، همیشه یک چالش محسوب می‌شده، اما با انقلابی که Crusader Kings در این عرصه انجام داد، اکنون می‌دانیم که با حفظ کردن اصول اولیه و ایجاد یک بخش آموزشی ساده، می‌توان به راحتی بازیکان جدید را درگیر کرد.

رابط کاربری ساده به همراه سیستم راهنما Ck3

در این مورد هم باز به بازی Crusader Kings III رجوع می‌کنیم چرا که تغییرات و ویژگی‌های عالی این بازی به گونه‌ای می‌باشد که در هیچ بازی دیگری از این استودیو ندیده بودیم. سیستم راهنمای بازی بهترین ویژگی برای عبور از پیچیدگی‌های بازی است، چرا که در زمان نیاز به راهنمای مورد نظر دسترسی پیدا می‌کنیم.

رویداد‌های بهتر

هر چیزی که می‌خواهیم در Europa Universalis 5 ببینیم

یکی از ضعف‌های بزرگ این بازی طراحی بد رویدادهای آن می‌باشد. برای مثال می‌توان به رویداد بارش شهاب سنگ اشاره کرد که از شما بدون هیچ دلیل منطقی یک Stability کم می‌کند! در Stellaris و Crusader Kings III شما با رویداد‌های دنباله دار مواجه می‌شوید که نتیجه نهایی را انتخاب‌های درست و یا اشتباه شما شکل می‌دهد که این موضوع در Europa Universalis IV وجود ندارد و باید خواسته رویداد‌ها را بپذیرید.

یکپارچگی بیشتر مد‌ها با بازی

عناوین پارادوکس وابستگی بسیاری به مد‌ها دارد، به طوری که بسیاری از بازیکنان آنها را به بازی پایه ترجیح می‌دهند. مد‌ها تجربه یکنواخته بازی اصلی را ندارند و معمولا مشکلاتی که بازی پایه دارد را برطرف می‌کنند، و اجازه می‌دهند به آن شکلی که می‌خواهید به تجربه بازی بپردازید. مدسازی بازی در تمام عناوین بازی بسیار راحت است و هر کسی که بخواهد می‌تواند یک بازی جدید از قلب آن بیرون بکشد، اما این موضوع در Europa Universalis IV کمی‌متفاوت و محدودتر است که شاید به دلیل قدیمی‌بودن انجین آن باشد.

انتشار یک نسخه کامل

بازی Crusader Kings III از همین ابتدا حس یک بازی کامل را به بازیکن می‌دهد و تجربه سال‌ها ساخت Dlc برای نسخه پیشین را به خوبی نشان داده است. هر چند که این موضوع برای بازی Imperator: Rome صدق نمی‌کند، چرا که این بازی در زمان انتشار بسیار ناقص و دارای کلی مشکلات بود که توانست به یکی از بدترین بازی‌های پارادوکس از نگاه کاربران تبدیل شود، با گذشت یک سال و انتشار چند Dlc، بازی به بهبودی نسبی دست پیدا کرد و در حال حاضر گیم‌پلی متفاوتی نسبت به زمان انتشار دارد. به نظر می‌رسد که پارادوکس از این بازی درس گرفته و امیدواریم که همان سیاستی که برای Crusader Kings اتخاذ کردند را برای Europa Universalis هم در پیش بگیرند.

هوش مصنوعی قوی‌تر

هر چیزی که می‌خواهیم در Europa Universalis 5 ببینیم

یکی از ارکان اصلی سری بازی‌های پارادوکس هوش مصنوعی آن است، چرا که این بازی‌ها تلاش می‌کنند چالش‌ها و مشکلات حکومت کردن در یک دوره به خصوص را به تصویر بکشند و هوش مصنوعی در به تصویر کشیدن این چالش‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کند. در Europa Universalis IV دیپلماسی با هوش مصنوعی همیشه مملو از باگ است و تصمیمات استراتژیک آنها به چیزی جز جنگ ختم نمی‌شود که همین موضوع باعث شده زیاد اجازه حکمرانی نداشته باشید و همیشه مشغول جنگ برای خود و یا متحدان خود باشید. بیشتر ما فکر می‌کنیم که هوش مصنوعی در این سری پیشرفته‌تر نخواهد شد، اما این‌گونه نیست و استودیو پارادوکس در دیگر عناوین خود ثابت کرده که می‌تواند و علم لازم برای انجام آن را هم دارد.

شما چه انتظاراتی دارید؟ حتما در کامنت‌ها نظر خود را به اشتراک بگذارید و امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید.

برچسب ها
باخبرم کن
باخبر شدن از
6 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام دیدگاه ها

به نظر من بازی crusader kings 3 به ما نشون داد که استودیو پارادوکس در تولید نسخه های جدید به طور کلی خوب عمل می کنه، و بخش آموزشی خوبی که ما نمونش رو در آپدیت جدید imperator rome هم دیدیم. ولی جدای از این که ck3 بسیار هماهنگ، منظم، ساده تر و با کیفیت بود مشکلات بسیار مهمی داشت که امیدوارم در Europa Universalis اتفاق نیفته و مهم ترین مشکل این بود که ck3 با این که به عنوان یک بازی کامل اومد ولی بسیاری از دی‌ال‌سی ها و آپدیت هایی که طی سال ها به نسخه قبلی اضافه… ادامه »

مقاله جالبی بود، eu4 قطعا مکانیزم پیچیده تر، در بخش دیپلماسی و اقتصاد قطعاًحریف بهتر و کامل تری نسبت به بقیه گیم های این سری محسوب میشه، و با انتشار هر دی ال سی قاعدتاً رَوند گیم فان تر ، پیچیده تر و البته کامل تر از قبل شده ، به نحوی مانند پازلی میمونه که با هر تکه کامل تر از قبل میشه و بسیار جاه طلبانه است. مکانیزم گیم بصورتی وجود داره که با انتشار هر دی ال سی تغییر بخصوصی رخ میده و دقیقاً همینجا جاه طلبی سازندگان مشخص میشه، قطعاً یک راهنمای کامل و درست آرزوی… ادامه »

فکر نکنم نسخه پنجمی بیاد میخوان همین نسخه چهارمو تکمیل کنن بدون نقص یک شبیه ساز کامل و برن سراغ یک بازی کاملا جدید برای همینم کلی دی ال سی براش میدن

کیفیت بازی مال سال ۲۰۱۳ واقعا خنده داره این حرف که نسخه پنجمی در کار نباشه

در بازی های گرند استراتژی گرافیک زیاد مهم نیست بیشتر گیم پلی هست که حرف اولو میزنه که یوروپ ۴ در این زمینه کامله و دلیلی نمیبینم نسخه پنجمی براش ساخته ولی بشه بازم خوبه ولی مطمعنا بیشتر مکانیزما تکرار همین چیزیه که الان داره