مقاله

کدهای تقلب و ترفندهای بازی جنرال زیرو هور

تمامی ترفندها و کدهای تقلب بازی Command & Conquer: Generals Zero Hour

یکی از بازی‌های محبوب و نوستالژی استراتژیک، بازی Command & Conquer – Generals – Zero Hour که با وجود اینکه سال‌ها از زمان انتشارش می‌گذرد، اما همچنان توسط هزاران نفر در سراسر جهان به طور روزانه بازی می‌شود. گیم‌پلی خاص، داستان، مکانیسم‌ها و در کل همه چیز در این بازی به گونه‌ای عالی طراحی شده است که تا به امروز هیچ بازی نتوانسته است به خوبی و حتی نزدیک به آن توسعه و عرضه شود. در این مقاله از استراتژیک کلاب، می‌خواهیم تمامی کدهای تقلب و ترفندهای بازی جنرال زیرو هور را برای شما فهرست کنیم. لازم به ذکر است که در این مقاله بیشتر از کد تقلب ترفند قرار داده‌ایم که این ترفندها می‌توانند در نبردهای آنلاین و رقابتی به شما کمک شایانی کنند.

لازم به ذکر است که یکسری کدهای تقلب بازی نیاز به ویرایش یکی از فایل‌های بازی دارند که پیشنهاد می‌شود قبل از ویرایش آن دسته از فایل‌ها، یک کپی از آن‌ها بگیرید و در جایی ذخیره کنید. ترفندهای این مقاله شامل ترفندهایی برای بازی‌های آنلاین رقابتی و آفلاین در مقابل هوش مصنوعی می‌شود.

تغییر هزینه نیروها و ساخت تمامی آن‌ها در 1 ثانیه

برای این کار شما باید فایل INIZH.big بازی را ویرایش کنید که این فایل در چنین مسیری از بازی شما قرار دارد:

“C:\EXAMPLE\Command&Conquer Generals:Zero-Hour\INIZH

همان‌طور که گفته شد، پیش از ویرایش کردن این فایل آن را کپی و در جایی ذخیره کنید و به عبارتی از آن بکاپ بگیرید. برای ویرایش این دسته از فایل‌های بازی باید از نرم‌افزار Notepad++ استفاده کنید. برای اعمال تغییرات، کدهای زیر را کپی و جایگزین کدهای به خصوصی در فایل INIZH.big کنید. دقت کنید که نباید در طول بازی تغییری در این فایل اعمال کنید و باید قبل از اجرای بازی اینکار را انجام دهید.

پس از باز کردن فایل INIZH.big به وسیله Notepad++، کلمه “BuildCost” را در آن جستجو کنید و پس از پیدا کردن آن، “BuildCost = 2000” را به “BuildCost = 0000” تغییر دهید. پس از آن کلمه “BuildTime” را جستجو کنید و “BuildTime = 30.0” آن را به “BuildTime = 00.0” تغییر دهید. پس از آن بازی را اجرا کنید و خواهید دید که هزینه ساخت نیروها به طور کلی تغییر کرده است و در عرض چند ثانیه تولید می‌شوند.

واحدهای کم‌سرعت و کند آمریکا را سریع‌تر به میدان نبرد برسانید

اکثر نبردهای شما به خصوص در مبارزات آنلاین حیاتی هستند و بیشتر مواقع به نیروهای پشتیبان نیاز دارید. برای اینکه بتوانید نیروهای پشتیبان را هر چه زودتر به میدان نبرد برسانید، می‌توانید از هلیکوپترهای شینوک (Chinooks) که بیشتر از آن‌ها برای استخراج منابع استفاده می‌شود، استفاده کنید. یک شینوک می‌تواند تا 2 وسیله نقلیه را حمل کند و این به طور کلی ممکن است که عجیب به نظر برسد، اما بهترین راه برای رساندن هر چه زودتر نیروها به میدان نبرد است.

یک استراتژی دفاعی خوب با آمریکا

برای به چالش کشیدن حریف و داشتن یک دفاع نفوذناپذیر، می‌توانید چهار سامانه موشکی پاتریوت (Patriot Missiles) و دو پایگاه آتش توپخانه (Firebases Artillery Center) بسازید. سپس داخل هر پایگاه آتش توپخانه یک تک‌تیرانداز (Pathfinder)، دو موشک‌انداز (Missile defender) و یک مسلسل‌چی (Ranger) قرار دهید. این استراتژی دفاعی نیروهای زرهی و پیاده حریف را به سریع‌ترین شکل ممکن از بین می‌برد.

همیشه یک قدم از حریف خود جلوتر باشید

در بازی‌های آنلاین حریف شما دیگر یک ربات نیست و هر حرکت شما بر نتیجه بازی تأثیر می‌گذرد. از طرفی دیگر، سرعت عمل در بازی‌های آنلاین حرف اول را می‌زند. برای اینکه شانس برنده شدن خود را بالا ببرید، باید در هنگام شروع بازی به اطراف خود یک نگاه گذرایی داشته باشید و به دنبال منابع نفتی یا هر منبع درآمدزای دیگر بگردید. پس از آن باید به سرعت برای تسخیر آن پایگاه‌های نفتی یا استخراج آن‌ها نیرو بفرستید که پیشنهاد می‌شود پس از تصرف منابع مورد نظر در اطراف آن‌ها دفاع قدرتمندی بگذارید.

استراتژی فوق‌العاده با ژنرال پیاده‌نظام چین (china infantry general)

در بازی‌های رقابتی و آنلاین دو به دو یا سه به سه اگر ژنرال پیاده‌نظام چین را انتخاب کردید، پیشنهاد می‌شود که در ابتدای بازی تعداد بسیار زیادی از هلی‌کوپترهای هِلیکس (Helix) چین را تولید کنید و در هر یک از آن‌ها 7 سرباز شکارچی تانک (Tank hunter) و 1 مینی‌گانر (Miniguner) قرار دهید. با این استراتژی، شما چندین هلی‌کوپتر مجهز و آماده شلیک خواهید داشت که نه تنها توانایی دفاع از مقر شما را دارند، بلکه می‌توانند هر لحظه که نیاز بود به سمت مقر یارتان بروند و از او نیز دفاع کنند. با افزایش تعداد هلی‌کوپترها، شانس شما برای پایان دادن به بازی و شکست دادن حریف نیز بیشتر می‌شود.

استراتژی تهاجمی با ژنرال نیروهای هوایی آمریکا (USA air force general)

هنگامی که این ژنرال را برای مبارزه با حریفان خود انتخاب کردید، سعی کنید در سریع‌ترین زمان ممکن حداقل 3 هلی‌کوپتر شینوک بسازید، آن را به یک هلی‌کوپتر تهاجمی ارتقا دهید و سپس در یکی از آن‌ها 6 موشک‌انداز و یک تک‌تیرانداز قرار دهید و بعد در دو هلی‌کوپتر باقی‌مانده 6 موشک‌انداز و 2 تک‌تیرانداز قرار دهید. به دلیل اینکه ژنرال نیروهای هوایی را انتخاب کرده‌اید، هلی‌کوپترهای شما قابلیت دفع موشک‌های شلیک شده دشمن را به وسیله لیزر دارند و این به شما این امکان را می‌دهد که در یک حمله غافلگیرکننده به مقر دشمن، تمامی ساختمان‌های مهم آن را منهدم کنید. همچنین اگر حریف شما چین یا آمریکا بود، ساختمان‌های برق آن را هدف قرار دهید.

پول بی‌نهایت

با استفاده از نرم‌افزار Notepad++ وارد مسیر زیر شوید و به دنبال فایل “skirmish” بگردید:

zero-hour\data

پس از باز کردن فایل skirmish به وسیله نرم‌افزار Notepad++، با استفاده از قابلیت جستجو نرم‌افزار به دنبال “starting cash” بگردید. زیر عنوان starting cash می‌توانید هر مقدار پول که خواستید وارد و مقدار وارد شده را ویرایش کنید. وقتی که بازی را شروع کنید و در بخش skirmish سعی کنید بازی‌ای را شروع کنید، تغییر کردن پول را نخواهید دید، اما به محض رد کردن مراحل تنظیم بازی و آغاز کن، تغییر پول را می‌بینید. دقت کنید که پول بی‌نهایت تنها برای بخش skirmish بازی کار می‌کند و امکان استفاده از آن در بازی‌های آنلاین و کمپین بازی وجود ندارد.

جلوی ماشین‌های انتحاری GLA را بگیرید!

در باز‌ی‌های آنلاین، حریف شما اگر GLA باشد معمولاً سعی می‌کند که در یک نقشه شهری با استفاده از نیروهای انتحاری ماشین‌های اطراف را تصرف کند و به نیروها و ساختمان‌های شما لطمه وارد کند. برای جلوگیری از این موضوع، شما باید ماشین را منهدم کنید تا دست حریف شما به آن‌ها نرسد. سریع‌ترین و بهترین راه حل برای اینکار این است که تانک‌های خود را وادار کنید که از روی این ماشین‌ها عبور کنند. برای اینکار کافی است که تانک‌ها یا سایر ماشین‌های زرهی خود را کنار ماشین‌های شهری قرار دهید. خواهید دید که به جای دور زدن، از روی آن عبور می‌کنند.

نیروی تهاجم همه‌جانبه‌ی ژنرال تراکس

ژنرال تراکس از GLA را انتخاب کنید و سعی کنید که در سریع‌ترین زمان ممکن ارتقای Anthrax Gamma را انجام دهید. پس از به سرانجام رساندن این ارتقا، خواهید دید که نیروهای شما مواد شیمیایی به رنگ بنفش به سمت دشمن شلیک می‌کنند به جای سبز که قوی‌تر و کشنده‌تر است. پس از آن شما باید چهار اتوبوس جنگی (Battle Buses) بسازید و دو تای آن‌ها را شورشیان سمی (Toxin Rebels) و دوتای دیگر را با آرپی‌جی زن‌ها (RPG Troopers) پر کنید. خواهید دید که شکست دادن نیروهای شما دشوار است چرا که شورشیان سمی شما تمامی نیروهای پیاده دشمن را از بین می‌برند و آرپی‌جی زن‌های شما نیز هر نیروی زرهی که نزدیک شود را منهدم می‌کنند.

گلیچ سقوط راننده موتورسیکلت با GLA

یک موتورسیکلت بسازید و یک نیروی انتحاری سوار کنید. سپس موتورسوار را مجبور کنید تا جایی که می‌توانند به سمت یک صخره شیب‌دار با سرعت بسیار بالا حرکت کند. او مسافت کوتاهی را پیش می‌رود و سپس مستقیم به سمت پایین سقوط می‌کند. نیروی انتحاری اگر همچنان سوار بر موتور باشد آسیب می‌بیند، اما اگر هنگام سقوط او را از موتور پیاده کنید آسیبی نمی‌بینید و برعکس، سلامتش افزایش پیدا می‌کند و به اندازه میزان سلامت موتور شما می‌شود.

پاتریوت‌های حریف را در یک‌چشم به هم زدن منهدم کنید!

اگر شما فکشن GLA هستید و حریف شما ژنرال سوپر ویپن (Super Weapon) از فکشن آمریکا است، باید بدانید که حریف شما از ای‌ام پی پاتریوت‌های قوی برخوردار است که می‌توانند به ارتش شما صدمات جدی وارد کنند. برای نابود کردن آن‌ها شما می‌تواند تعدادی موتور و نیروی انتحاری بسازید. سپس نیروهای انتحاری را در موتورها بنشانید و خیلی راحت آن‌ها را یکی پس از دیگری بر پاتریوت‌ها بکوبانید.

استراتژی دفاعی با آمریکا

یک منطقه را با دنباله‌ای از پاتریوت‌ها و سپس فایراستورم بیس پر کنید و به همین ترتیب ادامه دهید. سپس سعی کنید که فایراستورم‌ها را با چهار تک‌تیرانداز پر کنید. تک‌تیراندازها در زدن نیروهای پیاده دشمن به شما کمک شایانی می‌کنند. پس از آن یک یا چند هلی‌کوپتر شینوک تهاجمی بسازید و آن را با ترکیبی از تک‌تیرانداز و موشک‌انداز پر کنید. اگر حریف شما بیشتر روی نیروهای زرهی و تانک تمرکز کرده است، شینوک‌ای خود را بیشتر با موشک‌انداز پر کنید. ترکیبی از هر دو به شما کمک می‌کند که علاوه بر زدن هر چه سریع‌تر نیروها پیاده، ساختمان‌ها را نیز سریع‌تر خالی کنید. لازم به ذکر است که تانک‌های گاتلینگ (Gatling) چین نقطه‌ضعف اساسی هلی‌کوپترهای شما خواهند بود پس اگر حریفتان چین بود با احتیاط عمل کنید.

ترفندهای حرفه‌ای با هاموی آمریکا

ترفندها و استراتژی‌های تهاجمی‌ای برای هاموی‌های (Humvee) ارتش آمریکا وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از یک یا چند از روش‌های زیر بر حریف خود غلبه کنید:

  • یک هاموی ایجاد کنید و سپس یک تک‌تیراندازی سوار آن کنید. تک‌تیرانداز شما می‌تواند وقتی داخل نشسته است نیز به دشمنان خود حمله کند. ترکیبی که توسط بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای استفاده می‌شود این است که آن‌ها چند هاموی می‌سازند و سپس بیشتر آن‌ها را با موشک‌انداز و تعدادی را تک‌تیرانداز پر می‌کنند. موشک‌‌اندازها در زدن نیروی زرهی و تک‌تیراندازی در زدن نیروی پیاده به شما کمک می‌کنند. لازم به ذکر است که برای کارآمد بودن این ترفند، باید ارتقاهای مخصوص هاموی را انجام داده باشید.
  • یک استراتژی دیگری که وجود دارد این است که بازیکن به سرعت شروع به تولید هاموی می‌کند و خیلی سریع نیز به سمت مقر دشمن می‌رود و با نابود کردن بولدوزرها و کارگرهای دشمن، مانع از ساخت ساختمان توسط آن‌ها می‌شود. این به راحتی می‌تواند حریف شما را تا آخر بازی فلج کند.
  • فکشن GLA Stealth General را انتخاب کنید و سپس یک نیروی Hijacker از سربازخانه بسازید. سپس وارد مقر دشمن شوید و یکی از بولدوزرهای او را تصرف کنید. پس از آن شما باید به سرعت با استفاده از آن بولدوزر یک مرکز فرماندهی اصلی ارتش آمریکا در مقر خود ایجاد کنید. پس از آن دیگر مهم نیست که دشمن بولدوزر را نابود کند چرا که برای ادامه ساخت کافی است که فقط کارگرهای خود را به سمت آن بفرستید، خواهید دید که مرکز فرماندهی آمریکا توسط کارگرهای شما ساخته می‌شود و این امکان برای شما که از فناوری حریفتان استفاده کنید فراهم می‌شود.

راش آر‌دی‌اف (RDF Rush) با آمریکا

همان‌طور که اشاره شد، یکی از بهترین و پراستفاده‌ترین استراتژی‌ها توسط بازیکنان آمریکا در بخش آنلاین این است که بازیکن به سرعت چند هاموی می‌سازد و تمامی آن‌ها را با موشک‌انداز و تعدادی تک‌تیرانداز کاملاً پر می‌کنند. بازیکن پس از آن با گرفتن ارتقاهای هاموی و گرفتن پهپاد برای همه آن‌ها، هاموی‌ها را به سرعت به سمت مقر دشمن یا نیروهای آن‌ می‌فرستند. موشک‌اندازها ساختمان‌ها و نیروهای زرهی و تک‌تیراندازها نیروهای پیاده را نابود می‌کنند.

چند ترکیب برنده مهاجم

اگر ژنرال نیروهای هوایی آمریکا را انتخاب کردید، می‌توانید 10 تا هلی‌کوپتر شینوک بسازید و هر یک را با یک تک‌تیرانداز و 7 موشک‌انداز پر کنید. بسیاری ممکن است 2 تک‌تیرانداز قرار دهند، اما نیازی نیست و 1 تک‌تیرانداز هم پاسخگو است.

اگر ژنرال نیروی زمینی چین را انتخاب کردید، می‌توانید حدود 10 هلی‌کوپتر تهاجمی هلیکس بسازید و هر یک را با 2 مینی‌گانر و باقی را با موشک‌اندازها پر کنید. لازم به ذکر است که این ترکیب در برابر ژنرال نیروهای ویژه آمریکا پاسخگو نیست و ممکن است شکست بخورید.

با این ترفند حریف خود را در عرض 5 دقیقه شکست دهید!

با استفاده از این ترفند شما می‌توانید حریف خود را در عرض 5 دقیقه کاملاً نابود کنید، اما لازم به ذکر است که این ترفند تنها زمانی جواب می‌دهد که حریف شما GLA باشد و تنها مقابل یک نفر قرار گرفته باشید. در این ترفند فقط کافی است که پیش از شروع بازی مقر حریف را متوجه شوید و به محض شروع بازی بولدوزر ساخت‌وساز خود را به سمت مقر حریف بفرستید. پس از رسیدن بولدوزر، با استفاده از آن روی کارگرهای حریف خود بروید و آن‌ها را زیر بگیرید. سپس به سرعت یک سربازخانه بسازید و تا می‌توانید موشک‌انداز بسازید. خواهید دید که دشمن شما نمی‌تواند چیزی بسازد و موشک‌اندازها آرام آرام ساختمان‌های دشمن را نابود می‌کنند. می‌توانید ساختمان‌های حریف را نیز در این ترکیب تصرف نیز کنید.

یک ترکیب باحال و جالب با آمریکا در مقابل هوش مصنوعی

اگر وارد بازی شدید که پول شروع آن روی 50 هزار دلار قرار داشت، سه مورد را باید در هنگام شروع در نظر بگیرید: قدرت، چیدمان نقشه و پول برای ژنرال انتخاب شده‌. در ابتدا روی مرکز فرماندهی (Command Center) خود کلیک کنید و شش تا بولدوزر بسازید. فراموش نکنید که سرعت در این بازی حرف اول را می‌زند و حتی سرعت عمل شما در ساخت شش تا بولدوزر نیز اهمیت دارد. سه تا از بولدوزرها را انتخاب کنید و سه نیروگاه (Cold Fusion Power) در نزدیکی مرکز فرماندهی خود بسازید. پس از آن به محض ساخته شدن نیروگاه‌ها، هر سه را ارتقا دهید.

سپس سه بولدوزری که ساخت نیروگاه‌ها را به اتمام رساندند را انتخاب و شروع به ساخت سه سربازخانه کنید. به سه بولدوزر باقی‌مانده نیز دستور دهید که در یک خط از منطقه‌ای که احتمال حمله دشمن از طرف آن وجود دارد سه برج لیزری بسازند. پس از آن از بولدوزرهای بیکار برای ساخت انبار جمع‌آوری منابع استفاده کنید و از بولدوزر بیکار دیگر خود برای ساخت یک کارخانه تانک سازی استفاده کنید. اگر همچنان برق زیادی داشتید، دو برج لیزری دفاعی دیگر نیز در دو جهت مخالف مقر خود بسازید تا جناحین شما نیز حفظ شده باشند.

پس از آن شروع به ساخت نیروگاه‌های بیشتر کنید و یک هلی‌کوپتر جمع‌آوری منابع دیگر از انبار بسازید. به محض ساخت برج‌های لیزری و کارخانه تانک سازی، انتظار حمله موج اول دشمن را داشته باشید. پس از منهدم کردن آن‌ها، دو برج لیزری دیگر در منطقه مورد حمله قرار گرفته بسازید. پس از آن یک مرکز استراتژیک (Strategy Center) بسازید و سه اونجرز لیزر (Laser Avengers) از کارخانه تانک سازی سفارش دهید و آن‌ها را کنار برج‌های لیزری قرار دهید. این کار جلوی موشک‌ها و هواپیما‌های حریف را می‌گیرد. پس از آن شروع به ساخت نیروگاه‌ها و سه مرکز سوپلای دراپ (Supply Drop Zones) کنید. پس از آنکه پول بیشتری جمع‌آوری کردید، مراکز سوپلای دراپ بیشتری بسازید.

پس از آن زمانی که پول بسیاری داشتید، شروع به ساخت چهار توپ لیزری آپ‌لینک (Uplink Cannon) کنید و پس از آماده شدن آن‌ها، همه‌ی آن‌ها را روی مقر حریف هدف بگیرید. با استفاده از دو تا توپ لیزری آپ‌لینک، می‌توانید مرکز فرماندهی حریف را به راحتی نابود کنید.

پیروزی راحت با ژنرال تانک چین

در این استراتژی شما می‌توانید تنها با شش تانک، دستکم حریف هوش مصنوعی خود را شکست دهید. ابتدا شما باید شش تانک اورلرد (Overlords) بسازید و 2 مورد از هر کدام را به یکی از ارتقاهای موجود مجهز کنید. تانک‌هایی را که به پناهگاه مجهز کردید را با موشک‌انداز‌ پر کنید. سپس چند تانک چینی معمولی بسازید و حمله را آغاز کنید.

چگونه بیشتر از 1 کماندوی ویژه بسازیم؟

برای اینکار نیاز است که فایل INIZH.BIG را با استفاده از ویرایشگر Notepad++ باز کنید و در آن به دنبال Colonel یا Jarmen Kell یا Black Lotus بگردید. این‌ها هر کدام یکی از کماندوهای ویژه سه کشور بازی هستند. پس از پیدا کردن هر کدام، به دنبال کلمه‌ی “Maximumtype: 1” بگردید و عدد 1 را به برای مثال 20 تغییر دهید. فایل را ذخیره و سپس بازی را اجرا کنید. خواهید دید که اکنون می‌توانید بیشتر از 1 کماندو داشته باشید.

امیدوارم این کدهای تقلب و ترفندهای بازی جنرال زیرو هور برای شما مفید بوده باشند. اگر شما هم ترفندی دارید که جای خالی آن را در این مقاله حس می‌کنید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

4.4 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها