مقاله

معرفی 15 بازی اندرویدی مشابه با Hearts of Iron IV

بازی‌های چالش‌برانگیز در مقیاسی کوچک

بازی Hearts of Iron IV یکی از محبوب‌ترین عناوین سبک استراتژی‌ست که اولین بار در سال 2016 عرضه شد. HOI4 مدت‌هاست که توانسته طرفداران را سرگرم کند. به لطف کالکشن بزرگی از مادها، این بازی گزینۀ اول PCگیمرها برای تجربۀ یک بازی استراتژیک با ارزش تکرار بالاست. البته این به این معنی نیست که تنها PCگیمرها می‌توانند بازی‌هایی مثل HOI4 را تجربه کرده و از آن لذت ببرند. در این مقاله فهرستی از 15 بازی اندرویدی تدارک دیده شده که به بازی HOI4 شبیه هستند. اگر علاقه‌مند به تجربۀ این عناوین هستید، با ادامۀ این مقاله از وب‌سایت استراتژیک کلاب همراه باشید.

Glory of Generals: Pacific


بازی Glory of Generals: Pacific از محصولات اندرویدی قابل قبول در ژانر استراتژی است. بازی مذکور توسط شرکت چینی EasyTech منتشر شد. بازی GOG: Pacific یک محصول چالش‌برانگیز و با گرافیک بصری خوب است که رحمی نسبت به بازیکن ندارد. در این بازی 64 کمپین مختلف داریم که در 4 میدان نبرد دنبال می‌شوند. شما باید با کنترل کردن نیروهای خود، به جنگ با ژنرال‌های کشورها بروید. 105 فرمانده آماده هستند تا در این نبرد شما را همراهی کنند. می‌توان گفت هوش مصنوعی بازی هم در نوع خود پیشرفته است. همانطور که گفته شد، بازی از نظر گرافیکی عملکرد خوبی دارد. در GOG: Pacific شاهد 300 نوع زمین متفاوت هستیم که هرکدام از آن‌ها روی سبک بازی گیمر تاثیر مستقیم می‌گذارند.

Glory of Generals 2: ACE


از دیگر محصولات شرکت EasyTech که برای موبایل عرضه شده و برای کاربران اندروید در دسترس است. نسخه دوم سری بازی‌های موبایلی Glory of Generals آماده‌ست تا این‌بار در مقیاس گسترده‌تری شما را به چالش بکشد. در این بازی 25 کمپین مختلف داریم که در 6 میدان نبرد دنبال می‌شوند. گرافیک بازی هم مثل نسخۀ پیشین آن یکی از بهترین‌هاست. امکان بازی به صورت آنلاین و تجربۀ حالت‌های PvP، کمپین و… وجود دارد.

در این بازی می‌توانید بیش از 70 نوع نیروی زمینی، هوایی و دریایی را مدیریت کرده و به میدان نبرد بفرستید. سلاح‌ها و وسایلی که در اختیار دارید یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات به شمار رفته و به شما اجازه می‌دهد بیشترین آسیب را به دشمن وارد کنید. خلاقیت سازنده در طراحی بازی Glory of Generals 2: ACE باعث شده تا هر نیروی نظامی ویژگی‌های مخصوص خودش را داشته باشد تا گیمر در استفاده از آن‌ها خلاقیت به خرج دهد. روند ارتقای سربازان هم از دیگر ویژگی‌های بازی است که پیروزی شما را تضمین می‌کند.

Great Conqueror: Rome War Game


این عنوان هم از بازی‌های شرکت EasyTech است اما این بار خبری از یک Glory of Generals دیگر نیست، بلکه داریم از Great Conqueror: Rome War Game صحبت می‌کنیم. شرکت EasyTech که در ارائه بازی‌های استراتژی اندروید مهارت و شهرت بالایی دارد، در ساخت این اثر هم نقش داشته است. بازی GC: Rome War Game یک محصول چالش‌برانگیز دیگر است که شما را به دوران باستان می‌برد.

گیمر وظیفه دارد تا از جمهوری رم که در حال رشد و بزرگ شدن است، محافظت کند. با شکل گرفتن ملیت‌ها و قومیت‌های مختلف، هر خطری شما را تهدید می‌کند. ژنرال‌های بزرگی از جمله اسپارتاکوس (Spartacus)، سزار (Caesar) و… در کنار شما مبارزه خواهند کرد. کمپین بازی از تنوع و سختی خوبی برخوردار بوده و می‌تواند بازیکنان مبتدی و حرفه‌ای را به راحتی به چالش بکشد.

European War 6: 1914


بازی European War 6: 1914 که از دیگر محصولات کمپانی EasyTech است، شما را به نبردهای جنگ جهانی اول خواهد برد. در این بازی شاهد 150 نبرد هستیم که در 10 بخش مختلف روایت می‌شود. وقایع بازی از اتفاقات واقعی الهام گرفته شده و جنگ‌های داخلی، جبهۀ شرقی و… را دنبال می‌کند. وظیفۀ شما در این بازی مدیریت نیروها و کسب پیروزی‌ست. آموزش نیروها و بهبود توانایی‌ها کلید اصلی برای رسیدن به پیروزی محسوب می‌شود.

در این بازی شاهد تنوع زیادی در نیروها هستیم (بیش از 200 واحد)، از تفنگداران هوایی مجارستانی تا نیروهای سوارۀ انگلیسی و… گیم‌پلی بازی در کنار مبارزات، یک سیستم سیاسی پیچیده و جذاب را شامل می‌شود و این امکان را به شما می‌دهد تا در کمترین زمان از همکاری متحدان خود بهره ببرید.

European War 7: Medieval


نسخه هفتم سری بازی‌های European War شما را به قرون وسطی خواهد برد. Medieval تعداد زیادی از وقایع تاریخی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در این بازی شاهد 14 چپتر داستانی هستیم که 120 کمپین را در خود جای داده است. بازی در 150 کشور دنبال شده و وقایع تاریخی از جمله ظهور امپراتوری بیزانس، جنگ‌ صد ساله، هجوم وایکینگ‌ها و… را روایت‌ می‌کند.

در این جنگ‌ها که در قرون وسطی به وقوع می‌پیوندند، گیمر باید با مدیریت شهرها و مبارزه با نیروهای دشمن به پیروزی برسد. سیستم دیپلماسی جدید این بازی به شما اجازه می‌دهد تا با قانع کردن نیروهای مختلف، از کمک آن‌ها در جنگ‌ها بهره ببرید. شهرسازی از دیگر ویزگی‌های بازی‌ست که از واقع‌گرایی کافی بهره‌مند است. می‌توانید برای تغییر مسیر کشور خود عوامل سیاسی را دستخوش تغییر کنید، مالیات بیشتری بگیرید یا خروجی تجاری خود را افزایش دهید.

بیش از 150 ژنرال آماده هستند تا در کنار شما در این جنگ‌ها به نبرد بپردازند. در این بازی بالغ بر 30 ابزار جنگی و 60 نوع تجهیزات نظامی وجود دارد.

European War 4: Napoleon


به قرن 18م، عصر ناپلئون خوش آمدید. بازی ویدیویی European War 4: Napoleon آمده تا شما را به یک سفر منحصر به فرد ببرد. در این بازی می‌توانید از میان 200 ژنرال‌ جنگی از جمله ناپلئون، میخائیل کوتوزوف، هوریشیو نلسون و… یکی را انتخاب کرده و به جنگ با دشمن بروید.

84 کمپین در بازی وجود دارد که روایت‌شان در 6 منطقۀ جنگی انجام می‌گیرد. وقایع بازی در قاره‌های اروپا، آمریکا و آسیا دنبال می‌شود. هر ژنرال در این بازی باید با چالش‌هایی روبرو شود و مسیر سخت بازی را طی کند. نیروهای شما توانایی‌های منحصر به فردی دارند که تسلط پیدا کردن بر آن‌ها شما را شکست‌ناپذیر می‌کند. با هر پیروزی، نیروهای شما تجربۀ زیادی به دست می‌آورند و بعضی از آن‌ها تبدیل به سربازانی زبده می‌شود که کارایی‌شان در نبرد از هر کسی بیشتر است.

نقشۀ بازی به طور کل تغییر کرده و امکان زوم بیشتر را به شما می‌دهد. امکان داد و ستد کالا، استخدام فرماندهان جنگی و خرید آیتم‌ها هم در این بازی وجود دارد.

European War 3


نسخۀ سوم European War شما را در نقش یک فرماندۀ جنگی قرار می‌دهد که باید با استفاده از نیروها و سربازانی که در اختیار دارد، به میدان رفته و به منابع لازمه برای ارتقای اقتصاد و صنعت، فتح زمین‌های بیشتر و فناوری‌های تازه دست یابد. بخش کمپین بازی 30 واقعۀ تاریخی را به گیمر نشان می‌دهد. در بازی شاهد حالت‌های مختلفی از جمله، کمپین، Empire، Conquest و… هستیم.

حین نبرد دست شما در اعزام نیروهای زمینی، هوایی و دریایی باز است. با این حال، باید روی بخش‌های دفاعی جبهۀ خود هم کار کنید تا از نفوذ دشمن جلوگیری شود. پیروزی در نبردها برای سربازان یک نقطه عطف است چرا که هر کدام از آن‌ها به نیروهای Ace تبدیل می‌شوند. این مورد از سربازهای Ace یک ماشین جنگی می‌سازد که تاثیرشان در نبرد را چند برابر می‌کند. همچنین ارتقای سطح فرمانده هم چیزی‌ست که باید مد نظر قرار دهید.

Strategy and Tactics: WW2


بازی Strategy and Tactics: WW2 که توسط شرکت HC GLOBAL DISTRIBUTION LIMITED منتشر شد، یکی از عناوین خوب برای سفر به دوران جنگ جهانی دوم است. در این بازی کنترل نیروهای محور یا متحدین را به دست گرفته و اروپا را فتح می‌کنید. همچنین می‌توانید در نقش فرماندۀ ارتش‌های شوروی یا متفقین زمین‌های اشغالی را پس بگیرید. سربازان خود را به 32 ماموریت متنوع فرستاده و داستان جذاب بازی را به همراه کاراکترهای نمادینش دنبال کنید.

با جنگ در قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا فناوری‌های تازه را کشف کرده و به پیروزی در جنگ جهانی دوم دست یابید. در این پنج کمپین، وظیفۀ شما حفظ نیروها و تلفات کمتر در مقابل یک هوش مصنوعی سرسخت است. واقع‌گرایی در مبارزات و برنامه‌ریزی دقیق، داشتن سیستم‌های نظامی، اقتصادی و علمی و سناریوهای جذاب از ویژگی‌‌های اصلی این اثر می‌باشد.

Glory of Generals 3 – WW2


نسخۀ سوم Glory of Generals اثری دیگر با حال و هوای جنگ جهانی دوم است. در این بازی می‌توانید در کنار بیش از 100 فرمانده حاضر شده و با آن‌ها همکاری کنید. شناسایی نقطه ضعف هر ژنرال و جلوگیری از آن کلید اصلی برای رسیدن به پیروزی‌ست. می‌توانید از نیروهای متحدین یا متفقین استفاده کرده و به نبرد بپردازید.

این اتفاقات در قالب 120 سناریو در 6 منطقۀ جنگی روایت می‌شوند. واحدهای مختلفی در بازی ساخته شده و بالغ بر 60 نیروی نظامی در انتظار شما هستند. موتور گرافیکی جدید این بازی از واقع‌گرایی کافی بهره‌منده است. جنگل‌های غربی، صحراهای آفریقای شمالی و جبهه یخ‌زدۀ شرقی تجربه‌ای غنی از جنگ جهانی دوم برای مخاطب می‌سازند. سیستم آب و هوای بازی هم روی روحیۀ سربازان تاثیر مستقیم داشته و باید در نظر گرفته شود.

Glory of Generals


بازی Glory of Generals اولین نسخۀ از این سری استراتژیک می‌باشد که در سال 2013 منتشر شد. در این بازی شاهد 60 کمپین از جنگ جهانی دوم هستیم که در 4 منطقه دنبال می‌شوند. می‌توانید از کمک 102 ژنرال مشهور استفاده کنید. گیمر باید علاوه بر تسلط یافتن به مناطق جنگی، از امکانات و تجهیزاتی که در اختیارش قرار دارد دفاع و محافظت کند.

مهم‌ترین نکته در دستیابی به پیروزی این است که چطور نیروهای زمینی، هوایی و دریایی را در کنار یکدیگر قرار دهید تا بیشترین ضربه به دشمن وارد شود. پیروزی و دستیابی به مدال در هر نبرد نیروهای شما را به ارتشی خبره تبدیل می‌کند تا حضورشان در میدان جنگ پررنگ‌تر شود. همچنین می‌توانید به ماموران خود دستور داده و نحوه مبارزۀ نیروها را مشخص کنید.

European War 2


در بازی European War 2 شاهد یک محصول استراتژی متفاوت هستیم که بسته به نیروها، می‌توانید زمین‌ها، شهرها و دریاها را برای دستیابی به منابع، گسترش اقتصاد و شکست دشمن فتح کنید. در بازی شاهد 28 کشور اروپایی با بیش از 200 زمین مختلف هستیم. همچنین می‌توانید از بین 12 کشور متحدین یا متفقین یکی را انتخاب کرده و به پیشروی بپردازید. در بازی نیروهایی از جمله سربازها، تانک و توپخانه را در اختیار دارید که با استفادۀ درست از آن‌ها، می‌توانید در نبردها پیشروی کنید.

توانایی و کارایی هر نیرو در بازی متفاوت است. برای مثال تانک‌های آلمانی فوق‌العاده هستند، شوروی ارزان‌ترین سربازها را در اختیار دارد و نیروی دریایی بریتانیا در بین همه مثال‌زدنی‌ست. برای مشارکت در نبردها باید از کارت‌ها استفاده کنید. مثلا کارت سرباز دسته‌ای از سربازان را راهی میدان جنگ می‌کند، کارت تانک یک تانک به وجود می‌آورد، کارت مارشال یک فرمانده را برای بالانس کردن نیروهای تهاجمی و تدافعی به زمین می‌فرستد و… در نهایت باید گفت که بازی دارای حالت‌های مختلفی برای تجربه است.

World Conqueror 1945


بازی World Conqueror 1945 از محصولات سال 2012 است و یک بازی استراتژی کلاسیک محسوب می‌شود. این بازی هم مثل European War 2 از سیستم بازی با کارت استفاده می‌کند تا جذابیت‌های خود را افزایش داده و سطح چالش را بالا نگه دارد. در طول بازی سربازان، تانک‌ و توپخانه را در اختیار دارید و باید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنید.

تجربه‌ای که به دست می‌آورید از سربازان شما نیروهای حرفه‌ای می‌سازد تا تاثیرگذاری آن‌ها در روند بازی بیشتر و بیشتر شود. بازی دارای دو حالت Battle Mode و Conquest Mode است. در Battle Mode ده ماموریت بزرگ و تعیین‌کننده را برعهده می‌گیرید که براساس واقعیت طراحی شدند. از ماموریت‌‌های مهم حالت Battle می‌توان به جنگ اقیانوس آرام، تهاجم شوروی به منچوری، نبرد نرماندی و… اشاره کرد که بین سال‌های 1940 تا 1945 به وقوع پیوستند.

World Conqueror 4


نسخۀ چهارم سری World Conqueror یک بازی استراتژی نوبتی‌ست که در جنگ جهانی دوم به وقوع می‌پیوندد. در این بازی نه‌تنها باید نقش یک فرمانده را برعهده گرفته و نیروهای خود را در میدان جنگ هدایت کنید، بلکه با چهرۀ تاریک و ترسناک جنگ جهانی دوم روبرو خواهید شد. بیش از 100 کمپین براساس واقعیت در این بازی گنجانده شده است و می‌توانید لحظات تاریخی مختلف را تجربه کنید.

بازی در حالت Conquest نبردهای جنگ جهانی بین سال‌های 1939 تا 1943 را پوشش می‌دهد و بعد از آن به دهه 50 و دوران جنگ سرد و دهۀ 80 و جنگ مدرن سفر می‌کند. به طور کل، حالت‌های زیادی در این اثر وجود دارد که هر کدام تجربۀ منحصر به فردی را برای شما رقم می‌زنند. از ویژگی‌های اصلی این بازی می‌توان به 50 کشور، 230 ژنرال نام‌آشنا، 216 واحد نظامی، 175 فناوری جدید و… اشاره کرد.

World Conqueror 3


بازی World Conqueror 3 از دیگر بازی‌های جنگ جهانی دوم است که اتفاقات رخ داده بین سال‌های 1939 تا 1960 را بررسی می‌کند. گیمر در این بازی باید 150 ماموریت را در 32 واقعۀ تاریخی تکمیل کند. گیم‌پلی بازی به صورت لحظه‌ای دنبال شده و 50 کشور با 200 ژنرال آماده هستند تا به این جنگ همگانی ملحق شوند. در بازی می‌توانید کنترل 148 واحد نظامی را به دست بگیرید. بازی دارای درجات سختی مختلفی‌ست تا سطح دشواری برای بازیکنان مبتدی تا حرفه‌ای قابل تنظیم باشد. درکنار چالش‌های زیاد، بازی از بار سرگرم‌کنندگی بالایی بهره برده و این مورد به ارزش تکرار آن اضافه می‌کند.

World Conqueror 2


در قسمت دوم World Conqueror شما به یک ژنرال تبدیل می‌شوید که باید ماموریت‌های مهمی را در دوران جنگ جهانی دوم و جنگ سرد تکمیل کند. می‌توانید از همراهی ژنرال‌هایی نظیر مونتگومری، یاماموتو، ژوکوف و… بهره‌مند شده یا علیه آن‌ها به مبارزه بپردازید. همچنین پیوستن به جبهۀ متفقین یا متحدین کاملا برعهده خودتان است. هرچقدر که در کمپین بازی جلو بروید، تجهیزات بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد.

ارتش شما می‌تواند برای دفاع بیشتر از رادارها، ضدهوایی‌ها، سنگرها و دژهای نظامی استفاده کند. نیروهای دریایی هم می‌توانند از ناو، ناوشکن، کشتی‌های جنگی و… بهره‌مند شوند. حملات هوایی، بمباران هدفمند، نیروهای هوابرد و بمب اتم هم در دسترس نیروهای هوایی می‌باشد. با هر نبردی که پیروز شوید، فرماندۀ شما از یک سرباز عادی به مارشال جنگی تبدیل شده و به ارتش در پویایی بیشتر کمک می‌کند.

این بازی‌ها را چطور دانلود کنیم؟

شما می‌توانید این بازی‌ها را از گوگل پلی یا دیگر منابع دانلود و نصب کنید. نصب این دسته از بازی‌ها بسیار آسان است و پیچیدگی‌ای ندارد که نیاز به توضیح باشد. همچنین اگر تلفن همراه شما آی‌اواس (iOS) است، شما تنها می‌توانید این بازی‌ها را از طریق فروشگاه خود اپل دانلود و نصب کنید که انتظار می‌رود بیشتر این بازی‌ها در استور اپل به صورت رایگان موجود باشند.

2.5 11 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها