آموزشراهنما و آموزش جامعمقاله

راهنمای بازی Manor Lords

در سال اول بازی چه باید کرد؟

نمی دانید چگونه در بازی Manor Lords شروع کنید؟ این مشکل فقط شما نیست. سازنده یک بازی شهرسازی نسبتاً خاص با Manor Lords ساخته است، اما واقعیت این است که بخش شهرسازی بازی می‌تواند گاهی اوقات بسیار مبهم و گیج‌کننده باشد. اگر می‌خواهید شهر خود را در بازی Manor Lords بسازید، اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید یا کارها را درست انجام می‌دهید، اینجاست که امیدواریم این مقاله از استراتژیک کلاب به کمک شما بیاید.

در این راهنمای مبتدی، ما شما را در اولین سال حضورتان در بازی Manor Lords راهنمایی می‌کنیم، از چند ساختمان اولیه و تکالیف خانوادگی گرفته تا پروژه‌های بزرگ مانند تولید غذا، ساختن اولین کلیسا و مانور و زنده ماندن از اولین زمستان خود. در پایان مقاله نیز برخی اهداف مهم برای سال دوم بازی را نیز مشخص می‌کنیم.

1. بازی را متوقف کنید و این ساختمان‌ها را بسازید

هنگامی که برای اولین بار در جهان بازی وارد می‌شوید، بلافاصله بازی را متوقف کنید و به منطقه خود در نقشه نگاهی بیندازید. شما باید چند منبع کلیدی را ببینید: توت‌ها و حیوانات وحشی مهم‌ترین آنها خواهند بود، زیرا آن‌ها منابع غذایی اولیه شما هستند. همچنین ممکن است سنگ، آهن و خاک رس نیز وجود داشته باشد که برای مدتی نگران آنها نخواهید بود، اما خوب است که محل نگهداری آنها را از قبل یادداشت کنید. در حالی که بازی هنوز متوقف شده است، منوی ساخت و ساز را باز کنید و ساختمان‌های زیر را با منابع اولیه خود بسازید:

  • Logging Camp
  • Storehouse
  • Granary
  • Well
  • Marketplace
  • (Optional) Woodcutter’s Lodge

این مهم است که ابتدا کمپ Logging را بسازید تا تولید اولیه الوار در اسرع وقت آغاز شود. همه ساختمان‌ها به جز کمپ لاگینگ و چوب شکن باید نزدیک مرکز محلی باشند که دوست دارید دهکده شما باشد. کمپ جنگلداری باید در نزدیکی یک جنگل قرار گیرد، اما مطمئن شوید که خیلی نزدیک به حیوانات وحشی نباشد. من شخصاً دوست دارم یک خانه هیزم شکن را زودتر قرار دهم تا زمانی که به آن نیاز دارم آماده باشد، اما ضروری نیست. اگر اکنون یکی را قرار دهید، بهتر است آن را در نزدیکی یک تکه درخت متفاوت در کمپ ورود به سکونتگاه خود قرار دهید.

2. ایجاد یک شبکه جاده‌ای اساسی بین مناطق کلیدی

در حالی که بازی هنوز متوقف شده است، شروع به ایجاد یک شبکه اصلی از جاده کنید. جاده‌ها در بازی Manor Lords کاملاً رایگان هستند و فوراً ساخته می‌شوند، بنابراین همیشه ایده خوبی است که آن‌ها را در ابتدای بازی در حالی که مکث کرده‌اید، بسازید.

ایده کلی با این جاده‌ها این است که تمام ساختمان‌های شروع خود را به یکدیگر متصل کنید، در حالی که شکاف‌های بزرگی را برای Burgage Plots و ساختمان‌های دیگر بعداً ایجاد کنید. به ویژه مهم است که مطمئن شوید که جمعیت شما (و گاوها) از کمپ لاگینگ به بقیه روستای شما دسترسی دارند، زیرا کمپ لاگینگ جایی است که شما تمام الوار مورد نیاز خود را برای ساختن ساختمان های جدید ذخیره می کنید. همچنین توصیه می‌کنم چند جاده طولانی‌تر را از مرکز دهکده خود به سمت نزدیک‌ترین توت‌ها و حیوانات وحشی قرار دهید.

3. قرار دادن خانواده‌های خود برای کار

زمان آن فرا رسیده است که بازی را شروع کنید و به روستاییان خود اجازه دهید ساختمان‌های اولیه‌ای را که قرار داده‌اید بسازند. به راحتی می‌توانید سرعت بازی را افزایش دهید یا با دکمه‌های سمت راست پایین سرعت آن را کاهش دهید. هنگامی که کمپ ورود به سکونتگاه شما ساخته شد، روی آن کلیک کنید و بلافاصله 2 خانواده را به آن اختصاص دهید. آن‌ها شروع به خرد کردن چوب می‌کنند، و در همین حین 3 خانواده دیگر شما به ساختن ادامه می‌دهند.

هنگامی که انبار و انبار غله شما ساخته شد، هر کدام 1 خانواده را به آن‌ها اختصاص دهید تا شروع به ذخیره کردن منابع کنند تا با شروع بارندگی خراب نشوند. یک خانواده آزاد باقی می‌ماند. شما فعلاً می‌توانند با بقیه ساختمان سروکار داشته باشند، اما در صورت نیاز می‌توانید یک خانواده دیگر را در کمپ چوب‌بری مشغول کنید.

4. تولیدی مواد غذایی را راه‌اندازی کنید

اکنون زمان راه‌اندازی تولید مواد غذایی است. در حال حاضر، خانواده‌های شما با ذخایر نانی که با خود آورده‌اند، زندگی می‌کنند، اما این منابع اولیه به زودی تمام می‌شود. نوع تولید غذایی که در ابتدا راه‌اندازی می کنید واقعاً به این بستگی دارد که کدام منبع غذایی به روستای شما نزدیک‌تر است: توت ها یا حیوانات وحشی. برای مثال در مسیر بازی من، توت‌ها در همین نزدیکی بودند، بنابراین من یک کلبه Forager را در جنگل درست در کنار بوته‌های توت راه اندازی کردم.

اما اگر حیوانات وحشی در مکان بهتری برای شما هستند، به جای آن، ساختن یک کمپ شکار در نزدیکی آن‌ها بسازید. شما فوراً به هر دو منبع غذایی نیاز ندارید، بنابراین فقط هر کدام که راحت‌تر است را انتخاب کنید. هنگامی که ساختمان انتخابی شما ساخته شد، یک خانواده را در آنجا مشغول کنید، اما مطمئن شوید که هنوز یک خانواده رایگان برای ساختن دارید. برای جمع‌بندی: خانواده شما اکنون باید کارهای زیر را داشته باشند:

  • کمپ جنگلداری (1 خانواده)
  • انبار (1 خانواده)
  • انبار غله (1 خانواده)
  • ساختمان غذا (1 خانواده)
  • 1 خانواده بدون ماموریت و آزاد برای کار ساختمانی

5. اولین خانه‌های چوبی خود را بسازید

در تمام این مدت، خانواده‌های شما در چادرهای ابتدایی خود زندگی می‌کردند و ممکن است متوجه شده باشید که رتبه تأیید شما در کنار فلش انگشت شست بالا در بالای صفحه شروع به کاهش کرده است. راه حل این است که شروع به ساختن Burgage Plots کنید، جایی که خانواده های شما در  بازی Manor Lords زندگی می‌کنند.

ما شدیداً توصیه می‌کنیم که 3 یا بیشتر زمین‌های بارگیج اول خود را طوری بسازید که افزونه‌های فضای زندگی اضافی داشته باشند (که توسط نماد خانه با علامت مثبت نشان داده شده است). این مسئله به شما فضای افضای برای خانه‌ها می‌دهد که باعث می‌شود جمعیت با هزینه کمتر خانه‌نشین شوند و جمیعت بالا برود. فعلاً 3 Burgage Plots را بسازید و اجازه دهید سازندگان شما مدتی روی آن‌ها کار کنند.

6. یک Ox و Hitching Post دیگر بسازید

یکی از چیزهایی که واقعاً سرعت بسیاری از بازیکنان جدید را در اوایل بازی کند می‌کند، این است که آن‌ها به شدت به Ox شروع‌کننده خود متکی هستند تا همه آن چوب‌ را به این طرف و آن طرف ببرند. شما لازم نیست فقط با یک Ox کار کنید و می‌توانید به راحتی یکی دیگر نیز سفارش دهید و میزان کار را دو برابر کنید! برای انجام این کار، فقط روی پست Htiching خود (که بازی را با آن شروع می‌کنید) کلیک کنید و روی دکمه “Order Another Ox” کلیک کنید. هزینه آن بالا است، اما سرمایه‌گذاری ارزشمندی خواهد بود.

با این حال، شما همچنین باید یک Hitching Post دیگر بسازید، زیرا هر Hitching Post تنها می‌تواند یک Ox را اداره کند. به هر حال، ایده خوبی است که چندین پست Hitching بسازید، تا Oxen شما در سراسر شهرک شما پخش شود و بتواند کارهای حمل و نقل را سریع‌تر انجام دهد.

7. زمان رفع بی‌خانمانی است

اکنون شما باید 3 Burgage Plots راه‌اندازی کنید، اما این بدان معنی است که از 5 خانواده شما، 2 نفر در چادرهای اولیه شما گیر کرده‌اند. می‌توانید تعداد بیشتری از Burgage Plots بسازید، اما استفاده از این فضاهای اضافی خانه‌های ابتدایی که ساختید سریع‌تر از ساختن یک Burgage Plots است.

روی چند Burgage Plot خود کلیک کنید و دکمه “Expand Living Space” را انتخاب کنید. هزینه هر گسترش دادن 2 چوب هم اندازه با ساخت یک خانه جدید است، اما با این تفاوت که گسترش دادن سریع‌تر است و به شما امکان می‌دهد دو خانواده را در یک خانه قرار دهید که بعدا مفید خواهد بود چرا که به جای دو Burgage Plot، فقط باید یک Burgage Plot را ارتقا دهید. برای خوشحال کردن هر دو خانواده!

هنگامی که عملیات گسترش یک خانه انجام شد، باید ببینید که چادرهای اولیه شما ناپدید می‌شوند یا خیر، زیرا دیگر نباید کسی از مردمان شما در آن‌ها زندگی کند.

8. دهکده خود را با Burgage Plot و ساخت مسیرهای بیشتر گسترش دهید

هدف کلی شما این است که شهر خود را گسترش دهید و نقشه بازی را در اختیار بگیرید، اما برای رسیدن به این امر باید اهداف کوچک‌تر را دنبال کنید که شامل توسعه دهکده خود می‌شود. ماوس را روی نام شهرک خود در بالای صفحه نگه دارید و الزامات مورد نیاز برای ارتقاء جهت رسیدن به سطح بعدی را ببینید. اگر طبق راهنما پیش رفته باشید، اکنون برای رفتن به سطح بعدی باید 5 Burgage Plot داشته باشید، بنابراین بیایید اکنون دو Burgage Plot دیگر بسازیم.

به یاد داشته باشید که Burgage Plot خود را نسبتاً نزدیک به Well و بازار خود نگه دارید چرا که برای رتبه‌بندی تأیید شما به سطح بعدی مهم هستند و همچنین ایده خوبی است که آنها را نزدیک به Storehouse، انبار Granary و Logging Camp نگه دارید.

در این حین شما می‌توانید سیستم جاده‌ای شهرک خود را کمی بهبود ببخشید. اکنون که قسمت‌های اولیه شهرک شما و چادرها از بین رفته‌اند، می‌توانید با قرار دادن کمی جاده شهر را زیباتر و بهتر کنید.

9. اولین نقطه توسعه (Development Point) شما

لحظه‌ای که پنجمین Burgage Plot شما ساخته می‌شود، سکونتگاه شما وارد یک سطح جدید خواهد شد که Small Village نام دارد. شما همچنین یک Development Point جدید دریافت خواهید کرد تا در درخت فناوری توسعه ارتقاءها در هر کجا که دوست دارید ظاهر شود. با کلیک بر روی نام محل سکونت در بالای صفحه، درخت را باز کنید.

توصیه می‌کنیم اولین Development Point خود را در تجارت لجستیک (Logistics) قرار دهید. این یک فناوری فوق العاده در درخت فناوری بازی است که اگر آن را بروید، در ادامه بازی خیلی به کارتان می‌آید چرا که راه‌اندازی مسیرهای تجاری را بسیار کم هزینه‌تر می‌کند.

10. اولین خانواده‌های جدید خود را به کار اختصاص دهید

اکنون که برای همه جمعیت خود خانه تهیه کرده‌اید، رتبه تایید شما باید از 50% بالاتر برود تا زمانی که بالای 50% باشد و Burgage Plot خالی داشته باشید، به طور دوره‌ای خانواده‌های جدیدی را به دهکده خود جذب خواهید کرد. این عالی است، زیرا در حال حاضر ما اساساً از همه خانواده‌های خود استفاده می‌کنیم.

هر زمان که چند خانواده بعدی شما وارد شدند، باید آن‌ها را مأمور کنید تا برای هر منبع غذایی که در حال حاضر ندارید، یک ساختمان دوم تولید غذا بسازند و همان خانواده‌ به محض ساخت در آن مشغول شوند. خانواده بعدی شما که به محل سکونت می‌رسد باید به سمت ساختن یک Sawpit در نزدیکی کمپ ورود به شهرک بروند و در آنجا کار کنند تا شروع به ساختن Planks کنند. و خانواده بعدی شما پس از آن می‌توانند در خانه Woodcutter’s Lodge برای تولید Firewood production شروع به کار کنند.

اگر قبل از ورود این خانواده‌ها به Burgage Plot بیشتری نیاز دارید، شروع به ساختن چند Burgage Plot جدید کنید، هیچ ضرری ندارید که تعدای از آن‌ها را در زمین‌های خالی خود بسازید.

11. اولین Trading Post خود را بسازید

وقت آن است که اولین Trading Post خود را بسازید. معامله‌گران از لبه نقشه می‌آیند. نمادهای کوچکی در لبه نقشه وجود دارد که به شما می‌گوید این معامله‌گران دقیقا از کجای نقشه می‌آیند. سعی کنید Trading Post خود را نسبتاً نزدیک به لبه نقشه و متصل به جاده اصلی بسازید.

تجارت در بازی Manor Lords بسیار مهم است. این ساده‌ترین و اولین راه برای به دست آوردن تعداد زیادی ثروت منطقه‌ای است که برای گسترش و ارتقاء شهر خود به آن نیاز دارید. پس از ساخت، به تمام منابع خود در تب Trade نگاهی بیندازید تا ببینید آیا منابع مازاد زیادی دارید یا خیر.

سخنی کوتاه در مورد راهزنان

در این مرحله از بازی ممکن است اولین اردوگاه راهزنان را در جای دیگری روی نقشه ببینید. این راهزنان ممکن است به طور دوره‌ای منابعی را از دهکده شما بدزدند. شما تا زمانی که اولین ارتش خود را نساخته‌اید، نمی‌توانید کاری در مورد این موضوع انجام دهید. توصیه می‌کنیم برای ساخت ارتش تا سال 2 بازی صبر کنید.

12. بز، پوست و چرم

شاید فکر کردن به پوشاک در ماه‌های تابستان کار عجیبی باشد، اما زمستان به زودی فرا خواهد رسید. توصیه می‌کنیم تابستان را برای شروع تولید چرم اختصاص دهید تا زمانی که زمستان فرا می‌رسد بتوانید ساخت کفش را شروع کنید.

شما شروع به گرفتن چند پوست از کلبه شکار خود کرده‌اید، اما خوب است که بیشتر و به خانه نزدیک‌تر شوید. چند Burgage Plot جدید بسازید یا Burgage Plotهای فعلی را گسترش دهید و چند سوله بز در آنجا بسازید (یا فقط یکی اگر هنوز ثروت منطقه‌ای برای آن ندارید). این‌ها منبع ثابتی از Hides برای دهکده شما فراهم می‌کنند.

در همین حال، یک Tannery در نزدیکی مرکز شهر بسازید و پس از ساخته شدن، یک خانواده را در آنجا اختصاص دهید تا بتوانید تبدیل آن پوست‌ها به چرم را آغاز کنید.

13. مراقب ذخایر هیزم خود باشید!

تقریباً در همین زمان‌ها بود که من در بازی خودم متوجه شدم ذخایر هیزم به طرز خطرناکی کم است، بنابراین این هشدار را در نظر بگیرید که احتمالا این اتفاق نیز برای شما هم میفتد. شما باید خانواده‌ای را در خانه هیزم شکن مشغول به کار کنید تا قبل از زمستان یک انبار سالم داشته باشید! هیزم در زمستان دو برابر سریع‌تر مصرف می شود، بنابراین به مقدار مناسبی نیاز خواهید داشت.

14. شروع به ساخت Burgage Plotsهای بیشتر کنید!

وقت آن است که تعداد بیشتری Burgage Plots بسازید! برای رسیدن به سطح سکونت بعدی در مجموع به 10 Burgage Plots نیاز دارید، بنابراین توصیه می‌کنیم همین حالا بقیه را بسازید. مثل همیشه گزینه گسترش فضای Burgage Plotsهای ساخته شده نیز وجود دارد، اما مهم‌تر از آن در این مرحله این است که برخی از اسلات‌های گسترش Burgage Plotsها را برای زمانی که باید شروع به ساخت سلاح، Ale و سایر منابع هیجان‌انگیزتر کنید، گسترش دهید و آماده نگه دارید. یک بار دیگر می‌گوییم، Burgage Plotsهای خود را نسبتاً در مرکز دهکده خود، جایی که غرفه‌های چاه و بازار شما در آن قرار دارند، محکم نگه دارید.

15. برنامه‌ریزی قبلی برای ساخت و سازهای اصلی

وقت آن است که کمی فضای داخل دهکده خود را برای برخی ساختمان های کلیدی اختصاص دهید. این ساختمان‌های کلیدی عبارتند از: کلیسا و میخانه. Church به طور خاص بسیار بزرگ است، تقریباً معادل چند قطعه زمین با اندازه مناسب و باید به Burgage Plots شما نزدیک باشد، بنابراین سعی کنید مکان خوبی برای آن پیدا کنید.

همچنین ایده خوبی است که یکی از Burgage Plotهای خود را که دارای یک حیاط خلوت است، ترجیحاً تا حد امکان نزدیک به جایی که Tavern شما می‌رود اختصاص دهید. به این شکل Burgage Plot می‌تواند بعداً به کارخانه آبجوسازی شما تبدیل شود!

16. چند قفسه مرغ بگذارید

من دوست دارم در سال اول هر کاری که می‌توانم انجام دهم تا انواع غذاها را متنوع کنم. بنابراین برای این منظور، اگر چند  Burgage Plot با حیاط خلوت (یعنی گسترش داده باشید) دارید، توصیه می‌کنم چند Chicken Coops برای هر کدام بسازید چرا که 25 برابر ثروت منطقه‌ای می‌سازد.

این قفسه‌های مرغ یک منبع آهسته اما بی‌پایان تخم‌مرغ را فراهم می‌کنند که باعث افزایش کل غذای موجود برای جمعیت شما می‌شود. این نه تنها شادی آن‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه رژیم غذایی متنوع روستاییان شما را نیز کمتر مستعد ابتلا به بیماری می‌کند. اگر به ثروت منطقه‌ای بیشتری نیاز دارید، به پست تجاری خود بروید و مازاد منابع عمده را بفروشید!

17. رسیدگی به دین و ایمان مردم

با تمام کارهایی که Sawpit شما انجام داده است، اکنون باید حداقل 20x Planks داشته باشید. بنابراین اکنون زمان خوبی برای ساختن اولین کلیسای خود است. کلیسا ساختمان سنگینی است که هزینه آن 20 برابر تخته‌هایی است که ذکر کردیم، به علاوه 5 برابر چوب و 10 برابر سنگ. شما هنوز تولید سنگ را راه اندازی نکرده‌اید، اما باید به اندازه کافی سنگ در منابع اولیه خود داشته باشید تا کلیسا را بسازید. پس از ساخته شدن، می‌توانید در صورت تمایل خانواده‌ای را تنظیم کنید که در آن کار کند، اما این یک الزام نیست. این فقط به شما کمی افزایش رتبه تایید می‌دهد.

18. فضای ذخیره‌سازی خود را گسترش دهید

توصیه دیگر من در این مرحله پاییزی از سال اول شما این است که به گسترش Storage خود بپردازید تا با مشکل آزاردهنده پر بودن فضای ذخیره‌سازی در بازی مواجه نشوید. یک انبار بزرگ به جای انبار معمولی فعلی خود بسازید، 2500 کالا را در خود جای می‌دهد و اصلاً هزینه زیادی ندارد. فقط مطمئن شوید که آن را در حالی که باران نمی‌بارد می‌سازید، زیرا لحظه‌ای که ارتقا را شروع می‌کنید، کل محتویات Storehouse روی زمین ریخته می‌شود.

19. اولین Burgage Plotsهای خود را ارتقا دهید

ما به پایان هدف اصلی سال اول نزدیک می‌شویم. شما در حال حاضر باید حداقل 10 Burgage Plots در شهرک خود داشته باشید، بنابراین تنها چیزی که برای رسیدن به لول بعدی شهرک خود نیاز دارید، ارتقاء حداقل دو Burgage Plots به سطح 2 است.

ارتقا فقط 4 برابر چوب برای ساخت یک Burgage Plots جدید هزینه دارد. فقط زمانی می‌توانید این کار را انجام دهید که همه الزامات لازم را برآورده کرده باشید. اگر طبق این راهنما عمل کرده باشید، نباید مشکلی به وجود بیاید. این ارتقاها را انجام دهید تا وارد سطح بعدی شهرک خود شوید.

20. دومین Development Point شما

شما اکنون یک دهکده متوسط و رو به رشد دارید و آن را وارد سطح بعدی کرده‌اید. پاداش شما در این مرحله، یک Development Point جدید است. مجدد باید وارد درخت فناوری شوید و یکی از فناوری‌های تازه را برای باز کردن انتخاب کنید، این بار پیشنهاد ما فناوری Better Deals است است.

فناوری Better Deals احتمالاً قدرتمندترین ارتقاء توسعه در بازی Manor Lords در حال حاضر است. این ارتقا تعرفه 10 برابری منطقه‌ای ثروت را برای همه واردات شما در Trading Post حذف می‌کند که به عبارت ساده به این معنی است که همه چیز را می‌توان با 10 برابر ثروت منطقه‌ای ارزان‌تر خرید. وقتی به اقلام گران‌تری مانند Polearms و دیگر سلاح‌هایی که بعداً برای تشکیل اولین ارتش خود به آن‌ها نیاز خواهید داشت، نگاه می‌کنید، می‌فهمید که بهترین انتخاب را داشته‌اید.

21. شروع به جمع‌آوری سنگ برای Manor خود کنید

با طلوع زمستان، فقط چند کار دیگر وجود دارد که اگر می‌توانید، توصیه می‌کنیم آن‌ها را در همان اواخر سال اول به سرعت انجام دهید. اولین مورد این است که Manor خود را بسازید که از برخی جهات مهم‌ترین ساختمان در کل سکونتگاه شما است. هنگامی که Manor خود را ساختید، می‌توانید برای خزانه‌داری و نفوذ از جمعیت خود مالیات بگیرید و همچنین می‌توانید Retinue را برای کمک به خود در جنگ استخدام کنید.

تنها مسئله این است که Manor شما برای ساخت به سنگ نیاز دارد و احتمالا به اندازه کافی نخواهید داشت. شما همیشه می‌توانید سنگ را در Trading Post خریداری کنید، اما دلیلی وجود ندارد که نتوانید شروع به جمع آوری سنگ برای خود کنید. نزدیکترین منبع سنگ را پیدا کنید، یک جاده به سمت آن بسازید و یک Stonecutter Camp در آنجا بسازید. سپس یکی از خانواده‌های خود را در آنجا مشغول به کار کنید. آن‌ها به‌طور دوره‌ای سنگ‌ها را به پایگاه شما خواهند برد. پس از آن، خیلی زود سنگ کافی برای ساختن اولین Manor خود خواهید داشت.

هنگامی که زمان آن فرا می رسد که Manor خود را بسازید و مکان آن را مشخص کنید، وارد صفحه برنامه‌ریزی قلعه می‌شوید که در آن می توانید دیوارها را گسترش دهید، برج‌ها و پاسگاه‌ها و موارد دیگر را اضافه کنید. با این حال، همه این موارد از نظر منابع بسیار پرهزینه و زمان‌بر هستند، بنابراین پیشنهاد ما این است که فقط همان ساختمان Manor را بسازید و بیخیال جزئیات آن شوید. پس از ساخته شدن، می‌توانید هر زمان که بخواهید دوباره وارد صفحه برنامه‌ریزی قلعه شوید تا دیوارها و دیگر موارد اضافه را بسازید.

22. شروع به ساخت کفش از ساختمان Leather خود کنید

تمام چرم هایی که درست می‌کردید را به خاطر می آورید؟ خب، شهروندان سطح 1 شما ممکن است از پوشیدن لباس چرمی خوشحال شوند و آن را الزامی نبینند، اما شهروندان سطح 2 شما لباس واقعی می‌خواهند و بدون آن از شما شاکی خواهند شد. سه نوع لباس در بازی Manor Lords وجود دارد: لباس، شنل و کفش. لباس‌ها و مانتوها به کتانی و نخ نیاز دارند که هنوز هیچ‌کدام از آن‌ها را ندارید. بنابراین کفش‌ها باقی می‌ماند که خوشبختانه می‌توانید آن‌ها را تنها با منبع چرم بسازید.

برای شروع ساختن کفش، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی از Burgage Plotsهای سطح 2 خود را که گسترش یافته است و فضای اضافه دارد انتخاب کنید و یک Cobbler’s Workshop ایجاد کنید. هزینه ساخت این کارگاه 5x ثروت منطقه‌ای و 5x پلانک است که در این مرحله از بازی، نباید فشار زیادی به اقتصاد شما وارد کند. تنها نکته منفی این حرکت این است که خانواده‌ای که اکنون مشغول است را خارج می‌کنید و به این کار اختصاص می‌دهید. البته هر زمان که خواستید می‌توانید سریعا جمعیت بیشتر جذب کنید.

هنگامی که ساخت Cobbler’s Workshop تمام شد، باید بتوانید ببینید که چرم به آرامی به کفش تبدیل شده و در انبار بزرگ شما ذخیره می‌شود.

23. تلاش برای گذر از زمستان سخت

در این مرحله از بازی، باید زمستان فرا رسیده باشد و سکونتگاه رو به رشد شما را در یک پتوی زیبا از برف سفید پوشانده شده باشد. خوشبختانه، اگر این راهنما را دنبال کرده باشید، در دوره زمستان بازی واقعاً چیزی برای نگرانی نباید داشته باشید. مردم شما باید مقدار زیادی غذا (از انواع مختلف) و مقدار زیادی هیزم داشته باشند. در صورت لزوم، همیشه می‌توانید دو خانواده را برای هیزم اضافی در خانه هیزم‌شکن خود به طور همزمان مشخص کنید، اما معمولا نیاز نمی‌شود.

در زمستان نیازی به انجام اقدامات احتیاطی خاصی ندارید. این بازی شبیه به Frostpunk نیست. مردم شما تا زمانی که غذا، سوخت، لباس و کمی ایمان داشته باشند می‌توانند از خودشان مراقبت کنند تا بتوانند شب‌های طولانی را پشت سر بگذارند و در پایان تبریک می‌گوییم! شما سال اول بازی را به خوبی پشت سر گذاشتید!

24. اهداف سال دوم …

پیش از پایان راهنما، می‌خواهیم به شما چند هدف کلیدی برای فکر کردن و انجام دادن در سال دوم بازی Manor Lords پیشنهاد دهیم که این اهداف به شرح زیر هستند:

  • کشاورزی (Farming): شما باید شروع به ساخت یک یا دو مزرعه کنید. یکی برای گندم (Emmer) و یکی برای جو (برای ساخت Ale).
  • منبع Rooftiles: برای ارتقای Burgage Plots خود به سطح 3، باید کلیسای چوبی خود را به کلیسای سنگی ارتقا دهید. جدا از تمام سنگ‌هایی که مشخصاً به آن نیاز دارید، این ارتقاء همچنین شامل هزینه Rooftiles نیز می‌شود که از خاک رس ساخته شده است. بنابراین بهتر است یک گودال معدنی روی نزدیکترین منبع خاک رس خود بسازید…
  • راهزنان: وقت آن است که به فکر تشکیل ارتش و رهبری آن‌ها در سراسر نقشه باشید تا با آن دسته از راهزنانی که مدام کالاهای شما را می‌دزدند مقابله کنید. راهزنان در نبرد ضعیف هستند، اما توصیه می‌کنیم حداقل یک ارتش 20 نفره برای مقابله با گروه استاندارد 16 راهزن داشته باشید.
  • ساخت Ale: شما به یک میخانه نیاز دارید تا مردم خود را راضی نگه دارید و برای این که میخانه کار کند، به Ale نیاز دارید. و برای تهیه Ale به مالت نیاز دارید و برای تهیه مالت به جو نیاز دارید. این یک فرآیند نسبتا طولانی است، بنابراین بهتر است از اوایل سال دوم شروع کنید.
  • تولید آهن: آهن منبع کلیدی دیگری است که هنوز از آن استفاده نکرده‌اید. سنگ آهن استخراج شده از معدن شما می‌تواند به Slabs تبدیل شود، که می‌توانید با آن ابزار، سلاح و زره بسازید. بدون آن نمی‌توانید از عهده راهزنان و دشمنان بربیایید.
  • گسترش شهر خود: جدا از هر چیز دیگری، فراموش نکنید که به گسترش شهرک خود ادامه دهید. هر زمان که شروع به پر کردن آن‌ها کردید، تعداد بیشتری Burgage Plots بسازید و هنگامی که زمان آن فرا رسید، می‌توانید قلمرو همسایه خود را ادعا کنید و شروع به تاخت و تاز کنید.

ما نمی‌خواهیم تمام معمایب بازی را فاش کنیم، پس بهتر است اهداف سال دوم را خودتان کشف کنید. ما پایه‌های سال اول شما را در این راهنما محکم کرده‌ایم، در ادامه بازی باید حسابی بدرخشید.

4.7 12 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها