مقاله

تاریخچه سری بازی های Total War

مقدمه

19 سال از انتشار اولین سری بازی های Total War می گذرد و ما امروز قصد داریم در این پست نگاهی کلی و مفید به تاریخچه این بازی جذاب داشته باشیم.


نگاهی به آغاز

اولین سری در سال 2000 با عنوان Shogun: Total War انتشار یافت و شروعی برای بهترین بازی استراتژیک در همه زمان ها شد. بعد از استقبال بی نظیر از Shogun: Total War و کسب نمره عالی 9 از 10 از وب سایت استیم، Creative Assembly دو سال بعد Medieval: Total War را منتشر کرد، تغییر نه چندان زیاد و مشکلات دیگر باعث شد که از استیم نمره 6 از 10 را کسب کند اما این کمپانی یک سال بعد بسته الحاقی با نام Viking Invasion را منتشر کرد که توانست نمرات خوبی کسب کند و مشکلات را حل کند. اما سال بعد یعنی 2004، Rome: Total War انتشار یافت و مثله همیشه توانست نمرات بسیار بالایی را کسب کند، به ترتیب در سال های 2005 و 2006 دو بسته الحاقی Barbarian Invasion و  Alexander منتشر شدند. اما قبل از اینکه سراغ بازی بعدی برویم باید بگویم که در سال 2005 Creative Assembly یک بازی جالب اکشن به نام Spartan: Total Warrior که جزو سری Total War هم محسوب می شد برای پلفترم های PlayStation 2 و Xbox منتشر کرد که شاید بسیاری از شما ها با این بازی خاطراتی داشته باشید! در 2006 Medieval II: Total War منتشر شد و توانست در میان تمامی توتال وار ها رتبه بهترین توتال وار را کسب کند و تجربه شیرینی را برای بازیکنان خلق کند، در سال 2007 هم Medieval II: Total War: Kingdoms منتشر شد که هر دو هم توانستند نمره 10 از 10 را از استیم کسب کنند! در سال های 2009، 2010، 2011 و 2012 هم به ترتیب چهار عنوان Empire: Total War، Napoleon: Total War، Total War: Shogun 2 و Total War: Shogun 2: Fall of the Samurai انتشار یافتند که هر 4 تا به خصوص Shogun 2 جزو سری های محبوب و موفق شدند و نمره 9 از 10 را در استیم کسب کردند. و اما برسیم به سال 2013، بازی پر حاشیه Total War! بازی Total War: Rome II در سال 2013 منتشر شد و شاید بتوانم از روم 2 در آن سال به عنوان فاجعه آور ترین سری حساب کرد! باگ بسیار، طولانی بودن نوبت ها، هوش مصنوعی ضعیف و در آخر گرافیک غیر بهینه منجر شده بود که به یکی از بدترین سری های Total War تبدیل شود! شاید همه فکر می کردند که Creative Assembly هیچ وقت در ساخت بازی هایش اشتباه نمی کند اما در سال 2013 اینبار این کمپانی بسیار عجله کرد و ضررهای آن هم دید! سرانجام سازندگان با انتشار DLC های مختلف بازی را اصلاح کرد و تا الان هم همچنان برای روم 2 DLC منتشر می شود، برای بررسی کلی و تخصصی Total War Rome 2 به لینک زیر مراجعه کنید:

بررسی بازی Total War: Rome II

Creative Assembly بعد از اشتباه سختی که در انتشار Rome 2 انجام دادند، برای جبران و راضی نگه داشتن کاربران، عنوان Total War: Attila را در سال 2015 منتشر کردند که توانست به یکی از توتال وار های موفق تبدیل شود، ویژگی های جدید در بازی از قبیل درخت خانواده، گرافیک بسیار بالا و جهانی بسیار بزرگ بود که باعث شد این بازی به جذابیت بالایی در میان کاربران برسد. یک سال بعد Total War: Warhammer منتشر شد و بسیاری از طرفداران را خوشحال و بسیاری را ناراحت! یکی از دلایلی که Warhammer مخالفانی داشت این بود که وارد دنیای فانتزی وارهمر شده بود! به عبارتی بازی از دنیای تاریخی خارج و وارد دنیایی شده بود که کاملا تخیلی بود و همین امر باعث این موضوع شده بود. اما بر خلاف تفکرات Warhammer به محبوب ترین سری Total War تبدیل شد و به تازگی، نسخه دوم آن یعنی Total War: Warhammer II در نظرسنجی میان بازیکنان به عنوان بهترین سری Total War شناخته شد!
برای نمایش جزعیات این خبر به لینک زیر مراجعه کنید:

Total War: Warhammer II برنده کاپ بهترین بازی Total War در تخفیفات تابستانه استیم شد!

دو نسخه وارهمر به ترتیب در سال های 2017 و 2018 منتشر شدند. آخرین توتال وار منتشر شده، عنوان مستقل Total War Saga: Thrones of Britannia است که توسط گروه مستقل Total War Saga طراحی شده است. می توان گفت Total War Saga عنوان سری بازی هایی است که CA برای ساخت آنها از یک بازی پیشین استفاده می کند که در آن منطقه ای کوچک و بخشی از تاریخ با جزئیات بالا به نمایش گذاشته می شود. می توان گفت که همانند یک دی ال سی بزرگ است با این تفاوت که برای اجرا شدن نیاز به بازی دیگری نیست و کاملا مستقل و جدا است.
در نهایت عنوان پر سر و صدایی که همگان منتظر آن هستند، Total War: Three Kingdoms که دوباره توتال وار را وارد عصر تاریخی کرد، داستان این سری به شرق و 3 امپراطوری برمیگردد.


نمایی به تاریخچه بازی

Shogun: Total War 2000, 2001
Medieval: Total War 2002, 2003
Rome: Total War 2004, 2005, 2006
Medieval II: Total War 2006, 2007
Empire: Total War 2009
Napoleon: Total War 2010
Total War: Shogun 2 2011, 2012
Total War: Rome II 2013
Total War: Attila 2015
Total War: Warhammer 2016
Total War: Warhammer II 2017
Total War Saga: Thrones of Britannia 2018
Total War: Three Kingdoms 2019


تصاویر بازی

4.1 8 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها