مقاله

معرفی سخت‌ترین فکشن‌ها در گرند کمپین مجموعه Total War

کدام جبهه سخت‌ترین تجربه را به وجود می‌آورد؟

بازی‌های گرند استراتژی گاهی می‌توانند مثل زندگی واقعی سخت و چالش‌برانگیز باشند. فرانچایز Total War با قرار دادن گیمرها در نقش ژنرال‌های جنگی و برعهده گرفتن رهبری گروهی از مردم به سمت شکوه و افتخار، بخشی از دشواری‌های عناوین گرند استراتژی را شامل می‌شود. مطمئنا طرفداران سر سخت Total War می‌دانند که رهبری یک‌سری قبیله‌ها چقدر می‌تواند سخت و طاقت‌فرسا باشد. بازۀ زمانی و تاریخ عرضه مهم نیست، هر نسخه از Total War فکشن‌هایی داشته که تسلط پیدا کردن بر آن‌ها از هرچیزی در بازی سخت‌تر است. در این مقاله قصد داریم نگاهی داشته باشیم به سخت‌ترین فکشن‌های مجموعۀ Total War. با وب‌سایت استراتژیک کلاب و ادامۀ این مطلب همراه باشید.

شما همچنین می‌توانید علاوه بر دانلود بازی‌های به صورت رایگان و کرکی از وب‌سایت استراتژیک کلاب با لینک مستقیم و نیم‌بها، آن‌ها را در صورت تمایل از فروشگاه ما به آدرس SteamClub.ir به صورت دیجیتال و اورجینال تهیه کنید. در نسخه اورجینال شما آخرین نسخه را دریافت می‌کنید و دیگر نیازی به انتظار برای کرک شدن برخی دی‌ال‌سی‌ها ندارید.

He Yi | Total War: Three Kingdoms – Yellow Turban Rebellion


بازی Total War: Three Kingdoms برای حضور در این فهرست رقبای زیادی دارد اما به این سادگی نمی‌توان از فکشن He Yi گذشت. گروه He Yi یکی از سخت‌ترین فکشن‌ها در بازی است که برای شروع و خصوصا برای تازه‌کارها یک گزینۀ چالش‌برانگیز به حساب می‌آید. این گروه عضوی از گروه شورشی Yellow Turban Rebellion است، یکی از قیام‌های بزرگ دهقانی که علیه سلسلۀ Han رخ داد. این گروه برای شروع در جایگاه ابتدایی فهرست ما قرار می‌گیرد.

Roman Expedition| Total War Attila – The Last Roman


باوجود حمایت‌های امپراتوری ژوستینین (Justinian)، بازپس‌گیری سرزمین‌های فرمانروایی روم برای شخصی مثل بلیساریوس (Belisarius) کار سختی بود. در دی‌ال‌سی The Last Roman بازی Total War: Attila، گیمرها باید در نقش یکی از پنج فکشن به پیشروی بپردازند. می‌توان گفت لقب سخت‌ترین فکشن در این DLC به Roman Expedition می‌رسد. این فکشن در میان بازی‌های Total War یکی از گروه‌های چالش‌برانگیز است.

Crooked Moon | Total War: WarhammerTW: Warhammer II


فکشن Crooked Moon در هر دو بازی Total War: Warhammer برای خیلی از گیمرها اذیت‌کننده‌ست. جایگیری ضعیف، سطح پایین اقتصاد و واحدهای نه‌‌چندان قدرتمند باعث شده تا این گروه در بازی انتخاب اول هر گیمری نباشد. به دست آوردن واحدهای بهتر در فکشن CM کار ساده‌ای نیست و گیمرها باید Karak Eight Peaks را فتح کنند که ماموریت آسانی به نظر نمی‌رسد.

The Ottomans | Empire: Total War


امپراتوری عثمانی در قرن 18 میلادی نسبت به کشورهای بزرگی نظیر روسیه، اتریش و بریتانیای کبیر با تضعیف مداوم روبرو شده بود. این روند در بازی ویدیویی Empire: Total War به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده می‌شود. عثمانی‌ها از نظر سیاسی در تنگنا قرار گرفتند، اقتصاد چندان جالب نیست و واحدهای در اختیارشان نیز توان رقابت با دشمن را ندارند. علاوه بر این، استان‌ها هر لحظه به شورش نزدیک‌تر شده و فناوری آن‌ها نسبت به قدرت‌های اروپایی در سطح پایین‌تری قرار دارد. این باعث شده تا برگرداندن امپراتوری عثمانی به شکوه سابقش کار سختی برای گیمر باشد.

Achilles | Total War Saga: Troy


وقتی در دوران جنگ تروآ در حال لشکرکشی هستید، چرا در نقش آشیل (Achilles) افسانه‌ای قرار نگیرید؟ فکشن آشیل در بازی یک میکس تقریبی‌ست که هرچیزی را در خود جای داده است. البته برای کسانی که با مکانیک‌های بازی آشنا نیستند، مسلط شدن بر نیروهای این فرمانده کار آسانی نیست. بازی از جایی شروع می‌شود که آشیل در محاصرۀ نیروهای دشمن قرار دارد. آغاز بازی از این نقطه می‌تواند برای گیمر مشکل‌ساز باشد.

فرمانروایی در نقش آشیل مزیت‌های خودش را دارد. این شخصیت سیستم مخصوصی دارد که بسته به شرایط، باعث افزایش عصبانیت او شده و این مورد روی قدرت نیروها تاثیر مستقیم می‌گذارد. البته همانطور که ذکر شد، وضعیت اقتصادی و جمعیت در شرایط بدی قرار دارد.

Russia | Medieval II: Total War


متحد کردن مردم روسی در بازی Medieval 2: Total War یک پروسۀ طولانی و طاقت‌فرساست. بازی از نووگورود (Novgorod) آغاز شده و کمی زمان می‌برد تا امپراتوری روس‌ها به مقیاس قبلی خود برگردد. درصورتی که بتوانید زمین‌های پهناور روسیه را تحت سلطۀ خود در آورید، خطرات دشمن شما را تهدید نخواهد کرد.

روسیه در ابتدا به دلیل تقسیم‌بندی‌های نامناسب و کمبود منابع در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی‌برد. جلو رفتن در بازی آن‌ها را با مشکل جدیدی به نام مغول‌ها روبرو می‌کند. گیمرهای باید آمادگی هر گونه رویارویی با مغول‌ها را داشته و هر حملۀ آن‌ها را خنثی کنند. در غیر این صورت، بازی با امپراتوری روسیه تقریبا تمام شده است.

The Odrysian Kingdom | Total War: Rome II


بازی Total War: Rome II فکشن‌های سخت زیادی دارد که یکی از آن‌ها پادشاهی ادروسی (Odrysian Kingdom) است که هنگام شروع بازی تنها یک استان در اختیار دارد. محل سکونت شما در بازی به توسعه و گسترش نیاز دارد و انجام این ماموریت هم نیازمند زمان و منابع کافی برای ساخت ساز است تا پایه‌های نظامی و اقتصادی حکومت شما را تقویت کند.
همسایه‌های قدرتمند همچون یونانی‌ها تهدیدی جدی بوده و باعث می‌شوند تا مدت بقا برای پادشاهی ادروسی کمتر از همیشه باشد. پیاده‌نظام ضعیف ادروسی نیز توان رقابت با نیروهای مقدونیه را ندارد. به علت بدنامی زیاد، امکان داد و ستد و تجارت توسط پادشاهی ادروسی با دیگر گروه‌ها تقریبا غیرممکن است. زنده ماندن اولین لازمه برای بقا در این شرایط می‌باشد که اگر اوضاع خوب پیش نرود، باید قید آن را زد.

The Uesugi Clan | Total War: Shogun II


فکشن اوئه‌سوگی (Uesugi) دیگر قربانی جغرافی و نیروهای ضعیف است. به غیر از پرورش نیروها که امری بسیار زمان‌بر است، انتقال سربازان نیز یک ماموریت ناممکن به حساب می‌آید. با در نظر گرفتن این چیزها، دشمنان قبیلۀ اوئه‌سوگی به راحتی می‌توانند خطوط دفاعی ان‌ها را نابود کنند. گسترش سریع و از بین بردن دشمنان کلید اولیه برای رسیدن به پیروزی در TW: Shogun 2 است. با این حال، موقعیت جغرافی به شدت ضعیف باعث شده تا اوئه‌سوگی در هر دو زمینه از خود ضعف شدیدی نشان دهد. حفظ رعیت‌ها هم از مشکلات داخلی اوئه‌سوگی به حساب می‌آید چرا که هر لحظه امکان جدایی‌شان وجود دارد.

The Seleucid Empire | Total War: Rome Remastered


امپراتوری بخت برگشتۀ سلوکی (Seleucid) از آن فکشن‌هاست که موقع کنترل توسط هوش مصنوعی، اول از همه نابود خواهد شد. با این حال، گیمرها شانس بیشتری برای زنده نگه داشتن امپراتوری سلوکی دارند. البته باید به این نکته توجه کرد که دولت سلوکی توسط نیروهای گرسنه و فرصت‌طلب مصر، ارمنستان، پارت و پونتوس تحت محاصره قرار دارد.
بازی در نقش سلوکی‌ها مثل خاموش کردن چند آتش در یک حرکت است. اگر بتوان دشمنان را به نوبت شکست داد، وضعیت بهبود پیدا می‌کند. با این حال، زنده ماندن روی کاغذ راحت‌تر از انجام دادن آن است. گیمرها باید با استفاده از تاکتیک‌های هوشمندانه، دشمن خود را شکست دهند.

France | Napoleon: Total War


امپراتوری فرانسه به ظاهر یک نیروی مهار نشدنی در بازی Napoleon: Total War به حساب می‌آید. نیروهای نظامی با پشتوانۀ ژنرال‌های جنگی معروف از جمله ناپلئون بناپارت (Napoleon Bonaparte) دوام زیادی دارند. با این وجود، فرانسه برای پیروزی در بخش گرند کمپین به دوام بیشتری نیازمند است.

فرانسه باید با چهار ابر قدرت اروپایی مبارزه کند. یکی از آن‌ها بریتانیای کبیر است که به عنوان پادشاه دریاها شناخته می‌شود. مبارزه در برابر نیروهای بریتانیایی کار سختی‌ست چرا که حملات به صورت چندتایی و از مسیرهای مختلف به سمت شما روانه می‌شود. پروسی‌ها، بریتانیایی‌ها، اتریشی‌ها و سربازان روسی آماده هستند تا سر ناپلئون را به خانه ببرند. مبارزه و استقامت در برابر این نیروها اصلا کار آسانی نیست.

Northymbre | Total War Saga: Thrones of Britannia


وایکینگ‌ها در بازی TW: Thrones of Britannia یکی از قدرتمندترین نیروهای بازی به شمار می‌روند. با این حال، این گروه شکست‌ناپذیر نیست. جملۀ قبلی با این مثال کامل می‌شود: فکشن نورثمبر (Northymbre) با رهبری گاثفرید (Guthfrid). با اینکه قدرت نظامی نورثمبر زیاد است اما مشکلات آن از درون سرچشمه می‌گیرند.

مشکل اصلی این فکشن زیردستان گاثفرید می‌باشند. اکثر آن‌ها وفاداری کمی به رهبر خود داشته و سناریوهایی از جمله شورش و جنگ مردمی را مدیریت می‌کنند. گیمرها باید از همان ابتدا این وضعیت را زیر نظر گرفته و برای اصلاح کردن آن اقدام کنند. در غیر این صورت، دشواری‌های زیادی از جمله شورش‌ها سر راهتان قرار گرفته و مانع بزرگی در راه پیروزی شما خواهند بود.

Syracuse | Total War: Rome II


قرار گرفتن بین دو ابرقدرت باستانی موقعیتی نیست که هر نیرویی بخواهد آن را تجربه کند. با این حال، فکشن سیراکوز (Syracuse) در Total War: Rome II چنین شرایطی دارد. با وجود کارتاژ (Carthage) در جنوب و امپراتوری رو به گسترش روم، سیراکوز بین این دو حکومت باقی مانده تا آنچه که دارد را حفظ کند.

ایجاد ارتشی با استقامت بالا قدم اول در حفظ تمدن سیراکوز می‌باشد. البته اقتصاد محدود و تعداد کم نیروها شما را در این ماموریت به چالش خواهد کشید. از آنجا که ممکن است شهر سیراکوز بی‌دفاع شود، فتح زمین‌ها و گسترش گزینه‌ای با ریسک بالاست. روم و کارتاژ در هر لحظه منتظرند تا به سیراکوز حمله کرده و هر برنامه‌ای که در سر دارید را نابود کنند.

The Aztecs | Medieval II: Total War – Kingdoms


گیمرهایی که فکر می‌کنند کنترل یک کشور اروپایی محدود کار سختی است، بهتر است رهبری گروهی را برعهده بگیرند که حتی از فلز هم استفاده نمی‌کند. آزتک‌ها (Aztecs) به لطف دی‌ال‌سی بازی Medieval II: Total War با نام Kingdoms، در وضعیتی وخیم قرار دارند.

امپراتوری آزتک‌ها توسط همسایگان به شکل مداوم تهدید شده و در خطر فتح شدن قرار دارد. با اینکه شکست دشمن در اوایل بازی کار بسیار سختی‌ست، اما انجام آن به شما پیشنهاد می‌شود چرا که با ورود نیروهای اسپانیایی، کارتان بسیار دشوار خواهد شد. مبارزان آزتک نمی‌توانند به راحتی دشمنانی که از باروت و سلاح‌های فلزی استفاده می‌کنند را شکست دهند.

Zheng Jiang | Total War: Three Kingdoms


بازی کردن در نقش ملکه‌ای راهزن می‌تواند یکی از سخت‌ترین چالش‌های شما در بازی Total War: Three Kingdoms باشد. شروع بازی از کوهستان با منابع بسیار محدود و روند موش و گربه‌ای بین فکشن ژنگ جیانگ (Zheng Jiang) و سایر رهبران جنگی از معدود دلایلی‌ست که خبر از سختی‌های زیاد می‌دهد.

حمله در هر لحظه‌ که دشمن از خود ضعف نشان می‌دهد و جلوگیری از لحظاتی که قدرت نیروهای دشمن افزایش می‌یابد کلید اصلی برای کنترل فکشن ژنگ جیانگ است. گیر نکردن در کوهستان‌ها یا رودها باید بزرگ‌ترین نگرانی شما باشد. از آنجا که بازیکن سعی دارد محتاطانه عمل کند، بدنامی ژنگ جیانگ باعث شده تا کنترل کردن او دردسرساز باشد.

Western Roman Empire | Total War: Attila


طرفداران سرسخت و با سابقۀ Total War قبول دارند که کنترل امپراتوری روم غربی یک مجازات بی‌انتهاست. اگر هم روی درجۀ سختی بالایی مشغول به بازی باشید، احتمالا هیچوقت در گرند کمپین بازی به پیروزی نرسید. مشکلات روم غربی خیلی زیاد است. صدها نیروی بربر این گروه را محاصره کرده است. درحالی که روم از نظر عددی بسیار ضعیف شده، ناآرامی‌های داخلی در اسپانیا، بریتانیا و ایتالیا در حال افزایش است. اقتصاد به دلیل فساد گسترده و شورش‌های متعدد در شهرها، در شرایط بدی قرار دارد. درست کردن این وضعیت نیازمند برنامه‌ریزی، نظم و از همه‌ مهم‌تر، صبر است.

4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها