مقاله

بهترین بازی‌های استراتژیک تاریخی بر اساس عصر

آیا دوره مورد علاقه‌ای در تاریخ دارید؟ این بازی‌های استراتژیک را با تغییر یا تکرار تاریخ تجربه کنید!

بازی‌های استراتژیک یکی از ژانرها در صنعت بازی‌های ویدئویی هستند که سهم عظیمی از بازی‌های تاریخی را در خود جای داده‌اند. بازی‌های تاریخی به سبک استراتژیک عموماً با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند و این دلیل بیشتر به لذت‌بخش‌تر بودن بازسازی دوره‌های تاریخی در بازی‌های استراتژیک بازمی‌گردد. در بازی‌های استراتژیک، بازیکنان می‌توانند بر تمام موارد سیاسی و نظامی کنترل داشته باشند و بتوانند علاوه بر رونق بخشیدن به تمدن موردنظرشان در آن دوره از تاریخ، نبردهای تاریخی موردنظرشان را نیز بازسازی کنند، یا می‌توانند تاریخ را طور دیگری رقم بزنند و جریان را عوض کنند.

در این مقاله از استراتژیک کلاب، ما تعدادی از بهترین بازی‌های استراتژیک را برای دوره‌های تاریخی مختلف انتخاب کرده‌ایم. این انتخاب بر اساس گیم‌پلی فوق‌العاده‌شان و دقت تاریخی بالا انجام شده‌اند و می‌توانید در این بازی‌های پیشنهادی، آن دوره‌ی تاریخی را به بهترین شکل ممکن بازنویسی یا تکرار کنید. همچنین لازم به ذکر است که شما می‌توانید این بازی‌ها را با لینک مستقیم و نیم‌بها از وب‌سایت استراتژیک کلاب دانلود و نصب نمایید.

عهد عتیق – بازی Old World

بازی Old World که توسط توسعه‌دهندگان بازی Civilization 4 ساخته و عرضه شده است، با در اختیار گرفتن سبک کلاسیک 4X استراتژی، دوران باستان و اولین امپراتوری‌های کهن بشری را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده‌اند. بازیکنان شهرهای بنا می‌کنند و گسترش می‌دهند، با انبوهی از بربرها مبارزه می‌کنند و روابط خود را با امپراتوری‌های دیگر مدیریت می‌کنند تا به‌عنوان بزرگ‌ترین امپراتوری‌ در میان سایر امپراتوری‌ها شناخته شوند.

بازی Old World از یک ویژگی تازه و جالب در بازی سبک 4X خود به کار برده است که شامل شخصیت‌ها می‌شود. کاراکترهای شما که می‌تواند شامل ژنرال‌ها، کشیشان و حاکمان شود، دارای ویژگی‌ای به نام نفس هستند که نفس‎‌ آن‌ها در طول بازی شکل می‌گیرد و در حالی که یکسری انتخاب‌ها را محدود می‌کند، یکسری انتخاب‌های جدید برای شما به عنوان رهبر باز می‌کند. بازی Old World در حال حاضر جزو بازی‌های خوش‌ساخت و قوی سبک 4X محسوب می‌شود که ممکن است برای تازه‌واردان به این سبک از بازی‌ها دشوار به نظر برسد، اما به محض فراگیری آن، عاشقش خواهید شد.

دوره‌ی کلاسیک – بازی Total War: Three Kingdoms

سری بازی‌های توتال وار در میان طرفداران سبک استراتژیک، به خصوص استراتژی تاریخی از محبوبیت بسیاری برخوردار است و این سری دوره‌های زیادی از تاریخ را در سری بازی‌های خود پوشش داده است. از جنگ‌های ناپلئونی گرفته تا نبردهای ساسانیان و رومیان. با این حال، در میان بازی‌های این سری، عنوانی که توانسته باشد به بهترین شکل ممکن یک دوره‌ی به خصوص از تاریخ را پوشش بدهد، بازی Total War: Three Kingdoms است.

بازی Total War: Three Kingdoms پیرامون فرمانروایی سه امپراتور قرار دارد که داستان‌ها و اقتباس‌های فراوانی در خصوص آن دوره از تاریخ و این سه امپراتوری نوشته شده است. دوران سه پادشاهی دوره‌ای است از تاریخ چین که به فروپاشی امپراتوری هان و آشوب کلاه‌زردها در سال 184 پس از میلاد برمی‌گردد. در این دوره 45 ساله که آن را دوره‌ی سان گو می‌نامند، از 231 تا 265 میلادی سه حکومت بر سرزمین چین فرمانروایی می‌کردند. امپراتوری شو در جنوب غربی چین با پادشاهی لیو بی، امپراتوری وی در شمال چین با پادشاهی سائو سائو، امپراتوری وو در جنوب شرقی چین با پادشاهی سون چوان.

این بازی به بهترین شکل ممکن نمایی از دوران کلاسیک در سرزمین چین به نمایش گذاشته است. گیم‌پلی بازی عالی است و همچنین این عنوان از نظر بصری بسیار نفس‌گیر و جذاب است. شما حتی در بحبوحه نبرد هم حواستان به منظره‌های زیبا بازی جلب می‌شود که به بهترین شکل ممکن در بازی به تصویر کشیده شده‌اند. در این بازی نبردهای تن به تن بین قهرمانان هر دو ارتش وجود دارد که در کنار منظره‌ی فوق‌العاده‌ی بازی، نمایی تاریخی به نمایش گذاشته است.

دوره‌ی قرون‌وسطی – بازی‌های Age Of Empires 2 و Crusader Kings 3

قرون‌وسطی یکی از محبوب‌ترین دوره‌های تاریخی در میان بازیکنان است که بازی‌های ویدئویی استراتژیک فراوانی در این دوره‌ی تاریخی ساخته شده‌اند. در میان تمامی عناوین استراتژیک ساخته شده، دو بازی Age Of Empires 2 و Crusader Kings 3 تنها بازی‌های بزرگی هستند که توانسته‌اند به بهترین شکل ممکن این دوره‌ی تاریخی را به نمایش بگذارند. بازی Age Of Empires 2 بزرگ‌ترین عنوان به سبک استراتژی هم‌زمان (RTS) است که تاکنون ساخته شده، به طوری که تا به امروز این بازی در صدر پربازیکن‌ترین عناوین استراتژی قرار دارد و هیچ بازی جدیدی نتوانسته است جایگزین آن شود.

سری Crusader Kings که جدید‌ترین عنوان از این سری نسخه سوم آن یعنی Crusader Kings 3 محسوب می‌شود، بهترین بازی تاریخی گرند استراتژی برای تکرار یا تغییر تاریخ است. شما در این بازی می‌توانید در نقش هر کشوری در قرون‌وسطی که می‌خواهید قرار بگیرید و تاریخ را آن‌طور که در نظر دارید رقم بزنید. جنگ‌ها، طراحی نقشه‌ها، گسترش امپراتوری، دسیسه‌چینی، داستان‌های عاشقانه و در کل هر چیزی که بگویید، انجامش در این بازی ممکن است. شما به عنوان یک پادشاه سرزمین قرار دارید و همه چیز را باید کنترل کنید. شخصیت شما از جوانی تا مرگ در اختیار شماست و پس از آن باز هم این شما هستید که جانشینان او را هدایت می‌کنید.

عصر جدید اولیه (Early Modern) – بازی Europa Universalis 4

دوره‌ی مدرن اولیه زمان زیادی را در برمی‌گیرد، دوره‌ی تاریخی که با برخی تغییرات بزرگ در سراسر جهان همراه است. این دوره از تاریخ به بهترین شکل ممکن و با نهایت جزئیات در بازی Europa Universalis 4 به تصویر کشیده شده و حدود 400 سال از آن دوران را پوشش داده است. مدیریت مسیرهای تجاری، توسعه فناوری‌ها و ایده‌های جدید، تأسیس مستعمرات در سراسر جهان و کلی ویژگی دیگر، اساس گیم‌پلی بازی Europa Universalis 4 را تشکیل می‌دهند. همچنین لازم به ذکر است که در این بازی جنگ‌ها نیز به زیبایی هر چه تمام و چالش‌برانگیز بودن طراحی شده است.

این بازی به معنای واقعی کلمه “گسترده” است و یکی از بهترین‌ها در میان عناوین گرند استراتژی محسوب می‌شود. اگر به دنبال بازی‌ای هستید که بتوانید به راحتی صدها ساعت در آن غرق شوید، بازی Europa Universalis 4 می‌تواند انتخاب شما باشد، صرف‌نظر کردن از چنین بازی با چنین امکانات بی‌پایانی دیوانگی است.

دوره‌ی صنعتی – بازی Grand Tactician: Civil War

بازی‌های زیادی درباره جنگ داخلی آمریکا ساخته شده است، اما کمتر بازی وجود دارد که توانسته باشد این دوره از تاریخ را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد. گیم‌پلی این بازی به گونه‌ای است که پیچیدگی تاکتیکی آن به راحتی توسط تازه‌واردان به بازی آسان است، اما آن‌قدر پر جزئیات و گسترده است که بازیکنان جدی و دوآتشه این دوران را نیز راضی می‌کند. به طور خلاصه، این بازی بدون در نظر گرفتن سطح مهارت‌های شما یک تجربه‌ عالی هدیه می‌دهد.

علاوه بر لشکرکشی‌های تاریخی، سناریوهای غیر تاریخی نیز وجود دارند که در آن‌ها تاریخ به گونه‌ی دیگری رقم خورده است. از مداخله اروپا تا نقاط عطف در نبردهای حساس نیز وجود دارد. شما همچنین باید ترکیب نیروها و تجهیزات ارتش‌های خود را مدیریت کنید و آن‌ها را برای اجرای بهترین دستورات خود آماده کنید.

جنگ جهانی اول – بازی The Great War: Western Front

بازی‌های استراتژیک بسیاری بر اساس جنگ جهانی اول ساخته شده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها در به تصویر کشیدن این امر شکست‌خورده و ضعیف عمل کرده‌اند. با این حال، یکی از تازه‌ترین بازی‌های استراتژیک در دوران جنگ جهانی اول که موفق شده به خوبی این دوره‌ی پر از جنگ بی‌هدف و هزاران کشته را به تصویر بکشد. در بازی The Great War: Western Front، شما بر مدیریت تلفات، منابع و استقرار نیروها کنترل دارید و باید به خوبی این سه ویژگی را مدیریت کنید چرا که این سه مهم‌ترین عوامل شما در به پیروزی رسیدن در میدان نبرد هستند.

این بازی حالت کمپین نیز دارد که شما می‌توانید علاوه بر شکست حریفتان با تصرف پایتخت آن، آن را با خالی کردن منابع و نیروهای انسانی‌اش به چالش بکشید و در نهایت شکست دهید. در ای نبازی شما کنترل بسیاری بر جبهه‌ای که مدیریتش می‌کنید دارید و نبردهای بازی را نیز شخصاً کنترل می‌کنید. شما در این بازی می‌توانید شاهد نبرد هزاران سرباز باشید که سنگر به سنگر پیش می‌روند.

جنگ جهانی دوم – سری Company Of Heroes

سری بازی‌های Company Of Heroes یکی از بهترین و جذاب‌ترین سری‌ها در زمینه به تصویر کشیدن جنگ جهانی دوم و رقابتی کردن آن است. در میان سه بازی این سری، بازی اول و دوم به خوبی در کمپین‌های داستانی‌شان دفتری از جنگ جهانی دوم را ورق زده و داستانی گیرا روایت کرده‌اند. شما همچنین در این بازی‌ها با بخش آنلاین چالش‌برانگیز و جذاب مواجه خواهید شد که این سری را بین دیگر سری‌های متمرکز بر جنگ جهانی دوم خاص کرده است. بخش داستانی نسخه اول این سری جزو بهترین‌ها است و اگرچه نسخه 3 و 2 بسیار خوب هستند، اما هیچ‌کدام هرگز به جذابیت نسخه اول نزدیک نشدند.

دوره‌ی مدرن – بازی WarGame: Red Dragon

سری بازی‌های WarGame با پیچیدگی‌های زیاد و چالش‌برانگیز به یکی از دشوارترین بازی‌ها برای یادگیری توسط افراد مبتدی تبدیل شده است، اما این سری به قدری جذاب و سرگرم‌کننده ست که حتی مراحل یادگیری و درک بازی نیز می‌تواند جذاب باشد. این بازی یک عنوان تاکتیکی عالی و باورنکردنی است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا انواع و اقسام نیروهای ارتش‌های مدرن جهان را بررسی کنند. این بازی دارای چندین کمپین جذاب و چالش‌برانگیز نیز است که نیاز به تجربه‌ی تاکتیکی قوی دارد، زیرا کمپین‌های بازی واقعاً می‌توانند دشوار باشند.

بازی WarGame: Red Dragon جزو بهترین در این سری و بهترین بازی تاکتیکی مدرن محسوب می‌شود که هیچ بازی تا به امروز موفق به تکرار موفقیت و گیم‌پلی خوب آن نشده است. این بازی دارای مجموعه‌ عظیمی از کشورهای قابل بازی با واحدهای واقع‌گرایانه است که اگر می‌خواهید وارد این سری شوید، بازی Red Dragon بهترین انتخاب شما خواهد بود.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها