مقاله

هر چه که تاکنون از تیزر بازی Civilization 7 به دست آوردیم

احتمال حضور چه عصرها و تمدن‌هایی وجود دارد؟

اولین بار در فوریه سال 2023 میلادی بود که ناشر سری بازی‌های تمدن (Civilization)، یعنی 2k، اعلام کرد که عنوان جدیدی از سری تمدن در دست توسعه است. در همان سال خبر خروج جیک سولومون (Jake Solomon) و استیو مارتین (Steve Martin) که از اعضای قدیمی گروه توسعه‌دهنده سری تمدن در استودیو فیراکسیس (Firaxis) هستند نیز منتشر شد که نگرانی‌هایی برای برخی طرفداران به وجود آورد. با این حال، اکنون پس از یک سال انتظار، سرانجام تیزر تریلری از تمدن 7 در جریان جشنواره تابستانه بازی (Summer Game Fest) منتشر شد

اکنون در این مقاله از استراتژیک کلاب، می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به تیزر تریلر تمدن 7 بیندازیم که شباهت بسیاری به سایر تریلرهای معرفی بازی‌های تمدن پیشین داشت. در این تیزر تریلر، طرفداران شاهد نمایش انواع عصرهای تاریخی از دوران باستان تا عصر فضا بودند. از طرفی دیگر، در طول تریلر معرفی تمدن 7، طرفداران نگاه گذرایی به تعدادی از چهره‌های آشنا داشتند که ظاهرا وجود آن‌ها به عنوان رهبران قابل بازی در تمدن 7، از الان به واسطه این تریلر حتمی است.

فراموش نکنید که سازندگان همچنان به طور رسمی از اینکه چه تمدن‌ها و چه رهبرانی قرار است در تمدن 7 حضور داشته باشند، پرده برنداشته‌اند و هر اطلاعاتی که در این مقاله ارائه می‌شود، همه بر اساس تریلر معرفی تمدن 7 است. اگر تریلر را ندیده‌اید، می‌توانید با کلیک بر روی این لینک در صفحه یوتیوب سری تمدن تریلر بازی را مشاهده کنید.

تمام تمدن‌هایی که در طول تریلر به تصویر کشیده شد‌ه‌اند

تمدن‌هایی که در طول این تریلر معرفی به تصویر کشیده شدند شامل موارد زیر می‌شود:

  • مصر
  • چین
  • مغولستان
  • انگلستان یا آمریکا

اولین چهره آشنایی که طرفداران در تریلر رونمایی از تمدن 7 مشاهده می‌کنند، یک زن مصری است که بر فراز برخی اهرام که به نظر اهرام سه‌گانه است، ایستاده است. این زن می‌تواند کلئوپاترا، ملکه تاریخی امپراتوری بطلمیوسی مصر باشد که در عناوین بسیاری از سری تمدن حضور داشته است.

در حالی که دوربین بر روی شانه‌های کلئوپاترا می‌نشیند، دیوار بزرگ چین آشکار می‌شود که ظاهراً در بالای آن نبرد شدیدی در جریان است. این نبرد می‌تواند به نبرد فتح چین توسط مغول‌ها اشاره کرده باشد که این در کنار تصویرسازی خود تریلر، از زره نیروهای مهاجم می‌توان به مغولی بودن آن جنگجویان پی برد. پس از آن دو مجسمه بلند را می‌بینیم که بر فراز دیوار بزرگ چین ظاهر می‌شود. یکی از آن‌ها احتمالاً رهبر مغول‌ها یعنی چنگیز خان باشد، یا شاید یکی از نوادگانش است که به چین حمله کرده است.

پس از این‌ها، تریلر کمی کلی‌تر می‌شود و به نشان دادن دوران تاریخی دیگر می‌پردازد. به سختی می‌توان از میان آن‌ها پی برد که چه تمدن خاصی به تصویر کشیده شده است، اما یک شهر دوره رنسانس نشان داده می‌شود که این می‌تواند به ملت‌های زیادی تعلق داشته باشد. پس از آن یک محیط بندری می‌بینیم که از نظر معماری هنری، به سبک و سیاق بنادر دوران استعمار شباهت دارد. این محیط می‌تواند به یکی از تمدن‌های آمریکا یا انگلیس اشاره داشته باشد.

تمام عصرهای تاریخی که در طول تریلر به تصویر کشیده شد‌ه‌اند

دوران تاریخی که در طول تریلر معرفی شده‌اند به شرح زیر هستند:

  • دوران باستان
  • دوران قرون وسطی
  • دوران رنسانس
  • دوران صنعتی
  • عصر مدرن
  • دوران اتمی

در حال حاضر چند دهه است که سازندگان سری تمدن در این بازی از یک فرمول کلی برای چینش عصرهای تاریخی استفاده می‌کنند و بر اساس تریلر معرفی تمدن 7، می‌توان گفت که این فرمول کلی برای این بازی نیز استفاده شده است. تریلر تمدن 7 ما را به سفری در دوران‌های مختلف می‌برد: از کاروان‌های باستان، جنگ‌های دوران قرون وسطی و شکوفایی هنر و فرهنگ در دوران رنسانس گرفته تا حمل و نقل با نیروی بخار در عصر انقلاب صنعتی. در نهایت هم تصویری از عصر مدرن و عصر اتمی نشان داده می‌شود.

همانطور که تریلر در این دوران تاریخی اصلی قدم برمی‌دارد، متریال اطراف تصویر برای نمایش هر دوره تاریخی تغییر می‌کند. به عنوان مثال، در به تصویر کشیدن دوران باستان، نمای تریلر از سنگ، در دوره رنسانس از برنز و در دوره انقلاب صنعتی از آهن است. همچنان مشخص نیست که آیا فراتر از عصر اتمی، دوران دیگری در بازی وجود خواهد داشت یا خیر.

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها