نقد و بررسی

نقد و بررسی Stellaris: Necroids

مرگ فقط شروع است

Stellaris: Necroids آخرین اسپیس پک منتشر شده برای تنها عنوان 4X فضایی پارادوکس می باشد که نژاد necrophages ( یک نژاد مرده خوار) را به بازی اضافه کرده است. دی ال سی یک منشا، سه نژاد و پورتره های جدید (شامل شخصیت های رباتی) را به بازی اضافه کرده. همچنین گزینه های هنری جدید برای شهرها و کشتی ها، مشاوران جدید، لیست اسامی جدید و حتی ساختمان های جدید نیز اضافه شده اند. دلیل این همه تغییرات این است که استودیو پارادوکس بر خلاف دی ال سی های قبلی توجه ویژه ای به جزئیات داشته.

نکته اصلی Necroid ها این است که آنها یک نژاد انگلی هستند که با مرگ رشد می کنند و اساساً نژادهای دیگر را به نژاد خود تبدیل می کنند، نه بر خلاف ویروس زامبی که مردم را به زامبی تبدیل می کند. در نتیجه ، با استفاده از منشا Necrophage یک موقعیت شروع منحصر به فرد ایجاد می شود که در آن شما نه تنها نژاد خود را ایجاد می کنید، بلکه این نژاد قبل از اینکه سیاره آنها را بگیرید از نژاد های اصلی این سیاره هستند.

منشا جدید این دی ال سی کاملاً متفاوت با دیگر منشا های فعلی در بازی است، زیرا شما با حدود هزار جمعیتی شروع می کنید که مشغول خوردن هستند. این منشا جدید به شما کمک می کند تا یک شروع کاملا متفاوت داشته باشید، چیزی که استلاریس مدتهاست از نبود آن رنج می برد، به خصوص اینکه تمام تغییرات طی 2 سال گذشته به طرز قابل توجه ای بازی را یکنواخت کرده بود.

همچنین سه تمدنی وجود دارد که به آن منشا منحصر به فرد نیاز ندارند، به شما این امکان را می دهد تمدنی متمرکز بر مرگ بسازید که (لزوما) زامبی های فضایی هوشمند گوشتخوار نیستند. فرقه مرگ به شما امکان می دهد که از طریق قربانی کردن موجودات زنده، اعطای پاداش های امپراطوری و محلی در ازای جمعیت، از تعدادی قانون استفاده کنید. یکی از این قوانین استفاده مجدد از ارتش است که به شما این را امکان می دهد مردگان را زنده کنید تا برای شما بجنگند، که به معنای سربازان خستگی ناپذیر است که از نظر روحی رنج نمی برند و هرگز عقب نشینی نمی کنند.

سرانجام، memorialists به شما اجازه می دهند بناهای تاریخی برپا داشته و به Tomb Worldها به عنوان عبادتگاه احترام بگذارید که اثرات محلی و امپراتوری مانند افزایش ثبات را برای حفظ صفوف همه اعضای فرقه مرگ به شما اعطا می کنند. این سه تمدن به شما امکان می دهند از سیستم بازی به روشی استفاده کنید که قبلاً به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است – و فرقه مرگ به ویژه به شما کمک می کند تا مشکل جدی منابع بازی را که سالهاست داشته است جبران کند. استفاده از جمعیت برای فعال کردن یک مصوبه ممکن است توصیه خوبی نباشد، اما گاهی اوقات خیلی بهتر از 8 ساعت صبر کردن برای جمع آوری اینفلونس به اندازه کافی است.

در قسمت ظاهری، ما 16 پرتره ترسناک دریافت می کنیم که نشان دهنده تمایل Necroids برای تبدیل شدن به موجوداتی جهش یافته و گروتسک است. پس زمینه شهر به طور شگفت انگیزی چندان بد نیست، اما این ویژگی های جدید برای ویرایش ظاهری کشتی هاست که مرا به خود جذب کرده، طراحی های جدید کشتی و ایستگاه بسیار خوب هستند. آنها یک زیبایی عجیب شیطانی و شاهانه دارند، به خصوص کشتی Titan با توپ شکمی خود که بسیارعالی به نظر می رسد.

به چیزی که گفتم، مشاور عجیب غریب، لیست نام و تعدادی ظاهر ساختمان اضافه کنین و می تونین به شناختی از قابلیت ساخت نژادهای Stellaris دست پیدا کنین. خوشبختانه، ظاهر و تجهیزات انحصاری سفینه ها به صورت جداگانه در دسترس است و اگر علاقه مند به این قسمت هستید، می توانید از دیگر موارد چشم پوشی کنید و با توجه به علاقه خود، ظاهر های جالبی برای سفینه های خود بسازید.‬‎

نقاط ضعف و قوت

طراحی کشتی عالی
منشأ منحصر به فرد شروع بازی را تغییر می دهد و کاملاً با موضوع متناسب است
تمدن های جدید باعث شده تا به مفهوم کامل Dlc پی ببرید
مجموعه ای از گزینه های ظاهری، از جمله پرتره ها، پس زمینه های شهر و چندین صدای جدید رایج

به نظر نمی رسد موسیقی جدیدی وجود داشته باشد، که با توجه به خوب بودن آهنگ های آپدیت قبلی نبود آهنگ جدید کمی ناامید کننده است
هنوز بخش Sectors را درست نکرده اند (پنج سال هست!)

نمرات

گیم پلی - 8
گرافیک - 8
کمپین - 8
موسیقی - 8

8

نمره کل

یک DLC کاملاً شگفت آور که بر صفات ترسناک مرگ پرستی و گوشت خواری متمرکز شده است، اما یک طراحی کشتی عالی دارد حتی برای کسانی که به دیگر ویژگی های جدید Necroid اهمیت نمی دهند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها