نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Gear Tactics

سری Gears برگشته است، اینبار در سبک استراتژیک

سبک بازی: turn-based
تاریخ انتشار بازی: 28April 2020
سازنده: Splash Damage, The Coalition
ناشر: Xbox Game Studios
دانلود بازی: دانلود بازی Gear Tactics


بازی Gears Tactics شاید در نگاه اول از لحاظ گرافیکی و یا طراحی مراحل و ماموریت ها چندان جذاب و قدرتمند نباشد، اما مطمئن باشید همانطور که در اسم آن مشخص است، از لحاظ تاکتیک بسیار خوب ساخته شده است و علاقه مندان بازی های استراتژی-تاکتیکی از المان های مختلف بازی لذت خواهند برد.

توسعه دهندگان توانسته اند موتور خوب و قدرتمندی را برای رایانه های شخصی بسازند. تنظیمات مختلف و متنوع، بهینه سازی مناسب باعث شده است تا در این قسمت بازی نمره قبولی را بگیرد.

کمپین بازی خطی است و جدا از گیم پلی آن، نقاط مثبت زیادی ندارد. شخصی سازی کاراکتر ها نیز جذاب است اما یک ویژگی کلیدی و تاثیر گذار نیست. رابط کاربری بازی شاید عجیب ترین قسمت بازی باشد. زیرا علاوه بر طراحی خوب، طراحی بدی نیز دارد. در موقعیت های مختلف ممکن است از آن لذت ببرید، یا از آن متنفر شوید! با این حال به صورت خلاصه طراحی رابط کاربری بازی ساده است و بازیکنان زمان زیادی برای یادگیری آن نیاز ندارند. یکی از نکات منفی بازی، جوایز اتمام مراحل است. زیرا آنها حاوی تجهیزات جدیدی هستند، به این معنی که  شما دائما باید سبک بازی خود را عوض کنید و از تجهیزات جدیدی در مرحله بعدی استفاده کنید. موضوعی که ممکن است به سرعت باعث آزار بازیکن شود. این تغییر تجهیزات در پایگاه شما انجام می شود، جایی که از آنجا می توانید نیروهای جدید نیز استخدام کنید.

برخلاف سایز بازی های مشابه در این سبک، با داستانی خطی مواجه هستیم. بنابراین به استثنای ماموریت های جانبی، هیچ انتخاب استراتژیکی برای تغییر مراحل و داستان وجود ندارد. موضوعی که به خودی خود نمی تواند یک نکته منفی باشد. برای بسیاری، این موضوع یک نقطه قوت است زیرا به جای تمرکز بر روی انتخاب های مختلف داستانی، می توانند تمرکز خود را بر روی گیم پلی بازی و مبارزات آن بگذارند.

نیروهای بازی شامل دو دسته بندی هستند، قهرمانان و سربازان. تفاوت اصلی میان این دو دسته، این است که قهرمانان در بازی نمی میرند. دیگر جزئیات، مانند کلاس ها، قابلیت ها و تجهیزات مشابه یکدیگر است. این موضوع شاید در ابتدا جذاب به نظر نرسد، اما داستان خطی بازی در برخی قسمت ها شما را مجبور می کند که برای مدتی به برخی قهرمانان خود دسترسی نداشته باشید، زمان هایی که سربازان به کمک شما خواهند آمد.

هر کلاس در بازی درخت مهارت مخصوص به خود را دارد و شما می توانید براساس سبک بازی خود و یا نیازهای موجود، مهارت های مختلفی را برای نیروهای خود باز کنید. بازی معمولا با اینکه یک هدف یکسان برای همه دارد، اما راه های مختلفی را برای رسیدن به آن هدف در پیش پای بازیکنان می گذارد. موضوعی که باعث می شود هر مهارتی در موقعیتی مفید باشد.

مبارزات بازی به خوبی بالانس شده اند و حالتی دارند که علاوه بر اعمال فشار به بازیکن، مواظب است که این فشار بیش از حد نشود و به تجربه کاربر آسیب وارد نکند. موضوعی که ممکن است بارها بازیکنان را عصبانی کند، اما هرگز به پاک کردن بازی منجر نشود!

ماموریت ها دارای شکل های مختلفی هستند، از نجات گروگان گرفته تا مقاومت در برابر لشکر پرتعدادی از دشمنان. در بازی ماموریت هایی برای جمع آوری جعبه ها (همان لوت باکس) وجود دارد که در آن معمولا نبردهای نزدیک و سنگینی را تجربه خواهید کرد. مبارزاتی که ارزش آن را خواهد داشت.

دشمنان در صورتی که خط جان آنها تمام شود، این شانس را دارند که به جای کشته شدن زخمی شوند و بر روی زمین بیوفتند. موقعیتی که فقط دو نوبت دیگر دوام دارد و اگر نجات داده نشوند از خونریزی کشته خواهند شد. بازیکنان این فرصت را خواهند داشت تا با شلیک یک گلوله دیگر کار این دشمن را تمام کنند، اما همچنین می توانند با نزدیک شدن به آن و انجام حمله از نزدیک، امتیاز بیشتری دریافت کنند. امتیاری که در ادامه برای ارتقای مهارت ها و قابلیت های نیروها بسیار مفید خواهد بود. امتیازات همچنین برای انجام شلیک ها و یا مهارت های ویژه مفید و موثر خواهد بود.

مبارزات بازی جذاب و متنوع هستند و بازیکن دارای گزینه های زیادی برای استفاده بر علیه حریفان و پیروزی در میدان نبرد است. همانطور که گفته شد، این بازی تلاش زیادی می کند تا به بازیکن فشار وارد کند و نگذارد نبردهای ساده ای را تجربه کند. انبوهی از دشمنان مختلف پیش روی بازیکن قرار می گیرند و باعث می شوند تا بازیکن ارزش هر گلوله و حرکت را بداند. در این بازی همچنین این امکان را دارید تا میان نیروهای خود جا به جا شوید و با مشخص کردن اعمال خاص، باعث شوید این نیروها همزمان کارهای مختلفی را انجام دهند.

فرض نکنید که می توانید با یک روش بازی یا یک سلاح تکراری، تمام مراحل و ماموریت ها را انجام دهید. دشمنان و شرایط نبرد بازی متنوع است و باعث می شود تا نتوانید با استفاده از یک فرمول تکراری مراحل را انجام دهید. این موضوع مخصوصا در هنگام باس فایت ها به چشم می آید. باس فایت های بازی مهارت و تاکتیک های مخصوص خود را دارند و با خط جان بزرگ خود می توانند در مقابل بسیاری از ضربات مقاوم باشند. نابودی یکی از این باس فایت های نیازمند هماهنگی و زمان بندی دقیقی است، چیزی که بازی را از قبل چالش برانگیز تر می کند. سختی که توجه بازیکنان تاکتیکی را جلب خواهد کرد. اما مهم است اشاره کنیم همانطور که گفته شد، این سختی بیش از حد نیست و باعث اشک و یا پاک شدن بازی نمی شود! بازی به خوبی می تواند به شما حس قدرت بدهد، اما این حس قدرت شکننده است و شما هیچ زمانی نمی توانید مطمئن باشید که توان کافی برای نابودی حریفان را دارید.

نیرو و تجهیزات خود را آماده کنید، با تاکتیک های مخصوص خود نبردهای خشن و بی رحمانه Gears را پیروز شوید و راه خود را به سوی موفقیت هموار کنید. 

نقاط ضعف و قوت

نقشه نبرد واضح
مبارزات خوب و متنوع
بازی همواره چالش های مختلفی دارد
ماموریت‌های زیاد و متنوع

نیاز به ایکس‌باکس لایو
منو و رابط کاربری ضعیف در این قسمت

 

نمرات

گیم پلی - 8
گرافیک - 7.5
کمپین - 8.5
موسیقی - 7

7.8

نمره کل

با توجه به محبوب بودن این سری، انتظارات رو کاملا برآورده کرده و بازی با داستانی کاملا جذاب و در نهایت باز به پایان می رسد. این روز ها پیدا کردن یک بازی تاکتیکی که حس قدرت و آسیب پذیر بودن را در یک زمان به شما بدهد بسیارسخت است و همین باعث ارزشمند شدن این بازی شده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها