نقد و بررسی

بررسی دی‌ال‌سی Tours and Tournaments بازی Crusader Kings 3

دی‌ال‌سی جدید، تجربه‌ای تازه

اگر به بخش‌های نقش‌آفرینی بازی Crusader Kings 3 بیشتر از گیم‌پلی نقشه‌محور آن علاقه‌مند هستید، افزونه گسترش‌دهندۀ این بازی با عنوان Tours and Tournaments می‌تواند یک تجربۀ جدید و جالب را برای شما رقم بزند. ورای ویژگی‌های جدیدی که به لحظات بی‌روح بازی زندگی می‌بخشد، قابلیت‌هایی وجود دارد که امتحان کردنشان خالی از لطف نیست. در این مقاله قصد داریم نگاهی به بازی Crusader Kings 3: Tours and Tournaments داشته باشیم که می‌توانید آن را با لینک مستقیم و نیم‌بها از وب‌سایت استراتژیک کلاب دانلود و نصب کنید.

بازنگری‌های به وجود آمده در فعالیت‌های بازی احتمالا مهم‌ترین ویژگی این DLCست. به لطف این افزونه جشن‌ها، مراسم‌های عروسی، تورنومنت‌ها، سفرهای زیارتی و تورها دستخوش تغییرات زیادی شده و هر یک از آن‌ها موقعیت‌ها، جوایز و گیم‌پلی مخصوص خودشان را دارند. برای انجام این کارها، کاراکتر شما می‌تواند در هر یک از این مجالس شرکت کند.

سیستم جدیدی که در بازی ایجاد شده به شما این امکان را می‌دهد تا با شناسایی‌ جاده‌ها، از اتفاقات مختلف جلوگیری کرده و با استفاده از توانایی افراد خبره، سفری ایمن و بی‌خطر داشته باشید. این یک ویژگی کوچک اما تاثیرگذار در دنیای بازی است که علاوه بر خلاقیت، میزان واقع‌گرایی بازی را تا حدی افزایش می‌دهد که فکر کنید واقعا در دنیای قرون وسطایی زندگی می‌کنید.

زمانی که از خانه دور باشید، تاج و تخت را به نایب‌السلطنۀ خود واگذار می‌کنید. این قابلیت یکی از ویژگی‌های جدید بازی با نام Power Sharing را به CK3 می‌آورد. ممکن است نایب‌السلطنه‌ها راه خودشان را پیش بگیرند، گاهی هم اهداف شما به عنوان ماموریت اصلی آن‌ها ثبت می‌شود. روند پیشبرد بازی توسط گیمر رفتار جانشین پادشاه را هم تعیین می‌کند، این احتمال وجود دارد که یک جانشین برای به دست آوردن قدرت مطلق بجنگد یا حتی کودتا کند. این ویژگی‌ از آن قابلیت‌هایی‌ست که ارزش تجربه و اکتشاف بالایی دارد.

سیستم‌های بازی شامل زیرمجموعه‌های کوچکی می‌شوند که تشکیل‌دهندۀ محتوای RPG جدید این DLC هستند. اگر CK3 را حین عرضه تجربه می‌کردید، ممکن بود متوجه مشکلاتی از جمله بی‌ثباتی در روند بازی شوید. این DLC مشکلات اینچنینی که بیشتر به محتوای بازی مربوط می‌شود را برطرف کرده و تنوع گیم‌پلی را نیز افزایش می‌دهد.

اکنون می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید که بخشی از آن‌ها شامل شکار گراز و یا خون و خونریزی در مراسم‌هاست. محتوای بازی به شکلی‌ست که باعث می‌شود به ندرت دستتان به سمت دکمۀ Forward برود. فرقی نمی‌کند که در چه فعالیتی شرکت کنید، Tours and Tournaments داستان‌ها و تصمیمات به یاد ماندنی زیادی را به شما ارائه می‌‌دهد. این برخوردها و تصمیمات باعث شده تا دنیای CK3 سرزنده‌تر از قبل شود. محتوای بازی به قدری زیاد است که هیچوقت با کوئست‌های تکراری روبرو نخواهید شد.

تورنومنت‌‎ها یکی از بهترین بخش‌های DLC جدید CK3 بوده و نیازمند توجه بیشتری از سمت طرفداران است. مسابقات شامل رقابت در شعر، اسب‌سواری، مبارزات و… است و باتوجه به اینکه شما در حال رقابت، تماشا یا میزبانی هستید، تعاملاتتان متفاوت خواهد بود.

هنگامی که در یک تورنومنت شرکت می‌کنید، امکان بازدید از سازه‌های مختلف همچون کلیسا، میخانه‌ها و روستاهای اطراف را دارید که هرکدام محتوای تازه‌ای را در خود جای دادند. برنده شدن در مسابقات گاهی با تلاش و گاهی هم با خرابکاری امکان‌پذیر است. بسته به انتخاب و سلیقۀ شما و البته به لطف طیف وسیع تصمیمات، می‌توانید انتخاب‌هایی مختلفی داشته باشید. این مورد نقطه قوت بزرگی برای این DLCست که فعالیت‌های زیادی را به بازی اضافه می‌کند.

اعطای منصب یا Accoladeها از دیگر ویژگی‌های بارز Tours and Tournaments می‌باشد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا یک لقب و جایگاه به شوالیه‌ای اختصاص داده و علاوه بر او، برای خودتان هم توانایی‌های اضافی به دست آورید. در طول بازی و زمانی که شوالیۀ شما غرق افتخار شده، جایگاه او هم بالاتر می‌رود. درحالی که این ایده بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما ممکن است بنا به دلایلی نظیر رابط کاربری چندان جلب توجه نکند.

درست مثل سیستم‌های سلطنتی و سفر، تغییراتی وجود دارد که شاید چندان چشمگیر نباشد، اما گزینه‌های نقش‌آفرینی جذابی را در دسترس شما قرار می‌‌دهد. مثلا می‌توانید نیروهایی را در اطراف قلمروی خود مستقر کنید. نیروهای شما بسته به جایی که در آن قرار گرفتند، توانایی‌هایی در اختیار خواهند داشت. رعیت‌ها هم گزینه‌های مختلفی در دسترس شما قرار می‌دهد. ویژگی Gloryhound در بین رعیت‌ها ممکن است گروهی از آن‌ها را عصبی کند. انتخاب‌های اینچنینی باعث شده تا رعیت‌ها هم حرفی برای گفتن داشته و نظرات متفاوتی بدهند.

بستۀ الحاقی Tours and Tournaments بهبودهای بزرگی به CK3 آورده است. این افزونه حس بی‌هدفی در بازی را کاملا از بین برده و آن تنوعی که همیشه در این مجموعه شاهدش بودیم را به بازی می‌آورد. تغییرات بازی باعث شده تا صلح سرگرم‌کننده‌تر از جنگ باشد. باید دید مادسازها با ویژگی‌های معرفی شده توسط این DLC چه خواهند کرد.

به طور کل، باید گفت Tours and Tournaments یک پکیج بزرگ و خوب برای گسترش تجربۀ گیمر از بازی CK3 است. این محصول درکنار گسترش فعالیت‌های CK3، قابلیت‌های جدید و جالبی برای ارائه دارد. پیش از بستن این مطلب، باید گفت که فعلا نمی‌توان به طور کامل خریدن یا نخریدن این DLC را تایید کرد. دلیل این موضوع هم این است که به زودی آپدیت رایگان بازی درکنار یک بسته گسترش‌دهندۀ دیگر عرضه می‌شود. فعلا تشخیص اینکه چه چیزی رایگان است و چه چیزی شامل هزینه می‌شود، نیازمند زمان است.

طبق توضیحات شرکت پارادوکس (Paradox)، در این آپدیت رایگان شاهد تغییر فعالیت‌های مربوط به سفر، گزینه‌های جدید برای رعیت‌ها، سیستم سلطنتی و… خواهیم بود. این گفته‌ها مشابه با چیزی‌ست که در این مقاله مطالعه کردیم. این دی‌ال‌سی جدید تاکنون توانسته‌ است رضایت بازیکنان را به دست بیاورد و بر تمامی مکانیسم‌هایی که وعده‌ی آن‌ها را داده بود، جامه‌ی عمل بپوشاند.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها