نقد و بررسی

نقد و بررسی Desperados III

غرب وحشی بدون انتقام چه معنایی دارد؟

ساخت و تبدیل فرانچز های قدیمی به سال 2020 با تنظیمات و گرافیک مدرن کار راحتی نیست و برای شرکت ها همانند یک قمار است. علاقه بازیکنان تغییر کرده است و مخصوصا برای بازی مانند Desperados III ساخت آن کار سختی بوده است که شاید می تواند گفت فقط Mimimi games از پس آن برآمده است.

این سازنده در کارنامه خود بازی Shadow Tactic را نیز دارد که بهره گیری از بازی های Desperados و Commandos توانست نمرات و توجه خوبی را به خود جلب کند.

اما در نهایت، این بازی ارزش زمان، هزینه و تجدید خاطرات قدیمی شما را دارد؟ با ادامه مقاله همراه باشید.

بازی Desperados III از لحاظ داستانی پیش درآمدی برای بازی های قبلی این سری است.
ما در این بازی بر روی شخصیت John Cooper تمرکز می کنیم که بدنبال کسب انتقام خود از فردی به نام Frank است. در این بین دوستان جدیدی نیز پیدا خواهد کرد که در مسیر پرخطر او راه همراهی می کنند.

با اینکه داستان اصلی پیرامون انتقام جریان دارد، اما موضوعی که آن را منحصر به فرد و جذاب می کند تعامل و نحوه ارتباط بین اعضای گروه است. یکی از کات سین های اولیه بازی دوستی و تقسیم غذای گروه را نشان می دهد که سخت است لبخند را به لبان بازیکنان نیاورد. با اینکه در این بازی تاکتیکی گیم پلی اصلی ترین دلیل تجربه کردن آن خواهد بود، اما قطعا مشاهده شخصیت های دوست داشتنی و روابط نزدیک آنها جذاب و دوست داشتنی است.

در نگاه اول Desperados III یک بازی خوش ساخت بنظر می رسد. اصول اولیه بازی و گیم پلی همانند دیگر بازی های تاکتیکی این سبک است و بر روی نبرد مخفیانه تمرکز می کند.چیزی که باعث می شود این مخفیکاری جذاب تر و بهتر از دیگر بازی های مشابه باشد، وضوح و شفافیت آن است. شما می توانید موقعیت دشمنان را در نقشه ببینید، موضوعی که می تواند حذف تک تک دشمنان را لذت بخش تر کند.در شروع مراحل توضیحات مختلف و هدف به شما داده می شود. این مراحل می تواند از یک ترور ساده گرفته تا وظایف مختلف، پیچیده و غیرقابل پیش بینی را شامل شود.

انجام مراحل و از بین بردن دشمنان روش های مختلفی را شامل می شود که برعهده بازیکن است کدام را انتخاب کند، از نبرد مسلحانه گرفته تا پرت کردن یک تخته سنگ در بازی قادر به انجام است. بازیکنان با باز کردن ویژگی های جدید می توانند از روش های جدیدی در مبارزات و پیش برد مراحل استفاده کنند. موضوعی که ارزش تکرار بازی را بالا می برد و راه های جدیدی را در اختیار بازیکنان می گذارد.

هر عضو گروه شما دارای مهارت های خاص و نوع بازی مخصوص به خود است. این موضوع باعث می شود تا بازیکنان بتوانند با ایجاد یک همکاری مفید و موثر، بیشتر مراحل را با استفاده از تمامی مهارت های اعضای گروه به خوبی انجام دهند. توانایی های اعضای مختلف گروه باید به خوبی استفاده شود و به نوعی مکمل یکدیگر باشند. فقط در این صورت است که بدون ایجاد درگیری و خونریزی بیش از حد می توانید به راحتی مراحل را انجام دهید.

طراحی مراحل نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. آنها تنوع دارند و از کیفیت خوبی بهره مند هستند. برخلاف تصوری که تا به الان داشته اید و آن یک بازی مخفی کاری ساده بود، برخی مراحل شامل دفاع در برابر موج گروهی از دشمنان شما می شوند. موضوعی که کاملا با رویکرد مخفی کاری تفاوت دارد و دلیل آن، ایجاد تنوع در بازی است که به خوبی از پس وظایف خود بر آمده است.هر مرحله و چالش بازی را می توان در کمتر از نیم ساعت تا بیش از 2 ساعت انجام داد. به پایان رساندن هر مرحله، جزئیات مختلفی را برای شما به همراه خواهد داشت. که در آن می توانید عملکرد و امتیاز و دیگر موارد را مشاهده کنید.

عملکرد و گرافیک

بازی گرافیک چشم گیر و البته خاص خود را دارد. به نظر می رسد سازندگان تلاش کرده اند در کنار افزایش گرافیک و کیفیت محیط های بازی، آن حس قدیمی را از آن نگیرند. موضوعی که نشان می دهد تیم Mimimi به چه میزان عاشق این سری بازی هستند. هرچند این جزئیات و کیفیت خوب، باعث شده است تا سرعت لود مراحل به حد زیادی کاهش پیدا کند.

نقاط ضعف و قوت

پیاده سازی سبک تاتیک زمان واقعی به بهترین شکل
سخت، اما عادلانه
پر از اتفاقات پیش بینی نشده
عشق مشخص سازندگان به این سبک
رفاقت عالی میان شخصیت ها

لودینگ های طولانی
برخی خطاها و باگ ها در مراحل

نمرات

گیم پلی - 8.5
گرافیک - 8
کمپین - 8.5
موسیقی - 7.5

8.1

نمره کل

DESPERADOS III مانند یک کیک شیرین است. از لحاظ جزئیات و طراحی بسیار غنی است و یک تجربه سرگرم کننده و با کیفیت را به کاربران ارائه می دهد. هرچند نوع گیم پلی بازی به نوعی است که پیش بینی می شود هرکسی نتواند از آن لذت ببرد. مکانیک های بازی بسیار خوب پیاده سازی شده اند و تجربه این بازی برای دوست داران سبک استراتژی-تاکتیکی واجب است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها