نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی House Flipper 2

لذت نابودی و بازسازی خانه‌ها

برای اکثر ما تمیز کردن خانه یا شستن ظروف کاری طاقت‌فرسا و دشوار است و ترجیح می‌دهیم به جای آن به بازی و سرگرمی مشغول شویم. بنابراین انجام چنین کار‌هایی در یک بازی ایده‌ای مسخره و نامناسب به نظر می‌رسد، با این حال در سری بازی‌های House Flipper دقیقاً چنین وظیفه‌ای دارید و باید با مراجعه به خانه‌های مختلف، تمیزکاری، تعمیرات و تغییر دکوراسیون انجام دهید.

نسخه اول این بازی به نام House Flipper در سال 2018 منتشر شد و موفق شد تا توجهات بسیاری را به خود جلب کند. این بازی با بیش از 74 هزار نقد، نمره بسیار خوب 93 را در استیم به دست آورده است که به خوبی رضایت بازیکنان از این سبک و گیم پلی بازی را نشان می‌دهد.

در نسخه جدید این بازی به نام House Flipper 2 نیز شما وظیفه‌ای مشابه با نسخه اول دارید و علاوه بر انجام وظایف ساده مانند تمیزکاری، باید خانه‌های قدیمی و جدید را بازسازی، تعمیر و یا در صورت نیاز خراب کنید.

اما آیا House Flipper 2 تغییرات بزرگ و قابل توجه را برای این سری به همراه داشته است یا صرفاً یک ارتقای گرافیکی و شماره‌ای جدید به شمار می‌رود؟ برای دریافت پاسخ این سؤال، با نقد و بررسی House Flipper 2 توسط استراتژیک کلاب همراه باشید. این نقد و بررسی بر اساس نسخه ارسالی سازندگان به استراتژیک کلاب نوشته شده است‎. ‎

ساده اما جذاب

اولین بهبود و ارتقا در خط داستانی بازی دیده می‌شود، در حالی که داستان در این بازی‌ها چندان شگفت‌انگیز و منحصر به فرد نیست، اما وجود آن نقطه مثبتی به شمار می‌رود. در حالی که در نسخه اول دیالوگ و صداگذاری وجود نداشت، اما در نسخه دوم تمام دیالوگ‌ها و خطوط اصلی داستان صداگذاری شده است که به درک بهتر داستان و غرق شدن در دنیای بازی کمک می‌کند.

لازم به ذکر است که برای تجربه و لذت بردن از خط داستانی نسخه دوم، الزامی به تجربه نسخه اول نیست و می‌توانید مسیر تجربه خود در سری را با نسخه جدیدتر آغاز کنید.

در این بازی شما نقش فردی را دارید که پس از مدتی دوری، به منطقه‌ای ساحلی و کوچک به نام Pinnacove برگشته‌اید. پس از بازگشت، به کمک یک دوست قدیمی به نام Tom Marino این فرصت را پیدا می‌کنید تا به عنوان یک مهندس بازسازی در جامعه فعالیت داشته باشید و با تمیز کردن و نوسازی خانه‌ها و مشاغل برای خود نامی دست و پا کنید و به درآمد برسید.

مشاغل بازی از طریق لپ تاپ و تماس تلفنی در اختیار شما قرار می‌گیرند و براساس نیاز‌ها و ابزار‌های در دسترس می‌توانید هرکدام را مناسب با شرایط خود انتخاب کنید. در حالی که در ابتدای بازی وظایف ساده‌ای مانند تمیز کردن خانه یا تغییر دکوراسیون به شما داده می‌شود، اما در ادامه این توانایی را پیدا می‌کنید تا به طور کامل خانه‌های قدیمی را تخریب کنید و روند بازسازی را از صفر انجام دهید.

گیم پلی بازی
از پاک کردن شیشه تا نابودی دیوارها در این بازی قابل انجام است

میان مراحل بازی تنوع خوبی وجود دارد و بازی بیش از حد ساده یا دشوار نیست. به طور کلی حجم کار‌ها در نسخه دوم بیشتر شده است و به ابزار‌های مختلفی برای اهداف خود دسترسی دارید. هرچند تمام ابزار‌ها و ویژگی‌های بازی در خط داستانی از ابتدای مسیر در اختیار شما نیستند و با پیشروی در مسیر می‌توانید ویژگی‌های جدید و متنوع بازی را کشف کنید.

علاوه بر مراحل، شما امکان نوسازی خانه خود را نیز دارید که در وضعیت چندان خوبی به سر نمی‌برد. بنابراین با پیشرفت در بازی و کسب درآمد کافی، می‌توانید بخشی از زمان، سرمایه و انرژی خود را صرف خانه و ابزار‌های جدید کنید و بازی دست شما را در این زمینه باز می‌گذارد.

البته انجام مراحل تنها راه بازی نیست و بازی حالت‌های مختلف و قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده‌ای را برای انتخاب مسیر بازی در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین با محدودیت خاصی در این زمینه مواجه نیستید.

انتخاب و استفاده از ابزار‌ها در عین سادگی، کاربردی و جذاب است و پس از مدتی به خوبی درک خواهید کرد که هر ابزار در کجا کاربرد دارد. گیم پلی هر ابزار نیز به خوبی پیاده‌سازی شده است و آزادی عمل زیادی در هنگام استفاده از آن‌ها دارید.

طیف وسیعی از وسایل مختلف نیز در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید خانه‌ها و محیط‌های مختلف را براساس نیاز مشتریان یا سلیقه خود، به بهترین شکل نوسازی کنید و تغییر دکوراسیون دهید.

وظایف شما در هر سفارش به خوبی به شما توضیح داده می‌شود و بازی هر محیط را به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌کند تا کار راحت‌تری برای پیدا کردن کار‌های باقی مانده و انجام وظایف از پیش تعیین شده داشته باشید.

وظایف بازی
بازی به خوبی وظایف شما را در هر مرحله مشخص می‌کند

به طور کلی بازی تلاش کرده است تا بازیکنان با آرامش خاطر به انجام وظایف خود در هر مرحله مشغول شوند و مواردی مانند محدودیت زمانی وجود ندارد، حتی تکمیل تمام وظایف برای انجام مراحل اجباری نیست و می‌توانید تنها با انجام بخشی از کار‌های تعیین شده، به مراحل و سفارش‌های بعدی بروید. هرچند این موضوع باعث شده است تا بازی در برخی نقاط بیش از حد ساده و بدون چالش باشد.

در مجموع گیم پلی بازی ساده، اما سرگرم‌کننده است و نوسازی و تمیز کردن خانه‌ها حس بسیار خوبی را منتقل می‌کند. در حالی که برخی باگ‌ها دیده می‌شود، اما چندان آزار‌دهنده نیستند و منجر به خراب شدن تجربه بازیکنان نمی‌شوند.

گرافیک و صداگذاری

گرافیک بازی در حالی که خوب است و نورپردازی‌ها به ویژه به شکل مناسبی پیاده‌سازی شده‌اند، اما برای یک بازی منتشر شده در سال 2023 قابل قبول نیستند و نسبت به نسخه اول پیشرفت‌های قابل توجهی دیده نمی‌شود. سبک گرافیکی بازی نیز از حالت واقع‌گرایانه به کارتونی تغییر پیدا کرده است که مخالفان و موافقان خود را داشته است.

در این بین اما صداگذاری ابزار‌ها و اقدامات مختلف انجام شده در بازی به خوبی انجام شده است و در هنگام تمیز کردن محیط یا خراب کردن خانه‌ها برای نوسازی از آن‌ها لذت خواهید برد. در مجموع گرافیک و صداگذاری بازی در سطح خوبی قرار دارد.

جمع‌بندی

بازی House Flipper 2 طرفداران و علاقه مندان خود را دارد، در حالی که این بازی برای همه مناسب نیست اما برای علاقه مندان سبک شبیه‌سازی و تجربه بازی‌های آرامش بخش می‌تواند گزینه خوبی باشد.

House Flipper 2 محتوای بسیار بیشتری نسبت به نسخه اول خود ارائه می‌دهد و تقریباً در تمام زمینه‌ها نسبت به بازی اول پیشرفت کرده است، پس اگر در گذشته از تجربه نسخه اول لذت برده‌اید یا دوست دارید خانه و محیط‌های مختلف را نابود و بازسازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم House Flipper 2 را برای استفاده از خلاقیت خود از دست ندهید.

نقاط ضعف و قوت

گیم پلی جذاب و سرگرم‌کننده
پیشرفت‌های گیم پلی نسبت به نسخه اول
قابلیت شخصی‌سازی گسترده
حالت داستانی و سندباکس
صداگذاری خوب

گرافیک بازی می‌توانست بهتر باشد
بازی می‌تواند برخی زمان‌ها بیش از حد آسان باشد

8/10

 

نمرات

گیم پلی - 8.5
گرافیک - 7.4
داستان - 8
صدا‌گذاری - 8

8

نمره کل

بازی House Flipper 2 طرفداران و علاقه مندان خود را دارد، در حالی که این بازی برای همه مناسب نیست اما برای علاقه مندان سبک شبیه‌سازی و تجربه بازی‌های آرامش بخش می‌تواند گزینه خوبی باشد. House Flipper 2 محتوای بسیار بیشتری نسبت به نسخه اول خود ارائه می‌دهد و تقریباً در تمام زمینه‌ها نسبت به بازی اول پیشرفت کرده است، پس اگر در گذشته از تجربه نسخه اول لذت برده‌اید یا دوست دارید خانه و محیط‌های مختلف را نابود و بازسازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم House Flipper 2 را برای استفاده از خلاقیت خود از دست ندهید.

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها