نقد و بررسی

نقد و بررسی SpellForce 3: Soul Harvest

ترکیبی منحصر به فرد از RTS و RPG

سبک بازی: Real-time strategy
تاریخ انتشار بازی: December 7, 2017
سازنده: THQ Nordic
ناشر: THQ Nordic
دانلود بازی: دانلود بازی SpellForce 3: Soul Harvest


جنگ های پاکسازی (The Purity Wars ) به پایان رسیده و جهان در حال بازسازی‌ست. در این زمان SpellForce 3:Soul Harvest شما را در نقش Aerev، فرمانده سابق ارتش Nortander  قرار میدهد که به دور از اتفاقات جنگ، زمانشان را صرف پرداختن به شکستی می‌کنند که جزییات کامل آنرا به یاد نمی‌آورند. در حالی که دارند از تهدیدی دیگر برای پایان فرمانروایی پرده برمی‌دارند، احضار از طرف ملکه آنها را دوباره به میدان می‌‌آورد. دنیا های فانتزی استراحت ندارند، مگر نه؟

همانند تمام expansion  های مستقل، SpellForce 3:Soul Harvest  نیز بر اساس بازی های قبلی بنا شده و بهبود هایی را در کنار مقداری ساده سازی مکانیزم به همراه داشته. این سری اسم و رسم تجاری‌اش را بر مبنای ترکیب سبک نقش آفرینی و استراتژی همزمان ساخته است و Soul Harvest نیز با یک skill tree گسترش یافته و سیستم RTS تغییر‌یافته،  بر‌همین مبنا جلو میرود.

ارتش ها به یونیت های عادی، یونیت های الایت و هیروهای قوی تقسیم می‌شوند که می‌توانند در۲ تا از۹ مدل discipline  موجود تخصصی بشوند. پتانسیل زیادی برای ساختن هر مدل ترکیبی وجود دارد. Aerev ما یک قهرمان از نوع paladin است که بیشتر بر روی ویژگی های دفاعی تمرکز کرده و مقداری هم جادو برای شفا دادن و تقویت خودی‌ها دارد. در حالی که وقتی تخصص‌ها را انتخاب کردید، دستتان  برای خرج کردن امتیاز ها باز است. دوست دارید necromance druid باشید؟ بر روی هر دو درخت مهارت امتیاز‌هاتون رو پخش کنید. ترجیح میدهید یک جادوگر آتش و یخی سنتی باشید؟ بچسبید به درخت elementalist .

بازی Soul Harvest دو مدل ماموریت دارد. ماموریت های گروهی که با گروهتان دخمه ها و سیاه چاله ها را می‌گردید و آنهایی که ارتش تان را برای مبارزه رهبری می‌کنید. هر چند که سیستم RTS به وضوح از مدل کلاسیک الهام گرفته شده اما برخی عناصر آن به نوعی ساده سازی شده. وقتی یک ساختمان می‌سازید، کارگر‌هایتان به صورت خودکار سرغ آن می‌ِروند و تا زمانی که در آن بخش منبع و کارگر دارید به کارشان ادامه می‌دهند. هر کدام از نژاد های قابل بازی – ۳ تا در کمپین اصلی و ۵ تا در مود skirimish – تعدادی یونیت دارند. هرچند که فهرست این یونیت ها طولانی نیست اما به اندازه کافی هستند تا بین فکشن‌ها تفاوت ایجاد کنند. دورف های گنده‌ی تبردار در برابر Sleeper های شمشیرزن فرز و چابک الف های سیاه و یا همتایان سازگارتر انسان‌شان قرار دارند.

نبرد ها می‌توانند تعداد زیادی از یونیت ها را در مقابل هم قرار دهند، هر دو طرف باید احتیاط ها را رعایت کنند. پیاده نظام و سواره که عمدتا قسمت اصلی یک ارتش را تشکیل می‌دهند، آسیب‌پذیر هستند و نسبتا سریع از پادرمی‌آیند. وقتی دو ارتش با هم درگیر می‌شوند، همه چیز به سرعت آشفته می‌شود و شما را در حالی که تلاش می‌کنید نیروهایتان را میکرومنیج کنید گیج میکند. این در مورد هیرو های شما و قابلیت هایشان که در دو ردیف دوازده‌تایی کشیده شده است نیز صدق می‌کند. شما نیروها و هیرو‌هایتان را از دست می‌دهید چون نمیتوانید از بین کپه بدن هایی که روی هم تکان میخرند روی آنها کلیک کنید. علاوه براین، برخورد یونیت ها می‌تواند باعث شود تتا هوش مصنوعی به راحتی در قسمت های تنگ گیر کند و یا هنگام مسیر‌یابی به طرز ضایعی نیروها را از موقعیتشان خارج کند. همچنین اغلب فراموش می‌کند تا هدف را بعد از کشته‌شدن هدف قبلی عوض کند که می‌تواند بسیار آزاردهنده شود.

با این حال تمام این مشکلات شما را چندان خسته نمی‌کند. شکست دادن فوج دشمنان و گرفتن مناطق مجاور، یا اجرای یک طلسم  و از بین بردن چندین یونیت احساس بسیار رضایت بخشی دارد. در ضمن هر زمان که بخواهید می‌توانید سختی بازی را عوض کنید. سختی کمتر اجازه میدهد تا ریلکس تر بازی کنید در حالی‌که بازی روی hard و بالاتر شما را در برابر هوش مصنوعی‌ای قرار میدهد که مدام به شما حمله می‌کند و مجبورید در حالی‌که برای گرفتن مناطق و منابع اونها تلاش می‌کنید همواره در جنگ باشید.

بین ماموریت ها می‌توانید به قلعه GreyFell و یا سایر مکان های دنیا سفر کنید. چه برای انجام دادن quest ها – تعداد زیادی  quest اصلی و فرعی وجود دارد – یا تجارت سفر کنید، میتونید مناطق مختلفی رو ببینید، مثل خانه های زیرزمینی الف های سیاه و دورف ها، و در مورد نژاد های مختلف بیشتر یاد بگیرید و همه مدل NPC ای رو ببینید ، از نکرومانسر های مهربان بگیرید تا آهنگر‌های قوی‌هیکل. با همراهانتون هم میتونید صحبت کنید و با وقت گذاشتن برای هر کدام از آنها چیزهای جالبی راجع به نگرانی ها و ارزش هاشون برای شما روشن می‌شود. حرف زدن با اونها و خوندن کتاب‌ها و طومار‌هایی که پیدا می‌کنید شما را به عمق یک دنیای فانتزی ماورایی خواهد برد. SpellForce 3:Soul Harvest حتی با ساختار صلب‌ترش  توانسته احساس اکتشاف در یک محیط جدید را به خوبی لمس کند.

سیستم ما Intel i7-8700k, 16GB RAM, Nvidia GTX 1070 4GB ,Windows 10 64-Bit بود وبا بالاترین تنظیمات  در نگه داشتن ۶۰ فریم ثابت مشکل داشت و تا زمانی که تنظیمات را کم نکردیم عمدتا ۴۰ بود و در جاهایی ۶۰. اما خوشبختانه فریم دراپ ناگهانی و یا مشکل پرفورمنسی جدی که تجربه ما را خراب کند وجود نداشت.

چه درغارهای تاریک زیر نور گل های فلورسنت یا روی دشت های خالی و یا داخل تالارهای طلایی دورف ها مبارزه کنید، SpellForce 3: Soul Harvest مکان های خیره کننده‌ای ارائه می‌کند که بازگشتن به آنها صرفا برای دیدنشان نیز می‌ارزد و یک تجربه زیباست. فقط اوضاع وقتی به هم می‌ریزد که چندین یونیت با هم درگیر می‌شوند و انتخاب یکی از آنها بسیار سخت می‌شود.

نقاط ضعف و قوت

ترکیب منحصر به فرد RTS و RPG که هم احساس خوبی دارد و هم خوب درآمده ‌است
ساندتراک عالی
گرافیک خیره کننده
نوشته هایی که شما را در یک دنیای فانتزی ماورایی غرق می‌کند
کمپین ۲۰ ساعته‌ی طولانی و درگیر کننده  به سبک expansion های قدیمی

انتخاب یونیت در نبرد های بزرگ دشوار است
برخورد های عجیب غریب باعث میشه تا یونیت ها همدیگر رو از مسیر خارج کنند
هوش مصنوعی بعضی اوقات هدف گیری رو فراموش میکنه

نمرات

گیم پلی - 8
گرافیک - 8
کمپین - 8
موسیقی - 8

8

نمره کل

SpellForce 3:Soul Harvest که بر طبق مخلوط RTS , RPG عناوین قبلی‌اش ساخته شده، ترکیبی جذاب و درگیر کننده را ارائه می‌دهد که امروزه کمتر شاهد آن هستیم. یک expansion مستقل که گشتن در کمپین ۲۰ ساعته‌ی طولانی آن در کنار تعدادی همراه کاریزماتیک به معنای کشف توطئه‌ای با عواقب بزرگ است.فرقی نمیکند گشت و گذار درون خرابه‌ای باستانی با یک گروه ۴ نفره باشد و یا رهبری یک ارتش در خط مقدم، ترکیب منحصر به فرد RTS و RPG در SoulHarvest ارزش یک بار تجربه کردن را دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها