نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Destroyer: The U-Boat Hunter

شکار گرگ‌های دریا

در حالی که جبهه‌های زمینی جنگ جهانی دوم در بازی‌ها و فیلم‌های مختلفی به تصویر کشیده شده است، اما کمتر بازی بر نبرد‌های دریایی و هوایی این جنگ بزرگ جهانی تمرکز دارد. Destroyer: The U-Boat Hunter از جمله استثنا‌ها است که نبرد دریایی و تلاش کشتی‌های متفقین برای شناسایی و از بین بردن زیردریایی‌های آلمانی را به تصویر کشیده است.

این زیردریایی‌ها که به گرگ دریا شناخته می‌شدند، توانایی این را داشتند تا خطر بزرگی را برای کشتی‌های باری متفقین ایجاد کنند و از انتقال تجهیزات، تسلیحات و دیگر کمک‌ها به انگلستان و دیگر کشور‌های متفق جلوگیری کنند.

به همین دلیل مقابله با این زیردریایی‌ها در اولویت کشور آمریکا قرار گرفت تا از کشتی‌های باری خود محافظت کند، بازی Destroyer: The U-Boat Hunter شما را در نقش کاپیتان یک کشتی جنگی آمریکایی قرار می‌دهد تا در شرایط مختلف، از کاروان دریایی محافظت و با زیردریایی‌های دشمن مقابله کنید.

در ‏این مقاله از استراتژیک کلاب، می‌خواهیم به نقد و بررسی بازی‎ Destroyer: The U-Boat Hunter ‎بپردازیم. این نقد و ‏بررسی بر اساس نسخه ارسالی سازندگان به استراتژیک کلاب نوشته شده است‎.

وظیفه: محافظت کاروان

بازی در سال‌های ابتدایی جنگ جهانی دوم جریان دارد، زمانی که آلمان پس از اعلان جنگ به آمریکا یک عملیات ویژه را به کمک زیردریایی‌های خود آغاز کرد تا مسیر‌های انتقال تسلیحات از آمریکا به انگلستان را مختل کند. شما در این زمان فرمانده یک ناوشکن دریایی آمریکا را برعهده دارید که باید کشتی‌های باری را در طول مسیر به تنهایی یا به کمک دیگر ناوشکن‌ها و نیروهوایی آمریکا اسکورت کنید.

اخیراً با انتشار نسخه 1.0، حالت داستانی نیز به بازی اضافه شده است و شما باید در طول 9 مرحله، وظیفه محافظت از کاروان‌های مختلف دریایی را برعهده بگیرید. در انتهای هر مرحله عملکرد شما بررسی می‌شود تا با تکمیل آخرین مرحله، تکلیف آینده شما در نیروی دریایی آمریکا مشخص شود.

علاوه بر حالت داستانی، بازی از مراحل رندوم یا شخصی‌سازی شده نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید براساس علایق و شرایط مناسب خود تقریباً تمامی تنظیمات مورد نیاز را تغییر دهید. موضوعی که به تکراری نشدن بازی کمک می‌کند و می‌توانید مهارت‌های خود را در در ساده‌ترین تا سخت‌ترین چالش‌ها و شرایط امتحان کنید.

گیم پلی بازی
گیم پلی بازی به طور کلی دشوار است و در بسیاری از زمان‌ها با چنین صفحات شلوغی مواجه هستید

بازی ترکیبی از حالت اول شخص و استراتژیک است و تقریباً تمامی بخش‌های ناوشکن از جمله کابین شناسایی، جنگ، اندازه‌گیری، کاپیتان، رادیو و دیگر موارد قابل کنترل هستند. قابلیت شخصی‌سازی زیادی در گیم پلی بازی وجود دارد و در حالی که بسیاری از کابین‌های ناوشکن به طور خودکار فعالیت می‌کنند، اما این فرآیندهای خودکار را می‌توان غیرفعال کرد و حتی تعیین آخرین موقعیت‌های زیردریایی‌های دشمن روی نقشه نیز به صورت دستی قابل انجام است.

البته حتی در صورت خودکار بودن فرآیند‌ها، چالش زیادی پیش روی بازیکنان است و شناسایی و نابود زیردریایی‌های آلمانی کار راحتی نخواهد بود.

یک شکار دردسرساز

بازی در سال‌های ابتدایی جنگ جهانی جریان دارد، بنابراین زیردریایی‌های آلمانی هنوز چندان پیشرفته نیستند و نمی‌توانند برای مدت زمان زیادی زیر آب باقی بمانند. موضوعی که آن‌ها را وادار می‌کند تا رسیدن به نزدیکی کاروان کشتی‌های باری، روی سطح آب باقی بمانند.

پس در ابتدای شروع مبارزات زیردریایی‌های دشمن بر روی آب قرار دارند و بنابراین موقعیت آن‌ها بر روی رادار مشخص است. به همین دلیل شما این امکان را دارید تا از روی عرشه موقعیت آن‌ها را با دوربین شناسایی و سپس با توپ به آن‌ها شلیک کنید یا فلیر بزنید تا موقعیت حدودی آن را به یاد داشته باشید.

در این مرحله زیردریایی دشمن مجبور می‌شود تا به زیر آب برود، اما برای حمله به کشتی‌ها مجبور است تا همچنان در نزدیکی سطح آب باقی بماند، بنابراین شما می‌توانید با استفاده از سونار موقعیت آن را همچنان شناسایی کنید.

در این مرحله وظیفه شما دنبال کردن مسیر زیردریایی خواهد بود. شما باید ناوشکن را در بالای زیردریایی باقی نگه دارید تا در زمان و موقعیت مناسب، خرج‌های عمقی (بمب آبی) را بر روی زیردریایی ر‌ها کنید.

فرآیندی که آسان نیست زیرا دیگر نمی‌توان زیردریایی را با چشم دید و شما مجبور هستید تا به خدمه و اطلاعات ارسالی آن‌ها اعتماد کنید، بررسی آخرین موقعیت‌های دیده شده زیردریایی در سونار، سرعت آن، سابقه مسیر طی شده آن بر روی نقشه و … تنها بخشی از مواردی هستند که به شما برای شناسایی مسیر زیردریایی کمک می‌کنند.

کاپیتان کشتی
به عنوان کاپیتان کشتی علاوه بر تنظیم سرعت و جهت حرکت، باید دیگر کابین‌ها را نیز کنترل کنید و به صحبت‌های خدمه خود توجه داشته باشید

بازی علاوه بر نمایش چت و ذخیره داده‌های اعلامی به کاپیتان، از وویس لاین نیز پشتیبانی می‌کند و شما با گوش دادن به سخنان خدمه کشتی می‌توانید همواره در جریان آخرین اخبار و شرایط نبرد باشید. موضوعی که اهمیت زیادی دارد زیرا به عنوان کاپیتان باید سرعت عمل بالایی را داشته باشید و همراه با شناسایی مداوم موقعیت زیردریایی، برنامه‌ای برای نابودی آن در ذهن داشته باشید.

البته این وویس لاین‌ها کیفیت چندان مناسبی ندارند و علاوه بر حس انتقال رباتی بودن آن‌ها، کیفیت وویس لاین‌ها به طور مداوم تغییر می‌کند و حتی در یک خط ممکن است دو صدای مختلف بشنوید.

هدف اصلی شما در این بازی محافظت از کاروان است و باید هر کاری که می‌توانید را برای جلوگیری از رسیدن زیردریایی‌ها به کشتی‌های باری انجام دهید.

در زمان جنگ جهانی دوم، زیردریایی‌های آلمانی برای افزایش شانس پیروزی و گیج کردن دشمنان به صورت گروهی به کاروان‌ها حمله می‌کردند و یکی از دلایل نام‌گذاری آن‌ها به عنوان گرگ‌های دریا نیز به همین دلیل است.

بنابراین در اکثر شرایط شما با چندین زیردریایی در حال مبارزه هستید، در چنین موقعیتی ردیابی و نابودی همزمان زیردریایی‌ها فرآیندی دشوار است و شما مجبور خواهید بود تا اولویت را بر روی زیردریایی‌های نزدیک یا در موقعیت خطرناک نسبت به کاروان بگذارید تا آن‌ها را به سرعت حذف کنید.

البته بازی کمک نیز در اختیار شما قرار می‌دهد، علاوه بر کشتی شما برخی ناوشکن‌های دیگر نیز ممکن است در اطراف و عقب کاروان حرکت کنند. شما به عنوان رهبر کاروان، توانایی دستور و مدیریت این ناوشکن‌ها را نیز دارید و می‌توانید به کمک رادیو به آن‌ها دستور دهید تا برخی جهت‌ها را کاور دهند یا با زیردریایی‌ها درگیر شوند.

علاوه بر آن، پشتیبانی هوایی نیز در اختیار شما است و می‌توانید از آن برای حمله و شناسایی زیردریایی‌ها استفاده کنید.

البته این کمک‌ها هرگز این حس را به بازیکن منتقل نمی‌کنند که بازی آسان شده است، بلکه برعکس مدیریت دیگر ناوشکن‌ها می‌تواند به چالش‌های بازی اضافه کند، با این حال ابزار‌های مفیدی هستند و بدون آن‌ها قطعاً انجام مراحل دشوار بازی امکان‌پذیر نبود.

در این بین مراقبت از کاروان نیز سختی‌های خود را دارد و اگر کشتی ای مورد حمله اژدر زیردریایی‌ها قرار بگیرد، شما باید تصمیم‌های سختی را مانند نجات بازمانده‌ها یا ادامه مسیر و محافظت از باقی کشتی‌ها بگیرید.

به طور کلی بازی گیم پلی جذاب اما پیچیده‌ای ارائه می‌کند که برای تمام بازیکنان مناسب نیست، بخش آموزشی این بازی نیز چندان مفید نیست و بسیاری از اطلاعات مهم به صورت ویدیو نمایش داده می‌شود. علاوه بر آن شنیدن و درک صحبت‌های خدمه برای موفقیت در مراحل اهمیت زیادی دارد و بنابراین بازیکنانی که زبان انگلیسی آن‌ها خوب نیست کار دشواری خواهند داشت.

البته پس از آشنایی با نحوه کار کابین‌های مختلف کشتی و مکانیک‌های بازی، بازی به شدت جذاب می‌شود و به طور کامل غرق ماموریت خود برای شناسایی و نابودی زیردریایی‌ها خواهید شد. در حالی که حرفه‌ای شدن در این بازی سخت است، اما در نهایت موفقیت در ماموریت حس خوبی را منتقل و به خوبی تجربه‌های به دست آمده شما را نشان می‌دهد.

گرافیک بازی
گرافیک بازی در سطح خوبی قرار دارد و مشکلی در آن نخواهید دید

علاوه بر نبود باگ، بازی از گرافیک خوبی نیز بهره می‌برد که به جذابیت بیشتر بازی کمک می‌کند، تغییر شب و روز، شرایط آب و هوا، کابین‌های مختلف کشتی و ابزار‌ها همگی از ظاهر خوبی برخوردار هستند و به تجربه بهتر شما در زمان انجام ماموریت‌های دریایی کمک می‌کنند.

همچنین در حالی که موسیقی خاصی در بازی وجود ندارد (که نقطه مثبتی است) صداگذاری ها نیز به خوبی انجام شده اند.

جمع‌بندی

در حالی که در ابتدا Destroyer: The U-Boat Hunter می‌تواند با سطح دشواری و پیچیدگی‌های خود بازیکنان را دلسرد کند، اما صرف زمان کافی و آشنایی با مکانیک‌های بازی ارزش آن را برای علاقه مندان بازی‌های سبک شبیه‌سازی و کشتی‌های جنگی دارد و می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و جذاب را برای آن‌ها رقم بزند.

با وجود برخی مشکلات، Destroyer: The U-Boat Hunter در کل عنوانی جذاب و سرگرم‌کننده است و تیم سازنده این بازی تا به امروز نشان داده است که به طور مداوم برای بهبود بازی، رفع مشکلات و اضافه کردن ویژگی‌های جدید تلاش می‌کند.

نقاط ضعف و قوت

گیم پلی جذاب و پیچیده
تنظیمات و قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده
گرافیک و صداگذاری خوب
پشتیبانی از وویس لاین

بخش آموزشی ضعیف
یادگیری بازی می‌تواند دشوار باشد
کیفیت پایین برخی وویس لاین‌ها
تنوع پایین کشتی‌ و کشورها
نبود قابلیت مولتی پلیر

نمرات

گیم پلی - 8.5
گرافیک - 8
محتوا و تنوع بازی - 7.5
صداگذاری - 8

8

نمره کل

در حالی که در ابتدا Destroyer: The U-Boat Hunter می‌تواند با سطح دشواری و پیچیدگی‌های خود بازیکنان را دلسرد کند، اما صرف زمان کافی و آشنایی با مکانیک‌های بازی ارزش آن را برای علاقه مندان بازی‌های سبک شبیه‌سازی و کشتی‌های جنگی دارد و می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و جذاب را برای آن‌ها رقم بزند. با وجود برخی مشکلات، Destroyer: The U-Boat Hunter در کل عنوانی جذاب و سرگرم‌کننده است و تیم سازنده این بازی تا به امروز نشان داده است که به طور مداوم برای بهبود بازی، رفع مشکلات و اضافه کردن ویژگی‌های جدید تلاش می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها