نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Squad 44

بازگشتی باشکوه

در حالی که سبک شوتر آرکید محبوبیت بسیار بیشتری دارد، اما طی سالیان گذشته با عرضه سری بازی‌های Arma و دیگر بازی‌های مشابه، سبک شوتر شبیه ساز یا واقع گرایانه نیز توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اخیر عرضه شده در این سبک، Squad نام دارد که مبارزات واقع‌گرایانه مدرن را به تصویر می‌کشد.

بازی Squad تا به امروز موفق شده است تا در میان طرفداران سبک سوتر شبیه ساز محبوبیت قابل توجهی پیدا کند و میزبان بسیاری از مد‌های ساخته شده توسط جامعه بازیکنان خود و علاقه مندان این سبک باشد. یکی از این مد‌ها، Post Scriptum نام داشت که مبارزات جنگ جهانی دوم را به بازی اضافه می‌کرد.

با افزایش علاقه به این مد، سازندگان این فرصت را پیدا کردند تا بازی را به طور مستقل عرضه کنند که مسیر یکی از اولین و شناخته شده‌ترین شوتر‌های واقع‌گرایانه جنگ جهانی دوم را در بازار آغاز کرد. بازی که پس از طی کردن مسیر پر فراز و نشیب، هم اکنون تحت نام جدید Squad 44 باری دیگر عرضه شده است تا باری دیگر سرورهای خود را پر کند. با ما در ادامه این مقاله و نقد و بررسی بازی Squad 44 همراه باشید.

نامی جدید اما همان گیم پلی

در بازی Squad 44 شما امکان شرکت در بیش از 20 محیط و جبهه مختلف جنگ جهانی دوم را برای کشور‌های آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان دارید. در هر مچ، یک تیم مدافع و یک تیم مهاجم است و باید در طول بازه زمانی‌های مشخص شده و تا زمانی که تیکت اسپاون تمام می‌شود، از نقاط مشخص شده در نقشه دفاع یا به آن‌ها حمله و تصرف کرد.

Squad 44 تمرکز زیادی بر واقعیت و جزئیات تاریخی داشته است و علاوه بر تجهیزات، لباس و وسایل نقلیه و تانک‌های رزهی واقع‌گرایانه و براساس مستندات تاریخی، نقشه‌ها و میدان‌های نبرد بازی نیز با وسواس و دقت زیادی براساس نمونه‌ها و شرایط دنیای واقعی ساخته شده‌اند.

این نکته‌ در گیم پلی بازی نیز دیده می‌شود و سازندگان تلاش کرده‌اند تا جای ممکن، همراه با سرگرم‌کننده نگه داشتن بازی، کار با سلاح‌ها و گیم پلی را واقع‌گرایانه نگه دارند. این موضوع به ویژه در اسلحه‌های بازی به خوبی دیده می‌شود و هنگام کار با سلاح‌های مختلف به خوبی تفاوت هر سلاح، مزایا و معایب آن را مشاهده می‌کنید.

سلاح بازی
کار با سلاح‌ها و مبارزات بازی به شدت جذاب و لذت‌بخش است

همانند بازی Squad، این بازی نیز تمرکز زیادی بر همکاری تیمی دارد. در هر مچ، دو تیم 40 نفره روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند و بین اسکواد‌های مختلف پخش می‌شوند. هر اسکواد دارای اسکواد لیدر، مدیک، تیربارچی و دیگر موارد است.

بنابراین شما علاوه بر همکاری با دیگر هم اسکوادی‌های خود، باید با دیگر اسکواد‌ها نیز همکاری داشته باشید تا بتوانید به طور مؤثر پیشروی کنید یا از اهداف مشخص شده دفاع کنید. هر تیم فرمانده کل خود را نیز دارد که می‌تواند اسکواد‌ها را با یکدیگر هماهنگ و درخواست پشتیبانی هوایی و دیگر موارد را انجام دهد.

تیم‌های لاجستیک، زرهی و اسنایپر نیز در بازی وجود دارند و به اسکواد‌های پیاده برای کسب اهداف مورد نیاز کمک می‌کنند.

همکاری گروهی
استفاده از وسایل نقلیه و همکاری گروهی برای پیروزی در مبارزات ضروری است

نقشه‌های بازی به طور کلی نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ هستند، اما بازیکنان باید آماده مردن بسیار و پیاده روی‌های مداوم باشند. برخلاف شوتر‌های آرکید، در شوتر‌های واقع‌گرایانه شما همواره در حال نبرد نیستید و ممکن است اکثر زمان خود را صرف برنامه‌ریزی، حرکت به سوی اهداف و شلیک به دشمنانی که حتی آن‌ها را به خوبی نمی‌بینید کنید.

البته این موضوع به معنی بد بودن گیم پلی نیست و بلکه برای طرفداران این سبک به شدت جذاب خواهد بود. هرچند نشان می‌دهد که این بازی برای همه نیست و اگر خیلی اهل همکاری تیمی نیستید و ترجیح می‌دهید تا بازی‌های مشابه Call of Duty را انجام دهید، از Squad 44 دوری کنید.

در بازی ساخت و ساز نیز وجود دارد و هم مدافعان و هم مهاجمان می‌توانند بیس، موانع دفاعی و دیگر موارد را بسازند و از آن برای اهداف خود استفاده کنند.

نبرد زرهی بازی نیز به خوبی انجام شده است و در زمان کار با تانک به خوبی می‌توانید از نقاط ضعف در زره دشمنان استفاده و با زیرکی، برتری داشته باشید. بنابراین مبارزات تانک صرفاً براساس شانس نیستند و سازندگان سیستم پیشرفته‌ای را برای مبارزات تانک‌ها پیاده‌سازی کرده‌اند.

با این حال بازی یک مشکل بزرگ دارد و آن تعداد کم بازیکنان در هر سرور است. اگر شما در گذشته بازی مشابه یعنی Hell let Loose که در هر مچ 20 پلیر بیشتر دارد را تجربه کرده باشید، به خوبی این ضعف را حس خواهید کرد.

در حالی که Squad 44 گیم پلی بسته‌تری دارد و در هر زمان تنها یک آبجکت و هدف وجود دارد، اما این حس را منتقل می‌کند که شما در تیمی کوچک حضور دارید و نبرد‌ها آنچنان که باید بزرگ نیستند. همچنین تجهیزات زرهی و تانک‌ها نیز در بسیاری از زمان‌ها حضور ندارند که باعث شده است تا اکثر بازی به نبرد میان سرباز با سرباز محدود شود.

در حالی که در بازی Hell let Loose با وجود نقشه‌های بزرگتر و چندین آبجکت همزمان، به طور مداوم خود را در درگیری‌های بزرگ می‌بینید. علاوه بر حضور فعال‌تر وسایل نقلیه و تانک‌ها، فرماندهان در این بازی نیز به قدرت‌ها و امکانات بیشتری دسترسی دارند و میدان نبرد همواره پر از شلوغی و درگیری است.

نقشه‌های بازی در Squad 44 نیز به طور کلی جذابیت چندانی ندارند و خانه‌ها و محیط بازی معمولاً خالی هستند.

گرافیگ و صداگذاری

بازی از نظر گرافیکی و طراحی محیط چشم نواز است و دقت ویژه‌ای به جزئیات اسلحه و تجهیزات سربازان شده است. انفجار‌ها و درگیری‌ها در بازی نیز به خوبی انجام شده‌اند. نکته مثبت Squad 44 در این است که از بهینه‌سازی بسیار خوبی نیز بهره‌مند است و حتی در شلوغ‌ترین درگیری‌ها و صحنه‌های مبارزات نیز با افت اف پی اس یا لگ مواجه نخواهید شد.

گرافیک و محیط بازی چشم نواز است
گرافیک و محیط بازی چشم نواز است

صداگذاری‌های بازی نیز به خوبی انجام شده‌اند و در هر زمان می‌توانید به خوبی متوجه سمت و جهت درگیری و شلیک‌های انجام شده قرار بگیرید. به طور کلی بازی Squad 44 در بخش گرافیک و صداگذاری نمره کامل را می‌گیرد.

جمع‌بندی

Squad 44 یک بازی سرگرم‌کننده و جذاب برای علاقه مندان سبک شوتر واقع‌گرایانه است. در حالی که پس از اتمام توسعه Post Scriptum بسیاری این بازی را مرده می‌دانستند، اما تیم جدید با تغییر نام به Squad 44 روند توسعه آن را از سر گرفته‌اند و طی چند هفته گذشته بازیکنان این بازی در حال افزایش بوده است. ارائه به روزرسانی‌های جدید می‌تواند به حفظ این بازیکنان کمک کند و باعث شود Squad 44 تا رقیب قدرتمند Hell Let Loose در بازار باقی بماند.

در مجموع Squad 44 قطعاً ارزش خرید را دارد و می‌تواند ساعت‌ها تجربه مبارزات در جبهه‌های غربی جنگ جهانی دوم را برای شما به همراه داشته باشد.

نقاط ضعف و قوت

گیم پلی جذاب و واقع‌گرایانه
گرافیک خوب و بهینه شده
صداگذاری دقیق و کاربردی
سیستم اسکواد و همکاری تیمی
نبود اسکین و پرداخت درون برنامه‌ای

سرور‌های خالی در برخی زمان و روز‌ها
خالی بودن جبهه نبرد در برخی نقشه‌ها
خالی بودن ساختمان‌های بازی

نمرات

گیم پلی - 8.5
گرافیک - 8
مکانیسم‌ها - 7.6
صداگذاری - 8

8

نمره کل

Squad 44 یک بازی سرگرم‌کننده و جذاب برای علاقه مندان سبک شوتر واقع‌گرایانه است. در حالی که پس از اتمام توسعه Post Scriptum بسیاری این بازی را مرده می‌دانستند، اما تیم جدید با تغییر نام به Squad 44 روند توسعه آن را از سر گرفته‌اند و طی چند هفته گذشته بازیکنان این بازی در حال افزایش بوده است. ارائه به روزرسانی‌های جدید می‌تواند به حفظ این بازیکنان کمک کند و باعث شود Squad 44 تا رقیب قدرتمند Hell Let Loose در بازار باقی بماند. در مجموع Squad 44 قطعاً ارزش خرید را دارد و می‌تواند ساعت‌ها تجربه مبارزات در جبهه‌های غربی جنگ جهانی دوم را برای شما به همراه داشته باشد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها