آموزشراهنما و آموزش جامعمقاله

راهنمای کامل برای تشکیل دیویژن‌های قدرتمند در بازی Hearts of Iron 4

بهترین ترکیب‌بندی دیویژن‌ها برای به دست آوردن نتایج مطلوب در بازی

حتماً تا به حال در هنگام تجربه‌ی بازی Hearts of Iron IV، این سؤال برایتان پیش‌آمده است که چه ترکیبی برای نیروهای پیاده یا زرهی شما مناسب است. در این بازی، اینکه شما از چه ترکیبی برای چینش دیویژن‌های خود استفاده می‌کنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اگرچه که اهمیت ترکیب دیویژن‌های شما ممکن است که در بازی‌های آفلاین و به عبارتی سینگل‌پلیر چندان به چشم نرسد، اما در بازی‌های آنلاین که حریف شما یک بازیکن واقعی است، هیچ جای خطایی ندارید و اینکه از چه الگویی برای دیویژن‌های خود استفاده می‌کنید اهمیت دارد.

برای مثال، شما می‌خواهید که یک دیویژن تانک پرسرعت، اما قوی و با نفوذ بالا داشته باشید. شما نمی‌توانید سرخود و حساب نشده یک دیویژن تانک ایجاد کنید، بلکه باید دقت کنید که چه مقدار تانک، چه نوع تانکی، چه مقدار ماشین زرهی و از چه تجهیزات پشتیبانی‌ای برای دیویژن تانک خود استفاده می‌کنید، تمامی این‌ها به همراه آماری که خود بازی از جزئیات دیویژن شما نشان می‌دهد، حائز اهمیت است. به غیر از نیروهای زرهی، دیویژن نیروهای پیاده شما نیز مهم هستند. برای مثال، شما در جایگاه کشوری قرار دارید که نیازی به ساخت تانک ندارد و باید بیشتر روی نیروی پیاده‌اش تمرکز کند، ازاین‌رو شما نیاز به ساخت دیویژنی دارید که ترکیب آن بسیار قوی و شامل تعداد قابل توجهی توپخانه (Artillery) می‌شود.

در این مقاله آموزشی از استراتژیک کلاب، سعی کرده‌ایم تا نمونه‌ای از ترکیب‌های دیویژن خوب برای نیروهای پیاده و زرهی را قرار دهیم و همچنین سعی کنیم که توضیحاتی هم در خصوص هر ترکیب نیز ارائه دهیم. در تصاویر تنها ردیف و نیروهایی که باید در ترکیب قرار داد مشخص شده‌اند و با توجه به اینکه آمار ممکن است بر اساس فناوری و سلاح‌های مختلف متفاوت باشد، از قرار دادن عکس آمار قدرت ترکیب دیویژن خودداری کرده‌ایم.

توجه کنید که این مقاله در منابع خارجی نوشته و منتشر شده است و ما صرفاً آن را ترجمه کرده‌ و سعی کرده‌ایم که در کنار الگوهای پیشنهادی خود مقاله، نظرات خود را نیز اضافه کنیم.

الگوی پیاده‌نظام معمولی (Basic infantry)

این یک ترکیب پایه و در واقع کاملاً معمولی برای پیاده‌نظام در بازی است که کامبت‌ویف (Combat width) آن روی 20 قرار دارد و تولید آن کم‌هزینه و سریع است. در این ترکیب در قسمت پشتیبانی (Support) نیروها از چهار واحد پشتیبانی استفاده می‌شود که به ترتیب شامل مهندسین (Engineers)، توپخانه (Artillery)، شناسایی (Recon) و ضدتانک (Anti tank) می‌شود. از نظر تولید و تأمین تجهیزات توپخانه و ضدتانک ممکن است که کار دشواری در پیش داشته باشید، اما در نظر بگیرید که این واحد پیاده‌نظام در صورتی که در روبه‌روی تانک قرار بگیرد، توانایی دفاع را دارد. همچنین در این ترکیب در صورتی که بخواهید هزینه‌ها را کمتر کنید، امکان حذف واحد ضدتانک از پشتیبانی وجود دارد، به خصوص زمانی که اطمینان دارید که حریف شما حداقل تا چند سال آینده توانایی تولید تانک و به کارگیری آن را ندارد.

الگوی پیاده‌نظام پیشرفته (Infauntry +)

در این ترکیب در کنار واحدهای پیاده، یک واحد توپخانه و یک واحد ضدتانک اضافه شده است تا عملکرد بهتری در برابر نیروهای پیاده و زرهی دشمن داشته باشند. این ترکیب می‌تواند کارآمد باشد، اما هزینه ساخت و تأمین سلاح در کنار ساخت توپخانه و ضدتانک ممکن است کمی برای بازیکن چالش‌برانگیز باشد، به خصوص اگر وسعت کشور زیاد باشد و بازیکن بخواهد نیروهای بسیاری در مرز مستقر کند. در این ترکیب از پنج واحد پشتیبانی استفاده شده است که به ترتیب شامل مهندسین، توپخانه، شناسایی، تدارکات و توپخانه موشکی (Rocket Artillery) می‌شود. توپخانه موشکی می‌تواند در برابر نیروهای پیاده کارآمد باشد، اما معمولاً چندان زیاد استفاده نمی‌شوند و بازیکنان بیشتر ترجیح می‌دهند که صرفاً از همان توپخانه معمولی استفاده کنند.

الگوی پیاده‌نظام معمولی با کابت‌ویف 40 (Basic infantry 40)

این ترکیب برای نیروی پیاده از قدرت بسیار زیادی برخوردار است و اگر در برابر نیروهای ضعیف‌تر از خود قرار بگیرد، به راحتی می‌تواند آن‌ها را در هم بکشند. با این حال، این ترکیب علیرغم قدرت بسیار، معایبی نیز دارد. برای ساخت نیروها و تأمین کردن آن‌ها، به حجم بسیار زیادی اسلحه نیاز است که بسیاری از کشورها در بازی ساختمان نظامی کافی برای ساخت حجم بسیار زیادی سلاح را ندارند و در نهایت می‌توانند تنها بین 1 تا 10 عدد از این نیروی پیاده را تولید کنند که این برای پوشش مرزها کافی نیست. بهترین راه برای استفاده از این دسته از نیروهای پیاده، استفاده آن‌ها در کنار نیروهای پیاده معمولی با کامبت‌ویف 20 است. اینکه شما در کنار نیروهای معمولی خود نیروهای پیاده قوی‌تری داشته باشید، می‌تواند به شما برتری قابل توجهی در بسیاری از نبردها بدهد و دشمن را غافلگیر کند.

همچنین در این ترکیب از پنج واحد پشتیبانی استفاده شده است که به ترتیب شامل مهندسین، توپخانه، ضدتانک، تدارکات و توپخانه موشکی (Rocket Artillery) می‌شود که پیشنهاد می‌شود به جای استفاده از توپخانه موشکی در بخش پشتیبانی، از واحد شناسایی یا توپ ضدهوایی (Anti-air) استفاده کنید. به طور کلی، این الگو بسیار قدرتمند و حتی کارآمد است، اما بهتر است که در شرایطی نسبت به تولید آن اقدام شود که کارخانه‌های شما توانایی تولید حجم بسیار زیادی سلاح را دارند.

دیگر الگوهای پیاده‌نظام که می‌توانید استفاده کنید:

همچنین شما در بخش پشتیبانی، واحدهای پشتیبانی‌ تازه‌ای می‌بینید که هر کدام کارایی خاص به خود را دارند. به طور کلی، تمامی واحدهای پشتیبانی‌ مهم بازی به شرح زیر هستند:

  • توپخانه: سافت‌اتک (Soft Attack) نیروهای شما را به میزان کمی بالا می‌‌برد و به دلیل اینکه از تعداد توپخانه کمتری در آن استفاده شده است، سافت‌اتک شما را به نسبت استفاده از یک خط کامل توپخانه کم نمی‌کند. همچنین استفاده از توپخانه به عنوان پشتیبانی، سرعت نیروهای شما را کم نمی‌کند و بر روی عملکرد نیروهای چترباز تاثیر نمی‌گذارد.
  • توپ ضد هوایی: قدرت ضد هوایی نیروهای شما را به میزان کمی بالا می‌‌برد و به دلیل اینکه از تعداد واحد ضد هوایی کمتری در آن استفاده شده است، قدرت ضد هوایی شما را به نسبت استفاده از یک خط کامل واحد ضد هوایی کم نمی‌کند. همچنین استفاده از ضد هوایی به عنوان پشتیبانی، سرعت نیروهای شما را کم نمی‌کند و بر روی عملکرد نیروهای چترباز تاثیر نمی‌گذارد.
  • ضد تانک: هارد‌اتک (Hard Attack) و نفوذ (Piercing) نیروهای شما را به میزان کمی بالا می‌‌برد و به دلیل اینکه از تعداد واحد ضد تانک کمتری در آن استفاده شده است، قدرت هارداتک و نفوذ شما را به نسبت استفاده از یک خط کامل واحد ضد تانک کم نمی‌کند. همچنین استفاده از ضد تانک به عنوان پشتیبانی، سرعت نیروهای شما را کم نمی‌کند و بر روی عملکرد نیروهای چترباز تاثیر نمی‌گذارد.
  • توپخانه موشکی: شبیه به توپخانه معمولی است، اما میزان موفقیت خط شکنی (breakthrough) را بالا می‌برد که برای جلوگیری از حملات دشمن هنگام حمله کردن بسیار کاربرد دارد.
  • مهندسین: میزان استحکام نیروها را افزایش می‌دهد و برای حمله به دژ‌ها و عبور از رودخانه‌ها موثر است.
  • واحد شناسایی (شامل اسب‌سوار، ماشین، تانک): سرعت نیروها را در زمین‌های ناهموار بالا می‌برد و میزان شناسایی لشکر را افزایش می‌دهد که در مقابله با تاکتیک‌های جنگی دشمن در نبرد موثر است.
  • پلیس نظامی (Military Police): برای سرکوب پارتیزان‌ها موثر است و به طور کلی از آن‌‌ها برای حفظ امنیت یا برقرار کردن آن در نقاط تازه تصرف شده استفاده می‌شود.
  • تعمیر و نگهداری (Maintenance Company): تلفات تجهیزات را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که تجهیزات نیروهای شما با سرعت کمتری در هنگام نبرد یا آموزش آسیب ببینند. توصیه می‌شود که از این واحد پشتیبانی بیشتر برای واحدهای رزمی مانند تانک‌ها که گران هستند استفاده کنید.
  • بیمارستان صحرایی (Field Hospital): تلفات نیروها را کاهش می‌دهد و نیروهای بیشتری پس از زخمی شدن به نبرد باز می‌گردند. توصیه می‌شود که از این واحد پشتیبانی بیشتر برای نیروهای پیاده استفاده کنید.
  • تدارکات: مصرف تدارکات (همان Supply) نیروها را کاهش می‌دهد. این واحد پشتیبانی در مناطقی که از تدارکات پایینی برخوردار هستند و امکان تامین سریع نیروها نیست بسیار کاربرد دارد.
  • سیگنال (Signal): ابتکار و سرعت عمل نیروهای شما را افزایش می‌دهد و به طور کلی باعث تسریع برنامه‌ریزی‌ها و افزایش شانس پیروزی در نبردها می‌شود.

اکنون نوبت به بررسی الگوهای نمونه برای واحدهای ویژه و زرهی رسیده است.

الگوهای پیاده‌نظام برای نیروهای ویژه (شامل چترباز، کوهنوردان و تفنگداران دریایی)

در سه تصویر بالا به ترتیب برای نیروهای ویژه شامل چتربازان (Paratroopers)، کوهنوردان (Mountaineers) و تفنگداران دریایی (Marines) نمونه ترکیبی که می‌توان استفاده کرد قرار گرفته است. در طراحی الگو برای نیروهای ویژه، بهتر است که به کابمت‌ویف آن دقت کنیم و فراتر از کامبت‌ویف 20 نرویم. نیروهای ویژه مانند نیروهای معمولی نیستند و ساخت آن‌‎ها بی‌نهایت نیست، ازاین‌رو، بهتر است که بهترین استفاده را از آن‌ها ببریم و در تعداد زیاد، اما با کامبت‌ویف 20 از آن‌ها تولید کنیم. برای نیروهای ویژه کوهنورد، شما می‌توانید با کم کردن 2 یا 3 واحد کوهنورد، 2 واحد ضدتانک یا توپخانه موشکی اضافه کنید که هر کدام بسته به نیاز شما در میدان نبرد، می‌توانند کارآمد باشند.

الگوهای پیشنهادی برای نیروهای زرهی (شامل تانک سبک، تانک متوسط و تانک سنگین)

در سه عکس بالا به ترتیب نمونه‌ الگوهایی برای نیروهای زرهی تانک سبک (light tank)، متوسط (Medium tank) و سنگین (Heavy tank) قرار داده شده است. تانک‌های سبک یا در واقع لایت‌ تانک‌ها عموماً در ابتدای بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارایی آن‌ها محدود به روزهای ابتدایی جنگ است. بازیکنان معمولاً از همان ابتدا تولید لایت ‌تانک را متوقف می‌کنند و به تولید تانک‌ متوسط یا مدیوم ‌تانک مشغول می‌شوند. در ترکیب لایت‌ تانک مذکور، کامبت‌ویف به 20 نرسیده و ترکیب بسیار سبک است که در دو حالت می‌تواند مؤثر واقع شود: تولید انبوه و به قول معروف اسپم کردن آن و یا استفاده حداکثری از لایت ‌تانک‌های موجود در انبار.

برای مثال، اگر آلمان را انتخاب کنید، حتی اگر تصمیم بگیرید که دیگر اقدام به تولید لایت‌ تانک نکنید، خواهید دید که مقداری واحد لایت‌ تانک در میدان نبرد دارید و مقداری لایت تانک بلااستفاده هم در انبار. ازاین‌رو، برای اینکه بتوانید از لایت‌ تانک‌های خود استفاده ببرید، استفاده از این ترکیب مؤثر است. از طرفی دیگر، برخی بازیکنان با هدف تغییر نوع بازی خود و تنوع بخشیدن، اقدام به تولید انبوه لایت‌ تانک‌ها می‌کنند.

در ترکیب قرار گرفته برای تانک‌های متوسط یا مدیوم تانک‌ها، می‌بینیم که با یک ترکیب سبک با کامبت‌ویف 20 طرف هستیم که تولید آن در تعداد بالا برای بیشتر کشورها امکان‌پذیر است. با این حال، بسیاری از بازیکنان برای بالا بردن قدرت نیروهای زرهی خود در ابتدای آغاز جنگ جهانی (که با حمله آلمان به لهستان آغاز می‌شود)، اقدام به تولید تانک‌های مدیوم با کامبت‌ویف 40 می‌کنند، به این صورت که 2 خط از سمت چپ کامل به تانک‌ها و دو خط از سمت راست کامل به ماشین‌های معمولی یا زرهی اختصاص داده می‌شود. تانک مدیوم با کامبت‌ویف 40 حتی اگر 4 تعداد از آن را بتوانید تولید و وارد میدان نبرد کنید، می‌تواند به راحتی در خاک دشمن نفوذ و نیروهای حریف را محاصره کند.

در پایان، تانک‌های سنگین یا هِوی تانک‌ها را داریم که به طور معمول مشابه با ترکیب نیروهای مدیوم‌ تانک‌ هستند و بازیکنان سعی می‌کنند که نیروهای زرهی هوی خود را با کامبت‌ویف 40 تولید کنند. از نظر نفوذ و سرعت، تانک‌های مدیوم بهترین هستند، اما وقتی بحث دفاع و در هم شکستن نیروهای زرهی دشمن به میان می‌آید، بهترین کار ساخت نیروهای زرهی هِوی است. اگرچه هوی تانک‌ها چندان پرسرعت نیستند، اما قدرت دفاع و حمله بسیار بالایی دارند و در برابر تانک‌های دشمن بسیار مؤثر عمل می‌کنند.

4.3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها