مقاله

بازی‌های پیشنهادی برای طرفداران Civilization VI

فهرستی از بازی‌های متفاوت که یکی از چند ویژگی تمدن را در اختیار دارند

هرچقدر هم که به بازی Sid Meier’s Civilization VI علاقه‌مند باشید، ممکن است از پیشروی در بازی خسته شده و دنبال تجربیات جدید بروید. حتی سرسخت‌ترین طرفداران عناوین کلاسیک Sid Meier’s پس از هزاران ساعت بازی، به کمی استراحت و البته یک عنوان جدید برای پیشبرد نیاز دارند.

بازی Civilization VI امکانات و ویژگی‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است. در این مقاله سعی شده تا بازی‌هایی که شبیه به این اثر هستند یا حداقل یکی از ویژگی‌های نسخۀ ششم Civ را در اختیار دارند، فهرست شوند و از قرار دادن بازی‌هایی کاملا مشابه که فرق زیادی با تمدن ندارند خودداری شده است. مهم نیست اگر به مدیریت منابع علاقه دارید یا می‌خواهید دنیا را فتح کنید، این مقاله اینجاست تا یک لیست از بازی‌های خوب را به شما پیشنهاد دهد. در ادامه با وب‌سایت استراتژیک کلاب همراه باشید.

بازی Hearts of Iron IV

اگر فکر می‌کنید Civ 6 برای ریسک کردن شما را به اندازه‌ی کافی به چالش نمی‌کشد، ارزشش را دارد که پس از خواندن این مطلب به سراغ Hearts of Iron IV بروید. این بازی قطعا به علاقه‌مندان به کتاب‌ها، بازی‌ها و محصولات ژانر تاریخ متناوب پیشنهاد می‌شود. راه‌هایی که گیمر می‌تواند در طول جنگ جهانی دوم در پیش بگیرد شگفت‌انگیز و جذاب است.

اگر برای یاد گرفتن جزئیات وقت کافی نمی‌گذارید، احتمالا از HOI IV نهایت لذت را نخواهید برد. بازی HOI IV از آن بازی‌هاست که وقت زیادی برای تسلط پیدا کردن بر گیم‌پلی می‌طلبد. درصورتی که مدیریت منابع و نیروها چندان مورد علاقۀ شما نیست، بهتر است به یکی دیگر از ویژگی‌های Civ 6 نگاه کنید: جنگ‌آوری.

بازی Total War: Three Kingdoms

تمام نسخه‌های سری Total War پتانسیل حضور در این فهرست را داشتند، اما TW: Three Kingdoms که در سال 2019 انتشار یافت، می‌تواند برای تمام گیمرها از جمله تازه‌کارها و حرفه‌ای‌ها جذاب باشد. اگر در طول این مدت از تجربۀ سری بازی‌های Civilization دست نکشیدید، بازی Three Kingdoms اینجاست تا به یک جایگزین شایسته برای شما تبدیل شود.

درحالی که دیپلماسی نقش اساسی در تبدیل شدن شما به فرمانروای چین دارد، ساخت امپراتوری و فتح زمین‌های دشمن سرعت شما در رسیدن به این امر را افزایش خواهد داد. بهبودها و ویژگی‌های جدیدی که این بازی به سری Total War می‌آورد قطعا مورد توجه هواداران Civ 6 قرار می‌گیرد.

بازی Crusader Kings III

به جای خلق یک تمدن و ساخت و ساز از صفر، بازی Crusader Kings III به شما این اجازه را می‌دهد تا به عنوان امپراتور یک فرمانروایی بزرگ به نقش‌آفرینی بپردازید. اگر از سیاست و جاسوسی در Civ 6 لذت می‌برید، این بازی می‌تواند به یک جایگزین خیلی خوب برای شما بدل شود.

درست مثل فرانچایز محبوب Sid Meier’s، بازی CK3 شما را به دنیای پهناورش نمی‌برد، اما وابستگی بازی به یادگیری شما سبب شده تا لذت بردن از بازی دو چندان شود. سازندۀ این اثر، استودیوی پارادوکس (Paradox Interactive) شهرت زیادی در ساخت DLCهای با کیفیت برای محصولاتش دارد. CK3 نیز از آن بازی‌هاست که اگر از گیم‌پلیش راضی باشید، می‌تواند مخاطبش را مدت‌ها با محتویات مختلف سرگرم کند.

بازی Age of Empires II

بازی Age of Empires II در سال 1999 منتشر شد و 20 سال پس از انتشار، یک نسخۀ ریمستر دریافت کرد. اگر طرفدار Civ 6 هستید و AOE2 را تجربه نکردید، همین الآن نصب بازی را شروع کنید. AOE2 یکی از بازی‌های نمادین استراتژی‌ست که می‌تواند دیدگاه شما نسبت به این ژانر را تغییر دهد. بازی AOE2 یک عنوان استراتژی لحظه‌ای‌ متکی بر شهرسازی‌ست که شباهت زیادی به سری Civilization دارد. بی‌دلیل نیست که این بازی پس از این همه سال به کنسول‌ها و کامپیوترهای مدرن راه پیدا کرده است.

بازی Factorio

آیا هنگام تجربۀ آثاری مثل Stardew Valley یا سایر عناوین مدیریتی، فهرستی از کارها تهیه می‌کنید؟ اگر جواب شما “بله” است و با کارهای خارج از بازی غریبه نیستید، Factorio پتانسیل بالایی در تبدیل شدن به یک بازی تراز برای شما دارد. هواداران سری Civilization که به کوچک‌ترین جزئیات اهمیت می‌دهند، با دیدن این بازی بلافاصله عاشق آن خواهند شد. Factorio ممکن است برای بعضی از گیمرها چندان جالب‌توجه نباشد، اما برای سایر افراد، یک گزینۀ جذاب خواهد بود.

بازی Rimworld

درحالی که Civilization مقیاس حماسی داشته و روی داستانی طولانی تمرکز دارد، Rimworld بقای گروهی از انسان‌ها را دنبال می‌کند. درصورتی که از تولید ساخته‌های بزرگ برای محافظت از کاراکترهای داستان لذت می‌برید، این بازی برای شما ساخته شده است. بزرگ‌ترین تفاوت بین Rimworld و Civilization VI به تمرکز بازی روی داستان‌گویی لحظه‌ای برمی‌گردد. درحالی که مشغول محافظت از شخصیت‌ها هستید، باید خود را آماده کنید تا با هر خطری روبرو شوید. در Rimworld همه‌چیز به داستان بستگی دارد چرا که خبری از توقف‌ زمان نیست.

بازی Cities: Skylines

دوست دارید درکنار Civ 6 یک بازی شهرسازی دیگر هم تجربه کنید؟ می‌توانید به بازی Cities: Skylines فرصتی دهید. درحالی که بازی Sim City در اسارت EA به سر می‌برد، استودیوی Colossal Order و شرکت Paradox Interactive این بازی ویدیویی جذاب را توسعه و نشر دادند. از زمان انتشار در سال 2015، بازی Cities: Skylines با DLCها و محتوای Steam Workshop نزدیک به یک دهه فعال بوده است. اگر شهرسازی و مدیریت سازه‌هایی نظیر آسمان‌خراش‌ها با علایق شما سازگار است، Cities: Skylines می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

بازی Europa Universalis IV

طرفداران بازی‌های گرند استراتژی برای تجربه عنوانی مثل Europa Universalis IV باید آمادگی لازم را داشته باشند، چرا که این اثر به صورت لحظه‌ای دنبال می‌شود. کمی طول می‌کشد تا به گیم‌پلی بازی که ترکیبی از عناصر گرند استراتژی و RNG (یا Random Number Generator) است عادت کنید، اما آزمون خطا و یاد گرفتن از اشتباهات می‌تواند مدتی زیادی شما را سرگرم خودش کند.

درست مثل Civilization VI، زمانی که یک امپراتوری به مقیاس بزرگی می‌رسد، باید به رقابت و گسترش بیشتر بپردازد. سیاست و جنگ در بازی از اهمیت یکسانی برخوردارند، بنابراین کسانی که به رهبری و فتح زمین‌ها علاقه دارند، نباید Europa Universalis IV را از دست دهند.

بازی Warhammer 40,000: Gladius – Relics of War

بازی بعدی که در فهرست ما حاضر شده، یک عنوان مبارزه‌ای نوبتی می‌باشد. عنوان Warhammer 40K: Gladius – Relics of War که در سال 2018 منتشر شد، از جمله عناوینی‌ست که می‌تواند یک جنگ‌آوری بی‌نظیر را به تصویر کشیده و رضایت مخاطبش را جلب کند.

سیاست در این بازی نقش چندانی ندارد. در عوض، دریافت تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل به اولویت تیم سازنده شده است. اگر دوستانی دارید که با شما به تجربه بازی‌های مختلف می‌‌پردازند، می‌توانید آن‌ها را به خرید این محصول راضی کرده و درکنارشان، تا آخرین نفس به مبارزه مشغول شوید.

بازی XCOM 2

اگر از گستردگی امپراتوری خود در Civ 6 لذت می‌برید و حاضر نیستید ضرری متحمل شوید، بهتر است دور XCOM 2 را خط بکشید. وقتی از بازی Fire Emblem و مکانیک Perma-death آن لذت می‌برید، چطور سراغ XCOM 2 نرفتید؟ 20 سال پس از شکست انسان‌ها توسط نژادی بیگانه، حالا زمان مبارزه فرا رسیده است. XCOM 2 یکی از بازی‌های چالش‌برانگیز و جذاب در سبک تاکتیکال است که از چالش‌های زیادی بهره می‌برد. این عنوان می‌تواند تجربه‌ای سخت و در عین حال جذاب را برای شما به ارمغان بیاورد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها