مقاله

نکاتی برای داشتن تجربه بهتر از بازی Mount and Blade II: Bannerlord

توصیه‌هایی مفید برای تازه‌کارها و حرفه‌ای‌ها

مدتی هست که بازی Mount and Blade II: Bannerlord از حالت Early Access خارج شده و روی PC و کنسول‌ها در دسترس قرار دارد. اگر از افراد تازه واردی هستید که به سراغ دنبالۀ MaB می‌روند یا کلا تجربه‌ای از این مجموعه نداشتید، این مطلب برای شما فراهم شده است. در این نوشته نکات و توصیه‌هایی برای بازیکنان مبتدی وجود دارد که مطالعه‌شان خالی از لطف نیست. با ادامۀ این مقاله همراه باشید.

این مقاله روی دو عنصر کلیدی که باید در ساعات ابتدایی بازی با آن‌ها آشنایی داشته باشید تمرکز دارد: نحوه مبارزات و دنیای بازی. توصیه‌های مربوط به بخش مبارزات برنامه‌ریزی شما برای نبردها را هدف قرار می‌دهد، در حالی که اطلاعات لازمه از جهان بازی شما را با نحوه ساخت ارتش، بهبود شهرت و حفظ روحیه آشنا خواهد کرد. همچنین می‌توانید آخرین نسخه این بازی را با لینک مستقیم و رایگان از وب‌سایت استراتژیک کلاب دانلود کنید.

نکات مربوط به مبارزه


به توانایی‌های کاراکتر توجه کنید

به Skillهایی که قدرت کاراکتر شما را افزایش می‌دهد فکر کنید. همچنین حین پیشروی در بازی می‌توانید روی توانایی شخصیت‌تان وقت بگذارید، بنابراین نیاز نیست به ارتقای هر چه بیشتر یک اسکیل فکر کنید.

مهارت‌ها را با استفاده از Focus Pointها تقویت کنید

از Focus Point حاصل شده در مراحل بازی روی ارتقای یک مهارت تا بالاترین حد استفاده کنید. می‌توانید اسکیل‌های شخصیت را از صفحۀ توانایی‌ها که در پایین نقشۀ بازی قرار دارد، بررسی کنید.

وقتی با تکرار یک‌سری حرکات به سطح مشخصی از یک توانایی می‌رسید (مثلا با یک شمشیر به دشمنان حمله کرده و حملات One-handed خود را بهبود ببخشید)، یک یا دو پرک در دسترس شما قرار می‌گیرد. روی آیکن های‌لایت شده کلیک کرده و سپس پرکی که می‌خواهید را انتخاب کنید. مطمئن شوید که که دکمۀ تایید را در پایین صفحه زده باشید تا انتخاب پرک ثبت شود.

تمرین و استفاده از مناطق آموزشی

زمان زیادی روی تمرین کردن و استفاده از Tutorial Arenaها صرف کنید. با این کار، شیوۀ شلیک کردن تیرهای آتشین، حمله به دشمنان سواره، مبارزه با سربازان در نبردهای مسلحانه و… را در کمترین زمان ممکن می‌آموزید. رفته رفته متوجه می‌شوید که چه موقع برای مبارزه از راه دور به صورت سواره و یا شلیک تیرهای آتشین آماده هستید. اگر بتوانید دشمنان را بدون آسیب دیدن از بین ببرید، آمادگی انجام نبردهای مسلحانه را دارید.

تا جایی که می‌توانید در میدان‌های تمرینی به بازی بپردازید. هنگامی که مشغول مبارزه برای به دست آوردن کمان و نیزه هستید، آیتم‌ها را بردارید. ضربات نهایی تیر خلاص را به دشمن می‌زند، به همین دلیل بهتر است با حریف‌های ضعیف‌تر بجنگید. در ازای تمرین و رسیدن به سطحی خاص، مقدار مشخصی طلا دریافت خواهید کرد.

نکات ضروری مبارزه

دفاع کردن با شمشیر و سپر به استفادۀ گیمر از ماوس و قرار دادن آن در مسیر درست متکی است. از آنجا که مکانیک دفع خودکار یا Auto Block در بازی وجود ندارد، بهتر است در میدان‌های مبارزه به تمرین بپردازید تا به چنین ساختاری عادت کنید.
هنگامی که از کمان استفاده می‌کنید، نشانگر سلاح کوچک شده و درصورتی که به نگه داشتن دکمه ادامه دهید، به حالت عادی برگشته و بزرگ می‌شود. سعی کنید با زمان‌بندی درست، نشانگر را به کوچک‌ترین حالت برسانید.

از مهم‌ترین بخش‌های بازی: اسب سواری

هرچه زودتر به اسب سواری و استفاده از نیزه عادت کنید. این موارد باعث می‌شود که از مبارزات تن به تن فاصله بگیرید. برای شروع اسب سواری دو بار روی دکمۀ W ضربه بزنید، برای افزایش یا کاهش سرعت هم دو بار روی دکمۀ S تپ کنید.
هنگام اسب سواری و استفاده از نیزه، به جای دکمۀ چپ ماوس، بهتر است دکمۀ X را نگه داشته و سرعت خود را حین ضربه زدن با نیزه افزایش دهید. به این ترتیب آسیب به مراتب بیشتری به دشمن وارد می‌کنید.

از سربازان خود غافل نشوید

به تنهایی وارد جنگ نشوید. ارتش در اختیار خود را با استفاده از دکمه‌های مربوطه مدیریت کنید. قرار دادن نیروهای کماندار و سربازان پیاده در کنار هم بالانس ایده‌آلی برای رویارویی با دشمن ایجاد می‌کند.

اطلاعاتی از جهان بازی

اغلب اوقات بازی را ذخیره کنید

هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است جنگ را واگذار کنید و به عنوان یک زندانی، نیروهای خود را از دست دهید.

بازی را برای برنامه‌ریزی متوقف کنید

هنگامی که در نقشۀ جهان بازی حضور دارید و زمانی که حرکت نکنید، روند پیشروی در بازی متوقف می‌شود. می‌توانید از این شرایط برای برنامه‌ریزی دقیق و درست استفاده کنید.

مراقب مناطق مختلف باشید

سوارکاری در مراتع سبز سریع‌تر از پیشروی در جنگل است. اگر اسب شما توانایی تعقیب ندارد، بهتر است از دنبال کردن غارتگران دوری کنید. در غیر این صورت علاوه بر اسب، انرژی ارتش خود را هم پایین می‌آورید.

روحیه خود را بالا نگه دارید

با بردن نبردها و مصرف جیره‌های غذا روحیۀ خود را حفظ کنید. وقتی روحیۀ پایینی داشته باشید، ممکن است سربازان شما را رها کنند. تنوع غذایی به صورت مستقیم روی روحیۀ نیروها تاثیرگذار است. سربازها از تنوع غذایی لذت می‌برند، پس چیزی که نمی‌توانید را خریداری نکنید.

انجام ماموریت‌ها با درآمد و مزایای بیشتر

در دهکده‌ها، شهرها و قلعه‌ها به پرس و جو برای ماموریت‌ها بپردازید. ماموریت‌ها در بازی منبع خوبی برای کسب درآمد هستند. آشنایی با مردم روستاها و شهرها باعث می‌شود تا احتمال استخدام افراد‌ برای ارتشی خوب افزایش پیدا کند.
می‌توانید کالاهای غارتی خود را برای مقداری پول نقد بفروشید. در اطراف خود دنبال کالاهای قیمتی بگردید.

ایجاد رابطه با اشراف‌زاده‌ها

اگر دنبال ماموریت با درآمد خوب می‌گردید، لردها گزینۀ مناسبی برای شما هستند. لردها را می‌توان در قلعه‌ها پیدا کرد. شکست دادن یک لرد در بازی Tablut شهرت شما را با یک پوینت افزایش می‌دهد، در حالی که اگر نیروهای بزرگ را سلاخی کنید، پیروزی در نبردها چندین برابر در افزایش شهرت شما تاثیر دارد. اگر می‌توانید به پادشاه یک لرد سوگند وفاداری یاد کنید یا کسی را انتخاب کنید که قصد به دست آوردن تاج و تخت پادشاهی را دارد تا به این ترتیب، از لطف او بهره‌مند شوید.

اگر می‌خواهید یک کاراکتر مشخص را پیدا کنید، دکمۀ N را برای آوردن دایره المعارف یا Encyclopedia استفاده کرده و نام آن شخص را تایپ کنید. با این روش اطلاعاتی از آخرین محلی که آن فرد در آنجا مشاهده شده است به دست می‌آورید. این قابلیت به شما امکان پیدا کردن اشراف‌زاده‌های خاص را می‌دهد.

ارتش خود را ارتقا دهید

ارتقا دادن نیروها یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌ها برای افزایش قدرت سربازان شماست. ارتش شما در هر نبرد تجربیات مفیدی کسب می‌کند و شما می‌توانید با خرج کردن طلا، آن‌ها را آپگرید کنید. ارتقای نیروها در زمانی که تجربۀ لازمه را دارند، هزینۀ نگهداری آن‌ها را افزایش می‌دهد، اما تجهیزاتی که در نبرد توسط آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد پیشرفته‌تر می‌شود. استخدام افراد برای ارتش و غارت کردن اسب مزدورها توانایی شما در حمل آیتم‌ها را افزایش خواهد داد.

3.4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها