بررسی

معرفی بازی Command: Modern Air / Naval Operations WOTY

درباره بازی

سبک بازی: Wargame
تاریخ انتشار بازی: September 26, 2014
سازنده: WarfareSims
ناشر: Slitherine Ltd
نمره متا: – | استیم: 9


معرفی بازی

در اول، شما باید بدانید که این سری فقط یک “بازی” نیست. سری Command شبیه ساز نبردهای مدرن است. ممکن است با تماشای تصاویر این بازی، تصویر کنید با یک بازی خسته کننده و بی محتوا طرف هستید. ولی به هیچ وجه اینطور نیست! به نمره 9 که بازی از کاربران استیم گرفته است، توجه شما را جلب می کنم.
شما در این بازی در نقش یک فرمانده ظاهر می شوید. فرمانده عملیات های کوچک و بزرگ. بر خلاف دیگر بازی ها، قرار نیست شما فقط به اسم و ظاهری، فرماندهی کنید. شما واقعا باید فرماندهی عملیات را برعهده بگیرید و بسیاری از شرایط را در نظر داشته باشید. شما باید موقعیت های جغرافی را بررسی کنید، مکان و حدود موقعیت دشمن را مطلع باشید و بهترین استراتژی را برای عملیات های خود برگزینید. یادتان باشد شما در حال تجربه یک شبیه ساز هستید، پس فرصت خطا ندارید.
تمام امکانات در اختیار شماست!
از کوچکترین نیروهای نظامی تا بزرگترین و معروف ترین آنها را می توانید در عملیات های مختلف کنترل کنید. از انواع کشتی، موشک و هواپیما گرفته تا رادار ها و ماهواره های پیشرفته. تمامی نیروها و تجهیزات با ریزترین جزئیات و دقت بسیار ساخته و در بازی قرار گرفته اند. شما امکانات بسیاری دارید، ولی باید روش و نحوه استفاده از آنها را نیز فرا بگیرید!
جهان زیر انگشتان شما
نقشه بازی، نقشه واقعی و 3 بعدی جهان است که توسط تصاویر ماهواره ای ضبط شده است. هر یک از سناریو ها، دارای مپ کاملا 3 بعدی و ماهواره ای همراه با ریزترین جزییات است. شما در نقشه های بازی می توانید بچرخید و زوم کنید. سناریوهای بازی در مناطق و خاک های متفاوتی رقم می خورد. از شرق آسیا گرفته تا اروپا و قطب شمال.
همچنین رابط بصری قدرتمندی برای موس شما وجود دارد تا به راحتی نیروهای خود را کنترل کنید. همچنین هات کی های متفاوتی برای کیبورد تعریف شده است تا شما کنترل راحت تری بر روی نقشه داشته باشید و به راحتی دستورات خود را به نیروها بدهید.
واقعیت بدون حد و مرز
سناریو ها و اسلحه ها در شبیه ساز، مانند واقعیت عمل می کنند. با تمام نقاط قوت و ضعف خود. حرکت، شناسایی، درگیری، پیروزی و شکست آنها تماما بر اساس قدرت و امکانات و مهارت نیروهاست و شما نمی توانید به شخصه نیرویی را قهرمان کنید و تمام مواضع دشمن را نابود کنید. سلاح های الکتریکی و تکنولوژی های پیشرفته می توانند نتیجه نبرد را عوض کنند. همچنین آب و هوا نیز تاثیر خود را در نبرد خواهد گذاشت. می تواند متحد شما باشد، و یا بدترین دشمن شما!
پستی و بلندی های زمین، می تواند نیروهای شما را مخفی کند، ولی همچنین ممکن است مانعی برای شلیک موشک های شما باشد. جت های جنگنده شما نیز دارای تنظیمات بسیاری هستند. می توانید آنها را در ارتفاع بالا به پرواز در بیاورید و یا بگویید تا در ارتفاع پایین پرواز کنند تا از رادار ها در امان باشند، سرعت آنها را تنظیم کنید و نحوه شروع درگیری آنها را گوشزد کنید. آب و هوا در Command تاثیر زیادی دارد، همانند واقعیت. این به شما بستگی دارد که از آن استفاده کنید و یا آن را تبدیل به دشمن خود کنید!
مردان تحت کنترل هستند
ماشین های جنگی شما (البته اگر ربات نباشند)، توسط انسان ها کنترل می شوند. افراد تحت کنترل شما دارای مهارت های مختلفی هستند (از مبتدی تا حرفه ای) و تحت ماموریت های مختلف (مانند نحوه انجام ماموریت، زمان انجام آن، کیفیت انجام آن، درصد احتمال موفقیت) واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند. گاهی تصمیمات منطقی می گیرند، و گاهی احساسی، گاهی هوشمندانه و گاهی احمقانه. افراد نظامی شما از سخت افزار ها اهمیت بیشتری دارند. سلاح ها و موشک های بی کیفیتی که توسط عراق و لبنان استفاده می شود، ممکن است به سلاح های بسیار مرگباری در مقابل هواپیماهای فوق پیشرفته مصر و روسیه تبدیل شوند. مرگبارترین نیروهای نظامی دنیا، دارای باهوش ترین و کارآمد ترین نیروی انسانی هستند.
جنگ دریایی و هوایی در سرتاسر جهان
نبرد کره، نبرد های قومیتی، نبرد ویتنام، جنگ های خاورمیانه، کوبا، ایران-عراق، جنگ جهانی سوم، جنگ های صحرایی، هند و پاکستان، درگیری های گذشته و آینده اقیانوس آرام، آمریکا-روسیه، چین-آمریکا، درگیری های مرزی روسیه، جنگ های قدیمی جنگ جهانی دوم، نبردهای پیش بینی شده در 2020 و بیشتر از موارد ذکر شده، منتظر شما هستند. با خطرات و موقعیت های جنگی گذشته، حال و آینده مواجه شوید و خود را بسنجید. آیا شما می توانید در مقابل چالش های جنگی مدرن موفق باشید؟
رهبر باشید و هدایت کنید، نیرو جا به جا نکنید!
هدایت تک تک جزییات نبردهای شبیه سازی شده واقعی همراه با تکنولوژی های پیشرفته باعث ترس شما شده است؟ خب باید که اینطور باشد! ولی ما به شما کمک می کنیم. نیروها و تجهیزات شما جزییات را انجام می دهند و شما فقط وظیفه دارید تا تصمیمات بزرگ و مهم را بگیرید و بقیه آنرا به نیروهای خود واگذار کنید، همانند واقعیت! کارکنان شما و خلبانان هواپیماهای شما در فرودگاه در حال آماده سازی حمله و سوخت گیری هستند. در حالی که کشتی، ناوها و زیردریایی های شما در حال رسیدن به نقطه شروع حمله هستند. تمام این نیروها امید دارند تا از باران گلوله و موشک ها زنده به پایگاه برگردند. حالا وقت تصمیم های تاثیرگذار شما است. عملیات را هدایت کنید، تصمیمات بزرگ و حیاتی را بگیرید و بگذارید نیروهای شما ریزجزییات را انجام دهند. در حالی که همچنان شما می توانید در نبرد مداخله داشته باشید و آنها را کنترل کنید.
جنگ خودتو بساز
فکر می کنید می توانید نبردهای خود را شبیه سازی کنید؟ پس اثباتش کنید. Command یک ادیتور مرحله در اختیار شما می گذارد. ادیتوری با هزاران ویژگی و قابلیت های بینظر که تمام نیاز های شما را تامین می کند. هزاران ابجکت و ماموریت تعریف کنید، از یک درگیری کوچک میان دو کشتی تا جنگ هسته ای را می توانید برنامه ریزی کنید. امکانات بی پایان هستند.
هزاران سناریو
سناریوهای بازی بی پایان هستند. خود شبیه ساز دارای 42 سناریو (3 آموزشی) است. البته این مقدار در حال حاضر با عرضه DLC ها دوبرابر و بیشتر شده است. همچینین شما می توانید سناریوهای خود را بسازید و یا از سناریوهایی که دیگران به اشتراک گذاشته اند استفاده کنید.

ویژگی های بازی:

  • نقشه قدرتمند و 3 بعدی (به سبک Google Earth) با چندین لایه.
  • رابط کاربری بصری، از ویژگی های استفاده از موس و کلیک برای تازه کاران گرفته تا دکمه های پیشرفته کیبورد برای حرفه ای ها.
  • هواپیما ها، کشتی ها، زیردریایی های، واحد های زمینی، نیروهای استراتژیکی و فضایی با ویژگی های واقعی و طبیعی، سلاح ها و دیگر امکانات و سیستم های واقع گرایانه و با دقت طراحی شده آماده هستند تا تجربه یک نبرد واقعی را شبیه سازی کنند. نیروها دارای شبیه سازی دقیق و محدودیت های تعدادی هستند.
  • بیش از 40 سناریو بر اساس اختلافات تاریخی و فرضی
  • سناریو ادیتور – که به شما اجازه می دهد نبردهای خود را شبیه سازی کنید و مدسازی نبرد را شروع کنید.
  • دیتابیس پیشرفته – که به شما اجازه می دهد آمار دقیق و جزئیات نیروها و سلاح ها را در اختیار داشته باشید.
  • مقیاس خارق العاده – از نبرد میان دو قایق تا جنگ هسته ای
  • مدل های شبیه سازی شده هواپیماها (از جمله هواپیماهای نیمه فضایی) و عملیات های دریایی، نیروهای روی سطح و زیر سطح، همراه با فیزیک واقع گرایانه، سنسورها و EW، پستی و بلندی زمین و آب و هوا، سلاح و مدل های آسیب دیده در بازی حضور دارند.
  • مدل های متمرکز شده بر روی نیروهای زمینی و نیروهای هوایی، دریایی و فضایی.
  • عملیات های معدنی و زیرزمینی.
  • گزینه های هسته ای و دیگر سلاح های ویژه.
  • قابلیت ضبط و بازپخش جنگ ها.

تا به الان حدود 8 محتوای اضافه برای بازی عرضه شده است که در زیر آنها را بررسی خواهیم کرد:

– Old Grudges Never Die
این بسته الحاقی بر روی نبرد داخلی سوریه تمرکز دارد. تمام کشورهای درگیر این نبرد در این محتوای اضافه حضور دارند، از جمله داعش.

– You Brexit, You Fix it!
این بسته الحاقی بر روی تصمیم انگلستان مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا تمرکز دارد. در این محتوای اضافه ما سناریوهایی فرضی و واقعی را دنبال می کنیم. این سناریوها حتی ممکن است منجر به جنگ میان ناتو و روسیه تبدیل شود. و یا حتی به خروج کشورهای فرانسه، ایتالیا، انگلستان و یونان از اتحادیه و ناتو منجر شود.

– Spratly Spat
این بسته الحاقی به درگیری و کشمکش چین، آمریکا و ناتو می پردازد. چین قدرت نظامی خود را افزایش داده است و کنترل خود را در آب هایی قابل دسترسی زیاد کرده است. این موضوع باعث نگرانی همسایگان چین و آمریکا شده است. سرانجام چه خواهد شد؟ میان چین و آمریکا درگیری نظامی رخ خواهد داد؟ آیا ناتو دخالت خواهد کرد؟ و یا چین اعمال خود را پایان داده و صلح را حفظ خواهد کرد؟

– Don of a New Era
از سال 2016 و با فرمان نظامی پوتین، بحران اوکراین وارد مرحله جدیدی شد. این محتوای اضافه رویداید های اوکراین و نگرانی جهانی از دخالت روسیه را دنبال می کند.

– Korean Missile Crisis
در این محتوای الحاقی، ما شاهد رفتارهای نگران کننده رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون هستیم. فردی که موشک های هسته ای در اختیار دارد و جهان را تهدید می کند. با این تهدید باید چه کرد؟ آیا راه حل نظامی این بحران را حل خواهد کرد و یا جهان را وارد یک جنگ هسته ای می کند؟

– Pole Positions
تابستان 2017، روسیه زیردریایی های اتمی و موشکی خود را در اقیانوس شمالی مستقر کرده است. همانند زمان جنگ سرد، آمریکا این اقدام را به شدت محکوم کرده است و اعلام کرده است این اقدام به معنای اعلام آمادگی روسیه برای حمله به آمریکا است. آمریکا در حال آماده سازی نیروی دریایی خود برای مقابله با این اقدام روسیه است. آیا روسیه برنامه ریزی یک حمله اتمی را می کند؟ آمریکا چه واکنشی نشان خواهد داد؟ آیا بزودی شاهد جنگ اتمی خواهیم بود؟

– Black Gold Blitz
سال 2017، کشمکش ها و درگیری های میان ایران و عربستان وارد مرحله جدیدی شده است. فرستاده عربستان به عراق ترور می شود. عربستانی ها به سرعت ایرانی ها را مقصر و عامل این قتل معرفی می کنند. در همین اوضاع، چندین روزنامه نگار ایرانی در یمن به صورت “تصادفی” توسط جنگنده های عربستان سعودی بمباران و کشته می شوند. کمک به شبه نظامی های حاضر در سوریه توسط ایران و عربستان افزایش می یابد. هرچند وقت یکبار در خلیج، کشتی ها با بهانه “آنها مرز را رد کردند و ما اخطار دادیم” به یکدیگر شلیک می کنند. ائتلاف بین المللی علیه داعش، به دلیل ترس از این نیروها و حملات غیرمنتظره هواپیماهای جنگی خود را به غرب انتقال داده اند تا مورد حمله غافلگیرانه قرار نگیرند.
در نهایت درگیری های مخفیانه میان ایران و عربستان در اواسط نوامبر سال 2017 شکل جدی تری به خود می گیرد. یک ناوچه ایرانی به سمت آب های عربستان حرکت می کند و به اخطارها پاسخ نمی دهد. سعودی ها با تمام قوا به این ناوچه حمله می کنند و موفق به نابودی آن می شوند؛ ولی ناوچه ایرانی قبل از غرق شدن جواب شلیک ها را می دهد و چندین ملوان سعودی را به آتش می کشد. ایران اعلام می کند این ناوچه دارای مشکلات مکانیکی بود و سعودی ها به دلیل کینه که از ایرانیان دارند و چون آنها را مقصر ترور سفید عربستان می دانند، به جای کمک به این ناوچه آن را به طرز وحشیانه ای مورد حمله قرار داده اند و تعداد زیادی ایرانی را کشته اند. ولی سعودی ها بر این عقیده هستند که ایرانیان عمدی این ناوچه را به سمت آب های ایران هدایت کرده اند تا یک سناریو به نام “به یاد ناوچه غرق شده” داشته باشند و مردم کشور ایران را به جنگ علیه عربستان تشویق کنند و حمایت ایرانیان در جنگ علیه عربستان را بدست بیاورند. واقعیت ممکن است تا ابد ناشناخته بماند.
از زمان غرق شدن ناوچه ایرانی، تهران و ریاض آماده درگیری مستقیم و اعلان جنگ علیه یکدیگر شدند.
جامعه بین المللی، مستقیم و بی اثر در حال تماشای شکل گیری بزرگترین نبرد مدرن خاورمیانه پس از جنگ ایران عراق هستند.
دیگر این سوال مطرح نیست که آیا جنگ آغاز می شود و یا نه، سوالی که پرسیده می شود این است که کدام طرف اولین شلیک را انجام می دهد.
این سوال به زودی پاسخ داده می شود، هر دو طرف نیروهای خود را آماده باش داده اند و موشک های خود را بر قلب منابع نفتی یکدیگر که ارزشمند ترین دارایی آنهاست هدف گرفته اند. جنگ بزودی شروع می شود و تجهیزات و امکانات مورد استفاده در این نبرد، پیشرفته تر و کشنده تر از زمان 1980 (جنگ ایران و عراق) خواهد بود.
در ادامه می توانید ویدیو اخبار این درگیری توسط شبکه Command Live را مشاهده کنید. در این ویدیو ما شاهد توضیح اختلاف دیرینه ایران و عربستان هستیم. در ادامه، از تجهیزات و امکانات دو طرف صحبت به میان می آید و تحلیلی کوتاه از قدرت نظامی ایران و عربستان را می شنویم.

– Commonwealth Collision
در این محتوای اضافه، درگیری میان کشورهای هند و پاکستان را شاهد هستیم. در این درگیری ها، انگلستان به نفع هند و چین به نفع پاکستان دخالت و بر علیه هم لشکر کشی می کنند. سرانجام این جنگ چه خواهد شد؟ آیا این نبرد دامان دیگر کشور ها را خواهد گرفت؟ آیا این همان جنگی است که جنگ جهانی سوم را آغاز می کند؟

4.7 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

26 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها