مقاله

هر چیزی که تاکنون درباره ی بازی Total war saga: Troy میدانیم

تمام آنچه که شما باید درباره ی Total War بعدی بدانید، از قهرمانان آن دوره گرفته تا زمان انتشار بازی

Total War بیشتر از بازی های قبلی این سری به گذشته بر می گردد، به عصر برنز. Total War Saga: Troy یونانی ها، تروجان ها و متحدانشان را با یکدیگر رو به رو میکند تا بر سر شهر های غیر قابل فتح بجنگند. خدایان، هیولا ها و قهرمانان قدرتمند در بازی وجود دارند ولی با این حساب بازی بر اساس وقایع تاریخی شکل می گیرد.

زمان انتشار بازی

بازی  در سال 2020 انتشار میشود ولی هنوز تاریخ دقیقی از زمان انتشار بازی در دسترس نیست و باید صبور باشیم.

تریلر اعلانی بازی

محیط Total War Saga: Troy

اکثر بازی های Total War محاصره های خیلی طولانی را نداشتند. ولی خوشبختانه حماسه ی Troy بازی را متحول خواهد کرد.  بازی تمام منطقه ی اژه را در بر می گیرد. منطقه ی جغرافیایی که بازی پوشش می دهد کوچک تر است، ولی نقشه قابل مقایسه با Rome 2  خواهد بود.

Sandbox بودن بازی به این معنی است که وقایع تاریخی و اسطوره ای بازی را می توان تغییر داد. حماسه ی ایلیاد به عنوان منبع اصلی استفاده میشود، شما قادر خواهید بود تا مانند داستان، ارتشی بزرگی از یونانیان یا آشایان را به اختیار بگیرید و به دنبال پاریس و هلن بروید تا در نهایت به Troy برسید و آنرا محاصره کنید. اما بسته به اینکه کدام فکشن را انتخاب می کنید، همه چیز می تواند بسیار متفاوت باشد.

اگر در جناح مقابل بازی کنید، برای مثال Hector، پرنس تروجان، میتوانید درخواست پیرمرد را رد کرده و Troy را برای خود بردارید. یا میتوانید با کشتی هایتان به سمت یونان حرکت کنید و دشمنانتان را قبل از اینکه از دریا حرکت کنند نابود کنید.

 خدایان و هیولاها در Total War Saga: Troy

افسانه های یونانی پر از خدایان و هیولا است، و شعر های حماسه ای Homer نیز همینطور است. Creative Assembly میخواهد تا از عناصر افسانه آمیز برای نبرد ها استفاده کند، ولی به غیر از این بازی تاریخی خواهد بود. این استودیو می گوید سعی دارد تا حقیقت پشت افسانه ها را ارائه دهد.

خدایان در وقایع  بازی تاثیرگذارخواهند بود زیرا یونانی ها و تروجان ها اینگونه باور داشتند. با احترام گذاشتن به خدایان با ساختن معابد یا برنده شدن در نبرد ها، می توانید جوایزی را بدست آورید. از طرف دیگر، می توانید رابطه دشمنانتان با خدایان را از بین ببرید.

از طرف دیگر هیولا ها و موجودات افسانه ای می توانند در نبرد ها شرکت کنند. در حال حاضر از این خبر داریم که Minotaur ها را میتوان به عنوان قهرمان به خدمت گرفت، و با تسخیر یک منطقه ی خاص به شما امکان دسترسی به Centaur ها را می دهد. Minotaur با این حال فقط یک آدم زبر و خشن است که جمجمه ی یک گاو نر را پوشیده و یک تبر خیلی بزرگ در دست دارد. Centaur ها نیز انسان های معمولی سوار بر اسب هستند، چیزی که این نیرو ها را خاص می کند این است که در بازی تقریبا هیچ سوار نظامی وجود ندارد.

 قهرمانان در Total War Saga: Troy

Achilles،Agamemnon ، Hector وMinotaur برخی از قهرمانانی هستند که با آنها رو به رو خواهید شد، همانند Total War Three Kingdom کرکتر ها می توانند به تنهایی یک واحد کامل را از بین ببرند.

یک سیستم رده بندی برای قهرمانان وجود دارد، اما حتی اگر وجود هم نداشت، سربازان ارتش تماشاگران این دوئل هستند به همین دلیل قهرمان ها دوست دارند تا یکدیگر را به چالش بکشند. این دوئل ها کمی شبیه به Total War Three Kingdom هستند، ولی بعد از یک زمان مشخص قهرمان ها می توانند از دوئل بدون هیچ مجازاتی خارج شوند، بنابراین دوئل ها مانند Three Kingdom کشنده نخواهند بود.

قهرمانان دارای Quest های مخصوص خودشان خواهند بود که با انجام آنها جوایزی مانند سلاح های افسانه ای و مزایای دیگر به آنها خواهد رسید.

نبرد ها در Total War Saga: Troy چگونه خواهند بود؟

احتمالا بزرگ ترین تغییر در نبرد ها نبود سوار نظام است. به جز ارابه ها و بعضی اوقات Centaur ها اسب ها اصلا در نبرد ها حضور ندارند. از لحاظ تاریخی ، اسب ها به عنوان نماد و برای جا به جایی استفاده می شدند. این محدودیت تاریخی باعث شده تا Creative Assembly در نبرد ها تجدید نظر کند و به پیاده نظام کار های بیشتری برای انجام دادن بدهد.

توانایی flank و Anti-flanking اضافه شده، و سربازان می توانند سلاح هایشان یا حالت ایستادن را تغییر دهند، محیط نبرد اکنون موانع بیشتری را بر سر راه های شما قرار می دهد، از جمله زمین گل آلود که باعث کندی سربازان می شود. شاید سرباز های شما در گل گیر کنند که این آنها را به یک هدف آسان برای کمانداران تبدیل می کند، ولی در همین حال می توانید به آنها دستور دهید تا سلاح هایشان را از نیزه دو دستی به نیزه و سپر تغییر دهند که به آنها محافظت بیشتری در برابر تیر ها می دهد.

اسب چوبی تروا در Total War Saga: Troy نخواهد بود

اسب تروا یکی از بد نام ترین و مسخره ترین ترفند های نظامی است وهمینطور غیر قابل باور برای همین اسب چوبی تروا در بازی نخواهد بود و به جایش حوادث و اتفاق هایی اتفاق می افتد که قدرت دیوار Troy را تضعیف می کند مانند زمین لرزه.

Total War Saga: Troy اقتصاد بدون پول دارد

به جای جمع کردن کوهی از پول، شما باید منابع متنوعی تهیه کنید تا امپراتوری پایدار بماند. چوب و سنگ برای ساختمان ها نیاز است، اگه این منابع تمام شوند انتظار نداشته باشید تا ساختمان هایتان سالم بمانند. از طرف دیگر سربازان به غذا و برنز احتیاج دارند. کمیاب ترین و با ارزش ترین منابع طلا است، که می توان از آن برای مبادله ی کالا به کلا و یا تغییر جناح یک فکشن استفاده کرد.

تعداد زیادی از شهرک های خاص به شما کمک می کند تا انبارهایتان را پر نگه دارید، مواضب باشید چرا که فکشن های دیگر چشم به منابع شما دوخته اند و منتظر فرصتی برای تصرفش هستند. برخی منابع در شهرک ها می تواند از بین برود، پس اگر طلا و چوب ها را می خواهید باید زود تر از بقیه منابع را استخراج کنید.

Total War Saga: Troy نبرد دریایی ندارد، ولی در عوض Agent ها باز گشته اند

سری Total War با اینکه نبرد دریایی را تا کنون قابل قبول نشان داده است در این بازی  نبرد دریایی وجود نخواهد داشت. با این حال که بیشتر منطقه ی Aegean را دریا تشکیل میدهد  کشتی ها در بازی نقش حمل و نقل خواهد داشت.

بالاخره Agent ها به بازی برگشته اند. با وجود اینکه در این چند سال اخیر در بازی های Total War حضور نداشته اند. همه ی این بازی ها روش هایی برای جایگزینی جای خالی Agent ها کردند که شامل قوی تر کردن رهبران و قهرمانان بوده است. Agent ها در نبرد ها حضور ندارند و وظیفه ی نفوذ به شهرها و شاد کردن خدایان را دارند.

و در نهایت تریلری از گیم پلی بازی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها