مقاله

بررسی دشوارترین بازی‌های استراتژی

سخت‌ترین بازی‌های استراتژی، از Civilization تا XCOM

آثار استراتژی از تنوع و گستردگی زیادی برخوردارند. گیمرها می‌توانند بازی‌های شبیه‌ساز، مدیریتی و یا شهرسازی را تجربه کرده و بیشترین لذت را از آن‌ها ببرند. از یک سو، بازی‌هایی داریم که پیشروی در آن‌ها بیشترین استرس را به مخاطب منتقل می‌کند.

اگر جزو آن دسته از گیمرها هستید که از چالش و تجربیات سخت لذت می‌برند، این مطلب برای شما نوشته شده تا بتوانید یک قله دیگر را در کارنامۀ گیمینگ خود فتح کنید. در این مقاله سخت‌ترین بازی‌های استراتژی را بررسی می‌کنیم. این عناوین به راحتی می‌توانند توانایی‌های شما را محک بزنند.

در ادامه با وب‌سایت استراتژیک کلاب همراه باشید.

Sid Meier’s Civilization VI


شروع کردن Civilization VI و کسب پیروزی در آن کار سختی‌ست، چرا که تنها چند ساعت پس از بازی، درگیر جنگ با فرمانده‌های خارجی می‌شوید. هوش مصنوعی و جامعۀ آنلاین Civ 6 تنها دلایل سختی بازی نیستند، طول کمپین و ویژگی‌های متعدد این اثر نیز به دشواری هرچه بیشتر آن اضافه می‌کنند. نسبت به بازی‌های قبلی، Civ 6 محدودیت‌های بیشتری دارد و این موضوع باعث شده تا گیمر روی مواردی نظیر توسعه و تحقیق تمرکز کند.

Command and Conquer


سری Command and Conquer به عنوان مجموعه‌ای Old-school در میان عناوین استراتژی شناخته می‌شود و یکی از اولین RTSهای ساخته شده است. با این حال، روند یادگیری و گیم‌پلی چالش‌برانگیز بازی باعث شده تا تجربۀ آن به این راحتی‌ها نباشد.

بازی CAC به همراه دنبالۀ آن یعنی Red Alert به صورت ریمستر 4K از طریق Steam در دسترس قرار دارند. شما می‌توانید یک بار دیگر سراغ خاطرات بچگی و باخت‌های فجیعی که تجربه کردید بروید یا برای اولین بار به میدان نبرد این سری قدم بگذارید.

Age of Empires 2


نسخه دوم سری Age of Empires از بازی‌های RTS دهۀ 90 میلادی بود که در سال 1999 عرضه شد و در سال 2019 به مناسب 20مین سالگرد بازی، یک نسخۀ بهبود یافته دریافت کرد. شروع AOE2 و تسلط یافتن بر آن کار سختی نیست، چالش اصلی زمانی‌ آغاز می‌شود که بخواهید تمام زوایای بازی را آموخته و در رقابت با دیگر گیمرها پیروز میدان شوید. در میان بازی‌های استراتژی لحظه‌ای کلاسیک، AOE2 از آن عناوینی‌ست که یادگیری تمام ویژگی‌های آن کمی زمان‌بر است. هوش مصنوعی پیشرفته بازی هم باعث شده تا استفاده از منابع و پیروزی در مبارزات تبدیل به امری سخت شود.

XCOM 2


بازی‌های نوبتی و تاکتیکال از تعدد زیادی برخوردار هستند، اما هیچ یک از آن‌ها نتوانستند به خوبی سری XCOM ظاهر شوند و این مجموعه بعد از این همه مدت، هنوز هم میان طرفداران محبوب است. XCOM 2 دنباله‌ای بر بازی پیشین این سری‌ست که در سال 2012 انتشار یافت. این بازی درست مثل نسخه‌های اورجینال سری، سخت و طاقت‌فرساست.

به اتمام رساندن بازی در پایین‌ترین درجات سختی هم می‌تواند دشوار باشد. حالا فکر کنید گیمرهایی که درجات سختی بالاتر را تجربه می‌کنند با چه مشکلاتی روبرو می‌شوند! در عنوانی که 80 ساعت به طول می‌انجامد، تماشای شکست‌های متعدد می‌تواند طول بازی را افزایش دهد.

Crusader Kings 2


یادگیری در بازی‌های Crusader Kings سخت است، تسلط پیدا کردن بر آن‌ها سخت‌تر و پیروزی در هر نبرد تقریبا غیرممکن می‌باشد. اگر مدیریت یک پادشاهی توسط یک فرد ناشناس چیزی است که در یک بازی رخ بدهد، آن بازی Crusader Kings خواهد بود. نسخه دوم سخت‌ترین ورودی سری می‌باشد. تا زمانی که پادشاهی خود را با خاک یکسان نکنید، می‌توانید از دیالوگ‌ها و لحظات سرگرم‌کنندۀ بازی بیشترین لذت را ببرید.

Distant Worlds: Universe


تنها آرامشی که در بازی Distant Worlds: Universe وجود دارد، امکان متوقف کردن بازی برای لحظه‌ای استراحت یا فریاد زدن است. در این بازی استراتژی، در فضا به سر برده و باید از همه‌چیز مراقبت کنید. درکنار تعدد ویژگی‌های بازی و تصمیماتی که در اختیار گیمر قرار می‌گیرد، یادگیری و مدیریت کهکشان عظیم DW: Universe کار ساده‌ای نیست. تمام این نکات را به همراه پیچیدگی‌ها تحت نظر قرار دهید تا ایدۀ کاملی از سختی بازی داشته باشید.

Hearts of Iron IV


اگر از هواداران بازی‌های استراتژی به اصطلاح هاردکور هستید، بازی Hearts of Iron IV از ساخته‌های استودیوی پارادوکس (Paradox) می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. رابط کاربری طراحی خوبی دارد و آزادی در گیم‌پلی هم به خوبی حس می‌شود. حرفه‌ای شدن در بازی به زمان، برنامه‌ریزی و دقت نیاز دارد تا به بهترین شکل انجام شود. جنگ و رهبری آن در بازی‌ها هیچوقت امر ساده‌ای نبوده، HOI IV هم از این قاعده مستثنی نیست.

Europa Universalis IV


اینکه استودیوی پارادوکس می‌تواند بازی‌های آرامش‌بخش و سرگرم‌کننده را در کنار بازی‌های طاقت‌فرسا‍ توسعه دهد یک مورد جالب‌توجه است. بازی Europa Universalis IV اینجاست تا میراث این مجموعه گرند استراتژی را ادامه دهد، این یعنی سختی بیش از حد در یادگیری و غیرممکن بودن کسب پیروزی. شما در یک خط زمانی 400 ساله قرار می‌گیرید. هرچیزی ممکن است وارد مسیر اشتباهی شود و نظارت بر این موضوع مهم‌ترین وظیفۀ مخاطب است. کسب مهارت در این امر زمان‌بر بوده و ممکن‌ است مدت زیادی هم به طول انجامد.

Stellaris


در نهایت، این مطلب را با بازی Stellaris به پایان خواهیم رساند. Stellaris یک بازی استراتژی با تعداد بی‌نهایتی از سیاره‌ها، نژادها و تجربیات گوناگون است که می‌توان آن‌ها را کشف کرد. شما در این بازی 4X گسترده می‌توانید تمدن خود را به وجود آورده و به تکنولوژی‌های مختلف دست پیدا کنید. بخش نقش‌آفرینی بازی و گستردگی آن بی‌اندازه‌ست. شما در بازی می‌توانید خیلی چیزها را به دست آورده و به راحتی هم آن‌ها را از دست دهید. یادگیری Stellaris زمان زیادی می‌طلبد اما قطعا ارزشش را دارد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها