مقاله

معرفی سخت‌ترین کشورها در بازی Hearts of Iron IV

چالشی لذت‌بخش یا ماموریتی غیرممکن؟

بازی Hearts of Iron IV در قبال گیمرهای حرفه‌ای یک بازی بسیار سخاوتمند است. بردن جنگ جهانی دوم در این بازی کار هر گیمری نیست و نیاز به استراتژی و مهارت بالایی دارد. کشورهای زیادی در جنگ جهانی دوم حضور داشتند که همه آن‌ها در این بازی نیز در دسترس قرار دارند. البته که همۀ آن‌ها برای شرکت در این نبرد آماده نیستند. قرار گرفتن در جبهۀ پیروز با کشورهای پیشرو هیچوقت کار سختی نبوده، اما کسی تمایل دارد تا با کشورهای کوچک‌تر در این چالش شرکت کند؟

در این مطلب قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. اینکه کدام‌یک از کشورها در بازی HOI IV چالش بزرگی را برای شما به وجود می‌آورند. گیمرهایی که دوست دارند یک ماموریت غیرممکن را تجربه کنند، می‌توانند به سراغ ادامۀ این مقاله بروند. با وب‌سایت استراتژیک کلاب و ادامه‌ی متن همراه باشید. همچنین شما می‌توانید آخرین ورژن مادهای جذاب این بازی را از وب‌سایت ماد ما به آدرس ModsClub.ir دانلود کنید.

لوکزامبورگ (Luxembourg)

اگر طرفدار بازی Hearts of Iron IV هستید و اطلاعاتی از این بازی دارید، قطعا می‌دانید هرچیز سختی به لوکزامبورگ ختم می‌شود. دلیل اصلی این موضوع نیز این است که بقا و زنده‌ ماندن با شرایط لوکزامبورگ کار آسانی نیست. از نظر تاریخی، لوکزامبورگ در سال 1940 توسط آلمان اشغال و رفته رفته به یک کشور سطح پایین تبدیل شد. در HOI IV، جلوگیری از این اتفاق می‌تواند بزرگ‌ترین چالش برای هر گیمری باشد.

علاوه بر عدم وجود منابع طبیعی به غیر از مقدار کمی فولاد، لوکزامبورگ نیروی انسانی بسیار کمی هم در اختیار دارد. خروجی برا کارخانه‌ها تقریبا یک چیز غریب است. در این کشور تنها یک کارخانۀ نظامی و دو کارخانه شهری وجود دارد. یکی از راه‌های ادامه دادن با این کشور، تبدیل شدن به دولتی فاشیست و پیوستن به نیروهای محور است. در غیر این صورت، باید انتظار حمله و اشغال توسط نیروهای دشمن را داشته باشید.

بریتانیا (United Kingdom)

به دست گرفتن کنترل بریتانیا می‌تواند برای خیلی از گیمرهای تازه‌وارد یک مورد وسوسه‌کننده باشد. به هرحال این کشور صاحب یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری‌ها و قوی‌ترین نیروهای دریایی‌ست. هرچقدر که این کشور بزرگ و قدرتمند باشد، طبیعت دور از دسترس و پیچیدگی‌های حکومتی آن، از بریتانیا یک کشور سخت برای شروع بازی می‌سازد. با تمام این گفته‌ها، آماده‌سازی بریتانیا برای مقابله با آلمان روی کاغذ کار راحت‌تری نسبت به انجام دادنش است.

یادگیری و مدیریت نیروهای دریایی بریتانیا ماموریت دشواری برای گیمرهای تازه‌کار خواهد بود. مدیریت مستعمرات این کشور و یادگیری آن نیز کار زمان‌بری‌ست. اگر بازی را با Historical AI تجربه کنید، نیازی نیست زمان زیادی را پیش از شروع جنگ، به این کشور اختصاص دهید. این یعنی قبل از آغاز جنگ جهانی دوم، باید هرچه سریع‌تر روی روابط خود کار کنید. تمام این چیزها باعث می‌شوند تا بازی با کشور بریتانیا کار آسانی نباشد.

اتیوپی (Ethiopia)

به لطف افزونۀ By Blood Alone، کشورهای اتیوپی، ایتالیا و سوییس بهبودهای زیادی به خود دیدند. چشم‌اندازهای اتیوپی هنگام شروع بازی کمی تیره و تار هستند. این کشور در مراحل ابتدایی درگیر جنگ با ایتالیاست. با اینکه شمار نیروهای اتیوپی بسیار زیاد است، اما وقتی بحث فناوری‌های نظامی و صنعتی به میان می‌آید، ایتالیا دست بالاتر را در اختیار دارد. با Focus Tree جدید آن‌ها، اتیوپی هنگام جنگ می‌تواند از گزینه‌های زیادی استفاده کند. سخت‌ترین راه این است که اتیوپی بدون کمک کشورهای خارجی، ایتالیا را از مرزهای خود بیرون کند. این شیوه نیازمند تاکتیک‌ها و مدیریتی خلاقانه‌ست چرا که شکست دادن ایتالیا کار بسیار سختی‌ست. اتیوپی کشور چالش‌برانگیزی‌ست که اگر بتوانید بر شرایط آن مسلط شده و پیروزی کامل را به دست آورید، تبدیل به یک مهرۀ با ارزش می‌شود.

آلبانی (Albania)

وقتی صحبت از عدم وجود شرایط مناسب برای بقا می‌شود، آلبانی بی‌شباهت به لوکزامبورگ نیست. درحالی که لوکزامبورگ در خطر اشغال توسط آلمان قرار دارد، ایتالیا هم برای حمله به آلبانی دندان تیز می‌کند. باوجود حملات ایتالیا، آلبانی در تلاش است تا در برابر این کشور ایستادگی کند.

آلبانی اساسا منبع اولیه یا ظرفیت صنعتی ندارد. از کمبود نیروی انسانی هم نباید غافل شد. قدرت نظامی آن‌ها هم چیزی نیست که بشود روی آن حساب کرد. با اینکه این مورد چندان کافی نیست، اما قلعه‌ها و سازه‌های نظامی این کشور می‌تواند در مقاومت با ایتالیا به داد آن‌ها برسد. درست مثل لوکزامبورگ، بزرگ‌ترین امید آلبانی همکاری با آلمان و امید برای بهترین نتیجه است. اگر در جنگ نیروهای محور همکاری کنید، آلبانی به زمین‌های بیشتری دست پیدا خواهد کرد. اشغال زمین‌های بیشتر به معنی نیروهای بیشتر می‌باشد و این همان چیزی‌ست که آلبانی به آن نیاز دارد.

استان شانشی در چین (Shanxi – China)

گیمرهایی که دوست دارند استعداد و مهارت خود را در بازی HOI IV محک بزنند و با یک چالش بسیار سخت روبرو شوند، باید حتما استان شانشی که در چین واقع شده است را امتحان کنند. از نظر جغرافی، این استان در موقعیت خوبی قرار ندارد. شانشی در محاصرۀ پنج ابرقدرت قرار گرفته که در یک چشم بهم زدن، می‌توانند این مکان را با خاک یکسان کنند. شروع بازی با شانشی با فاکتورهای منفی در بخش‌های سیاسی (Political) و ثبات (Stability) همراه است.

علاوه بر این‌ها، شانشی هیچ منبع طبیعی در اختیار ندارد. دو کارخانۀ نظامی و یک کارخانۀ شهری از دیگر دارایی‌های این منطقه است. اشغال توسط چین و ژاپن به طور جدی شانشی را تهدید می‌کند. تنها راهی که در اختیارتان قرار دارد، پیوستن به جبهۀ متحده (United Front) و مقابله با ژاپن است. این کار باعث می‌شود تا بعد از کمی مقاومت، زمین‌های بیشتری در دسترستان قرار بگیرد.

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها