نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Hidden Through Time 2

ساده، اما بامزه و سرگرم کننده

در میان صد‌ها بازی اکشن و استراتژی که در طی سال عرضه می‌شوند، برخی زمان‌ها نیاز است تا از فضای جنگ و استرس نبرد فاصله گرفت و به فعالیت‌های ساده تری را انجام داد. در این زمان بازی‌ها همچنان یار و همراه بازیکنان هستند و عرضه برخی عناوین مانند Hidden Through Time 2 این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می‌کنند تا به ذهن خود استراحت دهند و از انجام پازل‌های جذاب لذت ببرند.

Hidden Through Time 2 قرار نیست یک عنوان انقلابی در سبک پازل باشد، اما از مکانیک‌های جذابی بهره می‌برد و پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه اول خود داشته است. در حالی که Hidden Through Time 2 عنوانی مناسب همه نیست، اما برای علاقه مندان پازل قطعاً جذابیت‌های خود را دارد. با استراتژیک کلاب و نقد و بررسی این بازی همراه باشید.

پیداتون می‌کنم!

به طور کلی گیم پلی بازی Hidden Through Time 2 ساده است. بازیکنان در هر مرحله کافی است آبجکت‌های مشخص شده را در نقشه پیدا کنند و پس از پیدا کردن تمام آبجکت‌ها، به مرحله بعدی بروند. با این حال این سادگی به معنی عدم جذابیت و سرگرم‌کننده بودن Hidden Through Time 2 نیست و این بازی با گرافیک جذاب و معرفی برخی مکانیک‌ها موفق می‌شود تا بازیکنان را به ادامه بازی ترغیب کند.

بازی به طور کلی شامل 4 بخش داستانی هزار و یک شب، دهه 80 جادویی، دوران قرون وسطی و اساطیر یونانی می‌شود. هر بخش شامل چندین مرحله است که یک داستان یا داستان‌های مختلف را دنبال می‌کنند.

داستان هر مرحله ساده اما کافی است و به بازیکنان کمک می‌کند تا درک بهتری از محیط نمایش داده شده داشته باشند. داستان هر بخش برای یک بازی پازل کاملاً قابل قبول است و نیازی به پیچیدگی‌ها وجود ندارد. این داستان در حد چند خط و در ابتدای هر مرحله عنوان و طی مراحل دنبال می‌شود.

داستان هر مرحله در چند خط خلاصه می شود
داستان هر مرحله در چند خط خلاصه می شود

به عنوان مثال در بخش دوران قرون وسطی، شما داستان چند ماجراجو را دنبال می‌کنید که ماموریت دارند تا جادوگر بدجنس را شکست دهند. بنابراین در مراحل این بخش، مسیر ماجراجو‌ها، آماده‌سازی آن‌ها و سپس مبارزه با جادوگر و جشن در شهر را دنبال می‌کنید.

پیدا کردن آبجکت‌ها در بازی چندان دشوار نیست و بازی برای هر آبجکت توضیحاتی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. به عنوان مثال بازی از شما در یک مرحله می‌خواهد تا یک خرس را پیدا کنید. با نگه داشتن موس بر روی نماد خرس، متنی به شما نمایش داده می‌شود که می‌گوید: «هی! کمی حریم خصوصی لطفاً! » بنابراین این راهنما به شما کمک می‌کند تا دستشویی‌ها را بررسی و خرس را پیدا کنید. هر آبجکت در مراحل دارای این راهنمایی‌ها است که علاوه بر خنده‌دار بودن، به بازیکنان برای پیدا کردن موارد کمک می‌کنند.

Hidden Through Time 2 همچنین مکانیکی به نام حالت آب و هوا معرفی کرده است که به جذابیت بیشتر گیم پلی بازی کمک کرده است. به طور کلی 5 وضعیت آب و هوایی آفتابی، ابری، بارونی، زمستانی و شب وجود دارد و در هر مرحله آبجکت‌هایی وجود دارند که تنها در برخی وضعیت آب و هوایی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

با انتخاب هر حالت آب و هوایی در مراحل، محیط و آبجکت‌های نقشه عوض می‌شوند که منجر به افزایش جذابیت گیم پلی و همچنین تنوع در مراحل شده است. به عنوان مثال، در حالت شب ماجراجو‌های داستان در حال مبارزه با جادوگر بدجنس هستند و سپس در حالت آفتابی نبرد به پایان رسیده است و ماجراجو‌ها و مردم را می‌بینیم که در حال گرفتن جشن هستند.

محیط هر مرحله زنده است و هر NPC در حال انجام فعالیت‌های مختلفی دیده می‌شوند. تعامل با محیط نیز وجود دارد؛ بازیکنان می‌توانند در‌ها را باز کنند، داخل ساختمان و خانه‌ها را بررسی کنند، در صندوق‌ها را باز کنند، خاک را کنار بزنند و … اما به طور کلی این تعامل محدود است و بازی نتوانسته تا از پتانسیل کامل این بخش بهره ببرد. به عنوان مثال NPC‌ها می‌توانستند در زمان کلیک شدن عکس العمل بیشتری نشان دهند و حتی موقعیت خود را عوض کنند، موضوعی که گیم پلی را نیز متنوع و سرگرم کننده تر می‌کرد.

بازی از ایستر اگ‌های مختلفی (از بازی و داستان‌ها گرفته تا فیلم و سریال) نیز بهره‌مند است و احتمالاً برخی از آن‌ها را در طول بازی خود شناسایی خواهید کرد.

بازی دارای ایستر اگ های مختلفی در هر مرحله است
بازی دارای ایستر اگ های مختلفی در هر مرحله است

علاوه بر بخش داستانی، بازیکنان می‌توانند مراحل خود را نیز بسازند. ابزار ساخت مرحله بازی پیشرفته و کامل است و با ذهن خلاق خود می‌توانید مراحل مختلفی را بسازید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید، بازیکنان در زمان استفاده از این ابزار آزادی عمل بسیاری دارند و حتی امکان شخصی‌سازی شخصیت‌ها نیز وجود دارد. این ابزار تقریباً هیچ نقطه ضعفی ندارد و به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران برای ساخت مراحل جدید، تجربه مراحل دیگر کاربران و تنوع در بازی است.

گیم پلی بازی به طور کلی خوب و مناسب است و علاوه بر دشواری نه چندان زیاد، سرگرم‌کننده است.

یک دنیای بامزه

بازی گرافیک 2 بعدی بسیار جذاب و بامزه‌ای دارد و از نگاه به محیط و شخصیت‌ها خسته نخواهید شد. هر مرحله جزئیات زیادی دارد و می‌توانید داستان‌های ناگفته را به خوبی با گرافیک زیبای بازی متوجه شوید. گرافیک بازی به خوبی جزئیات ریز و درشت را به تصویر کشیده است و برای پیدا کردن آبجکت‌ها در این قسمت با دشواری و چالش مواجه نخواهید شد.

بازی از موسیقی خوبی نیز بهره‌مند است که به تجربه بهتر بازیکنان در زمان پیدا کردن آبجکت‌ها کمک می‌کند. تقریباً هر آبجکت و موجود زنده در بازی صدای خود را دارند که منجر به افزایش جذابیت تعامل با محیط شده است.

سخن پایانی

Hidden Through Time 2 یک بازی پازل ساده، اما سرگرم‌کننده و با گرافیک جذاب است و برای علاقه مندان سبک پازل می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. Hidden Through Time 2 نسبت به نسخه اول خود از مراحل جذاب‌تر، ابزار ساخت مراحل پیشرفته‌تر و مکانیک‌های گیم پلی بهتری بهره‌مند است و اگر شما نسخه اول آن را تجربه کرده‌اید و یا دوست دارید تا یک بازی پازل نه چندان پیچیده را همراه با گرافیکی بامزه تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنم به هیچ وجه Hidden Through Time 2 را از دست ندهید.

هرچند با وجود تمام نقاط مثبت، Hidden Through Time 2 از مدت زمان بسیار کوتاه خود رنج می‌برد و به خوبی از پتانسیل و فرصت‌ها برای گسترش و پیشرفت گیم پلی خود استفاده نکرده است.

نقاط ضعف و قوت

گرافیک بامزه و جذاب
صدای خوب موسیقی و محیط
ابزار ساخت مراحل پیشرفته
داستان ساده اما کافی

مراحل کوتاه
تعامل با محیط می‌توانست بهتر باشد

نمرات

گیم پلی - 8.5
گرافیک - 8.8
داستان - 8.5
موسیقی - 8

8.5

نمره کل

Hidden Through Time 2 یک بازی پازل ساده، اما سرگرم‌کننده و با گرافیک جذاب است و برای علاقه مندان سبک پازل می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. Hidden Through Time 2 نسبت به نسخه اول خود از مراحل جذاب‌تر، ابزار ساخت مراحل پیشرفته‌تر و مکانیک‌های گیم پلی بهتری بهره‌مند است و اگر شما نسخه اول آن را تجربه کرده‌اید و یا دوست دارید تا یک بازی پازل نه چندان پیچیده را همراه با گرافیکی بامزه تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنم به هیچ وجه Hidden Through Time 2 را از دست ندهید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها