نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Furnish Master

لذت ساخت و ساز

در کنار بازی‌های شوتر و جنگی محبوب این روز‌ها، سبک سندباکس و شبیه‌سازی نیز طرفداران خود را دارد و بسیاری از بازیکنان ترجیح می‌دهند تا در یک محیط آرام و بی‌استرس به تجربه بازی و سرگرمی بپردازند. سری Sims یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در این سبک هستند که طی سالیان گذشته به بازی‌های پرفروشی در سراسر جهان تبدیل شده‌اند.

از زمان عرضه نسخه اول تا به امروز، ساخت خانه و چیدمان وسایل یکی از محبوب‌ترین بخش‌های بازی Sims به شمار می‌رود. امروزه حتی برخی از بازی‌های سیمز تنها برای ساخت خانه و ساختمان‌های مورد نظر خود استفاده می‌کنند و اهمیتی به دیگر بخش‌های گیم پلی این بازی نمی‌دهند!

با افزایش محبوبیت این بخش از گیم پلی بازی سیمز، برخی سازندگان از آن ایده گرفتند و تلاش کردند تا یک تجربه کامل و منحصر به فرد را از ساخت و چیدمان ساختمان، خانه، آپارتمان و وسایل در آن‌ها در اختیار علاقه مندان قرار دهند. این سبک از بازی به ویژه طی چند سال اخیر و با عرضه بازی‌هایی مانند Unpacking محبوب شده است و بازی‌های متنوعی در این سبک عرضه شده‌اند.

Furnish Master جدیدترین نمونه است که اخیراً به صورت ارلی اکسز (Early Access) منتشر شده است و نسبت به دیگر بازی‌های مشابه از بخش‌های پیشرفته و جدیدی مانند بخش داستانی نیز بهره‌مند است. اما آیا این بازی نسبت به دیگر بازی‌های مشابه ارزش خرید دارد؟ برای پاسخ به این سؤال با ادامه این مقاله از وبسایت استراتژیک کلاب و نقد و بررسی بازی Furnish Master همراه باشید.

محدودیت، تخیل شماست!

سازنده Furnish Master این بازی را یک بازی آرامش بخش معرفی می‌کند که گزینه‌های شخصی‌سازی و چیدمان متنوعی را برای آپارتمان‌ها، خانه‌ها، املاک تجاری و حتی فضا‌های باز ارائه می‌دهد. در همین ابتدا تفاوت Furnish Master با دیگر بازی‌های مشابه مشخص می‌شود و برخلاف برخی بازی‌ها مانند My Dream Setup که محدود به ساخت و تزئین فضاهای کوچک مانند اتاق‌ها هستند، Furnish Master چنین محدودیتی ندارد و با پشتیبانی از طیف وسیعی وسیله و گزینه‌های شخصی‌سازی به کاربران این امکان را می‌دهد تا به محیط خانه یا اتاق‌ها محدود نباشند.

آزادی عمل
برخلاف بازی‌های مشابه، Furnish Master محدود به اتاق یا محیط‌های کوچک نیست و حتی سوپرمارکت یا دفتر کاری را نیز در آن می‌توان ساخت.

در حالی که ساخت و چیدمان وسایل در یک اتاق یا محیط بسته می‌تواند ایده‌ای خسته‌کننده به نظر برسد، اما Furnish Master سعی کرده است تا با اضافه کردن برخی ویژگی‌های جذاب مانند جزئیات دقیق آیتم‌ها و امکان تعامل با وسایل به بازیکنان این امکان را دهد تا اتاق‌ها و فضا‌های رویایی خود را بسازند و سرگرم شوند. 

به عنوان مثال، Furnish Master همانند بازی Unpacking به شما این امکان را می‌دهد تا در کمد، یخچال و دیگر موارد را باز کرده و آیتم‌ها را در هر کدام قرار داده یا جا به جا کنید. بازی Unpacking به خوبی نشان داده است که چنین گیم پلی به ظاهر ساده برای بسیاری از بازیکنان تا چه میزان می‌تواند جذاب و سرگرم کننده باشد.

علاوه بر آن، Furnish Master از برخی دکمه‌های تعاملی نیز پشتیبانی می‌کند و به عنوان مثال بازیکنان می‌توانند با خاموش و روشن کردن چراغ‌ها نور محیط را تنظیم کنند. این بازی از کمپین نیز بهره‌مند است که در آن بازیکنان باید ماموریت‌های مختلف را انجام داده و به نیاز مشتریان پاسخ دهند یا پازل‌هایی را حل کنند.

نورپردازی بازی
بازی از نورپردازی خوبی بهره می‌برد

بخش کمپین Furnish Master در حالی که چندان طولانی نیست، اما سرگرم‌کننده و کافی است و از تنوع بسیار خوبی نیز بهره می‌برد. از تعمیر یا تجهیز ساختمان‌ها گرفته تا حل پازل‌ها در این مراحل قرار گرفته اند و حداقل برای چندین ساعت گیم پلی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

تغییر اندازه وسایل و تغییر رنگ از جمله دیگر گزینه‌های شخصی‌سازی در Furnish Master به شمار می‌روند و کاربران در زمان ساخت و شخصی‌سازی اتاق یا فضا‌های مورد علاقه خود با محدودیت خاصی مواجه نیستند. نسخه Early Access بازی Furnish Master با پشتیبانی از صد‌ها آیتم و وسیله مختلف عرضه شده است و قابل پیش‌بینی است که به مرور زمان لیست این آیتم‌ها گسترش پیدا می‌کند و گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

علاوه بر گیم پلی خوب، Furnish Master از گرافیک بسیار خوبی نیز بهره‌مند است و علاقه مندان سبک بازی شبیه‌سازی و چیدمان وسایل کمبودی را در این بخش احساس نخواهند کرد. صداگذاری بازی نیز به خوبی انجام شده است و حتی کوچکترین جا به جایی وسایل و آیتم‌ها نیز صدای خوب و مناسبی را تولید می‌کنند.

البته این بازی ضعف‌های خود را به ویژه در بخش کنترل دارد. کنترل بازی برخی باگ‌ها و سختی‌های استفاده را دارد و نبود راهنمای کاربردی نیز به بدتر شدن این شرایط منجر شده است. بنابراین ممکن است که کاربران در ساعات ابتدایی تجربه Furnish Master به مدتی زمان برای عادت کردن به کنترل و گزینه‌ها نیاز داشته باشند.

دیگر ضعف این بازی عدم پشتیبانی از بخش Workshop است که باعث شده است تا کاربران نتوانند ساختمان‌ها و آیتم‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین با وجود تنوع بالا در وسایل و آیتم‌ها، تعداد آن‌ها پس از مدتی ممکن است کم به نظر برسد و بازی نیازمند طیف وسیع‌تری از وسایل و تجهیزات است. هرچند این مشکل بزرگی به شمار نمی‌رود و قابل پیش‌بینی است که به مرور زمان سازنده این بازی وسایل بیشتری را به آن اضافه خواهد کرد.

اضافه شدن Workshop همچنین می‌تواند راه حل دیگری برای این موضوع باشد تا کاربران بتوانند از وسایل ساخته شده توسط دیگر بازیکنان بهره مند شوند. 

جمع‌بندی

Furnish Master در مجموع یک بازی جذاب، آرامش بخش و سرگرم‌کننده در سبک چیدمان وسایل و ساخت ساختمان است که با گزینه‌های شخصی‌سازی گسترده و همچنین بخش کمپین می‌تواند نسبت به رقبا تجربه بهتر و متنوع‌تری را ارائه دهد. از اتاق گیمینگ تا یک دفتر اداری را در این بازی می‌توانید بسازید و حتی استیکر‌های روی لپ تاپ را در آن شخصی‌سازی کنید.

تجربه بازی
با وجود برخی مشکلات، Furnish Master بازی کاملی برای علاقه‌مندان این سبک به شمار می‌رود

Furnish Master حتی در حالت ارلی اکسز بازی کاملی است و ارزش قیمتی که می‌پردازید را دارد. سازنده این بازی نیز در شبکه‌های اجتماعی فعال است و به نظر می‌رسد که به زودی تغییرات و آپدیت‌های بیشتری در انتظار این بازی و بازیکنان آن باشد.

نقاط ضعف و قوت

گزینه‌های شخصی‌سازی گسترده
کمپین کوتاه اما سرگرم‌کننده
گرافیک و صداگذاری خوب
پشتیبانی از آیتم‌های تعاملی مانند باز و بسته کردن در کمد

کنترل سخت
عدم پشتیبانی از استیم Workshop
تنوع وسایل و آیتم‌های بازی می‌توانست بیشتر باشد

نمرات

گیم پلی - 7.5
گرافیک - 8
کمپین - 8.5
صداگذاری - 8

8

نمره کل

بازی Furnish Master حتی در حالت ارلی اکسز بازی کاملی است و ارزش قیمتی که می‌پردازید را دارد. سازنده این بازی نیز در شبکه‌های اجتماعی فعال است و به نظر می‌رسد که به زودی تغییرات و آپدیت‌های بیشتری در انتظار این بازی و بازیکنان آن باشد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها