نقد و بررسی

نقد و بررسی Hearts of Iron IV: La Résistance

زمستان هیتلر، بهار فرانسه

سبک بازی: Wargame
تاریخ انتشار بازی: June 6, 2016
سازنده: Paradox Development Studio
ناشر: Paradox Development Studio
دانلود بازی: دانلود بازی Hearts of Iron IV La Résistance


باور کردن این که 80 سال از جنگ جهانی دوم می گذرد سخت است، اما اکنون ما اینجاییم، در حال اصلاح و تغییر نتیجه جنگ و حوادث سیاسی آن. از بین تمام بازی های جنگ جهانی موجود، Hearts of Iron IV مطمئناً یکی از گسترده ترین آنهاست و اکنون با اضافه شدن سیستم جاسوسی توسط دی ال سی La Résistance، بازی جزئی تر و دقیق تر شده است.

بازسازی کامل بخش جاسوسی

ویژگی جاسوسی جدید به شما امکان می دهد تا آژانس های اطلاعاتی شخصی خود را برای آموزش و استقرار جاسوسان در سراسر جهان در نقش های مختلفی ایجاد کنید. از خرابکاری تا سرقت فن آوری و یا ایجاد شبکه، با این سیستم جاسوسی دست شما برای انجام هر عملیاتی باز خواهد بود. همچنین شما می توانید شبکه مقاومت هم ایجاد کنید، از این شبکه می توان در آینده برای کودتا و یا جلوگیری از آن استفاده کرد.

با توجه به تغییرات معرفی شده در La Résistance، اطلاعات در مورد سایر کشورها در شاخه های نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی و بخش نظامی و غیرنظامی صنعت شکسته شده و هر کدام در زمینه جمع آوری اطلاعات روش متفاوت دارند. انجام تجارت با دیگر کشورها همچنین این امکان را به شما می دهد تا از کارخانه های آن کشور نیز اطلاعاتی کسب کنید. راه های دیگری نیز وجود دارد، به عنوان مثال با پرواز دادن هواپیماهای جاسوسی برفراز بندرهای دشمن از کشتی ها و قدرت دریایی آنها اطلاعات کسب کنید. این موضوع جالبی است که می توان با کارهای مختلف اطلاعات بدست آورد. اطلاعاتی که در نبردها می تواند به شما کمک کند و یا حتی با ارسال جاسوس در خاک آنها، از تکنولوژی ها با خبر شوید و رویکرد مناسبی براساس این اطلاعات اتخاذ کنید‬‎.

فوکوس های جدید

اما گذشته از استقرار جاسوسان خود در خارج از کشور برای جاسوسی (یا در خانه برای مقابله با جاسوسی)، La Résistance تنها به جاسوسی و خرابکاری ختم نمی شود. هر چند که نام این دی ال سی بر اساس جنبش زیرزمینی فرانسه بعد از شکسته شدن خط و تسلیم فرانسه به آلمان نازی نام گذاری شده اما در واقع به طور گسترده ای کل منطقه Iberic ( اسپانیا و پرتغال ) را گسترش داده و National Focuse های جدید برای دو کشور پرتغال و اسپانیا قرار داد است که هدف از اینکار تنها یک چیز است، جنگ داخلی اسپانیا!

پرتغال دارای یک National Focuse منحصر به فرد است که به آن اجازه می دهد نیروهای دریایی خود را بسازد و در قلمروهای خارج از کشور خود تمرکز کند. همچنین می تواند با استفاده از این فوکوس های جدید به اسپانیا در پایان این جنگ داخلی کمک کند. در این دی ال سی جدید جنگ داخلی اسپانیا به کلی تغییر کرده و به چهار جبهه متفاوت یعنی، سلطنت طلبان، فاشیست ها، کمونیست ها و مدافعان دموکراسی تقسیم می شود. جنگ داخلی اسپانیا همانند گذشته آغاز خواهد شد اما با انتشار این دی ال سی، این نبرد سخت تر و پیچیده تر از قبل خواهد شد.

قابل بازی شدن فرانسه بعد شکست

اما برسیم به فرانسه، سازندگان هم برای فرانسه آزاد و هم برای فرانسه ویشی دو National Focuse مجزا و جدید طراحی کرده اند. جالب است بدانید که در این National Focuse های جدید فوکوس بازسازی امپراتوری نیز وجود دارد که این به تعهد Hearts of Iron IV به دو بخش تاریخی و غیر تاریخی بازی برمیگردد.

در کنار ویژگی های جدید اضافه شده در بخش جاسوسی و تغییرات ایجاد شده در بخش کودتا و خرابکاری، می توان برای سازماندهی کودتا و یا جلوگیری از آنها، در کنار سربازان از تجهیزات زرهی و هوایی نیز استفاده شود. این دی ال سی یک دسته کاملاً جدید از وسایل نقلیه و هواپیماهای جاسوسی و اتومبیل های زره ​​پوش اضافه می کند، دسته دوم که ماشین های زرهی هستند در همان دسته اصلی ریسرچ های شماست که کامل برای بخش جاسوسی بازی قابل استفاده هستند و می توان با آنها جلوی مقاومت و در کل شورشی ها را گرفت.

مدتی است که این دی ال سی منتشر شده و همراه با تغییرات جدید، آهنگ های جدید نیز به بازی اضافه شده اند و این موضوع، به دلیل کیفیت بالای همیشگی موسیقی متن بازی خبر خوبی است. La Résistance به اندازه دو دی ال سی پیشین یعنی Man the Guns و Waking the Tiger تأثیرگذار نبود، اما با این حال این شکاف ها و کمبود های موجود در بازی را پر کرده است. اما اگر شما مثل من عاشق سری بازی های گرند استراتژی و به خصوص بازی Hearts باشید قطعا La Résistance شما را سرگرم خواهد کرد!

نقاط ضعف و قوت

مکانیک آژانس جاسوسی جدید
عملکرد خوب سیستم اینتل
فوکوس های جدید برای فرانسه، پرتغال و اسپانیا
واحد های جدید جاسوسی اضافه می کند اما استفاده از آنها سخت خواهد بود

به بزرگی DLC قبلی نیست
دی ال سی می توانست عملیات های مخفی کاری انجام شده توسط نیروهای مقاومت را بهتر بسازد، این عملیات ها اثرگذاری مناسب نسبت به واقعیت را ندارند

نمرات

گیم پلی - 8
گرافیک - 7.5
داستان - 7.5
موسیقی - 8.2

7.8

نمره کل

La Résistance به اندازه دو دی ال سی پیشین یعنی Man the Guns و Waking the Tiger تأثیرگذار نبود، اما با این حال این شکاف ها و کمبود های موجود در بازی را پر کرده.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها