مقاله

معرفی شش بازی مشابه سری Total War

بازی‌های پیشنهادی برای دوست‌داران Total War

Total War نام فرانچایز استراتژی استودیوی Creative Assemblyست که یکی از یونیک‌ترین محصولات این سبک هم به شمار می‌رود. توتال وار در خلق یک فرمول متفاوت در دنیای بازی‌های استراتژی بسیار موفق بوده و توانسته مدیریت منابع، مبارزات لحظه‌ای و نوبتی را با یکدیگر ترکیب کند. توتال وار به شما اجازه می‌دهد تا حین حمله به یک نقشۀ جداگانه رفته و ارتش خود را به نبرد دیگری ببرید.

در معبد بازی‌های استراتژی، عناوین کمی توانستند بینش استودیوی Creative Assembly را روی محصولات خود پیاده کنند. توتال وار در بین بازی‌های هم‌رده خود رقیبی ندارد و شاید اثری نباشد که بتواند تجربه‌ای مشابه با این فرانچایز را ارائه دهد، اما با این وجود بازی‌هایی هستند که حداقل در یک‌سری فاکتورها به این مجموعه شباهت داشته باشند. در این مقاله که برای علاقه‌مندان به سری بازی‌‌های توتال وار تدارک دیده شده، از بازی‌هایی که به این سری شباهت دارند یاد شده است. بازی‌های استراتژی از تعدد و تنوع زیادی برخوردار هستند و برای همین سعی شده تا در این فهرست از عناوین امروزی نام ببریم.

Real Warfare 2: Northern Crusades

سری Real Warfare از عناوین قدیمی استراتژی به شمار می‌رود. در سال‌های گذشته و زمانی که استودیوی میان‌رده‌ای مثل 1C Entertainment بازار بازی‌های استراتژی ایندی را دست گرفته بود، آثار زیادی انتشار پیدا کردند و تجربیات خوب و بد متفاوتی را شکل دادند. Real Warfare 2: Northern Crusades در سال 2011 منتشر شد و یکی از بازی‌های خوب برای طرفداران سبک استراتژی به شمار می‌رفت.

بازی RW2: Northern Crusades براساس دو جایگزین پیشین Medieval: Total War یعنی Real Warfare 1242 و مجموعۀ XIII Century ساخته شده است. تنها تفاوت مهم و حیاتی Northern Crusades این است که تیم سازنده مدتی بعد از عرضه کمپین داستانی را به بازی اضافه کرد. گیمر در این بازی کنترل یک ارتش بزرگ را به دست می‌گیرد و باید سراسر شمال شرقی اروپا را اشغال کند.

بازی در بخش داستانی تجربۀ خوبی ارائه می‌دهد، درست مثل کمپین کوچک Total War: Medieval II؛ البته بدون در نظر گرفتن حالت لحظه‌ای آن. همین موضوع باعث شده تا بازی به سری Mount and Blade یا Might and Magic شباهت‌های زیادی داشته باشد. متاسفانه سازندۀ این اثر دیگر در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت نداشته و به همین دلیل بازی با باگ‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند. با این وجود، می‌توانید RW2: Northern Crusade را با قیمتی پایین از فروشگاه Steam خریداری کنید.

Age of Wonders: Planetfall

بازی Age of Wonders: Planetfall یکی از بهترین‌های ژانر 4X است که پیچیدگی‌های زیادی را ارائه می‌دهد. این سری در کنار اشتراکات زیادی با نسخۀ سوم این مجموعه یعنی Age of Wonders III، به سری Civilization هم شباهت‌هایی دارد. با این حال اما Planetfall بیشتر به فرانچایز Total War شبیه است.

وقایع Planetfall مدت‌ها پس از فروپاشی یک امپراتوری کهکشانی دنبال می‌شود و داستان بازماندگانی را روایت می‌کند که قصد دارند اولین قدم‌ها برای پیدا کردن حقیقت را بردارند. بازی دارای بخش‌های داستانی مختلف است که هرکدام شما را به سیاره‌ای جدید می‌برد تا اسرار آن را کشف کنید. تفاوت‌های ریز و درشتی میان هر بخش داستانی وجود دارد. نقشۀ بازی به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که هرکدام مملو از مناطق مرموز و شبیه به سیاه‌چال است.

بازی دارای بخشی‌ست که در آن می‌توانید نبردهای خود را مدیریت کنید، اگرچه که این سیستم نوبتی برخلاف حالت لحظه‌ای Total War است. با تمام این‌ها، بازی از ارزش تجربۀ بالایی برخوردار بوده و به گیمرهای طرفدار سبک 4X پیشنهاد می‌شود.

Field of Glory: Empires

اگر به دنبال یک بازی کلاسیک هستید که آن شکل و شمایل به اصطلاح Old School سری Total War را به شما تقدیم کند، پس Field of Glory: Empires می‌تواند به یک گزینۀ خوب برای فهرست شما تبدیل شود. این بازی یک اثر بزرگ استراتژیک است که در دوران باستان روایت شده و به شما اجازه می‌دهد تا کنترل نیروهای اهل رم، کارتاژ، پارت و… را برعهده بگیرید. این بازی برای خیلی‌ها یادآور عناوین Rome: Total War و Total War: Rome II خواهد بود، اما مکانیک‌های منحصر به فردی در بازی وجود دارد که یک تجربۀ جدید از این اثر شکل می‌دهد.

بازی از نظر فنی موتوری برای نبردهای تاکتیکی ندارد، اما شما می‌توانید با ترکیب یکی از بازی‌های شرکت Slitherine یعنی FOG II، این امر را ممکن کنید. با انتقال داده‌های نبرد خود از یک بازی به بازی دیگر، می‌توانید این نتایج را به صورت کامل به دست آورده و سپس به FOG: Empires منتقل کرده و بازی را به صورت عادی تجربه کنید (البته که FOGII یک بازی نوبتی‌ست نه لحظه‌ای).

Hegemony III: Clash of the Ancients

در میان عناوین موجود در این فهرست، این بازی احتمالا کمترین شباهت را به سری Total War دارد. با این حال، ارائه یک تجربۀ خوب و داشتن مکانیک‌های مشترک با سری Total War از دلایلی است که گیمرهای علاقه‌مند را به سمت این اثر هدایت می‌کند. Hegemony III در شبه‌جزیره ایتالیا و مدت‌ها قبل از اینکه رم بر این منطقه تسلط پیدا کند، روایت می‌شود. شما می‌توانید شهر رم یا سایر مناطق را برای کنترل انتخاب کنید، سپس باید نقشۀ بازی را به مرور فتح کرده و آهسته آهسته جلو بروید.

در اصل Hegemony III یک بازی Wargame است و بخش بزرگی از کارهای شما مدیریت منابع از جمله تامین غذا برای مردم و نیروهایتان در فصل سرما و زمستان می‌باشد. نقشۀ بازی مملو از نقاطی‌ست که به شما اجازۀ ساخت قلعه و پل را می‌دهد. همچنین می‌توانید خطوط کافی برای کنترل غذا ایجاد کنید.

بازی از نظر مقیاس به عناوین مستقل نزدیک‌تر است، اما نگاه ویژۀ آن به جنگ‌آوری باستان باعث می‌شود تا ساعات پایانی به پای این اثر بشینید. تمام وقایع بازی به صورت لحظه‌ای دنبال می‌شود. Hegemony III تنها بازی RTS در این فهرست است که شما را وارد یک رابط جداگانه برای مدیریت نبردها نمی‌کند. شما در هر زمانی که با دشمن روبرو شدید، می‌‌توانید به نبرد با آن‌ها بروید.

Steel Division 2


بازی Steel Division 2 از محصولات شرکت Eugen Systems به شمار می‌رود. وقایع بازی در جنگ جهانی دوم و در سال 1944 دنبال شده و جبهۀ شرقی را هدف قرار داده است. گیمر در این بازی کنترل نیروهای شوروی را برعهده می‌گیرد که قصد دارند ارتش نازی‌ها را در عملیات باگراتیون در بلاروس نابود کنند. نقشۀ 1:1 بازی به شما اجازه می‌دهد تا در کنترل سربازان خود بیشترین خلاقیت را به خرج دهید.

می‌توان گفت SD2 در میان Wargameها یک بازی سخت و بین RTSها یک اثر بی‌رحم است. وفاداری به وقایع تاریخی و نبردهای طاقت‌فرسای حماسی باعث شده تا SD2 یک تجربۀ خوب در میان آثار هم‌رده‌ش باشد. بازی با سایر دوستان هم از نکاتی‌ست که می‌‌توان مدنظر قرار داد. گیم‌پلی بازی هم بالانس خوبی در مبارزات لحظه‌ای داشته و از یک طرف سیستم نوبتی آن شما را در خیلی از زمینه‌ها به چالش می‌کشد.

A Game of Thrones: Genesis


بازی A Game of Thrones: Genesis آخرین عنوان در این فهرست است که در سال 2011 انتشار پیدا کرد. همانطور که از نامش پیداست، این بازی اقتباسی از کتاب معروف نغمۀ یخ و آتش (The Song of Ice and Fire) اثر جورج مارتین (George R.R. Martin) بوده و شما را در قلب جنگ میان اقوام وستروس (Westeros) قرار می‌دهد.

هدف شما در بازی به دست آوردن تاج و تخت آهنین است. این امر با به دست آوردن پیروزی و پرستیژ کافی امکان‌پذیر می‌باشد. می‌توانید در نقش اقوام قلمروهای مختلف ظاهر شوید. هر گروه در این بازی توانایی‌های منحصر به فردی دارد. برای مثال، خاندان استارک (Stark) در کنترل گرگ‌ها مهارت ویژه‌ای دارد در حالی که خاندان باراتیون (Baratheon) از کماندارهای قدرتمندی بهره‌مند است. جدای از جنگ‌آوری و تصمیماتی که گیمر می‌تواند بگیرد، بازی روی عناصر سیاسی، نظامی، اقتصادی و… تمرکز کرده است. همچنین این بازی دارای دو حالت کمپین و Versus می‌باشد.

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها