مقاله

بهترین مادهای بازی Total War: Attila در سال 2023

معرفی مادهایی برای تجربه بهتر

سری Total War در میان علاقه‌مندان به تاریخ، محصولات RTS و عناوین تاکتیکال لحظه‌ای یکی از محبوب‌ترین بازی‌هاست. آثار استودیوی Creative Assembly یک ترکیب عالی از مبارزات نوبتی، حوادث لحظه‌ای و مدیریت منابع را ارائه می‌دهند. بازی Total War: Attila که یکی از ورودی‌های این مجموعه‌ست و در سال 2015 عرضه شد، در زمان عصر تاریکی و شروع آن دوره روایت می‌شود. این دوره یکی از مهم‌ترین فاتحان در تاریخ باستان یعنی آتیلا (Attila) را به خود دیده است. شهرت و قدرت این فرمانده تبدیل به یک پایه در روایت کمپین بازی و تجربۀ لحظات حماسی می‌شود.

در این مقاله قصد داریم نگاهی به بهترین مادهای بازی Total War: Attila داشته باشیم. جامعۀ مادسازان برای این بازی محصولات زیادی را توسعه دادند که بعضی از آن‌ها به رفع باگ پرداخته و بعضی دیگر مثل یک بستۀ گسترش‌دهنده، تغییرات عظیمی را به این بازی می‌آورند. این مادها آخرین فرصت برای گیمرها هستند تا از این بازی بیشترین لذت را ببرند. از آنجا که ماد Lord of the Rings مدتی پیش به خاطر قوانین کپی‌رایت از لیست مادهای این بازی حذف شد، ماد Game of Thrones را جهت احتیاط در این فهرست قرار نمی‌دهیم. اگر علاقه‌مند هستید تا چیزهای بیشتری در مورد مادهای بازی Total War: Attila بدانید، با ادامۀ این مقاله همراه وب‌سایت استراتژیک کلاب باشید.

برای دانلود آخرین ورژن مادها، می‌توانید به وب‌سایت مرجع ماد ما یعنی ModsClub.ir مراجعه کنید. در این وب‌سایت تمامی مادهای بازی Total War: Attila قرار گرفته‌اند و در صورت منتشر شدن نسخه جدیدی برای هر یک از مادها، آن ماد نیز بلافاصله در سایت به صورت خودکار آپدیت می‌شود.

ماد No Arcade Effects


جلوه‌های بصری در سری Total War سرگرم‌کننده و جذاب هستند اما با گذشت زمان و کسب تجربه، گیمر ترجیح می‌دهد تا بیشتر روی گیم‌پلی بازی تمرکز کند. این ماد افکت‌های ناشی از ابرها، گرد و خاک، رژه‌ها، توانایی‌ها و… را از بازی حذف می‌کند. تجربۀ سفارشی و ساده‌ای که این ماد به وجود می‌آورد باعث شده تا پیشبرد بازی از حالت خسته‌کننده خارج شود. باید گفت تا زمانی که این ماد را نصب نکنید متوجه تفاوت‌های ایجاد شده توسط آن نخواهید شد.

ماد Unit Category Re-color


این ماد یک تغییر اساسی و مهم را به بازی می‌آورد که باعث افزایش سرعت بازیکن در انتخاب نیروها می‌شود. برخلاف سایر مادها، این ماد به طیف رنگی بازی هم توجه کرده تا استایل بازی با نصب کردن ماد تغییر چندانی نکرده و به همان دوران عصر تاریکی نزدیک باشد. ویژگی‌های این ماد بیش از حد دست کم گرفته می‌شوند. بالا بردن دسترسی بازیکن در این ماد مهم‌ترین اولویت و نکته است.

ماد Robcore’s Auto Resolve Fix


مشخص است که سازندۀ این ماد به افزایش واقع‌گرایی در بازی تاکید زیادی داشته است. بدون داشتن نوار AR یا Auto Resolve در بازی، گیمر باید به جای در نظر گرفتن احتمالات با درصد‌های پیشهادی AR، با تکیه بر دانش خود و اعتماد به نیروها جلو برود. اینکه بدانید در هر نبرد چقدر شانس پیروزی دارید احتمالا بعد از مدتی تکراری شود، اینجاست که این ماد یک تجربۀ چالش‌برانگیز و ریسکی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

ماد Opaque Tooltips


خواندن نکات ذکر شده در نوار راهنمای شفاف بازی Total War: Attila به خاطر روی هم قرار گرفتن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این اثر است. این موضوع گاهی بیش از حد آزاردهنده می‌شود. کارایی ماد Opaque Tooltips این است که رنگ نوار راهنما را به مشکی تغییر می‌دهد. ممکن است این تغییر برای سایر گیمرها کاربردی نباشد، اما خواندن اطلاعات ارائه شده در بازی علاوه بر راحتی، می‌تواند مفید واقع شود.

ماد Natural Water


کیفیت آب در بازی Total War: Attila قابل‌قبول است اما عالی نیست. باید گفت چطور Creative Assembly انتظار دارد گیمرها با همچین افکتی از پیشروی در عصر تاریکی لذت ببرند؟ البته بازی در این زمینه بد نیست، اما هر تغییر کوچکی که به واقع‌گرایی آن کمک کند باید غنیمت شمرده شود. این ماد جلوه‌های آب در بازی را با آبی پررنگ و مقدار کمی از رنگ سبز ترکیب می‌کند. با این تغییرات، دریاها در بازی آن بافت شیری و براق را ندارند.

ماد More Occupation AI


تصمیم‌گیری‌های بد توسط هوش مصنوعی یکی از بدترین اتفاقات بازی‌ست. اینکه شاهد این تصمیم‌های اشتباه بوده و نتوانید کاری کنید هم یک مورد اذیت‌کننده‌ست. به طور کل، هوش منصوعی در این بازی بدون توجه به پتانسیل رشد، به تخریب و غارت می‌پردازد. نصب کردن ماد More Occupation AI باعث ایجاد منطق بیشتری در انتخاب‌های AI بازی می‌شود تا بازی پویاتر و سرگرم‌کننده جلوه کند. زمانی که یک بازیکن با تجربه هستید، چالش‌های ناشی از تصمیمات هوش مصنوعی آن را به یک رقیب درخور توانایی‌های شما تبدیل کرده و به این ترتیب رضایت شما از بازی را هم افزایش می‌دهد.

ماد Lore Friendly Saxons


این ماد رنگ نیروهای هر گروه را دستخوش تغییراتی می‌کند و جزو پروژه‌های کاربردی برای بازی Total War: Attila محسوب می‌شود. برای مثال، رنگ سبزِ پیش‌فرضی که برای نیروهای ساکسون انتخاب شده از نظر بصری چندان چشم‌نواز نیست. این ماد با اضافه کردن رنگ قرمز و وفاداری به لور اقوام ساکسون، علاوه بر زیبایی، دقت بیشتری را به طراحی بازی آورده است. این ماد به دلیل واقع‌گرایی تاریخی مطمئنا مورد توجه طرفداران سری Total War قرار می‌گیرد.

ماد Ancient Empires Compilation Pack


در بازی Total War: Attila اوضاع زمانی بد می‌شود که ژنرال‌ها رفتار وفادارانه‌ای از خود نشان نداده و هزینه‌های سیاسی سر به فلک می‌کشند. این ماد درکنار افزایش درآمد تجاری و کاهش منابع لازم جهت ساخت و ساز، چنین مشکلی را برطرف می‌کند. این ماد مرزی بین یک چیت و کاهش سختی بازی‌ست که مزیت بزرگی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد.

ماد Push Ability


این ماد به سربازان پیاده نظام امکان هل دادن دشمن با سپر را می‌دهد. قابلیت جدید هل دادن در بازی می‌تواند یک گزینۀ مفید و استراتژیک در نبردها باشد. با این ویژگی می‌توان شکاف‌هایی را در خطوط دشمن ایجاد یا از آن برای دفاع استفاده کرد. هل دادن هر 15 ثانیه در دسترس قرار می‌گیرد و 10 درصد از خستگی سربازان را به خود اختصاص می‌دهد و در کنار آن، 5 درصد هم به روحیۀ آن‌ها اضافه می‌کند. لازم به ذکر است که این ماد به خوبی بالانس شده است. میزان قدرتی که در اختیار شما قرار دارد زیاد نیست و سختی چالشی که پیش روی شما قرار می‌گیرد را کاهش نخواهد داد.

ماد Buffed Christianity


فقط کسانی که بازی Total War: Attila را تجربه کردند متوجه اسم عجیب این ماد خواهند شد! در هر صورت، ماد Buffed Christianity قدرت ساختمان‌های مسیحی لاتین، ارتدوکس و آریانی را تقویت می‌کند. کلیساها دارای افکت‌هایی زیبا و گذرا هستند و هزینۀ ساخت، تعمیر و نگهداری سایر سازه‌های مسیحی نیاز کاهش می‌یابد. از طرفی، تاثیرگذاری این عقیده هم بیشتر و گسترده‌تر خواهد شد. مسیحیت در بازی قدرت چندانی ندارد، این ماد می‌تواند یک پکیج با ویژگی‌های خوشایند باشد تا ورق در بازی برگردانده شود.

ماد WRE Cavalry Speed Bonus Buildings


این ماد به مشکلات مربوط به بالانس بین نیروهای پیاده نظام رسیدگی کرده و سازه‌هایی برای افزایش سرعت سربازها به بازی می‌آورد. نیروهای پیادۀ بخش غربی اپراتوری رم یکی از بدترین‌ها در کل بازی هستند. این ماد زمین بازی را هموار کرده و به سربازها این امکان را می‌دهد تا با سایر نیروهای پیاده‌نظام رقابت کنند. امکان افزایش سرعت نیروها تا 15 درصد وجود دارد.

ماد Supply Wagons and Barrels for Great Campaign


این ماد واحدهای Supply Wagon که از ماد Caligula به بازی معرفی شدند را به بخش Great Campaign می‌آورد. این نیرو می‌تواند در فهرست خیلی از گیمرها جای خودش را باز کند. واحد Supply Wagon ارابه‌ای دارای منابع را حمل می‌کند. این نیرو خاصیت جنگی نداشته و جای یک سرباز را در ارتش شما می‌گیرد. وجود این نیرو در کنار شما بسیار کاربردی بوده و می‌توانید از آن در آیندۀ تمدن خود بهره ببرید.

ماد 1212AD 4 Turns per Year


این ماد کاربردی به شما اجازه می‌دهد تا در ماد 1212 AD در ازای هر سال، چهار نوبت در اختیار داشته باشید. نوبت‌ها یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های سری Total War هستند. در هر نوبت می‌توانید به ساخت و ساز مشغول شده و از قلمروی خود در برابر دشمن محافظت کنید. گیمرها احتمالا از این ماد استفادۀ زیادی خواهند کرد چرا که تعداد نوبت شما در بازی دو برابر حالت عادی شده و به این ترتیب، سرعت ساخت و ساز و برنامه‌ریزی هم افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که این افزونه فقط با ماد 1212AD Medieval Kingdoms هماهنگی دارد. نصب کردن این ماد روی بازی اصلی و بدون 1212AD MK باعث ایجاد نقص در بازی و باگ‌های متفاوت می‌شود.

ماد Combined Community Bug Fixes for Attila


ماد Community Bug Fixes یک پکیج بزرگ از بروزرسان‌هاست که باگ‌های اذیت‌کنندۀ بازی را کاهش داده و مشکلات فنی آن را برطرف می‌کند. اگر توسعه‌دهنده قرار نیست برای بازی پچی منتشر کند، طرفداران دو آتشۀ بازی هستند تا مشکلات آن را رفع کنند. این ماد بزرگ شامل همکاری بین مادسازهای مختلف است که کلکسیون افزونه‌های این بازی را به وجود آوردند. تعداد باگ‌هایی که به صورت رایگان در این بازی برطرف می‌شود شگفت‌انگیز است. بهبودهای اضافه شده توسط این ماد شامل اسلحۀ Hunnic، توانایی‌ ریلود، بالانس مجدد مکانیک‌های Fire-rate و… می‌شود. می‌توان گفت هر وجه از بازی تغییرات ویژه‌ای به خود دیده است.

ماد No Horde Rivalry Debuffs


این ماد یک افزونۀ بسیار کوچک با کارایی جالب در استفاده از گروه‌های قبیله‌ای‌ست. با حذف نکات منفی ناشی از این مکانیک، گیمرها می‌توانند آزادانه‌تر تصمیم بگیرند و تجربۀ بهتری از بازی داشته باشند. با این ماد دفاع کردن و استفاده از نیروها ساده‌تر شده است.

ماد Attila Ultimate Animations


گیمرها زمانی سراغ مادهای گرافیکی می‌روند که به دنبال تجربه‌ای بزرگ و واقعی‌تر باشند. این مادها تغییرات اساسی به گرافیک بازی آورده و به همین خاطر است که آن‌ها را با نام Overhaul می‌شناسیم. ماد Attila Ultimate Animations یک افزونه شامل بهترین انیمیشن‌هاست که مادهای Fall of the Eagles، Rome II، Divide Et Impera و Return to Glory را در خود جای داده است. این محصول علاوه بر واقع‌گرایی بیشتر، انیمیشن‌هایی روان را به بازی می‌آورد که در مقایسه با یک‌سری انیمیشن‌های غیرواقعی، به مراتب بهتر است.

ماد 1212AD Medieval Kingdoms


ماد Medieval Kingdoms از آن افزونه‌هایی‌ست که بازی Total War: Attila را به دوران کلاسیک عصر تاریکی می‌برد. این محصول یکی از 4 ماد Overhaul است که در این فهرست قرار دارد. می‌توان گفت این مادها حکم یک بازی کامل را دارند. 1212AD بیشتر از اینکه یک ماد ساده باشد، پروژه‌ای‌ست که تیم Creative Assembly از اول باید عرضه می‌کرد. این ماد به راحتی جزو یکی از برترین‌های سبک Overhaul است که درکنار رعایت جزئیات تاریخی، واقع‌گرایی باورنکردنی هم دارد. با این ماد قدرت و پتانسیل اروپا، امپراتوری بیزانس، آناتولی و پادشاهی خوارزمشاهیان را در دوران باستان تجربه می‌کنید. اکثر مادهای اینچنینی سعی می‌کنند به بازی واقعیت بیشتری ببخشند اما نتایج متفاوتی به دست می‌آید که ارزش تجربۀ آن‌ها را بالا می‌برد. این ماد یک پروژۀ در دست توسعه‌ست و باتوجه به اینکه بازی اصلی در سال 2015 عرضه شده، نکته‌ای مهم و جالب توجه می‌باشد.

ماد Anno Domini


سری مادهای Anno Domini که برای مجموعۀ Total War عرضه شدند داستان واقعی اروپا در اواخر عصر تاریکی را روایت می‌کنند. ویژگی اصلی این ماد بازسازی بستۀ گسترش‌دهندۀ Age of Charlemagne می‌باشد که سال‌ها پس از دوران آتیلا، روایت دقیقی از قرن 11م ارائه می‌دهد. ماد Anno Domini تکسچرهای سفارشی، واحدهای جدید، کمپین‌های تازه براساس اتفاقات تاریخی مربوطه و… را شامل می‌شود. بازی‌های Total War زمانی که دقت تاریخی زیادی دارند بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شوند. این موضوع می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ جذابیت زیادی داشته باشد.

ماد Divide ET Impera


یک ماد Overhaul دیگر. Divine et Impara آماده‌ست تا تجربۀ Total War: Rome II را با سختی‌های بیشتر تقویت کند. هدف این ماد ارائه یک بازنمایی از تاریخ باستان بوده و همزمان سعی می‌کند تا برای بازیکنانی که به دنبال محک زدن توانایی‌های خود هستند، چالش‌هایی با سطح بالا به وجود بیاورد. می‌توانید انتظار ویژگی‌های جدید، سیستم‌ها، مدل‌های سفارشی و… را داشته باشید. درجه سختی جدید این ماد حسی بالانس، عادلانه و لذت‌بخش دارد. گیمرهای حرفه‌ای هم شاهد یک ماد بی‌رقیب خواهند بود. Divine et Impara ارزش تکرار Total War: Attila را از دو برابر هم بیشتر می‌کند.

ماد Fall of the Eagles


فهرست خود را با ماد Fall of the Eagles بسته می‌کنیم که مثل مادهای معرفی شده قبلی، با هدف ایجاد تغییرات مهم عرضه شده و نه‌تنها در این امر عملکرد موفقی دارد، بلکه سطح آن را هم بالاتر می‌برد. Fall of the Eagles جزئیاتی دقیق و واقعی را به دوران آتیلا می‌آورد، همان دوره‌ای که بازی Total War: Attila در آن جریان دارد. این ماد Overhaul ویژگی‌های زیادی مثل کاهش یا افزایش سرعت بازی دارد که مناسب هر گیمری است. پیشنهاد ما به شما افزایش سرعت مبارزات است، چرا که بازی را از روند همیشگی خارج می‌کند. ماد Fall of the Eagles شامل نیروهای جدیدی هم شده و گیم‌پلی بازی اصلی را دستخوش تغییراتی می‌کند. نیروهای جدیدی از قبایل سلتی، نوردی، اسلاوی، آلمانی و… به بازی آمدند که هرکدام مدل‌های سفارشی و دقیق (از نظر تاریخی) خودشان را دارند. در پایان باید گفت که روی اکثر سیستم‌ها و مکانیک‌های بازی هم کار شده است.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها