مقاله

بهترین مادهای بازی Hearts of Iron IV در سال 2023

با این مادها، هرگز از تجربه بازی خسته نخواهید شد

در میان آثار شرکت پارادوکس (Paradox)، عنوانی وجود ندارد که همچون بازی Hearts of Iron IV کلکسیون 20 هزارتایی از مادهای گوناگون را در اختیار داشته باشد. مادهای HOI4 دنیای بزرگی را به وجود آوردند که در آن می‌شود هوش مصنوعی را تغییر داد، بافت‌های گرافیکی پیشرفته اضافه کرد و یا موسیقی متن جدیدی را به بازی آورد. این مادها از تنوع زیادی برخوردار بوده و درکنار تغییر عناصر کلیدی بازی، جهان‌ها و تجربیات جدیدی خلق می‌کنند. با هر DLC و بستۀ گسترش‌دهنده‌ای که به بازی HOI4 می‌آید، مادهای متعدد این بازی هم رشد کرده و بیشتر می‌شوند. بازیکنان هر افزونۀ جدید شرکت پارادوکس را به یک هدف تبدیل کرده و سعی می‌کنند بینش تازه و جدیدی از آن به وجود بیاورند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به مادهای برتر بازی Hearts of Iron IV که می‌توانند بهترین تجربه را از این اثر در سال 2023 ارائه دهند.

برای دانلود آخرین ورژن مادها، می‌توانید به وب‌سایت مرجع ماد ما یعنی ModsClub.ir مراجعه کنید. در این وب‌سایت تمامی مادهای بازی Hearts Of Iron IV قرار گرفته‌اند و در صورت منتشر شدن نسخه جدیدی برای هر یک از مادها، آن ماد نیز بلافاصله در سایت به صورت خودکار آپدیت می‌شود.

ماد Cold War Iron Curtain: A World Divided


این ماد یکی از محبوب‌ترین ساخته‌ها در بین گیمرهاست. ماد Cold War Iron Curtain: A World Divided که به صورت Total Conversion ساخته شده، داستان بازی را تغییر داده و آن را به دوران جنگ سرد و بین سال‌های 1949 تا 1970 می‌برد. گفتنی‌ست که سازندۀ این ماد برنامه‌هایی برای گسترش داستان تا سال 1990 دارد. ماد مذکور محتوای ارزشمندی داشته و ساعت‌ها مخاطب را درگیر می‌کند. رخدادهای متعددی از طریق این ماد به بازی معرفی می‌شود. واحدهای نظامی جدید و مکانیک‌های تازه از جمله Decon و Mad از سایر ویژگی‌های این محصول است. بازیکنان می‌توانند تجهیزات لازمه را از بخش خصوصی خریداری کنند که یک سیستم اقتصادی جدید به شمار می‌رود. همچنین اکثر ملیت‌‌ها مکانیک‌های منحصر به فرد و مخصوص خودشان را دارند.

ماد End of a New Beginning


این ماد هم از دیگر محصولات Total Conversion بوده و تغییرات زیادی به داستان و کلیت بازی HOI4 می‌آورد. End of a New Beginning شما را به دورۀ ویکتوریایی می‌برد. با این حال، آیا این ماد می‌تواند تجربه‌ای مشابه با بازی Victoria 3 ارائه دهد؟ جواب “نه” خواهد بود. این ماد هنوز در روزهای ابتدایی توسعه به سر می‌برد و در حال حاضر می‌توان تا سال 1885 در آن پیش رفت. طبق صحبت‌ها، این ماد یک بازۀ زمانی طولانی از سال 1857 تا سال 2050 را مورد بررسی قرار می‌دهد که کمی بلندپروازانه‌ و نگران‌کننده‌ست. با توجه به اینکه این ماد باید دوره‌ها و جهان‌های مختلفی را در طول داستان ارائه دهد، می‌توان گفت که پروژۀ مورد بحث در قد و قامت یک بازی از شرکت پارادوکس ظاهر شده است.

در کنار این‌ها، سیستم جنگ‌آوری و مبارزات در EoaNB به علت وفاداری بیش از حد به نسخه اصلی HOI4 چندان راضی‌کننده نیست. جنگیدن در قرن 19م تفاوت چندانی با جنگیدن در قرن 20م ندارد. به همین دلیل، این ماد هنوز جای کار داشته و باید کمی صبر کرد. البته که EoaNB یک پروژۀ جذاب و جالب توجه هست که حتما باید تجربه شود.

ماد BlackICE Historical Immersion


یکی از محبوب‌ترین ساخته‌ها از زمان Hearts of Iron 3 تا به الآن ماد BlackICE است که با هدف اضافه کردن رئالیسم و واقع‌گرایی بالا، تجربه‌ای تاریخی و چالش‌برانگیز را به مخاطبش ارائه می‌‌دهد. درواقع یکی از دلایلی که این ماد در این فهرست وجود دارد تمرکز بالای آن روی وقایع تاریخی مختلف است.

تجهیزات و Focus Treeهای جدیدی در این ماد دیده می‌شود (که با الگوبرداری از سایر مادهای خوب بازی ساخته شده است). همچنین مکانیک‌های تازه‌ای به بخش Law and Politics اضافه شده که خیلی‌ها خواهان آن بودند. هوش مصنوعی چالش‌برانگیزتر و عمق بیشتر در انتخاب‌ها هم از سایر ویژگی‌های این ماد است. به طور کل، راجع به یک ماد واقع‌گرایانه و جذاب صحبت می‌کنیم که از ارزش تجربۀ زیادی برخودار است.

ماد The Great War


چرا وقتی می‌توان در نبردهای جنگ جهانی اول حاضر شد، سراغ جنگ جهانی دوم را گرفت؟ ماد The Great War دقیقا کاری را انجام می‌دهد که حرفش را زدیم. در این ماد، بازی Hearts of Iron 4 به سال 1910 سفر کرده، جایی که قدرت‌های امپریالیستی همراه با قرن بیستم طلوع می‌کنند.

بازی و مکانیک‌های آن به طول کلی دچار تغییر شدند تا حس و حال آن به جنگ جهانی اول نزدیک‌تر شود. این یعنی مدتی طول می‌کشد تا تانک‌ها و هوانوردها به بازی وارد شوند. به همین دلیل، باید بیشتر روی تاکتیک‌ها کار کرده و وقت بیشتری روی نیروهای پیاده نظام بگذارید. توسعه‌دهندۀ این ماد مشغول گسترش پروژۀ خود بوده تا با کار کردن روی مکانیک‌های جدید، شکاف‌های زمانی بین جنگ جهانی اول و دوم را بپوشاند.

یکی از نکات قابل توجه دربارۀ توسعه‌دهندگان ماد مذکور این است که آن‌ها اکنون مشغول توسعۀ بازی خودشان با نام Fields of History: The Great War هستند و اخیرا با لانچ یک صفحه در Patreon، سعی دارند تا بودجۀ لازمه برای ساخت این بازی را تامین کنند.

ماد The Road to 56


جدای از گسترش تایم‌لاین بازی تا سال 1956، این ماد جزئیات و پیچیدگی‌های بیشتری را به کلیت عنوان HOI4 اضافه می‌کند. درحالی که شرکت Paradox با عدم انتشار محتوا برای بعضی از کشورها آن‌ها را نادیده می‌گیرد، اما ماد The Road to 56 تمرکز ویژه‌ای روی این موضوع داشته و Focus Treeهای نسبتا گسترده‌ای را برای کشورهای مختلف فراهم می‌سازد.
بخش شگفت‌انگیز موضوع این است که تمرکز روی کشورها باعث شده تا بازی گزینه‌های زیادی را به شما پیشنهاد داده و از یک طرف، گیمر را از داشتن دانش تاریخی بی‌نیاز کند. خلاقیت و ظرافت در طراحی Focus Treeها مشخص می‌کند که تیم سازنده روی فناوری‌ها، مکانیک‌های سیاست و قانون‌گذاری و… تا چه اندازه زمان گذاشته است. این یک فرصت عالی برای گیمرهاست تا یک تجربۀ کاملا جدید و متفاوت از این بازی برای خود رقم بزنند.

ماد Hearts of Oak 2


گاهی اوقات بازنگری و آوردن تغییرات به بازی نیازمند ظرافت بیشتر است. ماد Hearts of Oak بدون اینکه نسخه پایۀ بازی را به یک محصول تازه تبدیل کند، آن را تقویت کرده و روی مکانیک‌هایی همچون تکنولوژی، صنایع، جنگ‌ها، رویدادها و… کار می‌کند که سازنده زمان کمتری برایشان صرف کرده است.

با یک هوش مصنوعی کامل و قوی، HOI4 دیگر یک بازی ساده و حل‌شدنی نیست و حالا به محصولی با پویایی بیشتر تبدیل شده که چالش‌های قرار گرفتن در یک جنگ تمام عیار را به تصویر می‌کشد. این ماد تمرکز ویژه‌ای روی وقایع تاریخی داشته و آماده‌ست تا توانایی بازیکنان را محک بزند. همچنین ماد HoO موفق شده تا حس سرزندگی بیشتری به HOI4 ببخشد.

ماد Millennium Dawn: Modern Day


ماد Millennium Dawn که برنده جایزۀ ” Outstanding Modding Achievement” در رویداد PDXCon 2018 شده است، تصویری دقیق از بازی در دنیای مدرن و جزئیات باورنکردنی با موتور گرافیکی HOI4 را به گیمر ارائه می‌دهد. این ماد یک تصویر کامل از محصولی عظیم و استراتژی است که در قالب یک اثر ژئوپلیتیکال بزرگ با دنیای مدرن ارائه می‌شود. نگاه عمیق این ماد به دنیای امروزی باعث شده تا تجربۀ آن بیش از پیش هیجان‌انگیز و جذاب باشد. این ماد یکی از بهترین نمونه‌ها در میان پروژه‌های Total Conversion به شمار می‌رود که واقع‌گرایی را در صدر اهداف خود قرار داده است.

ماد Kaiserreich


یکی از بهترین مادها در سبک تاریخ متناوب یا Alternate History. ریشه‌های این محصول به Hearts of Iron II بازمی‌گردد. ماد Kaiserreich جواب یکی از بزرگ‌ترین و جسورانه‌ترین سوالات تاریخ را بررسی می‌کند: چه اتفاقی می‌افتاد اگر آلمان برندۀ جنگ جهانی اول می‌شد؟ تمام بخش‌ها و زوایای این ماد به شکلی چیده شده تا جنبه‌های مختلف تاریخ متناوبش را در دنیایی غنی که 14 سال در حال شکل گرفتن است، روایت کند. به این ترتیب، ماد مذکور هم برای طرفداران قدیمی و هم برای گیمرهای تازه وارد یک تجربۀ جدید خواهد بود.

انتخاب و روایت یک دورۀ سیاسی موازی و بررسی هزاران واقعۀ منحصر به فرد، Focus Treeهای کامل و جدید و تعاملات پیشرفته سبب شده تا این ماد طعم عجیبی از زندگی در یک بازۀ زمانی خیالی را به خورد گیمر دهد. این ماد لذت‌بخش داستان درام خود را با ایدئولوژی‌ها و موقعیت‌های حاصل از “اما و اگرها” روایت می‌کند. مدل‌های سفارشی و گرافیک بازی باعث شده تا واقع‌گرایی نسبی به جلوه‌های بصری این بازی افزوده شود.

ماد Old World Blues


همانطور که از اسمش پیداست، این ماد جهان فرانچایز فوق‌العادۀ Fallout را به HOI4 می‌آورد که ترکیبی جذاب و جالب به نظر می‌رسد. بخش تحقیقاتی یا Research در بازی جای خودش را به یک تکنولوژی جدید داده تا جهان سری Fallout را در سال 2275 شکل دهد. بعضی از نیروهای محلی می‌توانند از نیزه و سلاح‌های گرم مخصوص خودشان استفاده کنند، در حالی که گروه‌های پیشرفته‌تر می‌توانند با تحقیق و کار روی Power Armorها، از این زره‌های قدرتمند که به نوعی نماد سری Fallout هم هستند، استفاده کنند.

اکثر گروه‌ها مکانیک‌ تصمیم‌گیری و Focus Tree مخصوص خودشان را دارند. خیلی از این عناصر برای طرفداران Fallout: New Vegas آشنا خواهد بود اما باید گفت که این ماد به نسخه‌های اول و دوم مجموعه هم وفادار است. این پروژه از عمق زیادی بهره‌مند بوده و نقشۀ آن تا سواحل اقیانوس اطلس پیش می‌رود؛ جایی که Capital Wasteland و Commonwealth هم در آن قرار دارد. این ماد به طرفداران Fallout و علاقه‌مندان به مادهای Alternate History پیشنهاد می‌شود.

ماد Expert AI 4.0


این ماد به عنوان یک محصول Overhaul هم شناخته می‌شود که تغییراتی اساسی را روی هوش مصنوعی بازی پیاده می‌کند، اما قرار نیست سناریو و یا تجربۀ متفاوتی را از بازی ارائه دهد. ماد Expert AI پیشرفت‌های پشت پردۀ زیادی به هوش مصنوعی بازی آورده و باعث شده تا بازیکنان با حریفی به مراتب قدرتمندتر روبرو شوند. با اینکه این ماد به همه‌چیز رسیدگی نمی‌کند، اما طیف وسیعی از اخلاق و تصمیمات هوش مصنوعی را دستکاری کرده تا یک رقیب باهوش و سرسخت در برابر شما قرار بگیرد. البته اگر در بازی با کشورهای بزرگ روبرو شدید، بهتر است از نصب این ماد خودداری کنید.

ماد Player-Led Peace Conferences


هرگز نباید به هوش مصنوعی اعتماد کرد چرا که بهترین منافع ما را در نظر دارد. زمان آن رسیده تا با استفاده از ماد Player-Led Peace Conferences، پروسۀ صلح به دست بازیکن کنترل شود. مشخصا این ماد قرار نیست از نظر تاریخی دقیق باشد، اما به مخاطب راه‌ها و تصمیماتی را پیشنهاد می‌کند تا مطابق با میل خود، به سمت صلح با دشمنان حرکت کرده و یا با کمی طمع، مسیر خودش را عوض کرده و همه‌چیز را به نفع خود تغییر دهد. کاربرد این ماد ساده‌ست اما یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات AIهای همراه را حل می‌کند.

ماد THICC CITIES – CONTINUED


این ماد شهرهای HOI4 را به استان‌های مختلف تقسیم می‌کند که باعث شده درامِ ناشی از محاصره‌ها و جنگ‌های شهری بیشتر شود. میدان‌های نبرد حماسی در این ماد باعث شده تا مبارزات و جنگاوری بازی به بهترین سطح خود نزدیک شود. یک تغییر کوچک اما باورنکردنی در بازی سبب شده تا وقایعی از جمله نبرد استالینگارد و یا نبرد موسکو به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده تا وفاداری به اصل ماجرا و واقع‌گرایی آن بیشتر باشد.

ماد HOI4 In Real Time!


تا به حال به این فکر کردید که سرعت بازی HOI4 بیش از حد زیاد است و خیلی بهتر می‌شد اگر زمان کندتر و واقعی‌تر بگذرد؟ خود را خوش شانس بدانید چرا که خواستۀ شما برآورده شده است. ماد HOI4 In Real Time! باعث می‌شود تا هر یک ساعت در بازی به صورت 60 دقیقه در دنیای واقعی طی شود. بهتر بگوییم، گذر زمان مطابق با چیزی است که خارج از بازی و در واقعیت شاهدش هستیم. پیشنهاد نمی‌شود از این ماد به صورت عادی استفاده کنید. اگر دنبال چالش‌های بیشتری هستید، می‌توانید سراغ نصب آن بروید.

ماد Country Roulette


جنگ‌های جهانی در بازی HOI4 به تنهایی می‌توانند عامل آشفتگی و هرج و مرج باشند، آن هم زمانی که بازیکن دائما جبهۀ خود را عوض کند. ماد Country Roulette یک صفحه را در بازه‌های زمانی مختلف (30 روز تا 2 سال) می‌چرخاند و به صورت تصادفی شما رو روی صندلی ریاست یک کشور قرار می‌دهد.

این ماد راه جدیدی برای پیشروی در بازی HOI4 است. بازیکن کنترل کشورها و نیروهای مختلف را به دفعات مختلف برعهده می‌گیرد که می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. زمانی که یک گیمر حرفه‌ای در دنیای HOI4 باشید، بهترین راه برای پیدا کردن قوی‌ترین حریف این است که مقابل خودتان بازی کنید. معمولا در بازی باید با دردسرهایی که هوش مصنوعی به وجود آورده روبرو شوید، اما این بار خیالتان راحت است چرا که اگر دردسری رخ دهد، می‌توانید در اولین فرصت از مهلکه خارج شوید.

اگر به روش بازی خود در HOI4 عادت کردید، ماد Country Roulette می‌تواند چالش‌های تازه‌ای از جمله کنترل سایر کشورها را سر راهتان قرار دهد.

ماد Soldier’s Radio


درحالی که موسیقی متن حماسی HOI4 همواره در حال نوازش گوش‌های شما با درجات بالایی از احساسات است، اما گاهی بد نیست که به عقب برگشته و آهنگ‌ها و قطعات موسیقی همان دوره را گوش کنیم.

این ماد یک پکیج موسیقی متشکل از 600 آهنگ غمگین و زیباست (بازۀ زمانی دقیقی وجود ندارد) که بسته به لحظات مختلف، فضایی را برای شما به وجود می‌آورد. درحالی که ممکن است سربازان خود را به سمت مرگ ابدی، درد بی پایان و یا افتخار بی حد و اندازه سوق بدهید، می‌توانید از گوش دادن به آهنگ‌های زیبای این ماد لذت ببرید. باتوجه به اضافه شدن رادیو به بازی اصلی، لذت استفاده از این ماد هم چند برابر می‌شود.

ماد HOI4 – TEXTURE OVERHAUL – TERRAIN


به لطف این ماد، ظرافت و حس واقع‌گرایانۀ جنگ جهانی از طریق بافت‌های بازسازی شدۀ زمین و مناظر آن منعکس می‌شود تا نه‌تنها حس و حال سرزندگی را به مخاطب تزریق کند، بلکه درگیری‌ها را به ناب‌ترین شکل به تصویر بکشد. این ماد یک آپگرید بصری بسیار عالی است که میزان زیادی از واقع‌گرایی را به بازی می‌آورد. یکی از نقاط قوت ماد مذکور این است که عملکرد گرافیکی را فدای چیزی نمی‌کند و به بازیکن اجازه می‌دهد تا بدون لگ و مشکلاتی از این قبیل، به تجربۀ بازی بپردازد.

ماد World News


یکی از نکاتی که HOI4 فاقد آن می‌باشد، عدم بررسی زندگی عموم مردم در زمان جنگ و آشفتگی است. ماد World News مکانیک روزنامه را از بازی Victoria II قرض گرفته و به HOI4 می‌آورد. با این ماد می‌توانید نگاه دقیق‌تری به زندگی مردم در زمان جنگ داشته باشید. آیتم‌ها و عناصر زیادی از Victoria II به HOI4 راه پیدا کردند اما این ماد چند سطح از سایر آن‌ها بالاتر بوده و باعث می‌شود تا بازی از یکنواختی خارج شود.

آموزش نصب ماد در بازی Hearts of Iron IV:

آموزش نصب مادهای بازی Hearts Of Iron IV بر روی نسخه کرکی بازی در پست زیر به صورت ویدیویی و متنی آموزش داده شده است. برای ورود به صفحه آموزش نصب مادهای HOI4، کلیک کنید.

اگر با نصب ماد روی بازی Hearts of Iron 4 آشنایی ندارید، این نکات را مطالعه و رعایت کنید:

  • بررسی کنید که ماد مورد نظر با آخرین ورژن بازی HOI4 مطابقت داشته باشد. زمانی که دی‌ال‌سی جدیدی برای بازی عرضه می‌شود باید چند روز، هفته یا حتی ماه‌ها منتظر باشید تا ماد مورد نظر آپدیت شود. خوشبختانه در صورت نصب ماد با ورژن پایین‌تر، بازی شما را از این بابت مطلع می‌کند. همچنین در صفحات مربوطه توضیح داده شده که برای نصب یک ماد به DLC مشخصی نیاز است یا خیر.
  • به نصب کردن یک ماد علاقه‌مند هستید اما آپدیت اخیر HOI4 به فایل سیو شما آسیب می‌زند؟ همیشه می‌توانید به ورژن قبلی بازی برگردید تا از این کار جلوگیری کنید. همچنین صفحات Steam مادها و صفحات آن‌ها در وب‌سایت ماد ما به شما می‌گویند که هر ماد با چه ورژنی از بازی هماهنگی دارد.
  • بررسی کنید مادی که قصد نصب کردنش را دارید با سایر ماد‌هایی که دانلود کردید هماهنگ باشد. این اطلاعات در صفحه‌ی استیم مربوط به هر ماد و صفحه آن در وب‌سایت ماد ما وجود دارد.
5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها