نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Men Of War II

ورود مردان جنگ به عصر جدید

نسخه اول بازی Men Of War یکی از بازی‌های استراتژیک RTS محبوب به شمار می‌رود که نگاهی تازه و واقع‌گرایانه را به نبرد‌های جنگ جهانی دوم داشت. امکان کنترل هر سرباز به صورت جداگانه، شبیه‌سازی دقیق زره تانک‌ها و وسایل نقلیه، نقشه‌های بزرگ و مراحل داستانی جذاب از جمله ویژگی‌های اصلی بازی Men Of War بودند و این گیم پلی خاص، به ارتقای جایگاه آن در میان طرفداران سری بازی‌های استراتژیک کمک کرد. 

موفقیت این بازی، به ایجاد و عرضه سری بازی‌های مردان جنگ منجر شد و تا به امروز نسخه‌های مختلفی از این بازی با تم جنگ‌های جهانی، ویتنام، جنگ سرد و حتی دوران مدرن عرضه شده است. با این حال، تمام این بازی‌ها در واقع نسخه‌های جانبی Men Of War به شمار می‌رفتند و علاقه مندان به اولین بازی مردان جنگ، تنها پس از گذشت 15 سال از 2009 شاهد عرضه نسخه دوم این بازی هستند.

برخلاف برخی از نسخه‌های قبلی، Men Of War II قرار است با تغییرات بزرگی همراه باشد و این نسخه با وعده ارائه همان گیم پلی آشنا همراه با ویژگی و بهبود‌های جدید روانه بازار شده است. سازندگان این بازی همانند نسخه اول، یک کمپین جذاب و سرگرم‌کننده را نیز تبلیغ کرده‌اند. اما آیا نسخه جدید مردان جنگ موفق به عملی کردن وعده‌های خود شده است؟

با ما در ادامه این مقاله نقد و بررسی بازی Men Of War II برای دریافت پاسخ این سؤال همراه باشید. این نقد هر دو حالت داستانی و مولتی پلیر را همراه با حالت‌های مدرن و کلاسیک بازی را بررسی می‌کند، همچنین لازم به ذکر است که این نقد و بررسی اختصاصی براساس کد ارائه شده شرکت سازنده بازی انجام شده است.

گیم پلی؛ لذت نبرد‌های سریع یا استراتژیک به انتخاب بازیکنان

در یک ویژگی منحصر به فرد، بازی Men Of War II دارای دو نوع گیم پلی است! بله درست خواندید، بازی در دو حالت کمپین و مولتی پلیر از دو گیم پلی متفاوت بهره می‌برد که بازیکنان به انتخاب خود می‌توانند آن‌ها را انتخاب و بازی را تجربه کنند.

حالت اول کلاسیک (Classic) یا واقع‌گرایانه (Realistic) نام دارد. این گیم پلی برای بازیکنان و طرفداران قدیمی سری بازی‌های مردان جنگ آشنا است و تقریباً همان گیم پلی مشابه گذشته را در این حالت می‌توانید تجربه کنید.

حالت دوم، گیم پلی اصلی بازی است که به آن مدرن یا آرکید می‌گوییم. این حالت، یک گیم پلی کاملاً جدید است که در هیچکدام از بازی‌های گذشته سری مردان جنگ دیده نشده است. این سبک از گیم پلی به طور واضح از سری بازی‌های استراتژیک محبوب کمپانی آف هیروز (Company Of Heroes) الگوبرداری شده است و گیم پلی آرکید مشابهی را ارائه می‌دهد.

در گیم پلی جدید، تانک‌ها دارای جان هستند، امکان تعمیر تانک‌ها و وسایل نقلیه نابود شده وجود ندارد، برد تجهیزات به شدت افزایش پیدا کرده است، سرعت و نحوه حرکت وسایل نقلیه افزایش یافته است و به طور کلی گیم پلی بازی به شدت حس و حال آرکید و تجربه نبرد‌های بسیار سریع‌تر را منتقل می‌کند.

در حالی که در ابتدا ارتباط با گیم پلی جدید دشوار است، اما به مرور زمان می‌توانید از تجربه آن لذت ببرید

این حالت به عنوان گیم پلی اصلی بازی مورد استفاده قرار گرفته است و سازندگان به طور واضح قصد دارند تا بازیکنان به این سبک گیم پلی عادت کنند.

البته تغییرات جدید و تفاوت‌های بزرگ با گیم پلی آشنای قدیمی به معنی بد بودن گیم پلی مدرن بازی Men Of War II نیست. این حالت با تمام تفاوت‌هایی که دارد، تجربه‌ای لذت بخش به ویژه در بخش چند نفره ارائه می‌دهد و همانند سری بازی‌های کمپانی آف هیروز طرفداران خود را در میان جامعه مردان جنگ پیدا خواهد کرد، با این حال، برخی مشکلات ناشی از تفاوت بسیار بزرگ میان این حالت و گیم پلی قدیمی و آشنای سری را نمی‌توان نادیده گرفت.

ریشه سری مردان جنگ به نبرد‌های واقع‌گرایانه گره خورده است و عوض کردن این موضوع، قطعاً ناراحتی بسیاری در میان طرفداران این سری را به همراه خواهد داشت. هرچند باری دیگر لازم به ذکر است که بازیکنان در بخش چند نفره و همچنین کمپین همچنان می‌توانند حالت کلاسیک را فعال کرده و گیم پلی آشنا و واقع‌گرایانه را تجربه کنند.

امکان تجربه همان گیم پلی همیشگی وجود دارد و تجربه نبردهای بزرگتر و جذابتر در انتظار شما است

اما همانطور که گفتم، حالت آرکید و مدرن گیم پلی اصلی بازی به شمار می‌رود و قابل پیش‌بینی است که در طول بازه زمانی پس از عرضه، سازندگان Men Of War II تمرکز اصلی خود را بر گسترش و پیشرفت این بخش قرار خواهند داد و می‌توانم شرایطی را تصور کنم که هاست‌های چند نفره کلاسیک پلیر‌های زیادی نداشته باشند.

همچنین لازم به ذکر است که گیم پلی کلاسیک کاملاً کپی پیست از سری‌های قدیمی نیست و تغییرات مهمی در آن دیده می‌شود.

به عنوان مثال، بازیکنان به طیف بسیار وسیع‌تری از وسایل و نیرو‌ها از جمله هواپیما دسترسی دارند که تنوع قابل توجهی را در مبارزات بازی ایجاد کرده‌اند.

علاوه بر آن، سنگرکشی تانک‌ها، ساخت برج‌های دیدبانی، بهبود تجهیزات دفاعی و سنگرکشی پیشرفته‌تر سربازان از جمله دیگر تغییرات و بهبود‌های مهم گیم پلی کلاسیک در Men Of War II به شمار ‌می‌روند و در مجموع سازندگان در این بخش عملکرد کاملاً خوب و قابل قبولی داشته‌اند و با حفظ همان گیم پلی همیشگی، تغییرات و بهبود‌های بسیار خوبی را اعمال کرده‌اند.

اضافه شدن یونیت‌های جدید، هواپیما و نیروهای چترباز به شدت به بهبود گیم پلی بازی کمک کرده است

بنابراین در مجموع برای اولین بار پس از سال‌ها شاهد عرضه یک بازی از سری مردان جنگ هستیم که فرمول همیشگی را کپی پیست نکرده است و با خلاقیت خود، تجربه‌ای لذت بخش و منحصر به فرد را برای طرفداران قدیمی و همچنین جدید ارائه می‌دهد.

با وجود برخی باگ‌ها، بازی در وضعیت خوبی قرار دارد و در هنگام تجربه بازی در حالت داستانی و چند نفره نباید با مشکل و باگ‌های بزرگی مواجه شوید.

لازم به ذکر است که در یک نکته منفی، تجربه بازی هم اکنون به اتصال اینترنت نیاز است و حتی بخش کمپین را نیز نمی‌توان به صورت آفلاین اجرا کرد. در حالی که سازندگان وعده داده‌اند که به زودی تجربه بازی به صورت آفلاین امکان‌پذیر خواهد شد، اما هنوز زمان مشخصی برای آن اعلام نشده است و قابل پیش‌بینی است که حداقل برای چند هفته تا چند ماه ابتدایی پس از عرضه شما نیازمند اتصال مداوم اینترنت برای تجربه بازی خواهید بود.

کمپین، PVE و داستان بازی؛ کوتاه، ضعیف و ناامید‌کننده

یکی از برتری‌های بازی Men Of War I بخش کمپین جذاب و سرگرم‌کننده آن بود. هر مرحله پیچش‌های خود را داشت و تنوع بسیار زیادی در آن‌ها دیده می‌شد. کاراکتر‌های دوست داشتنی و کات سین‌های سینماتیک از جمله دیگر مواردی بودند که مراحل داستانی اولین بازی از سری مردان جنگ را برای بسیاری به یاد ماندنی کردند. بنابراین، انتظارات زیادی پیرامون بخش داستانی و مراحل Men Of War II وجود دارد.

مراحل داستانی در نسخه دوم بازی مردان جنگ شامل سه کمپین برای کشور‌های شوروی، آمریکا و آلمان می‌شود. در ابتدا باید بگوییم که کیفیت این سه کمپین تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند، به نوعی که انگار هر کمپین توسط یک تیم توسعه مستقل ایجاد و منتشر شده است. در حالی که کمپین آلمان بیشترین جزئیات و دیالوگ‌ها را دارد، کمپین آمریکا کیفیت ضعیف‌تری ارائه می‌دهد و در ادامه کمپین شوروی به شدت در وضعیت فاجعه‌ای قرار دارد.

در هر کمپین شما باید مسیر قهرمان‌های داستان را دنبال کنید و به آن‌ها در مراحل و موقعیت‌های مختلف کمک کنید تا بر دشمنان پیروز شوند. در این نقطه اولین مشکل مراحل داستانی Men Of War II دیده می‌شود زیرا شخصیت‌های داستان و قهرمان‌ها به شدت بد و دوست نداشتنی ایجاد شده‌اند. شما در طول مراحل هیچ ارتباطی با این کاراکتر‌ها برقرار نمی‌کنید که تجربه مراحل و گوش کردن به دیالوگ‌های آن‌ها را دشوار می‌سازد.

قهرمان های نسخه اول
متاسفانه بازی در بخش داستانی به شدت ضعیف عمل کرده است و دیگر خبری از کاراکترهای دوست داشتنی مشابه نسخه اول نیست

این موضوع به ویژه در بخش کمپین شوروی دیده می‌شود. کمپین شوروی علاوه بر اینکه به شدت کوتاه است، جذابیتی ندارد و تمام کاراکتر‌های معرفی شده در آن هیچ عمق و جذابیتی ندارند. دیالوگ‌ها در این کمپین فاجعه است، مراحل خسته‌کننده هستند و در مجموع تجربه به شدت تلخی را برای بازیکنان رقم می‌زند.

این وضعیت در کمپین آمریکا مقداری بهتر می‌شود و در برخی زمان‌ها دیالوگ‌های بهتری را می‌خوانید، با این حال در مجموع کیفیت این مراحل نیز ضعیف است. بهترین کیفیت را مراحل آلمان ارائه می‌دهد، در حالی که این مراحل نیز چندان از تنوع بالایی برخوردار نیستند اما میان دیگر کمپین‌ها تجربه بهتری را خواهید داشت.

همچنین کات سین‌های بازی و دیالوگ‌ها با تأخیر پخش می‌شوند که کمکی به وضعیت اسف بار مراحل بازی نکرده‌اند. علاوه بر آن، هیچ ویدیو سینماتیکی وجود ندارد و تمام کات سین‌ها در فضای گیم پلی نمایش داده می‌شوند که جذابیت خاصی ندارند و ارتباط با شخصیت‌ها و محیط را دشوار می‌کند.

به نظر می‌رسد که زمان زیادی صرف طراحی مراحل بازی نشده است و تنها به عنوان یک مقدمه و آموزش برای بخش چند نفره ایجاد شده‌اند. این موضوع از جوایز تکمیل کمپین نیز مشخص است و شما با پایان هر مرحله، جوایز و نیرو‌های مخصوصی را برای استفاده در بخش چند نفره دریافت می‌کنید.

در مجموع اگر انتظار دارید که Men Of War II تجربه منحصر به فرد و لذت بخش مراحل داستانی Men Of War I را برای شما تکرار کند، به شدت ناامید خواهید شد زیرا بازی در بخش داستانی و کمپین به شدت ضعیف عمل کرده است و بعید است که پس از انتشار بازی، شرایط بخش داستانی بهبود قابل توجهی به خود ببیند.

با وجود کیفیت ضعیف کلی مراحل داستانی، برخی موارد جالب مانند دوئل با تانک کینگ تایگر را تجربه خواهید کرد.

لازم به ذکر است که با وجود عملکرد ضعیف در بخش داستانی، بازی در حالت PVE بسیار خوب عمل کرده است. اگر انتظار یک داستان خوب را ندارید و تنها قصد دارید تا با هوش مصنوعی به مبارزات بپردازید، Men Of War II بیشترین تنوع گیم پلی و مراحل را در میان کل سری بازی‌های مردان جنگ در اختیار علاقه مندان PVE قرار می‌دهد و بازیکنان می‌توانند صد‌ها ساعت را صرف این نوع از مبارزات کنند.

این بخش به تنهایی می‌تواند حالت آفلاین بازی Men Of War II را نجات دهد و لایق تحسین است زیرا مشخص است که سازندگان زمان زیادی را برای ایجاد حالت‌ها و مراحل مختلف PVE صرف کرده‌اند. از حالت کمپین مشابه Men Of War Assault Squad 2 گرفته تا کمپین داینامیک بازی Gates Of Hell را می‌توانید در Men Of War II و در دو حالت گیم پلی کلاسیک و مدرن تجربه کنید.

حالت چند نفره و PVP؛ خطر اعتیاد!

حالت چند نفره و مبارزات همواره جذابیت اصلی سری بازی‌های مردان جنگ بوده است و بنابراین قابل پیش‌بینی بود که سازندگان Men Of War II توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند. باید گفت که سازندگان یک محصول پخته و عالی را تحویل علاقه مندان حالت چند نفره قرار داده‌اند و به شدت بازی در بخش چند نفره سرگرم‌کننده و حتی معتاد‌کننده است.

علاوه بر سیستم سنتی لابی، سازندگان سیستم مچ میکینگ را نیز به بازی اضافه کرده‌اند که به بالانس مبارزات و پیدا کردن سریع مسابقات کمک بسیاری می‌کند. علاوه بر آن، سیستم پروفایل پیشرفته و لول‌بندی پیاده‌سازی شده است و بازیکنان می‌توانند با رقابت با یکدیگر جایگاه خود را در رتبه‌بندی تغییر دهند.

مچ میکینگ، یکی از بهترین و مهم‌ترین تغییرات این بازی به شمار می‌‎رود

لازم به ذکر است که سیستم لیگ نیز در بازی قرار گرفته است و در هر فصل که در یک بازه زمانی مشخصی برگزار می‌شود، بازیکنان می‌توانند با رقابت با یکدیگر امتیاز دریافت کرده و با ارتقای سطح لیگ، به جوایزی مانند یونیت‌های ویژه دستیابی پیدا کنند.

همچنین در هاست‌ها گزینه‌های شخصی‌سازی بسیار بیشتری قرار گرفته است و حتی شرایط آب و هوا و تاریکی یا روشنی هوا را می‌توان مشخص کرد. علاوه بر آن همانند گذشته دیگر بازیکنان برای اسپاون یونیت‌ها به یک بخش از نقشه محدود نیستند و می‌توانند براساس نیاز خود، در هر سمت از نقطه ابتدایی نقشه نیرو‌های خود را اسپاون کنند. این تغییر ساده، بهبود قابل توجهی را در گیم پلی بازی در بخش چند نفره رقم‌زده است و دیگر بازیکنان براساس نقطه اسپاون خود به یک منطقه محدود نیستند و می‌توانند در سراسر نقشه به مبارزات بپردازند.

یکی از مهم‌ترین تغییر‌ها در این بخش، یونیت‌های بیشتر است. برای هر کشور و در هر بخش سرباز، تانک، وسایل نقلیه، توپ شما به یونیت‌های بسیار متنوع و بیشتری دسترسی دارید که تأثیر خود را بر تنوع و تازگی گیم پلی می‌گذارند. علاوه بر آن، هواپیما و نیرو‌های چترباز نیز به بازی اضافه شده‌اند که می‌توانند نقش مهمی در میدان مبارزات داشته باشند.

ساخت سنگر بسیار بهبود پیدا کرده است و سربازان می‌توانند سنگر‌ها و فاکس هول‌های مختلفی را ایجاد کنند. علاوه بر آن، امکان ایجاد برخی استحکامات دفاعی مانند برج‌های دیدبانی و سنگر‌های تیربار و توپ وجود دارد و در بخش چند نفره بازیکنان می‌توانند با انتخاب یونیت‌های مناسب، یک پایگاه مقاوم دفاعی را در نقاط مختلف نقشه ایجاد کنند. این موضوع جذابیت زیادی در بخش چند نفره دارد و مبارزات و پیشروی در نقشه را با چالش‌های جدیدی همراه کرده است.

ساخت و حفظ استحکامات دفاعی اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است و می تواند تفاوت میان پیروزی و شکست را رقم بزند

همچنین به طور کلی نقشه‌های بازی بزرگتر شده و از سربازان گرفته تا تانک و دیگر یونیت‌ها، برد بیشتری دارند. نقشه‌های حالت چند نفره از تنوع زیادی برخوردار است و به طور کلی بزرگتر شده‌اند. با وجود برخی نقشه‌های قدیمی مانند Farmland، این نقشه‌ها نیز تغییرات بزرگی را به خود دیده‌اند و برخی را حتی در نگاه اول نمی‌توان شناخت.

بازی برخی ساختمان‌های مهم مانند بیمارستان یا انبار مهمات را نیز در برخی نقشه‌ها قرار داده است که باعث می‌شود تا بازیکنان برای به دست آوردن آن‌ها با یکدیگر و خارج از نقاط استراتژیک مبارزه کنند.

علاوه بر حالت کپچر د فلگ (مشابه حالت چند نفره Men Of War Assault Squad 2)، یک حالت جدید به بازی اضافه شده است که به آن فرانتلاین گفته می‌شود. در این حالت، بازیکنان باید با عبور سرباز‌ها و پیشروی در نقشه، خط جبهه نبرد را به نفع خود به سمت نقشه حریف حرکت دهند. هرچه مساحت بیشتری از نقشه تحت کنترل بازیکنان باشد، امتیاز بیشتری به دست می‌آورند و در نهایت در مبارزه پیروز می‌شوند. این حالت جدید جذابیت زیادی دارد و دیگر همانند حالت قدیمی بازیکنان محدود به مبارزه در محیط‌های کوچک پرچم‌های مشخص شده در نقشه نیستند و می‌توانند در هر نقطه از نقشه به مبارزه بپردازند.

با عبور از اطلاعات کلی، بهتر است که جزئیات بخش چند نفره را نیز بررسی کنیم. با توجه به اینکه بازی دو حالت گیم پلی متفاوت دارد، جزئیات بخش چند نفره بازی را نیز در دو بخش نقد می‌کنیم.

حالت چند نفره در گیم پلی کلاسیک

بازیکنان در زمان ایجاد هاست این امکان را دارند تا نوع گیم پلی را به حالت کلاسیک و آشنا برای بازیکنان قدیمی تغییر دهند. در این حالت بازیکنان از میان سه کشور آمریکا، آلمان و شوروی می‌توانند کشور مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس به مبارزات بپردازند.

تجربه چند نفره کلاسیک به طور کلی مشابه حالت چند نفره Men Of War Assault Squad 2 و دیگر بازی‌های مشابه گذشته سری مردان جنگ عمل می‌کند و می‌توانید انتظارات مشابهی را همراه با برخی تغییرات و بهبود‌های مهمی که در ابتدای بخش چند نفره توضیح داده شد را داشته باشید.

حالت چند نفره در گیم پلی مدرن

حالت چند نفره مدرن، گیم پلی اصلی Men Of War II به شمار می‌رود و امکاناتی شخصی‌سازی جوخه‌ها مختص این حالت هستند. در این حالت بازیکنان به جای انتخاب ارتش کلی یک کشور، جوخه‌های مختلف را از کشورها انتخاب می‌کنند. به طور کلی هر کشور دارای 3 بخش سرباز، تانک و توپخانه است و هر بخش جوخه‌های مختلف خود را دارند.

این حالت را می‌توانیم مشابه انتخاب یک ژنرال در بازی Company Of Heroes معرفی کنیم. هر جوخه یونیت‌های مخصوص به خود را دارد و می‌تواند مزایا و معایب متنوعی را ارائه دهد. به عنوان مثال، انتخاب یک جوخه از سرباز شما را از داشتن تانک و توپخانه خوب محروم می‌کند، اما سرباز‌های بهتر و قوی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد و در نتیجه تمرکز اصلی شما بر سرباز‌ها خواهد بود.

لازم به ذکر است که هر جوخه را می‌توان شخصی‌سازی کرد، به عنوان مثال در جوخه خود به جای سرباز AT، می‌توانید اسناپیر قرار دهید. هر یونیت هزینه خود را دارد و تمام یونیت‌ها از ابتدا باز نیستند. در هر جوخه، یونیت‌های مختلفی وجود دارد که با تجربه بازی می‌توانید پول به دست آورده و آن‌ها را برای ارتش خود خریداری کنید.

امکان شخصی سازی جوخه ها و بهبود آنها به مرور زمان وجود دارد.

این موضوع جذابیت‌های خود را دارد و باعث می‌شود تا به مرور زمان، ارتش قوی‌تری به دست‌آورید و از یونیت‌هایی بهره ببرید که بیشترین هماهنگی را با سبک گیم پلی و نیاز‌های شما دارند.

در حال حاضر پرداخت درون برنامه ای وجود ندارد و بازیکنان برای به دست آوردن یونیت های بهتر، باید با دیگر بازیکنان به طور عادلانه رقابت کنند. هرچند مقدمات پیاده سازی پرداخت های درون برنامه ای فراهم شده است و در صورت اضافه شدن آن، بازی می تواند حالت P2W پیدا کند.

با توجه به اینکه در زمان نقد و بررسی پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی پیاده‌سازی نشده است، این نکته را صرفاً برای اطلاعات بیشتر در اختیار شما قرار دادیم و در نمره دهی لحاظ نشده است.

در مجموع حالت جوخه‌های مختلف جذابیت زیادی دارد و بازیکنان را وادار می‌کند تا با یکدیگر همکاری داشته باشند و ضعف‌های جوخه‌های خود را به کمک دیگران پوشش دهند.

لازم به ذکر است که مبارزات چند نفره در گیم پلی مدرن به شدت کوچکتر هستند و نمی‌توانید تعداد زیادی یونیت را اسپاون کنید. این موضوع باعث شده است تا مهارت مدیریت و کنترل سرباز‌ها و تجهیزات اهمیت زیادی پیدا کند و به عنوان مثال در صورت از دست دادن یک تانک مهم، به شدت تأثیر آن را در مبارزات احساس خواهید کرد.

اسپاون یونیت‌ها در این روش همچنین در ویو‌های (مراحل) مختلف انجام می‌شود. ویو اول یونیت‌های ارزان قیمت هستند و مبارزات ابتدای بازی معمولاً شامل سرباز‌ها و تجهیزات سبک است، هرچه بازی بیشتر پیش می‌رود تجهیزات پیشرفته‌تر باز می‌شوند و بنابراین در هر مچ، بازیکنان مهارت خود را در مبارزات با یونیت‌های ارزان و گران قیمت می‌سنجند.

گرافیک و صداگذاری

گرافیک بازی در کل در سطح خوبی قرار دارد و مشکل خاصی در این بخش مشاهده نخواهید کرد. در حالی که گرافیک بازی نسبت به Gates Of Hell در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارد، اما در مجموع راضی‌کننده است و باعث شده تا Men Of War II در سیستم‌های رده پایین نیز قابل بازی باشد.

گرافیک بازی در مجموع در سطح خوبی قرار دارد و به ویژه انفجارها زیبا هستند، هرچند با افزایش تعداد نیروها ممکن است لگ را تجربه کنید.

موسیقی بازی نیز با وجود برخی مشکلات، در کل قابل قبول است و با وجود برخی صداگذاری‌های تکراری، بسیاری از یونیت‌ها و سربازان صداگذاری‌های جدید دریافت کرده‌اند.

جمع‌بندی

در مجموع بازی Men Of War II یک تجربه لذت بخش و منحصر به فرد را ارائه می‌دهد و با وجود ضعف شدید در بخش مراحل داستانی، این ضعف را در گیم پلی جذاب، بخش PVE متنوع و بخش PVP به شدت سرگرم‌کننده جبران می‌کند. در حالی که غیرممکن به نظر می‌رسد، اما Men Of War II در ترکیب تو گیم پلی کلاسیک و مدرن کاملا موفق بوده است و هر دو جذابیت‌ها و سرگرمی‌های خود را ارائه می‌دهند. این تنوع به شیوه‌ای مناسب در اختیار بازیکنان قرار گرفته است و براساس سلیقه خود می‌توانید هرکدام را در بخش آفلاین و آنلاین تجربه کنید. 

بنابراین علاقه مندان به سری بازی‌های مردان جنگ پس از سال‌ها شاهد یک بازی خوش ساخت هستند و Men Of War II این فرصت را دارد تا برای مدت زمان طولانی مورد توجه و علاقه بازیکنان جدید و قدیمی سری مردان جنگ باقی بماند.

نقاط ضعف و قوت

بخش PVE متنوع و سرگرم کننده
بخش PVP نوآورانه و معتادکننده
پیشرفت گرافیک
ارائه دو حالت گیم پلی مختلف
بهبود کلی گیم پلی و اضافه شدن ویژگی های جدید

بخش داستانی به شدت ضعیف
صداگذاری تکراری
وجود برخی باگ ها

نمرات

گیم پلی - 9.3
گرافیک - 8.5
داستان - 7
موسیقی - 7

8

نمره کل

در مجموع بازی Men Of War II یک تجربه لذت بخش و منحصر به فرد را ارائه می‌دهد و با وجود ضعف شدید در بخش مراحل داستانی، این ضعف را در گیم پلی جذاب، بخش PVE متنوع و بخش PVP به شدت سرگرم‌کننده جبران می‌کند. در حالی که غیرممکن به نظر می‌رسد، اما Men Of War II در ترکیب تو گیم پلی کلاسیک و مدرن کاملا موفق بوده است و هر دو جذابیت‌ها و سرگرمی‌های خود را ارائه می‌دهند. این تنوع تجربه به شیوه‌ای مناسب در اختیار بازیکنان قرار گرفته است و براساس سلیقه خود می‌توانید هرکدام را در بخش آفلاین و آنلاین تجربه کنید. 

4.4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها