نقد و بررسی

نقد و بررسی This War of Mine: The Little Ones

آیا کسی در جنگ به بچه ها فکر نمی کند؟

تلاش برای بقا، مدیریت منابع و رسیدگی به شرایط و مشکلات احساسی و عاطفی بازماندگان، از جمله کارهایی است که در بازی با آن رو به رو خواهید شد، گیم پلی و سبک War of Mine باعث شده که جایگاهی در میان طرفداران سبک بقا برای خود ایجاد کند، جایگاهی که کمتر کسانی برای تصاحب آن تلاش کرده اند و همان تعداد کم هم هرگز موفق به گرفتن این جایگاه نشده اند.

حدود بیست ماه پس از عرضه This War of Mine و حدوداً پنج ماه پس از انتشار آن بر روی کنسول ، سرانجام دی ال سی  The Little Ones برای Pc نیز منتشر شد. که یک ویژگی و در اصل چالش جدیدی به این سبک بقا اضافه کرد، The Little Ones ممکن است که از نظر محتوا چیز جدیدی نداشته باشد اما به همان اندازه یک تجربه ارزشمند و چالش برانگیز است.

اختصاص دادن زمان به فرزندتان برای حفظ روحیه او بسیار مهم است
اختصاص دادن زمان به فرزندتان برای حفظ روحیه او بسیار مهم است

بیشترین چیزی که باعث می شود The Little Ones بسیار عالی عمل کند، تأثیر تاکتیکی و احساسی است که مراقبت از کودکان برای شما ایجاد می کند. از اینکه چگونه حضور آنها بر خلق و خوی واحد بازمانده شما تأثیر می گذارد تا امتیازاتی که هنگام بیرون رفتن برای جستجوی منابع مورد نیاز باید انجام شود، روشن است که افزودن کودکان به بازی باعث شده که این سبک بقا به طور کامل تکمیل شود و بازی تصویر درستی از جنگ را برای مخاطب به نمایش بگذارد.

اولین چیزی که باید بدانید این است که The Little Ones تفاوت زیادی با عنوان بدون دی ال سی This War of Mine ندارد و گیم پلی یکسان است. یعنی این که هنگام بازی دی ال سی The Little Ones، همچنان باید ساخت و ساز کنید، به دنبال آذوقه بروید و برای بقا تلاش کنید و در این راه هم با چالش هایی رو به رو می شوید، مهم ترین تغییری که این دی ال سی در بازی ایجاد کرده این است که کودکان تأثیر معقولی در انواع تصمیماتی دارد که بازیکن در سطح احساسی و عملی خواهد گرفت.

رادیوها راهی عالی برای یافتن مکان های جدید دست نخورده هستند

مانند هر عضو دیگر واحد شما، از افراد کوچک نیز باید به درستی مراقبت شود چرا که آنها بسیار شکننده و حساس هستند که این بدین معنی است که کودکان قادر به بیرون رفتن با بزرگسالان نیستند. اگر تنها پدر یا مادر باشید شرایط برای شما بسیار خطرناک و ریسکی خواهد بود. چرا که کودکان بسیار آسیب پذیر هستند بنابراین شما دو راه پیش روی خود خواهید داشت، یا اینکه می توانید برای برخی وسایل مورد نیاز به بیرون بروید و یا از این فرصت صرف نظر کنید و در خانه بمانید تا از  کودکتان در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کنید، تصمیم با شماست. انتخاب های شما بر اینکه کودکان چگونه عمل کنند مهم است و آنها به تصمیمات شما هم نیز واکنش نشان می دهند. هوش مصنوعی بازی از یک سیستم عاطفی و احساسی قوی پیشتیبانی می کند زیرا کودک شما می تواند در هنگام ناراحتی و یا ترس پس از حمله، با بازی با یک تیکه طنابی که شما به آن می دهید خوشحال شود و احساس لذت کند.

در واقع در نگاه اول ممکن است که بچه ها خیلی بی مصرف به نظر برسند و صرفا به عنوان چالشی تر کردن به بازی اضافه شده باشند، اما بچه ها از بی فایده بودن فاصله زیادی دارند. کودکان علاوه بر تشویق و افزایش روحیه برخی از بزرگسالان با سر و صدای معصوم خود، می توان به آنها یاد داد که چگونه وسایل اساسی مانند سوخت برای آتش، وسایل ساده و سایر موارد مشابه را بسازند. در حقیقت، حفظ یک رابطه پدر و مادری خوب و محکم در ارتباط با کودک در بازی به همان اندازه مهم است که هر جنبه دیگر از بازی اهمیت دارد، به طوری که صحبت کردن با کودک و خوشحال نگه داشتن آن از رسیدگی به کارهای معمول غذا خوردن، خوابیدن و ساختن وسایل و مبلمان جدید در اولویت قرار دارد.

دی ال سی The Little Ones ویژگی های شخصیتی جدید را به زندگی نامه ها اضافه کرده است

اگر هرگونه آسیبی به کودکان وارد شود تاثیر به سزایی در عملکر و ادامه بازی ندارد و میشه گفت که این دی ال سی درست به اسمی که یدک می کشد عمل نمی کند. شما می بینید که در هر زمان فقط می توانید یک فرزند داشته باشید، مراقبت ضعیف از آنها نتیجه جبران ناپذیری ندارد. این در حالی است که پیامدهای مختلف ناخوشایند می تواند شدیدا بزرگسالان را تحت تأثیر قرار دهد، مانند قتل و قحطی که اگر بازی کرده باشید خوب می دانید که چقدر عواقب جبران ناپذیری دارد، کودکان در عوض اگر به آنها توجه ای نشود و به عبارتی نادیده گرفته بشنوند عواقب جدی و خاصی ندارد و می توان به راحتی به بازی ادامه داد، به طور خلاصه اینکه The Little Ones در واقع همان بازی اصلی است، بنابراین اگر خود بازی سرگرمتان کرده و دنبال یک تجربه جدید هستید، باید بگم که این دی ال سی حرف زیادی برای گفتن ندارد و تجربه خاص و جدیدی را آنچنان که باید به مخاطب ارائه نمی دهد.

تنها گذاشتن یک کودک در حالی که برای جست و جو می روید، آسیب جدی روحی به کودک نمی زند

The Little Ones یک بسته الحاقی بسیار کوچک و ساده برای بازی اصلی است که محتوای پایه بازی را کاملاً دست نخورده حفظ کرده و تنها با اضافه کردن کودکان به بازی آن را واقع گرایانه و چالشی تر کرده است. با این حال طرفداران نسخه اصلی که به دنبال تغییرات قوی و گسترده هستند آن را در این دی ال سی پیدا نمی کنند. کودکان تنها آن احساس ویرانی جنگ را به مخاطب ارائه می دهد و در بازی هیچ عواقبی برای مراقبت نکردن از آنها قرار نگرفته است. در پایان اینکه The Little Ones با تمام کاستی ها همچنان جذابیت خود را برای War of Mine دارد. هر چند که دی ال سی قوی نبود اما اضافه شدن کودکان به طور معنی داری بر واقع گرایانه بودن و بقا تاثیر گذار بوده است.

نقاط ضعف و قوت

کودکان به طرز قابل توجه ای سیستم روحیه بازی را گسترش داده اند
مراقبت از کودکان چرخه بقا را واقع گرایانه تر و چالشی تر می کند
گیم پلی پایه بازی دست نخورده باقی مانده است

موضوع کودکان می توانست بهتر باشد
آنچنان که باید قوی و بلندپروازانه عمل نکرده است

نمرات

گیم پلی - 8
گرافیک - 8
کمپین - 8
موسیقی - 8

8

نمره کل

درست است که دی ال سی The Little Ones آنچنان که باید بازی پایه را گسترش نداده است، اما به طور معنی دار و هوشمندانه ای سناریوهای اخلاقی و احساسی بازی را به خوبی گسترش داده و آن را واقع گرایانه تر کرده است، اگر از طرفداران این عنوان هستید، پیشنهاد می کنم که حتما The Little Ones را تجربه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها