نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Civilization V

درباره بازی

سبک بازی: Turn-Based Strategy, 4X
تاریخ انتشار بازی: September 21, 2010
سازنده: Firaxis Games
ناشر: Firaxis Games
نمره متا: 90 | استیم: 10


مقدمه

یکی از پرطرفدارترین بازی های استراتژیک دنیا سری Civilization است. سری ای که تبدیل به پرچمداری برای بازی های استراتژیک شده است. همچنان هر نسخه از این بازی، بالاترین نمره ها را دریافت می کنند. شاید تصاویر بازی در نگاه اول نشان دهنده یک بازی خسته کننده را بدهند، اما در واقع اینگونه نیست. اگر شما به تجربه این بازی مشغول شوید، با چالش هایی رو به رو می شوید که بیشترین هیجان را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بازی اکثر کشور های تاریخی از جمله ایران، امریکا، المان، روم، روسیه، فرانسه و… را داراست. شما در این بازی باید از عصر حجر شروع و تا عصر ماهواره ها و موشک ها ادامه دهید!


گرافیک و صداگذاری

گرافیک بازی کاملا مناسب بوده و عالی طراحی شده است و نقطه منفی در گرافیک آن مشاهده نمی شود. در حین بازی موسیقی های قدیمی و باستانی مربوط به کشور تحت کنترل برایتان پخش می شود که تجربه بازی را جذاب می کند. همچنین پیغام هایی که کشور ها به شما میدهند حاوی فیلم کوتاهی از امپراطور آن کشور است. هر کشور یک امپراطور و لیدر دارد و این لیدرهای برجسته از تاریخ آن کشور هستند. و این یکی از نقاط عالی و قوت بازی تمدن است. برای مثال کوروش که یکی از برجسته ترین امپراطوری های قدرتمند ایران بود در این بازی دیده می شود و هدایت ایران را بر عهده دارد.


داستان و گیم پلی

زمانی که وارد بازی می شوید شما می توانید از بین کشور هایی که در رو به رویتان قرار دارد یکی را انتخاب کنید. در هنگام لودینگ بازی تاریخ آن کشور را برای شما توضیح می دهد و همچنین در زیر توضیحات قابلیت های منحصر به فرد آن هم نشان داده شده است. به عنوان مال، ایران به جنگجویانش معروف است و یا آلمان به تانک تایگر در زمان جنگ جهانی دوم معروف است، زمانی که بازی آغاز می شود شما از اصل حجر شروع و تا عصر مدرن پیش می روید و این شما هستید که تاریخ کشورتان را می سازید. این نکته لازم به ذکر است که این بازی دارای درجه سختی بسیار بالایی است و کارسختی پیش روی تازه کاران این سری از بازی ها قرار دارد. همچنین حالت بازی نوبتی است به این معنی که شما تمام حرکت های نیروهای خود را انجام می دهید و دستورات لازم را می دهید، سپس نوبت به حریف شما می رسد. بخش دیپلماسی یکی دیگر از نقاط قوت این سری از بازی ها است. شما می توانید با فرستادن نامه و سفیر، با کشورهای جهان ارتباط برقرار کنید، دوست شوید و یا دشمن. اتحاد ایجاد کنید و یا جنگ. هوش مصنوعی خوبی در بازی وجود دارد و اگر شما با کشوری خصومت پیدا کنید و یا بر ضد وی کاری انجام دهید، مطمئن باشید سرفرصت تلافی آن را انجام خواهد داد.


نتیجه گیری

می توان گفت که یکی از بهترین بازی های استراتژیک پیش روی شماست! پس اگر تا به حال آن را تجربه نکردید، حتما آن را دانلود کنید و لذت ببرید.


نمایی به تاریخچه بازی

Civilization
1991

Civilization II
1996

Civilization III
2001

Civilization IV
2005

Civilization V
2010

Civilization VI
2016

Civilization VI :Rise And Fall
2018


تصاویر بازی


سیستم مورد نیاز

:MINIMUM

  • OS: Windows® Vista SP2/ Windows® 7
    Processor: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz or AMD Athlon X2 64 2.0 GHz
    Memory: 2GB RAM
    Graphics:256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics
    DirectX®: DirectX® version 9.0c
    Hard Drive: 8 GB Free
    Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card

امتیاز بازی

گیم پلی - 10
گرافیک - 9
صداگذاری - 10
داستان - 9.5

9.6

عالی

دیگر چه نیازی هست از خوبی های این بازی بگوییم؟ این بازی حتی در بین خود سری نیز محبوب ترین بازی شناخته شده است. پس فرصت را از دست ندید و این بازی را تجربه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها