تاریخ انتشار، امکانات و اطلاعات مهم راجب بازی و هر چیزی که شما باید راجب Imperator: Rome بدانید!

در 15April سال 2008 بازی Europa Universalis: Rome توسط استودیو پارادوکس توسعه و انتشار یافت و همانطور که از نامش پیداست در زمان روم باستان دنبال میشد و طرافداران زیادی هم جذب خود کرد، منابع غیر رسمیمیگویند که قرار بود Europa Universalis: Rome 2 معرفی شود اما پارادوکس دست به اقدام دیگری زد و بازی Imperator: Rome را معرفی کرد که دنباله Europa Universalis: Rome 1 که 10 سال پیش منتشر شد است.
سازندگان با تجربههایی که در ساخت Europa Universalis، Crusader Kings و سری Victoria به دست آورده اند میتوان گفت Imperator میتواند یه اثر جذاب و عالی برای طرفداران باشد، در Imperator شما به دورانی میروید که رم به تعالی کامل نرسیده و همچنین شما میتوانید از انگلستان تا هند را کامل کنید و زیر سلطه خود در آورید یا میتوانید به مدیترانه بروید و بر روی آنجا تمرکز کنید.
در حال حاضر ما تمام اطلاعاتی که راجب Imperator: Rome در دسترس است را جمع آوری کرده ایم و به آپدیت کردن این مقاله هم ادامه خواهیم داد. Imperator: Rome هنوز در مراحل توسعه است و همه چیز به هوسهای تیم سازنده باز میگردد و ما باید آماده هر گونه تغییر باشیم.
ویژگیها بازی و اطلاعات
خط زمانی: Imperator در سال 304 قبل از میلاد یا 753 سال قبل از میلاد که سال پایه گذاری رم است دورهای زمانی بازی خواهد بود و پایان این خط زمانی در اوایل آغاز دوران Common Era (عصر مشترک) است. تیم سازنده احساس میکند که بازی همانند سفر در دوران رم است و اینکه شما خودتان امپراطوری خود همچون رم را به قدرت و شکوه برسانید حس خوبی به شما میدهد!
نقشه بازی: شامل بریتانیا تا دیوارهادیان، سراسر شبه قاره هند و تبت، و همچنین از قسمتهای پایین اسکاندیناوی تا اتیوپی! این نقشه به استانهایی که هر یک از آنها به یک شهر اختصاص دارد، تقسیم شده است که بیش از 7000 تا هستند. در حال حاضر بیش از 400 کشور قابل بازی وجود دارد!
اما سوال بزرگ این است که چقدر از نقشه را میتوان با فکشنهای اصلی و جناحهای کوچک به دست آورد؟ مناطق بسیار خالی نامید کننده ای وجود دارد اما با این حال این مناطق خالی را میتوان به کشور خود اضافه و گسترش دهیم و یا به عبارتی در بازی Europa Universalis IV میتوانستید مناطق خالی و به همین رنگ در تصویر را کلونی و یا به عبارتی یک مستعمره کنید، Imperator هم همچین حالتی دارد اما به شکل و روش متفاوت، در حال حاضر بالانس نهایی نقشه همچنان نامشخص است. دو تصویر مختلف از شبه جزیره اسپانیا را مشاهده کنید تا متوجه شوید.
قبایل و جناحهای دیگر میتوانند از طریق فضای سفید به وسیله استعمار و پریدن حرکت کنند، با این حال یوهان( از اعضای تیم سازنده ) همچنین مطمئن نیست که هر قبیله و غیره … باید مرزهای دیگر قبیلهها را محدود کنند. زیرا این واقعا نشان دقیقی از اینکه مرزها در آن دوره چگونه کار میکرده اند نیست.
استانها یک ارزش تمدن دارند که عملکرد مستعمرات را تحت تاثیر قرار میدهد.
دین: مسیحیت در بازی وجود ندارد، با این وجود بسیاری از مذاهب مختلف بر اساس منطقه وجود خواهد داشت. در کل میتوان نتیجه ای که گرفت تنشهای مذهبی و اهمیت مذهب که در دیگر بازیهای این سبک وجود دارد، ممکن است به یک مکانیک و یا یک ویژگی اصلی در بازی Imperator نشود.
انواع دولت: سه نوع حکومت وجود خواهد داشت. سلطنتی، قبیله ای و جمهوری که هر کدام به مکانیک و سبک بازی شما مربوط است.
برای مثال، ما میدانیم که جمهوریها میتوانند شامل پنج جناح باشند که هر کدام دارای برنامهها و اهداف خود هستند. دستورها و قوانین جدید باید از طریق مجلس سنا به تصویب رسیده و به سرعت و آنی توسط خود شخص ما قابل اجرا نیستند و حتی در مورد اعلام جنگ هم باید به تصویب مجلس برسد. حکمرانی قبیله ای به طور کلی برای جناحهای کوچک و ضعیف است اما آنها میتوانند هر آنچه را که میخواهند در هر زمانی به تصویب برسانند و آن را انجام دهند.
کالاهای تجاری: شهرها میتوانند کالاهای تجاری را تولید کنند و به فروش برسانند. داشتن آنها در امپراتوری شما، باعث بالا رفتن ارزش آن منطقه برای شما میشود، کالاهای اضافه در کشور با دیگر کشورها و افراد خارجی معامله میشود. برخی کالاهای اصلی همچون چوب از پیش برای ساخت وسیلههای مهم همچون ساخت کشتیهای جنگی روم ذخیره و استفاده میشوند.
شخصیتها: قطعا شخصیتهای مهم در بازی وجود خواهند داشت اما نقش آنها به قدرت و نفوذ آنها در دولت و دستگاههای سیاسی بستگی دارد، شخصیتها را میتوان به عنوان فرمانداران یک شهر، ژنرال یک ارتش و یا دریاسالار انتخاب کرد، نقشهای دیگری هم ممکن است در بازی وجود داشته باشد که در حال حاضر خبری در این باره نیست. دیگر نمیتوان همچون Europa Universalis: Rome از شخصیتها به عنوان نماینده یا به عبارتی فرستنده استفاده کرد، ویژگیها و مهارتهای شخصیتها در طول زمان تغییر میکنند. شخصیتها میتوانند بخشی مهمیدر جناحها و خانواده باشند.
جمعیت: چهار نوع جمعیت وجود دارد: شهروندان، مردمان آزاد، قبیلهها و بردگان. هر نوع اثر متفاوتی بر بازی میگذراند:
شهروندان تجارت و تحقیقات را تولید میکنند.
مردمان آزاد نیروی لازم برای ارتش را فراهم میکند.
قبیله پول کمیمالیات و کمینیروی انسانی را فراهم میکند، اما به نظر میرسد در طول بازی ناکارآمد میشود.
بردگان مالیات و پول را تامین میکنند.
هر نوع جمعیت دارای فرهنگ، دین و سطح شادی خود است، که همه آنها نیاز به تعادل در برابر نیازهای دولت دارند. جمعیت را میتوان به یک استان جدید ارتقا داد یا مهاجرت کرد. میزان جمعیتی شما بر تعداد ساختمانهایی که میتوانید در یک استان داشته باشید تاثیر میگذارد.
جنگهای داخلی، وسیلههای نظامی، ارتش
وفاداری مکانیک کلیدی برای شخصیتها است. شخصیتهای ناپسند میتوانند علیه حاکم جناح خود شورش کنند و اگر آنها جنگجویان وفادار به اندازه کافی داشته باشند، باعث جنگهای داخلی میشوند. جناحهای بربری میتوانند سرزمینهای خود را انتقال دهند و یا همان سرزمین را به دست بگیرند.
9 تا واحد مختلف وجود خواهند داشت که میتوانند یه ارتش را به وجود بی آورند. هر واحد “1000 مرد” را نشان میدهد، همانطور که در EUIV نیز به همین شکل بود. واحدهای مختلف دارای نقاط قوت و ضعف در برابر انواع واحدهای دیگر هستند و بسیاری از واحدها دارای نیازهای خاص منابع یا نیاز به سنتهای خاص نظامیدارند. تواناییهای خاصی در نیروها وجود دارد، به عنوان مثال واحدهای رومیهم میتوانند جادهها را بسازند و هم میتوانید به استانهای دشمن حمله کنند!
مجموعه ای از ویژگیها نظامیموجود در اختیار بازیکن قرار خواهد گرفت که بر اساس آن واحدهای خود را بر اساس فرهنگ آن کشور، نوع حکومت و غیره تنطیم میکند. این ویژگیها مانند یک درخت “استعداد” باز میشود، که به بازیکن امکان میدهد راههای مختلفی را انتخاب کند.
ارتشهایی که برای آنها ژنرال تنظیم میشود دارای قابلیتهای خاصی در حمله و دفاع هستند که باعث ایجاد نظم بیشتر و افزایش شانس پیروزی در شما میشود.
تاریخ انتشار
تنها جمله رسمیکه از سوی سازندگان بازی منتشر شده این است که Imperator: Rome در 2019 به نمایش گذاشته میشود، اما در گزارشهای مختلف خبرنگاران با یوهان آندرسون این بازی در اوایل سال 2019 به طور رسمیمنتشر میشود.