مقاله

9 نکته که باید درباره بازی Total War: Warhammer 3 بدانید

بازی مشابه، با فضایی متفاوت

پس از سال ها انتظار، بالاخره با بازی Total War: Warhammer 3  و آخرین قسمت از سه گانه TOTAL WAR: WARHAMMER در خدمت شما هستیم. ورود سومین و آخرین بازی شرکت Creative Assembly  در ژانر فانتزی با انتظارات زیادی همراه است، خصوصا پس از موفقیت های بزرگی که با نسخه های Warhammer 2 و Three Kingdoms کسب کرد.

بازی مشابه، با فضایی متفاوت

برخلاف دنباله های بازی های گذشته Total war ، سه گانه Warhammer از المان های نسخه قبلی خود برداشته شده و تقریبا فقط کیفیت های آن ها افزایش پیدا کرده است به طوری که مکانیک و رابط کاربری آن مشابه با نسخه قبلی یعنی Warhammer 2 می باشد و در جهت ادامه محتوای نسخه قبل ساخته شده است.

این به این معناست که همه سیستم های بازی از مبارزه تا مشکلاتی مانند مسیریابی ها اشتباه و عدم حمله درست قهرمان ها به هم ممکن است همچنان مشاهده شود و بعید است به زودی برای رفع این مشکلات از طرف شرکت سازنده اقدامی صورت بگیرد.

فهرست وظایف کیسلف

بخش روسی بازی Warhammer نیاز به یک برنامه ریزی گسترده دارد زیرا دو نسخه قبلی می توانند جایگاه بالاتری نسبت به نسخه جدید داشته باشند. در Warhammer 3 بخش زمستانی در غرب و مرکز قرار گرفته است. استراتژی روش های کیسلف بر اساس آزار و اذیت، موشک های آتشین و سواره نظام است که با گرفتن مکان های استراتژیک اطراف سعی در، در تنگنا قرار دادن و سپس شکست دادن حریف دارد.

در نتیجه ادوات نبرد کیسلف شامل ارتشی از سربازان ترکیبی جالب توجه است که همزمان می توانند به سربازان دورتر آسیب زده و هم از دشمنان در نزدیکی خود دفاع کنند. در کل برای موقعیت های دفاعی مناسب تر هستند تا برای شرکت در میدان نبرد.

قلمرو های جدیدی از سحر و جادو

نسخه سوم بازی به بازیکنان امکان دسترسی به دو جادوی جدید و منحصر به فرد را می دهد؛ جادوی یخ و جادوی طوفان. هردو قلمرو جادویی تا حدودی مشابه باقی جادو های موجود در بازی هستند به جز در مسائلی مانند شکل خاص سربازان هر قلمرو، حملات تک به تک به دشمنان و طلسم هایی که باعث آسیب به تعداد زیادی از دشمنان می شوند. البته طلسم جادوی یخ علاوه بر آسیب زدن سرعت دشمنان را نیز برای مدتی کم می کند.

نکته جالب درباره این جادو ها این است که منبع آن ها مشخص نیست. حتی جزوی از انرژی های جادویی یا قلمرو های آن ها نیز نیستند حتی در جادوی قدرتمند الف ها که توسط الف های بالا رده استفاده می شوند. جادوی یخ مختص منطقه ویژه ای است که این جادو بیشتر توسط جادوگران کیسلفی و خان کویینز انجام می شود، به شکلی که آن ها شکل انرژی های جادویی را عوض کرده و طوفان یخ یا طلسم های مربوط به یخ را بوجود می آورند

پادشاه افسانه ای کیسلف

تزارینا کاتارین، ملکه یخی کیسلف، یکی از قدرتمند ترین جادوگران است که تا به حال زندگی کرده است و به قولی بسیار گردن کلفت است! حاکم کیسلف هرجا می رود ردپایی از جنس یخ از خود به جا می گذارد، او جادوی خود را از نوک قله های یخ زده و تندرا های منطقه خود می گیرد و از جادوی یخ برای کشتن دشمنان و محافظت از سربازان خود استفاده می کند.

در کل، کاتارین کمی شکننده تر از لرد های قدرتمند دیگر مانند تیریون است، اما همچنان می تواند مبارزه کند و آسیب را تحمل کند. توانایی جادوی او هیچ دست کمی از باقی پادشاهان جادویی بازی ندارد اما جلوه های یخ جادوی کاتارین باعث جذاب تر شدن آن می شود.

Mortal Empire اکنون اینجاست

سازندگان Warhammer تا حالا کنار گذاشتن حکومت عظیم کاتای را با وجود برخی ابهامات در مراجع و کتاب های قدیمی، مد نظر قرار نداده است. چین باستان در دنیای Warhammer مدت هاست که مکانی جذاب و مرموز به شمار می آید و به لطف شرکت Creative Assembly اکنون درحال بررسی آن هستیم.

با وجود اینکه جزئیات زیادی در مورد Mortal Empires 2.0 در دسترس نیست اما یکی از ویژگی های مورد انتظار Warhammer 3 به شمار می رود. این نسخه جدید Warhammer 3 را به خاور دور می برد نسخه ای که فشرده شده دنیای جدید و قدیمی است. باید دید که آیا Creative Assembly موفق می شود نقص نسخه اولیه Mortal Empires را هنگام افزودن قسمت عظیمی از بازی به آن رفع کند یا نه.

تقسیم هرج و مرج در بازی Total War: Warhammer 3 

وقتی که یک جناح واحد و جدید با ارائه DLC به بازی اضافه شد، به بخش هرج و مرج های بازی Warhammer نیز لیست وظایف جدیدی به اضافه یک حکمران جدید اضافه می شود. با اضافه کردن شیاطین، قهرمانان و بازگرداندن حاکمان اسطوره ای که در دو نسخه قبلی حضور داشتند، این نسخه تمرکز بیشتری روی بخش هرج و مرج گذاشته و برخلاف ماموریت های حوصله سر بر نسخه های قبل در Warhammer 3 ما شاهد بازی کاملا هدف دار و تقریبا غیرقابل پیشبینی هستیم.

 قلمرو های فراموشی

Warhammer 3 اکنون بخش بقا را اضافه کرده است، جایی که نیروی های دشمن برای پس گرفتن نقاط مختلف نقشه دائما به بازیکن حمله ور می شوند. این حملات در موج های مختلف شکل می گیرند و هرکجا بازیکن، دشمن را شکست دهد می تواند امتیازاتی برای تقویت ساختار های دفاعی، ایجاد نیرو های جدید و یا تقویت سپاه خود کسب کند.

در حالی که هر یک از این نبرد های Survival در قلمرو های مختلف انجام می شود که هر کدام توسط خدای همان منطقه کنترل می شود، اما در منطقه فراموشی شما حتی برای تسخیر خود نیز باید تلاش کنید! یعنی بازیکن نه تنها در جناح خود بازی می کند بلکه در جناح شیطان نیز به نبرد می پردازد و برای حکمرانی بر کل این قلمرو باید همه جا را تحت سلطه خود در آورد. در واقع داریم درباره یک جهنم واقعی صحبت می کنیم!

رمز و راز های بخش داستانی بازی Total War: Warhammer 3

تا اینجای کار میدانیم که کمپین در بخش های باقی مانده هرج و مرج به وقوع می پردازد، که در شرق توسط کاتای بزرگ و در غرب توسط کیسلف حکمرانی می شود. همچنان نمیدانیم که نقشه به چه شکل است یا جناح های مورد انتظاری مانند ارگ ها یا دورف ها در این نسخه مشاهده می شوند یا نه، اما می توان امیدوار بود.

تنها چیزی که مسلم است این است که بعد از نیم دهه و ورود 3 بازی مختلف از سوی این شرکت، دنیای Warhammer 3 قرار است بزرگترین بخش تمام نسخه های Total war باشد.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها