مقاله

هر چیزی که تاکنون درباره ی بازی Crusader Kings 3 میدانیم

چه انتظاراتی از بازی Crusader Kings 3 میتوان داشت, بازی که جانشین بازی های Grand strategy RPG است.

بعد بیشتر از هفت سال گشت و گذار در بازی Crusader Kings 2  , بازیی که ترکیبی از Grand Strategy  و RPG  است. پارادوکس بالاخره از دنباله ی این سری  Crusader Kings 3 رونمایی کرد. بازی دارای نقشه ی بزگ و کلی از منو های جدید است—چه چیز دیگری از این بازی انتظار دارید؟ سفارسی کردن دین؟چرا که نه! این قابلیت هم به بازی اضافه شده است. Crusader Kings 3  بنظر آشنا میاید، ولی پارادوکس گفته که میخواهد بیشتر تمرکزش را روی کارکتر ها و نقش آفرینی بگذارد.

در مقاله قسط داریم همه چیزی که درباره ی Crusader Kings 3  را که میدانیم از جمله تاریخ انتشار بازی و اولین تریلر با شما به اشتراک بگذاریم.


بازی چه زمانی منتشر می شود؟

پارادوکس نزدیک به پنج سال است که روی بازی کار میکند,  ولی هنوز آماده نیستند که زمان انتشار دقیقی از بازی بدهند. در حال حاضر بازی روی حالت alpha قرار دارد و پارادوکس هنوز کلی از ویژگی های جدید بازی را پنهان کرده است. ولی این را میدانیم که بازی در سال 2020 روانه ی بازار میشود.


تریلر معرفی بازی Crusader Kings 3

تریلر بازی چیز زیادی درباره ی گیم پلی بازی نشان نمیدهد و باید منتظر گیم پلی بازی باشیم تا بیشتر با بازی آشنا شویم.


بازی در چه زمانی قرار دارد؟

جای تعجبی نیست که این شبیه ساز قرون وسطایی بار دیگر در قرون وسطی قرار گرفته است، اما این دوره بسیار گسترده است و Crusader Kings 2  آنرا چندین بار از طریق DLC  گسترش داده است. درCrusader Kings 3  شما میتوانید از دوره ی عصر وایکینگ ها که در DLC  Old Gods  معرفی شده بود بازی را شروع کنید, اما امکان شروع بازی از سال769 که با DLC Charlemagne امکان پذیر شد را نیستید اما بنظر میاید که زمان پایان بازی تغییری نخواهد کرد.


آیا قابلیت های موجود از DLC ها به نسخه ی جدید خواهند آمد؟

شاید! مدیر بازی Henrik Fåhraeus گفته است که این تیم در تلاش است به جای اینکه بازی را با نسخه ی قبلی یکسان کند میخواهد به جزئیات بازی بیفزاید. بهتر کردن سیستم سلسله ی بازی و RPG  آن که باعث محبوبیت بازی بین طرفداران شده است.ولی در کل بیشتر امکاناتی که در نسخه ی قبل در دسترس بود به نسخه ی جدید نیز میاید. نقشه ی بازی همان مناطق قبلی را دربر میگیرد شما میتوانید در نقش یک حاکم مسلمان بازی کنید و به فتح هندوستان بپردازید یا در نقش وایکینگ ها بازی کنید.

سیستم Inventory یکی از چیز هایی است که در ابتدای عرضه ی بازی در اختیار بازیکنان نخواهد بود به گفته ی طراح بازی Alexander Oltner  برای تعادل توی بازی وحشتناک بود. merchant republics, nomadic tribes قابل بازی خواهند بود. درباره ی nomadic tribes گفته شده که قابل بازی خواهند بود ولی مانند قبایل معمولی خواهند بود.


Crusader Kings 3  بیشترRPG خواهد بود

برعکس بازی های دیگر پارادوکس که شما در نقش یک کشور یا یک جناح بازی میکردید در Crusader Kings 3  شما نقش شخصیتی را بازی میکنید که رئیس یک سلسله است. شما دارای  مشکلات شخصی، روابط، لحظات رشد و مشکلات دینی هستید. Crusader Kings 3  یک بازی RPG  است که درون یک بازی استراتژی قرار دارد. در Crusader Kings 3  پارادوکس قصد ندارد شما را فقط با بخش استراتژی بازی مشغول کند بلکه قسط دارد شما را با عناصر RPG  نیز سرگرم کند.

شما در بازی باید به حاکم خود یک تمرکز((Focus در شیوه ی زندگیش بدهید که شما را به سه درخت طراحی شده میرساند این صفحه به شما این امکان را میدهد که از ایونت ها و پرک هایی((Perk که در اختیارتان قرار میدهد برای حاکمتان استفاده کنید.اگر میخواهید حاکمی جنگجو داشته باشید میتوانید در مسیر مناسب یک جنگجو حرکت کنید مانند هر بازی RPG دیگر.

سلسله ها نیز می توانند سطح خود را افزایش دهند. با گسترش دادن سلسله تون میتوانید امتیاز جمع کنید و مثل یک ارباب قرون وسطایی شوید , شما میتوانید از امتیازها برای ارتقا دادن سلسله و اعضایش استفاده کنید. شما قادر خواهید بود که یک سلسله جنگ محور را برای مطابقت با حاکم خودتون بسازید ، اما این خطر نیز وجود دارد که رقیب ها و دشمناتون درون سلسله تون رو هم قویتر کنید.

ویژگی های شخصیتی ((Personal trait حاکمتون میتواند در بخش Decisions کمکتون کند. اگر یک تصمیمی بگیرید که با شخصیت حاکم شما سازگار نباشد,  میتواند باعث شود کرکتر شما trait  استرس را بگیرد. هرچه بیشتر استرس کرکتر شما بیشتر شود کارهایش عجیب و غریب تر میشود و سر انجام کرکتر شما را از هم میپاشوند.


سلسله هایCrusader Kings 3  میتوانند خاندان های خود را تشکیل دهند

سلسله ها دیگر به بزرگی و یکدستی قبل نیستند و اعضای برجسته ی سلسله شما میتوانند جدا شوند و با خانواده ی خود خاندان خود را تشکیل دهند. این خاندان هنوز بخشی از سلسله ی شما است ولی هر عضو بزگ از یک خاندان میتواند استقلال و قابلیت های بیشتری بدست آورد و حتی اگر به اندازه ی کافی قدرتمند شود میتواند رئیس یک سلسله شود.

درحالی که Crusader Kings 3  مانند نسخه های قبلی به شما اجازه میدهد که اهداف خود را انتخاب کنید و هیچ شرایط  پیروزی دقیقی نداشته باشید، یکی از راه هایی که باعث میشود پیروزی خود را حتمی کنید این است که سلسله ی خود را در همه جا گسترش دهید و وارد سرزمین های دیگر شوید . بنظر می رسد که سیستم خاندان اجازه میدهد تا این امر بهتر از قبل انجام شود و اندکی کار مدیریت را کاهش میدهد و پویایی بیشتری در سلسله ها ایجاد می کند.


فرمانبرداری با ترس

یک حاکم خونخوار و ترسناک بودن یک استراتژی با دوام در Crusader Kings 3  است. بجای اینکه نگران این باشید که vassal  هاتون رو در شرایط خوب و رابطتون رو باآنها به خوبی نگهدارید میتوانید کاری کنید که با حضور شما به وحشت بیفتن و دربرابر شما سر خم کنند. با بیرحم بودن شما میتوانید Dread جمع کنید که نحوه ی واکنش شخصیت های دیگر به شما رو تغییر میدهد.ولی این شامل شخصیت هایی که trait  شجاع رو دارند نمیشود پس بهتر از شر اینجور افراد خلاص شوید.

همینطور که شما میتوانید در دوران حکومتتون هرکاری که بخواهید انجام بدهید بعد از مرگ حاکم شما شرایط مثل قبل نخواهد بود با اینکه جانشین شما میتواند سرزمین هایتان را صاحب شود ولی این شامل قدرت ترسناک بودن حاکم قبلیتان نمیشود و اینجا است که شما باید با vassel  هایی دست و پنجه نرم کنید که به خون شما تشنه اند.


Crusader Kings 3  این امکان را به شما میدهد که دین دلخواه خود را سرهم کنید

هر دین در بازی Crusader Kings 3 قوانین , سنت ها و عقایدی ساخته شده است که به آنها طعم و مکانیک منحصر به فرد می بخشد , ولی اگر این چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید , میتوانید دین دلخواه خود را بسازید. با مصرف مقدار زیادی  Piety, میتوانید از دین خود جدا شوید و دین خود را شکل دهید, هر چقدر از دین خود بیشتر فاصله بگیرید مقدار piety بیشتری نیز باید مصرف کنید.

با دینی که برای خود ساخته اید میتوانید اصول و آموزه هایی رو نیز انتخاب کنید و میتوانید تمرکز اصلیتون رو عقاید و اینکه چه کسی کشیش باشد بگذارید و میتونید انتخاب کنید که خودتون مقام اول رو در دینی که درست کردید داشته باشید. پس آماده ی دیدن رهبران آدم خواری که فرقه ی خود را هدایت میکنند باشید.


کرکتر ها از قالب کوچکشان بیرون آمدند

بجای اینکه تمام کرکتر های دنیا توی قالب های کوچک محدود شوند در Crusader Kings 3  شاهد  ۳بعدی شدن کرکتر ها خواهیم بود با این حال هنوز شکل کرکتر ها یک مقدار بد است. یک قابلیت جدید بازی این است که  شخصیت کرکتر روی ظاهرش تاثیر میگذارد.برای مثال وقتی که یک Event  نمایان میشود با توجه به خصوصیات کرکتر شما حالتش عوض میشه و در منو ها شخصیت کامل نشان داده میشه.


جانشین بی نقص خود را بسازید

ظاهر یک کرکتر تا حدودی از والدینش به ارث میرسد و ویژگی هایی شامل رنگ مو، سلامت،زیبایی و هوشمندی نیز میتواند به ارث برده شوند. با انتخاب همسر مناسب خود می توانیدtrait  هایی را که میخواهید به جانشینتان منتقل شود را تایین کنید.


Crusader Kings 3  شامل شوالیه ها خواهد بود

ارتش شما شامل رعیت هایی است که در سرزمین شما زندگی میکنند است. این ارتش توسط شما و Vassel  هایتان شکل میگیرد. شما قادر خواهید بود سربازان حرفه ای استخدام کنید ولی به بهای طلاهایی که در خزانه شما وجود دارد .ولی بحث شوالیه ها از بقیه ی سربازان شما جداست. این سربازان تمرینات و تجهیزات بهتری را در اختیار دارند و ده برابر یه دهقان قوی تر هستند.

شوالیه ها را میتوان از Vassel  ها و اعضای سطح بالا و توانمند Court  خود به اختیار بگیرید. در ابتدا شما قادر به اختیار داشتن تعداد کمی از شوالیه ها هستید ولی در طول زمان شما قادر خواهید بود شوالیه های بیشتر و بهتری داشته باشید.


از سلاح های محاصره برای نابودی دیوار های مزاحم استفاده کنید

بعضی از استان ها که مستحکم کاری نشده اند را میتوان به راحتی فتح کرد ولی استانهایی را که مستحکم هستند و یه قلعه یا یک شهر با دیوار های بزرگی که از مزاحم کار شما هستند را باید با سلاح های محاصره تصرف کرد. حتی منجنیق های ضعیف اول بازی نیز میتوانند به سرعت فتح یک قلعه یا شهر به شما کمک فراوان کند و با گذشت زمان منجنیق های بزرگ و بهتری را میتوانید به اختیار بگیرید.


سیستم نبرد در Crusader Kings 3

نوع زمین نقش بزرگ تری رو نسبت به نسخه ی قبلی اجرا میکند. ارتش ها نمیتوانند از رود ها عبور کنن مگر اینکه منطقه ی کم عمق رود رو پیدا کنن که در حین ورود از رود در برابر حمله ی دشمن آسیب پذیرخواهند بود. زمین های غیرقابل تردد و ویژگی های بیشتری مانند تنگناها در بازی  وجود دارد که یک تاکتیک جدید را ارائه می دهد. همچنین نوع زمین تایین میکند که چه مقدار سرباز را میتوانید به جنگ ببرید. اگه زمین نبرد در یک کوه است نمیتوانید نیروهایی که در زمین باز میتوان استفاده کرد را استفاده کنید.

هنگامی که ارتش ها با هم رو به رو میشوند ، بازی تعیین می کند که چه کسی برتری نوع زمین  را کسب می کند. Trait های نظامی فرمانده ارتش شما با برتری های زمین یکی میشود و به کمک ارتش شما میاید. ارتشی که تعداد بیشتری دارد برتری دیگری نسبت به ارتش دشمن میگیرد. نبرد ها اکنون به جای اینکه چند ساعت طول بکشد روز ها طول خواهد کشید و شانس های دیگری برای گرفتن و یا از دست دادن برتری در نبرد وجود دارد.


نقشه ی بازی بسیار بزرگ است

نقشه ی بازی تمام کارهایی را که در نسخه قبلی انجام شده را پوشش میدهد, از جمله DLCها. اما فضای بیشتری را به نقشه ی بازی اختصاص داده و بیشتر مواردی که در منو ها بودند را به طور فیزیکی به نقشه اضافه کرده و همه چیز مرتب شده است.

نقشه بسیار زیباتر شده است درختان شهر ها و کوه ها از نظر جزئیات شبیه چیزی مثل بازی Civilization vi شده است هرچند کمی بهتر. ما تاکنون فقط انگلیس را دیده ایم ولی بنظر بازی چهره ای جدی و نسخه ی ارتقا داده شده ولی خیلی خوش تیپ تر از بازی امپراطور:روم است.


نگاهی به tooltip

پارادوکس در ویدئوی اخیرش بخش هایی از سیستم آموزش خود را برای Crusader Kings 3 به اشتراک گذاشت که به بازیکنان در بسیاری از سیستمهای مختلف آن کمک خواهد کرد. با توجه به سخت و پیچیده بودن نسخه ی قبلی بازی  برای بازیکنانی که تازه وارد بازی میشدند  پارادوکس تصمیم گرفت از قرار گیری موس روی گزینه ها و کلمات اطلاعاتی درباره ی آن نمایش داده شود که میتواند کمک بسیاری برای بازیکنان تازه وارد باشد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

14 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها