
پس از سالها انتظار، بالاخره با بازی Total War: Warhammer 3 و آخرین قسمت از سه گانه TOTAL WAR: WARHAMMER در خدمت شما هستیم. ورود سومین و آخرین بازی شرکت Creative Assembly در ژانر فانتزی با انتظارات زیادی همراه است، خصوصا پس از موفقیتهای بزرگی که با نسخههای Warhammer 2 و Three Kingdoms کسب کرد.
بازی مشابه، با فضایی متفاوت
برخلاف دنبالههای بازیهای گذشته Total war ، سه گانه Warhammer از المانهای نسخه قبلی خود برداشته شده و تقریبا فقط کیفیتهای آنها افزایش پیدا کرده است به طوری که مکانیک و رابط کاربری آن مشابه با نسخه قبلی یعنی Warhammer 2 میباشد و در جهت ادامه محتوای نسخه قبل ساخته شده است.
این به این معناست که همه سیستمهای بازی از مبارزه تا مشکلاتی مانند مسیریابیها اشتباه و عدم حمله درست قهرمانها به هم ممکن است همچنان مشاهده شود و بعید است به زودی برای رفع این مشکلات از طرف شرکت سازنده اقدامیصورت بگیرد.
فهرست وظایف کیسلف
بخش روسی بازی Warhammer نیاز به یک برنامه ریزی گسترده دارد زیرا دو نسخه قبلی میتوانند جایگاه بالاتری نسبت به نسخه جدید داشته باشند. در Warhammer 3 بخش زمستانی در غرب و مرکز قرار گرفته است. استراتژی روشهای کیسلف بر اساس آزار و اذیت، موشکهای آتشین و سواره نظام است که با گرفتن مکانهای استراتژیک اطراف سعی در، در تنگنا قرار دادن و سپس شکست دادن حریف دارد.
در نتیجه ادوات نبرد کیسلف شامل ارتشی از سربازان ترکیبی جالب توجه است که همزمان میتوانند به سربازان دورتر آسیب زده و هم از دشمنان در نزدیکی خود دفاع کنند. در کل برای موقعیتهای دفاعی مناسب تر هستند تا برای شرکت در میدان نبرد.
قلمروهای جدیدی از سحر و جادو
نسخه سوم بازی به بازیکنان امکان دسترسی به دو جادوی جدید و منحصر به فرد را میدهد؛ جادوی یخ و جادوی طوفان. هردو قلمرو جادویی تا حدودی مشابه باقی جادوهای موجود در بازی هستند به جز در مسائلی مانند شکل خاص سربازان هر قلمرو، حملات تک به تک به دشمنان و طلسمهایی که باعث آسیب به تعداد زیادی از دشمنان میشوند. البته طلسم جادوی یخ علاوه بر آسیب زدن سرعت دشمنان را نیز برای مدتی کم میکند.
نکته جالب درباره این جادوها این است که منبع آنها مشخص نیست. حتی جزوی از انرژیهای جادویی یا قلمروهای آنها نیز نیستند حتی در جادوی قدرتمند الفها که توسط الفهای بالا رده استفاده میشوند. جادوی یخ مختص منطقه ویژه ای است که این جادو بیشتر توسط جادوگران کیسلفی و خان کویینز انجام میشود، به شکلی که آنها شکل انرژیهای جادویی را عوض کرده و طوفان یخ یا طلسمهای مربوط به یخ را بوجود میآورند
پادشاه افسانه ای کیسلف
تزارینا کاتارین، ملکه یخی کیسلف، یکی از قدرتمند ترین جادوگران است که تا به حال زندگی کرده است و به قولی بسیار گردن کلفت است! حاکم کیسلف هرجا میرود ردپایی از جنس یخ از خود به جا میگذارد، او جادوی خود را از نوک قلههای یخ زده و تندراهای منطقه خود میگیرد و از جادوی یخ برای کشتن دشمنان و محافظت از سربازان خود استفاده میکند.
در کل، کاتارین کمیشکننده تر از لردهای قدرتمند دیگر مانند تیریون است، اما همچنان میتواند مبارزه کند و آسیب را تحمل کند. توانایی جادوی او هیچ دست کمیاز باقی پادشاهان جادویی بازی ندارد اما جلوههای یخ جادوی کاتارین باعث جذاب تر شدن آن میشود.
Mortal Empire اکنون اینجاست
سازندگان Warhammer تا حالا کنار گذاشتن حکومت عظیم کاتای را با وجود برخی ابهامات در مراجع و کتابهای قدیمی، مد نظر قرار نداده است. چین باستان در دنیای Warhammer مدتهاست که مکانی جذاب و مرموز به شمار میآید و به لطف شرکت Creative Assembly اکنون درحال بررسی آن هستیم.
با وجود اینکه جزئیات زیادی در مورد Mortal Empires 2.0 در دسترس نیست اما یکی از ویژگیهای مورد انتظار Warhammer 3 به شمار میرود. این نسخه جدید Warhammer 3 را به خاور دور میبرد نسخه ای که فشرده شده دنیای جدید و قدیمیاست. باید دید که آیا Creative Assembly موفق میشود نقص نسخه اولیه Mortal Empires را هنگام افزودن قسمت عظیمیاز بازی به آن رفع کند یا نه.
تقسیم هرج و مرج در بازی Total War: Warhammer 3
وقتی که یک جناح واحد و جدید با ارائه DLC به بازی اضافه شد، به بخش هرج و مرجهای بازی Warhammer نیز لیست وظایف جدیدی به اضافه یک حکمران جدید اضافه میشود. با اضافه کردن شیاطین، قهرمانان و بازگرداندن حاکمان اسطوره ای که در دو نسخه قبلی حضور داشتند، این نسخه تمرکز بیشتری روی بخش هرج و مرج گذاشته و برخلاف ماموریتهای حوصله سر بر نسخههای قبل در Warhammer 3 ما شاهد بازی کاملا هدف دار و تقریبا غیرقابل پیشبینی هستیم.
قلمروهای فراموشی
Warhammer 3 اکنون بخش بقا را اضافه کرده است، جایی که نیرویهای دشمن برای پس گرفتن نقاط مختلف نقشه دائما به بازیکن حمله ور میشوند. این حملات در موجهای مختلف شکل میگیرند و هرکجا بازیکن، دشمن را شکست دهد میتواند امتیازاتی برای تقویت ساختارهای دفاعی، ایجاد نیروهای جدید و یا تقویت سپاه خود کسب کند.
در حالی که هر یک از این نبردهای Survival در قلمروهای مختلف انجام میشود که هر کدام توسط خدای همان منطقه کنترل میشود، اما در منطقه فراموشی شما حتی برای تسخیر خود نیز باید تلاش کنید! یعنی بازیکن نه تنها در جناح خود بازی میکند بلکه در جناح شیطان نیز به نبرد میپردازد و برای حکمرانی بر کل این قلمرو باید همه جا را تحت سلطه خود در آورد. در واقع داریم درباره یک جهنم واقعی صحبت میکنیم!
رمز و رازهای بخش داستانی بازی Total War: Warhammer 3
تا اینجای کار میدانیم که کمپین در بخشهای باقی مانده هرج و مرج به وقوع میپردازد، که در شرق توسط کاتای بزرگ و در غرب توسط کیسلف حکمرانی میشود. همچنان نمیدانیم که نقشه به چه شکل است یا جناحهای مورد انتظاری مانند ارگها یا دورفها در این نسخه مشاهده میشوند یا نه، اما میتوان امیدوار بود.
تنها چیزی که مسلم است این است که بعد از نیم دهه و ورود 3 بازی مختلف از سوی این شرکت، دنیای Warhammer 3 قرار است بزرگترین بخش تمام نسخههای Total war باشد.