مقاله

معرفی بهترین مادهای Total Conversion برای بازی Hearts of Iron IV

با این مادها در زمان سفر کنید

بازی‌های ساخته شده توسط کمپانی پارادوکس (Paradox) محصولاتی هستند که نزد مادسازها از محبوبیت زیادی برخوردارند. بازی Hearts of Iron IV هم که از این قاعده مستثنی نیست، احتمالا بیشترین مادها را به خودش اختصاص داده است. بخش Workshop فروشگاه Steam میزبان تعداد زیادی از این افزونه‌هاست که علاوه بر بالا بردن ارزش تکرار بازی، یک تجربۀ اعتیادآور و متفاوت از آن اثر به وجود می‌آورند. مادها می‌توانند در هر دسته‌ای قرار بگیرند، از ارتقای گرافیک گرفته تا بهبود بخشیدن به گیم‌پلی یا رابط کاربری.

در این میان می‌توان مادهای Total Conversion را به عنوان بهترین نوع ماد در نظر گرفت. این مادها از بازی اصلی یک محصول کاملا متفاوت می‌سازند که داستان جدیدی برای بازگو کردن دارد. گاهی وقت‌ها مادهای TC یک بازی کاملا فانتزی یا اثری بسیار واقع‌گرایانه را به وجود می‌آورند. وجه مشترک تمام این محصولات این است که هر یک از آن‌ها سزاوار توجهِ گیمرها هستند.

در این مقاله قصد داریم نگاهی به بهترین مادهای Total Conversion بازی Hearts of Iron IV داشته باشیم. شما می‌توانید بازی ‏Hearts Of Iron 4‎ را با لینک مستقیم و رایگان از وب‌سایت استراتژیک کلاب دانلود کنید. همچنین برای دانلود آخرین ورژن مادها، می‌توانید به وب‌سایت مرجع ماد ما یعنی ModsClub.ir مراجعه کنید. در این وب‌سایت تمامی مادهای بازی Hearts Of Iron IV قرار گرفته‌اند و در صورت منتشر شدن نسخه جدیدی برای هر یک از مادها، آن ماد نیز بلافاصله در سایت به صورت خودکار آپدیت می‌شود.

ماد Total Conversion چیست؟

پیش از شروع فهرست و بررسی مادها، بد نیست تا نگاهی به مادهای Total Conversion و کلیت آن‌ها داشته باشیم. واژه Total Conversion در لغت به معنای تبدیل کامل است که منظور را به خوبی می‌رساند اما استفاده از آن در متن چیزی نیست که برای خواننده و حتی نویسنده جذاب باشد. مادهای Total Conversion متفاوت از بازی اصلی بوده و گاهی آن محصول را به یک بازی دیگر تبدیل می‌کنند.

این تغییرات گاهی روی داستان پیاده‌سازی شده و گاهی حتی گیم‌پلی بازی را عوض می‌کند. مادهای Total Conversion این توانایی را دارند تا حتی ژانر بازی اصلی را نیز تغییر دهند. از بهترین‌های Total Conversion می‌توان به ماد Half-Life: Counter Strike اشاره کرد که در سال 1999 به عنوان یک افزونه برای بازی Half-Life منتشر شد. این ماد به قدری محبوب شد که شرکت Valve سازندگان آن را استخدام کرد و سری CS به عنوان یک فرانچایز و محصولی جداگانه انتشار یافت. حال در ادامه فهرستی که در ابتدا ذکر شد را بررسی می‌کنیم.

Apres Moi Le Deluge

اکثر مادهای Hearts of Iron IV با هدف بررسی سوال “چه می‌شد اگر…” ساخته می‌شوند. یکی از منحصر به ‌فردترینِ این مادها Apres Moi Le Deluge می‌باشد که بازۀ زمانی متفاوتی را در خود جای داده است. ترجمه اسم این ماد به عبارتی فرانسوی اشاره دارد که در زبان انگلیسی به معنای “After me, the flood.” می‌باشد. این عبارت به معنای شروع یک فاجعه بزرگ است و زمانی که به تجربۀ این ماد بپردازیم، متوجه معنای آن خواهیم شد.

بازی زمانی روایت می‌شود که ناپلئون بناپارت (Napoleon Bonaparte) شکستی تجربه نکرده و سیستم محاصرۀ قاره‌ای او نیز دست نخورده باقی مانده است. با این حال شرایط همچنان متزلزل است و دشمنان امپراتوری فرانسه آماده هستند تا هر لحظه به رقیب خود حمله کنند. گیمرها در این ماد باید دشمنان را شکست داده و نشان دهند که فاتح این جنگ‌ها چه کسی‌ست.

Pax Britannica: An Imperial Timeline

مادهایی که سناریوهای خیالی را روایت می‌کنند یونیک‌ترین تجربه را برای هواداران Hearts of Iron IV به ارمغان می‌آورند. یکی از جدیدترین و بهترین ورودی‌ها به کلکسیون مادهای HOI4 ماد Pax Britannica: An Imperial Timeline می‌باشد که هم‌اکنون به عنوان یک محصول خلاقانه از طریق Steam Workshop در دسترس است.

ماد Pax Britannica در جهانی به وقوع می‌پیوندد که در آن امپراتوری بریتانیا همچنان زنده‌ست و در سال 1933 حکومت می‌کند. در این تایم‌لاین، نیکولا تسلا (Nikola Tesla) جهان را به سمت “رنسانس دوم” و عصر جدیدی از فناوری رهبری می‌کند. سلطنت‌های قدیمی اروپا همچون بوربون‌ها اخیرا سقوط کردند و آمریکا آماده‌ست تا تاج برتری را از چنگ بریتانیا در آورد.

BlackICE Historical Immersion

خیلی‌ از گیمرها از چالش‌های خوب لذت می‌برند. گاهی وقت‌ها بالا بردن درجۀ سختی در عنوانی مثل Hearts of Iron IV کافی نیست و اینجاست که پای عناوین تاریخی به میدان باز می‌شود. بعضی گیمرها هستند که از وفاداری و دقت تاریخی بالا بیشترین استقبال را می‌کنند و همانطور که گفتیم، به راحتی از آن لذت می‌برند.

وقتی فاکتورهایی مثل وفاداری به تاریخ و درجه سختی بالا را کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، ماد BlackICE Historical Immersion تبدیل به یک گزینۀ جذاب می‌شود. میزان دشواری بازی گاهی می‌تواند هوش از سر شما بپراند چرا که وقتی بحث مدیریت کشور و تجهیزات نظامی مطرح شود، بازی بیشترین سطح واقع‌گرایی و جزئیات را نشان می‌دهد. برای توصیف میزان ظرافت و دقت تاریخی بازی تنها می‌توان از کلمۀ تحسین‌برانگیز استفاده کرد. اگر می‌خواهید جنگ جهانی دوم را مطابق با اتفاقاتی که در آن رخ داده تجربه کنید، این ماد برای شما ساخته شده است.

World Ablaze

اگر ماد BlackICE زیادی سخت است، ماد World Ablaze اینجاست تا یک تجربۀ خوب از تاریخ متناوب را ارائه دهد. World Ablaze یک پروژه در حال ساخت است که هنوز هم بروزرسان‌هایی دریافت می‌کند که سطح پویایی و چالش بازی را افزایش می‌دهد. همچنین برای کسانی که دست نزدن به تاریخ را ترجیح می‌دهند، این ماد در هر کجا که بتواند چنین امری را ممکن می‌کند.

قدرت‌های بزرگ و کوچک در این ماد گسترش یافته و Focus Treeهای جدیدی دریافت کردند. Technology Treeهای بازی هم دستخوش تغییراتی شده و بعضی از تمدن‌ها نیز امکانات تازه‌ای در اختیارشان قرار گرفته است. رخدادها و تصمیمات جدید، نقشه، سیستم آب و هوا و تغییرات بخش سیاسی/اقتصادی بازی نیز به لطف این افزونه انجام شدند. به طور کل، شاهد یک ماد بلندپروازانه هستیم که لایق توجه بیشتری‌ست.

Hearts of Azeroth

مشخصا واقع‌گرایی در تاریخ به معنی همه‌چیز نیست و خوشبختانه خیلی از مادها هستند که با هدف خارج کردن گیمر از حال و هوا و اتفاقات دنیای واقعی ساخته شدند. وقتی صحبت از مادهای Total Conversion فانتزی هست، هیچ مادی نمی‌تواند به خوبی Hearts of Azeroth ظاهر شود. به جای فضای غمگین دهۀ 30 اروپا، بازی شما را به دنیای فرانچایز World of Warcraft می‌برد. بازی HOI4 با این ماد برای طرفداران سرسخت همان حس و حال همیشگی WoW را می‌دهد. بازیکنان به سرزمین‌های Azeroth سفر کرده و آماده می‌شوند تا نقشۀ پر جزئیات آن را فتح کنند. در این ماد شاهد 308 تمدن، 155 نژاد، واحدها، ایدئولوژی‌ها و… هستیم که همه‌شان به ارائه یک تجربۀ خوب کمک می‌کنند.

The Lord of the Rings

هنگامی که از ستینگ‌های فانتزی نام می‌بریم، سخت است که به سرزمین میانۀ جان تالکین (J.R.R. Tolkien) اشاره نکرد. این فرانچایز نزد میلیون‌ها نفر از محبوبیت زیادی برخوردار است. شهرت قصه‌های سرزمین میانه باعث شد تا بازی‌های ویدیویی، فیلم‌های سینمایی و حتی سریال تلویزیونی پرخرجی با این برند ساخته و عرضه شود. با چنین محبوبیتی، مشخص است که مادسازها فرصت ساخت یک ماد LOTR برای HOI4 را از دست نمی‌دهند.

ماد The Lord of the Rings مکانیک‌های گیم‌پلی HOI4 را به دنیای سرزمین میانه می‌آورد. هرچیزی که گیمرها به آن فکر می‌کنند تغییر پیدا کرده تا به جهان خلق شده توسط جان تالکین نزدیک شود. در بازی یک مکانیک One Ring هم داریم که به نیروهای شما قدرت زیادی در نبرد می‌بخشد. با اینکه این ماد خیلی عالی نیست، اما هم ارزش تجربه را دارد و هم به دوست‌داران آثار تالکین و فرانچایز Hearts of Iron پیشنهاد می‌شود.

Cold War: Iron Curtain

ممکن است مبارزه در جنگ جهانی دوم برای بعضی گیمرها خسته‌کننده شده باشد. میراث دوران جنگ سرد در اینجا یک بار دیگر خودش را نشان می‌دهد. جالب اینجاست که تعداد بازی‌هایی که به این دوره می‌پردازند حداقل در مقایسه با جنگ جهانی دوم به شکل شگفت‌آوری کم هستند. خوشبختانه مادها این کمبود را کاهش ‌می‌دهند.

ماد Cold War: Iron Curtain دنیای پس از جنگ جهانی دوم را با سطح بالایی از جزئیات بازسازی می‌کند. سلاح‌های اتمی نسبت به بازی اصلی در این ماد نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کنند. این ماد حس و حالی شبیه به یک بازی شطرنج بین جبهه‌های شرقی و غربی دارد. گیمرها می‌توانند رخدادهای معروف مثل ساخت دیوار برلین و جنگ ویتنام را در تاریخ‌های مختلف بین دهه‌های 40، 60 و 70 میلادی تجربه کنند. مشخصا این ماد برای کسانی که به رخدادهای این دوره علاقه دارند یک گزینۀ عالی‌ست.

Old World Blues

محبوبیت فرانچایز Fallout را نزد گیمرها نمی‌توان زیر سوال برد. این مجموعه در طول سال‌ها تجربیات خوبی ارائه داده و به زودی در قالب سریال تلویزیونی میزبان طرفدارانش خواهد بود. ممکن است بعضی از گیمرها فکر کنند که ترکیب سری فال‌اوت با HOI4 نتیجۀ خوبی ندارد، اما به لطف ماد Old World Blues این دو مجموعه به خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند. ماد مذکور جهان سری فال‌اوت در سال 2275 را به بازی HOI4 می‌آورد. نیروهای NCR، Enclave، Legion و… در بازی حضور دارند. Focus Treeهای سفارشی، مدل‌ها، ایدئولوژی‌ها و… به شکل منحصر به فرد در این ماد ساخته شدند. ماد Old World Blues برای طرفداران هر دو مجموعه فال‌اوت و HOI یک تجربۀ جدید و تازه خواهد بود.

The Road to 56

این ماد به گیمرها این امکان را می‌دهد تا در تاریخ متناوب به بازی و پیشروی بپردازند. بخش بزرگی از این ماد با Focus Treeهایی توسعه و گسترش یافته و تقریبا هر کشوری که در بازی وجود دارد، تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد. ملیت‌های جدید و رخدادهای کاملا متفاوت باعث شده تا این ماد تنوع زیادی به بازی ببخشد. همانطور که از نامش مشخص است، تایم‌لاین این ماد تا سال 1956 گسترش یافته است. به همین دلیل فناوری‌ها در بازی اصلاح شدند. به علت آزادی عمل زیادی که در اختیار گیمر قرار دارد، می‌توان گفت این افزونه با ماد BlackICE کاملا در تضاد است.

The New Order: Last Days of Europe

این ماد تئوری همیشگی و ترسناک “چه می‌شد اگر آلمان برندۀ جنگ جهانی دوم می‌شد؟” را بررسی می‌کند. نقشۀ بازی در این ماد درست مثل سری Wolfenstein تغییرات زیادی کرده است. این ماد از دهۀ 60 میلادی شروع شده و فروپاشی امپراتوری نازی را درحالی که آدولف هیتلر (Adolf Hitler) به مرگ نزدیک می‌شود، بررسی می‌کند.

وجه جالب این ماد تمرکزش روی داستان است. گیمر باید در طول بازی تصمیم‌هایی بگیرد و هر انتخاب بزرگی که انجام می‌دهد، شاخه‌های روایی متفاوتی را به وجود می‌آورد. این مورد باعث شده تا ارزش تکرار بازی نیز افزایش یافته و کمبودی حین تجربۀ این ماد حس نشود. ماد The New Order: Last Days of Europe را می‌توان به علاقه‌مندان به سوال‌های “What If” پیشنهاد داد.

Kaiserreich

درحالی که ماد قبلی احتمال پیروزی آلمان نازی در جنگ جهانی دوم را بررسی می‌کرد، ماد Kaiserreich اینجاست تا تئوری پیروزی قدرت‌های مرکز در جنگ جهانی اول را زیر ذره‌بین ببرد. این ماد سطح افزونه‌های تاریخ متناوب را بالا می‌برد. پروژۀ Kaiserreich یک تجربۀ یونیک با لور مختص به خودش است، چیزی که بیشتر در بین عناوین RPG دیده می‌شود.

ماد Kaiserreich به طرز جالبی تغییر نقش یا Role-reversal را در دنیای خودش شکل می‌دهد. درحالی که جبهۀ پیروز جنگ جهانی اول در دهۀ 30 قدرت‌های مرکز بودند، کشورهای این گروه دچار رکود اقتصادی شدیدی شدند. در مقابل اما جبهۀ بازنده که شامل بریتانیای کبیر و فرانسه می‌شود، درحال تجربۀ روندی صعودی بوده و به قدرت زیادی دست یافتند.

Fuhrerreich: Legacy of the Great War

ماد Fuhrerreich: Legacy of the Great War یک مثال دیگر از کانسپتی یونیک و جالب توجه است که یک قدم فراتر از سایر مادها برمی‌دارد. طبق گفتۀ سازنده‌های این ماد، محصول آن‌ها به عنوان “یک سناریوی تاریخ متناوب دو سو کور (Double-blind)” عمل می‌کند که به معنای تاریخ جایگزین برای یک تاریخ متناوب است. نیازی به گفتن ندارد که اگر از ماد Kaiserreich لذت بردید، این ماد هم ارزش وقت شما را خواهد داشت.

در ماد Fuhrerreich: LOTGW قدرت‌های مرکز در جنگ جهانی اول شکست خوردند. اکثر رخدادها در این ماد مطابق با واقعیت به وقوع می‌پیوندد و پیچش‌های شکل گرفته به بهتر شدن تجربۀ مخاطب کمک می‌کند. برای کسانی که از جهان ماد Kaiserreich لذت بردند، تجربۀ این افزونه آن‌ها را ناامید نخواهد کرد.

In the Name of the Tsar

ماد Kaiserreich روایت متفاوتی از جنگ جهانی اول با پیروزی قدرت‌های مرکز ارائه می‌دهد. ماد In The Name of the Tsar برداشت دیگری از تاریخ متناوب جنگ جهانی اول دارد. در دنیای این ماد، امپراتوری روس‌ها موفق شده تا اتریش و مجارستان را در نبرد بروسیلوف به شکل قاطعانه شکست دهد. آلمان بدون کمک متحد اصلی خود، در سال 1917 اقدام به صلح کرد و به ایالات کوچک تقسیم شد.

طبق معمول، گیمرها کار خود را از اواسط دهۀ 30 شروع می‌کنند. نقشه بازی در این ماد دچار تفاوت‌های زیادی شده است. ایالات کوچک آلمانی به دنبال اتحاد دوباره و شکل‌گیری امپراتوری سابقشان هستند، در حالی که احتمال رخ دادن انقلاب کمونیستی شرایط آن‌ها را تهدید می‌کند. پرتره‌های جدید و زیبای کاراکترها در این ماد نشان‌دهندۀ اوضاع متفاوت بازی است. درکنار پرتره‌ها، Focus Treeهای جدید و محتوای زیادی به بازی اضافه شده است. هرموقع سراغ HOI4 رفتید، مطمئن شوید که این ماد را تجربه می‌کنید.

End of a New Beginning

ماد End of a New Beginning احتمالا بلندپروازانه‌ترین افزونه در این لیست باشد. در این ماد شاهد زنجیره‌ای‌ پیوسته از اتفاقات هستیم که از سال 1857 شروع شده و تا عصر مدرن امروزی ادامه می‌یابد. این یعنی بازی وقایع و اتفاقات زیادی را پوشش می‌دهد. با این حال، ساخت این ماد به اتمام نرسیده و همچنان در دست توسعه می‌باشد، اما ارزش تجربه را دارد.

طرفداران بازی Victoria II از دیدن عصر ویکتوریایی در موتور HOI4 خوشحال خواهند شد. قرار گرفتن در قرن 18م و تجربۀ وقایعی از جمله جنگ داخلی آمریکا نسبت به جنگ جهانی دوم می‌تواند تنوع بیشتری به تجربۀ شما ببخشد. هدایت یک کشور در طول سه قرن از جنگاوری ایدۀ خیلی خوب و جذابی‌ست و هر زمان که کامل شود، گزینه‌ خوبی خواهد بود.

Rise of Nations

همچون ماد قبلی، این ماد هم به شما اجازه می‌دهد تا در یک تایم‌لاین به شدت گسترش یافته قرار گرفته و اتفاقات تاریخی مختلف را ببینید. وقایع این ماد بین سال‌های 1900 تا 2060 روایت می‌شود. گیمرهایی که به کنترل یک کشور در دهه‌های مختلف علاقه دارند، می‌دانند که این ماد چقدر محتوا برای ارائه در خود جای داده است. ویژگی‌های زیادی در ماد RON قرار دارد. گیمرها این امکان را دارند تا بین وقایع جنگ جهانی اول و دوم به پیشروی بپردازند. فناوری‌های جدید، قوانین، Focus Treeها، تصمیمات، رویدادها، مشاوران، ژنرال‌ها و… در این ماد وجود دارند. این ماد حتی یک حالت زامبی هم دارد که مهارت‌های شما در آخرالزمان را محک می‌زند.

Endsieg: Ultimate Victory

Hearts of Iron IV به شما اجازه می‌دهد از بین سال‌های 1936 یا 1939 نقطه‌ای برای شروع انتخاب کنید. این موضوع ممکن است خیلی از گیمرها را به خاطر کمبود گزینه‌ها ناامید کند. اما در ماد Endsieg: Ultimate Victory این مشکل برطرف شده و شما گزینه‌های بیشتری مثل شروع بازی از سال 1910 یا 1914 در اختیار دارید. برای شروع بازی از جنگ جهانی دوم می‌توانید از سال 1941 و در میان عملیات بارباروسا بازی را شروع کنید. گیمر امکان شروع بازی از سال‌های 1942 تا 1945 را هم دارد. طرفداران سرسختی که به چالش‌ها علاقه دارند، می‌توانند کنترل آلمان در سناریوی سال 1945 را به دست گرفته و توانایی‌های خود را بسنجند.

1930

برای این ماد خبری از اسامی خاص نیست. با این اوصاف، اجازه ندهید که اسم سادۀ این ماد شما را گول بزند. ماد 1930 مشخصا یک پروژۀ حیرت‌آور و جذاب است و هدف سرراستی را دنبال می‌کند. در این ماد شاهد اضافه شدن دو نقطۀ دیگر برای شروع بازی هستیم، سال 1930 و 1933. برای کسانی که از زمان زیاد برای برنامه‌ریزی پیش از شروع جنگ جهانی دوم استفاده می‌کنند، این ماد یک گزینۀ عالی‌ست.

ماد 1930 مثل یک بستۀ گسترش‌دهنده برای بازی اصلی‌ست با این تفاوت که سطح جزئیات در آن بیش از حد بالاست. بسته به تصمیم و خواستۀ گیمر، سرنوشت هر کشور می‌تواند به مسیر متفاوتی منحرف شود. برای مثال، آلمان ممکن است هرگز نازیسم را شکل ندهد و به تقویت پایه‌های دموکراتیک خود مشغول شود. Focus Treeها، فناوری‌ها، ژنرال‌ها، مشاوران و رهبران جدید از طریق این ماد به بازی اضافه شدند. برای کسانی که می‌خواهند با تصمیمات خود کنترل بیشتری روی بازی داشته باشند، ماد 1930 گزینۀ بسیار جذابی می‌باشد.

The Great War

زمانی که Hearts of Iron IV انتشار پیدا کرد، طولی نکشید که مادی با موضوع جنگ جهانی اول برای این بازی عرضه شد. ماد The Great War یکی از اولین مواردی بود که به این موضوع پرداخت و هنوز هم در راس بهترین‌هاست. در این ماد شاهد سه نقطۀ شروع متفاوت هستیم که سال‌های 1910، 1914 و حتی 1919 را شامل می‌شود. ماد TGW حس و حالی شبیه به یک بازی ساخته شده توسط پارادوکس را دارد و این چیزی‌ست که نشان‌دهندۀ استعداد سازندۀ این ماد می‌باشد. بازسازی دقیق و وفادارانۀ جنگ جهانی اول هم جزو نکاتی می‌باشد که نباید در این ماد از دست داد.

به نظر شما جای چه مادهایی در این مقاله خالی است؟ نظراتان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

4.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها