نقد و بررسی

نقد و بررسی Beyond The Wire

بازی خوش ساختی که بازیکن ندارد!

جنگ جهانی اول یکی از بزرگ‌ترین جنگ‌های تاریخ است که همواره در کنار جنگ جهانی دوم، موضوعی پرطرفدار برای ساخت بازی در میان استودیوهای بازی‌سازی بوده است. ساخت بازی Beyond The Wire به بازی محبوب و معروف Squad بازمی‌گردد. توسعه‌دهندگان این بازی به گروه‌های بازی‌سازی اجازه می‌دهند با استفاده از انجین بازی، عنوان خودشان را ایجاد کنند با این شرط که اجازه دهند استودیو سازنده Squad به عنوان ناشر آن باشد.

استودیویی تصمیم گرفتند با استفاده از انجین Squad بازی Beyond The Wire را خلق کنند. با این حال، علیرغم موفقیت نسبتا خوب این بازی در روزهای ابتدایی، اکنون این بازی با مشکلاتی از جمله کمبود بازیکن دست و پنجه نرم می‌کند که می‌خواهیم امروز در این نقد و بررسی از وب سایت استراتژیک کلاب، هم به این موضوع بپردازیم و هم نکات مثبت این گیم جذاب را هم برای شما بازگو کنیم.

بازی Beyond The Wire واقع‌گرایانه‌ترین بازی موجود در دوره جنگ جهانی اول است

بازی Battlefield 1 تنها بازی در دوران جنگ جهانی اول بود که با استقبال خیلی خوبی از طرف کاربران مواجه شد و حتی بسیاری آن را به عنوان بهترین بتلفیلد در چند سال اخیر معرفی کردند، اما ممکن است بپرسید که بازی مثل Beyond The Wire چه چیزی می‌تواند داشته باشد که عنوانی به بزرگی Battlefield 1 را به چالش بکشد؟ پاسخ واضح است، واقع‌گرایانه بودن.

بتلفیلد 1 هر چیزی که بود واقع‌گرایانه نبود. شما مثل هر عنوان دیگری از بتلفیلد اسلحه به دست می‌گرفتید و در یک میدان بزرگ به نبرد می‌پرداختید. این بازی آن احساس بودن در یک جبهه از جنگ جهانی اول را نمی‌داد و هرگز نمی‌شد آن حملات سنگر به سنگر و نبردهای ترسناک و خونین را تجربه کرد، اما در Beyond The Wire همچین چیزی ممکن شده است.

مثل بیشتر بازی‌ها، حالت اصلی بازی شامل دو جناح است که در موج‌هایی با یکدیگر می‌جنگند، کنترل زمین را به دست می‌گیرند و سعی می‌کنند تا دشمنان را به مقر خود برگردانند و سپس جنگ را ببرند، اما مهم‌ترین تفاوت آن واقع‌گرایی است. مثل جنگ جهانی اول، در بازی تقریبا 90 درصد سربازها فقط سلاح‌های تک تیر گلنگدنی در دست دارند و در محیط‌هایی به جنگ می‌پردازند که یک تکان اشتباه منجر به مرگ شما می‌شود.

این بازی حس واقعی جنگ جهانی اول را منتقل خواهد کرد و از این نظر می‌توانید کاملا مطمئن باشید، اما این واقع‌گرایی در عین جذاب بودن، ممکن است به مذاق بسیاری از بازیکنانی که بازی‌های سریع و پرجنب و جوش را ترجیح می‎‌دهند خوش نیاید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

گیم‌پلی خوبی که در عین جذاب بودن، می‌تواند خسته کننده باشد

در بازی چندین جناح شامل مپراتوری آلمان، بریتانیا، فرانسه و چندین جناح دیگر وجود دارد و بازیکنان در کنار سلاح‌های جنگ جهانی اول، می‌توانند توپ و تانک‌های مختلف هر 3 جناح هم امتحان کنند. با این حال، این جنگ جهانی اول است، اینجا خبری از سلاح‌های متنوع نیست، خبری از نبردهای سریع نیست و خبری از یک گیم‌پلی ساده نیست. در این بازی شما شاید 20 بار کشته شوید و در این 20 بار فقط 1 نفر را بکشید، این بازی به همین اندازه می‌تواند سخت باشد.

اما باید این را هم ذکر کنم که اگر گیم‌پلی بازی را درک کنید، از بازی قطعا لذت خواهید برد. صدای شلیک‌ها، انفجارها، اتمسفر بازی و در کل همه چیز در این بازی آنقدر به جنگ جهانی اول نزدیک است که می‌تواند علاقه‌مندان به این دوره را ارضا کند. بازی مانند اکثر شبیه‌سازهای نظامی است، هر گروه فرمانده و افسران خودش را دارد که از طریق رادیو درون بازی به سربازان دستور می‌دهد و همراه با فرماندهان ارشد برنامه حمله می‌چیند.

به طور کلی، این یک شبیه‌ساز نظامی در دوران جنگ جهانی اول است و قرار است خودتان را در نقش یک سرباز در جنگ جهانی اول ببینید، نه در نقش سربازی در بازی که نه سلاح‌هایش متعلق به جنگ جهانی اول هستند و نه بازی اصلا حس جنگ جهانی اول را القا می‌کند. این بازی می‌تواند برای تازه واردان سخت باشد، اما به محض اینکه آن را درک کنید، کلی لذت خواهید برد.

جلوه‌های صوتی و گرافیک بازی بی‌نقص است

در ابتدا به جلوه‌های صوتی و موسیقی بازی بپردازیم. از نظر موسیقی، بازی در سطح سایر بازی‌ها قرار دارد و چیز خاصی نیست که نیاز باشد اشاره شود، اما از نظر جلوه‌های صوتی، این بازی فوق العاده است. هیچ بازی به اندازه این بازی از نظر جلوه‌های صوتی قوی‌تر ندیدم و این برای من یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بازی است. صدای انفجارها، صدای گلوله‌ها و صدای نبرد واقعا گوش‌نواز است.

بازی از نظر گرافیکی مشابه با دو بازی برادر خود یعنی Post Scriptum و Squad است و مشابه با آن‌ها، گرافیک آن واقعا قدرتمند و چشم‌نواز است و جذابیت زیادی به گیم‌پلی بخشیده است. تنها نقص آن‌ها که بیشتر در دو بازی Post Scriptum و Beyond The Wire مشهود است، مشکل افت FPS است که اگر بتوانند به سرعت بازی را بهینه کنند، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

در پایان، به جرعت می‌توان گفت که بازی از نظر گرافیک، جلوه‌های صوتی و موسیقی، واقع‌گرایی، اتمسفر و موارد دیگر واقعا بی‌نظیر است و از نظرم بهترین و واقع‌‌گرایانه‌ترین بازی در دوره جنگ جهانی اول است، اما این واقع‌گرایی و گیم‌پلی چالش‌برانگیزش باعث شده که بازیکنان کمی به آن جذب شوند، البته باید اشاره کنیم که خود جنگ جهانی اول هم موضوع چندان فراگیری در بین گیمرها نیست. در پایان امید است که توسعه‌دهندگان با تبلیغات خوب، بازیکنان بیشتری را جذب کنند و این بازی را از مرگ زودرس نجات دهند.

نقاط ضعف و قوت

گیم‌پلی جذاب
کیفیت فوق‌العاده
یک شبیه‌ساز کامل نظامی

کمبود شدید بازیکن
بهینه‌سازی ضعیف

نمرات

گیم پلی - 8.5
گرافیک - 8
کمپین - 8
موسیقی - 7.5

8

نمره کل

در پایان، به جرعت می‌توان گفت که بازی از نظر گرافیک، جلوه‌های صوتی و موسیقی، واقع‌گرایی، اتمسفر و موارد دیگر واقعا بی‌نظیر است و از نظرم بهترین و واقع‌‌گرایانه‌ترین بازی در دوره جنگ جهانی اول است، اما این واقع‌گرایی و گیم‌پلی چالش‌برانگیزش باعث شده که بازیکنان کمی به آن جذب شوند، البته باید اشاره کنیم که خود جنگ جهانی اول هم موضوع چندان فراگیری در بین گیمرها نیست. در پایان امید است که توسعه‌دهندگان با تبلیغات خوب، بازیکنان بیشتری را جذب کنند و این بازی را از مرگ زودرس نجات دهند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها