مقاله

ده نکته مفید درباره بازی Mount and Blade II: Bannerlord

آماده شدن برای فرمانروایی

بازی Mount and Blade II: Bannerlord اثری سندباکس و بزرگ با تم قرون وسطایی‌ست که مکانیک‌ها و امکانات زیادی را در گیم‌پلی خود جا داده است. بازی در سرزمین‌های کالریدیا (Calradia) دنبال می‌شود که ممکن است برای بازیکنان جدید یک چالش سخت به حساب بیاید. ساخت یک کاراکتر قدرتمند، مدیریت نیروها، نکات اصولی مبارزه، پول در آوردن در ابتدای بازی و… می‌تواند رقم‌زنندۀ یک شروع خوب در کمپین بازی باشد تا تجربه‌ای حماسی و به یاد ماندنی را برای مخاطب به وجود بیاورد. در این مقاله نکاتی ذکر شده که می‌تواند به شما در این راه کمک زیادی کند.

ساخت کاراکتر


سیستم ساخت شخصیت در بازی Bannerlord پیچیده‌تر از سایر عناوین RPG به نظر می‌رسد، مخصوصا اگر بار اولی باشد که این اثر را تجربه می‌کنید. با این حال، نکات عمومی و مهمی دربارۀ ساخت یک کاراکتر قدرتمند در اولین تجربه وجود دارد. از آنجا که این مورد به غیر از چند پاداش تغییرات حیاتی ایجاد نمی‌کند، تمدنی (Culture) را انتخاب کنید که فکر می‌کنید از همه سرگرم‌کننده‌تر است.

بهترین گزینه این است که پوینت‌های ابتدایی که در اختیارتان قرار دارد را روی مبارزه با یک سلاح، استفاده از کمان و سوارکاری متمرکز کنید. باتوجه به اینکه با بالا رفتن هر سطح یک پوینت Focus دریافت می‌کنید، بهتر است پوینت‌های Attribute را نسبت به پوینت‌های Foucs در اولویت قرار دهید، چرا که با بالا رفتن هر 4 سطح، فقط یک بار می‌توانید از پوینت‌های Attribute استفاده کنید. در نهایت، تا جایی که می‌توانید روی Charisma و Intelligence کاراکتر کار کنید. این دو از مهم‌ترین توانایی‌ها در بازی بوده و تاثیر به سزایی در روند پیشروی شما دارند.

سیستم مبارزات


اگر جزو افرادی هستید که برای اولین بار سری Mount and Blade را تجربه می‌کنند، عادت کردن به سیستم مبارزات واقع‌گرایانۀ این اثر کمی طول می‌کشد. با این حال اگر بازی را از حالت کمپین آغاز کنید می‌توانید سلاح‌های مختلف را در بخش تمرینی مورد استفاده قرار داده و با نحوۀ نبرد و حرکات بازی آشنا شوید.

استفاده از سلاح سرد مثل اسلحه‌هایی نظیر شمشیر و نیزه (سلاح‌های One-handed) با سپر بهترین گزینه برای شروع است. سپر علاوه بر ایمنی به شما کمک می‌کند تا به صورت مستقیم ضربات دشمن را دفع یا بلاک کنید، سلاح‌های سرد هم به خاطر سرعت زیاد حاشیۀ خطا را کاهش می‌دهند. بهترین اسلحه دوربرد (Ranged Weapon) برای بازیکنان کمان عادی است چرا که کمان‌های صلیبی گران‌تر بوده و مسلط شدن به آن‌ها به خاطر سخت بودن هدف‌گیری و دامنۀ دید محدود، سخت‌تر می‌باشد.

بهترین گزینه برای مبارزات سواره هم نیزه و سپر است. حین سوارکاری، بهتر است اجازه دهید اول نیروهای شما وارد درگیری شوند و سپس به خطوط دشمن حمله کنید تا علاوه بر جلوگیری از مبارزات تن به تن، بتوانید به راحتی و با استفاده از اسلحه‌های دوربرد به سادگی هدف‌گیری کنید.

تورنومنت‌ها


وقتی بازی را تازه شروع می‌کنید، انجام مسابقات علاوه بر آموزش مبارزه و به دست آوردن پول، در افزایش شهرت قبیلۀ شما نقش به سزایی دارد. هنگامی که دور دنیا مشغول سفر کردن هستید، دنبال آیکن تورنومنت‌ها بگردید (که یک کلاه‌خود نارنجی در کنار اسم شهرهاست) و هر زمان که امکانش وجود داشت، در آن‌ها شرکت کنید. مسابقات در شب غیرفعال می‌شوند، بنابراین اگر به شهری رفتید که مسابقاتش در جریان بود و امکان شرکت در آن وجود نداشت، باید تا روز بعد منتظر بمانید.

هر مسابقه بسته به فرهنگ شهرها متفاوت بوده و بعضی سخت‌تر از دیگری‌ست. The Empire و Aserai ساده‌ترین مسابقات بازی هستند که در آن‌ها امکان مبارزه با شمشیر و سپر وجود دارد، در مقابل Battania و Sturgian را داریم که سخت‌ترین مسابقات بازی بوده و به شما اجازۀ استفاده از دو اسلحه یا سلاح‌های پرتابی را می‌دهند. پس از اینکه به شیوۀ انجام مسابقات و فرهنگ شهرها عادت کردید و از طرفی نسبت به توانایی‌های خود مطمئن شدید، می‌توانید شروع به شرط‌‌بندی روی مسابقات کرده و در کنار جایزۀ اصلی، مبلغی اضافه دریافت کنید.

پیدا کردن راهزن‌ها


پاکسازی مقر راهزنان یکی از بهترین راه‌ها برای بالا بردن سطح نیروها و انجام چند ماموریت به صورت یک‌باره است. این مخفی‌گاه‌ها در همه‌جای دنیای بازی به وجود آمده و هربار که گروهی از راهزنان را در دور و اطراف خود ببینید، می‌توانید مقر آن‌ها را پیدا کنید. وقتی پناهگاهی را پیدا کنید، می‌توانید با پاکسازی آن مقداری لوت و تجربه به دست آورید، اما گزینه‌های بهتری هم وجود دارد.

به خاطر بالا رفتن تعداد مزدورها در نزدیک یک مخفی‌گاه، محاصره دهکده‌ها می‌تواند دو ماموریت را برای شما به ارمغان بیاورد. درکنار اشغال مخفی‌گاه راهزن‌ها، می‌توانید به روستاها برای مبارزه با دزدها کمک کنید. همچنین رؤسای گروه‌های محلی ممکن است به کمک شما برای گرفتن جایزه‌بگیرها نیاز داشته باشند که باز هم به انجام ماموریت اول وابسته‌ست. اگر آنقدری خوش شانس باشید که نزدیک یک شهر یا روستا هر سه ماموریت ذکر شده را پیدا کنید، با احتساب لوت‌ها و هر آنچه که به دست می‌آید، می‌توانید تا 10 هزار سکه کسب کنید.

تبدیل شدن به مزدور


زمانی که به سطح یکِ قبیله‌ای برسید، می‌توانید به مزدور یکی از گروه‌ها تبدیل شوید. برای این کار باید با اشراف‌زاده‌هایی که در جنگ هستند صحبت کنید، وقتی تبدیل به یک مزدور شوید، بابت انجام هر کاری بین 150 تا 200 سکه دریافت خواهید کرد. کشتن دزدها، گروه‌های دشمن و انجام ماموریت‌ها باعث می‌شود تا این درآمد برای شما به دست بیاید.

زمانی که به ردۀ یک برسید، این بهترین راه برای درآمدزایی است. ضمن اینکه مزدور شدن هیچ مشکلی ندارد. می‌توانید پادشاهی را رها کرده و بدون نگرانی جبهۀ خود را به عنوانی یک مزدور عوض کنید، بنابران نیازی نیست که نگران رابطۀ خود با گروه‌های مختلف باشید چرا که بعدا می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید.

استخدام همراه


همراهان در بازی Mount and Blade II: Bannerlord می‌توانند کارهای زیادی از جمله رهبری گروه‌های جداگانه، مدیریت کاروان‌های تجاری، فرماندهی نیروها، کنترل املاک یا ایفای نقش‌های مهم مثل مهندسی و یا نظارت را برعهده بگیرند. می‌توانید این افراد را در میخانه‌های هر شهر پیدا کنید. همچنین می‌شود از طریق دایره المعارف (Encyclopedia) بازی به لیست کامل این شخصیت‌ها دست پیدا کرد. برای این کار کافی‌ست در قسمت Heroes فیلتر Wanderer را انتخاب کنید.

در صفحۀ مربوط به هر همراه، می‌توانید مهم‌ترین توانایی آن‌ها را ببینید و تصمیم بگیرید که کدام یک به شما کمک می‌کند. همراهانی که اسکیل Scouting را در اختیار دارند بهترین گزینه برای مدیریت کاروان‌ها هستند. اگر همراه شما اسکیل Steward را داشته باشد، می‌تواند به رهبری گروه‌ها و کنترل املاک بپردازد. توانایی Medicine یا Engineering هم از هر همراه یک جراح یا مهندس عالی می‌سازد. در نهایت همراهانی که توان مبارزۀ بالایی دارند می‌توانند به یک فرمانده عالی برای ارتش شما تبدیل شوند.

شایعات تجاری


داد و ستد یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد در Bannerlord است اما شروع کار بدون داشتن اطلاعات از سیستم یونیک اقتصادی بازی کار را کمی سخت می‌کند، خصوصا وقتی اسکیل خاصی در این زمینه نداشته باشید. تجارت در بازی زمانی ساده می‌شود که سطح خود را به عدد 50 برسانید، با دو پرک ابتدایی که به دست‌ می‌آورید، حاشیۀ سود شما نیز مشخص می‌شود.

با این حال، پیش از به دست آوردن پرک‌هایی که بتواند تجارت را برای شما آسان کند، شایعات مربوط به این کسب و کار کمک ویژه‌ای خواهد بود تا بدانید کالاهای خود را از کجا بخرید و کجا بفروشید. صحبت کردن با مسافران کاروان‌ها، گفتگو با مردم شهر، پرس و جو در میخانه‌ها و سفر به شهرها و بررسی صفحۀ Trade شانس خرید کالا با قیمت خوب را افزایش می‌دهد.

سرمایه‌گذاری


با تبدیل شدن به یک مزدور، انجام ماموریت و بردن تورنومنت‌ها می‌توانید به پول زیادی در ابتدای بازی دست پیدا کنید. زمانی که سطح قبیلۀ خود را افزایش داده و ارتش قدرتمندتری بسازید، متوجه می‌شوید که هزینۀ آپگرید و نگهداری از آن‌ها آنقدر افزایش پیدا کرده که دیگر نمی‌توان مخارجشان را تامین کرد. این مورد شما را تا مرز ورشکستگی خواهد برد.

پیش از رسیدن به این نقطه، سرمایه‌گذاری پول شما گزینۀ خیلی خوبی است تا به عبارتی یک کمک خرج برای هزینه‌های شما وجود داشته باشد. وقتی به 15 هزار سکه برسید (یا 10 هزار سکه اگر Aserai را به عنوان Culture انتخاب کرده باشید)، می‌توانید با اشرافیان هر شهر صحبت کرده و یک کاروان تشکیل دهید. همچنین می‌توانید کارگاه‌هایی در سطح شهرها خریداری کنید تا به درآمد بیشتری برسید. انجام این امر بین 20 تا 30 هزار سکه هزینه خواهد داشت.

ازدواج


شما و اعضای خانواده‌تان در بازی Mount and Blade II: Bannerlord می‌توانید با اشرافیان ازدواج کرده و آن‌ها را به قبیلۀ خود بیاورید. اشراف‌زاده‌ها سطح و توانایی بالایی دارند که از آن‌ها یک رهبر یا شهردار واقعی برای قبیلۀ شما می‌سازد. همچنین اگر هر دوی شخصیت‌ها در یک محل سکونت حضور داشته باشند، امکان فرزندآوری هم وجود دارد.

درست مثل پیدا کردن همراهان، می‌توانید اشراف‌زاده‌های مجرد را از طریق دایره المعارف بازی پیدا کرده و ببینید کدام یک از آن‌ها توانایی‌های لازمه را دارند. زمانی که تصمیم گرفتید، می‌توانید شخص مورد نظر را پیدا کرده و با او صحبت کنید. پس از گذراندن مسیری دشوار در متقاعد کردن آن شخص، می‌توانید با او ازدواج کنید. توجه داشته باشید که اگر سطح مهارت Charm شما پایین باشد، نمی‌توانید در این عمل موفق باشید. با این حال امکان صحبت با پدر خانواده و یا رهبر قبیله برای ترتیب دادن مراسم عروسی وجود دارد. این حرکت هزینۀ بیشتری داشته و کمی هم سنتی به نظر می‌رسد، البته که بازی در قرون وسطی جریان دارد.

به کار گرفتن زندانی‌ها


در حالی که نگه داشتن غارتگران در گروهتان ارزش چندانی ندارد، اما وقتی شروع به مبارزه با راهزنان و نیروهای قدرتمند بکنید، با مهارت بالای درمانی زندانیان تنومندی را از میان این پیروزی‌ها به دست می‌آورید. می‌‌توانید این زندانیان را در ازای پول به دلالان بفروشید، اما به کار گرفتن بعضی از این افراد می‌تواند بهتر از فروختن آن‌ها باشد.

زمانی که یک زندانی به مدت مشخصی تحت نظر شما باشد، می‌توان او را به گروه خود اضافه کرد. قوی‌تر بودن یک زندانی به این معنی‌ست که به کار گرفتن آن‌ها بیشتر از حالت عادی طول می‌کشد، اما گاهی این مدت زمان ارزشش را دارد تا یک نیروی سطح بالا را به ارتش خود اضافه کنید. به این نکته هم توجه کنید که حضور تعداد زیادی زندانی که توانایی‌های لازمه را ندارند باعث می‌شود تا روحیۀ ارتش شما پایین آمده و شکست در نبردها بیشتر از حالت عادی شود.

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها