مقاله

بهترین مادها برای طرفداران ارباب حلقه‌ها

مادهایی که عاشقان دنیای ارباب حلقه‌ها نباید از دست بدهند

بیشتر ما ارباب حلقه‌ها را با سه‌گانه‌ی سینمایی فوق‌العاده‌ی آن می‌شناسیم، سه‌گانه‌ی که به قدری زیبا و فراموش‌نشدنی بود که تا به امروز همچنان توسط میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان مجدد دیده می‌شود و هیچ احساس خستگی‌ای در مقابل آن نمی‌کنند. جی آر آر تالکین خالق ارباب حلقه‌ها را می‌توان پدر دنیاهای فانتزی پس از خود دانست، زیرا بسیاری از نویسندگان آثار خود را با الهام از دنیایی که تالکین خلق کرده بود نوشتند و به عبارتی خلق کردند. به عنوان یک طرفدار سه‌گانه، پیشنهاد من به شما این است که کتاب‌ها را نیز مطالعه کنید، کتاب‌هایی مانند سیلماریلیون که حکم اطلس دنیای ارباب حلقه‌ها را دارد، برای هر طرفداری که می‌خواهد این جهان را بشناسد و درک کند لازم است.

اکنون اجازه بدهید به شرح مختصری بر هدف این مقاله بپردازیم. بازی‌های بسیاری در خصوص دنیای ارباب حلقه‌ها ساخته و منتشر شده است که شما می‌توانید آن‌ها را دانلود و بازی کنید، اما این بازی‌ها بحث مقاله‌ی ما نیست، بلکه ما می‌خواهیم به مادهای منتشر شده برای دنیای ارباب حلقه‌ها بپردازیم، مادهایی که بر روی بازی‌هایی منتشر شده‌اند که بر چیز دیگری به غیر از ارباب حلقه‌ها تمرکز دارند، اما به لطف گیم‌پلی خاصی که دارند، باعث شده است که طرفدارانی تصمیم بگیرند آن را از دنیای پیش‌فرضش، به دنیای ارباب حلقه‌ها ببرند. ما در این مقاله از استراتژیک کلاب، سعی کرده‌ایم فهرست جامعی از مادهایی ارائه بدهیم که متمرکز بر دنیای ارباب حلقه‌ها هستند و می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

مادهای منتشر شده برای سری توتال وار

در میان بازی‌ها، هیچ سری بازی به اندازه توتال وار (Total War) وجود ندارد که این حجم از مادهای ارباب حلقه‌ها برای آن منتشر شده باشد. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، دنیایی که تالکین خلق کرده بزرگ‌تر از سه‌گانه‌ی سینمایی است و تاریخی جذاب دارد، اما تصور کنید که شما فرمانده نیروهایتان هستید، شما باید آن‌ها را رهبری کنید و در جنگ علیه پلیدی و تاریکی به پیروزی برسید، زیبا است مگر نه؟ مادهای منتشر شده برای سری بازی‌های توتال وار این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند که خود رهبری نیروهایتان در دست بگیرید و هزاران سرباز را به میدان جنگ ببرید.

ماد Third Age برای Medieval II: Total War

یکی از بهترین مادهای ارباب حلقه‌ها که بر حصر سوم متمرکز شده است، ماد The Third Age برای توتال وار مدیوال 2 است که در دوران سوم سرزمین میانه قرار دارد، دورانی که سه‌گانه‌ی شاهکار ارباب حلقه‌ها در آن قرار دارد پس به همین دلیل است که می‌توان گفت بازیکنان از تجربه‌ی این ماد لذت بسیاری خواهند برد چرا که بیشتر فکشن‌ها و نیروهایی که خواهند دید برایشان آشنا خواهد بود. در این ماد تقریباً تمامی ویژگی‌های بازی شامل فکشن‌ها، نقشه‌ها و ظاهر نیروها تغییر پیدا کرده است. این ماد دارای یک کمپین بزرگ است و آن را می‌توان به صورت رویارویی‌های یک‌باره نیز تجربه کرد.

این ماد در حال حاضر بیشتر از یک دهه است که آپدیت نشده است، اما پیش از آنکه به روند توسعه آن متوقف شود، به ورژن 3.2 رسیده بود که دارای طیف وسیعی از محتوا است و می‌توان گفت که آن رضایت‌مندی مورد انتظار را به بازیکنان خواهد داد. لازم به ذکر است که گروه دیگری نسخه‌ی به‌روز شده‌ی خود از همین پروژه را با نام Third Age: Reforged عرضه کرده است که باگ‌های زیادی از ماد را برطرف کرده و کلی محتوای جدید ارائه داده است، اما متأسفانه این ماد کمپین ندارد و بر بخش آنلاین تمرکز دارد.

همچنین یک ساب‌ماد برای ماد The Third Age وجود دارد که Divide and Conquer نام دارد. ماد Divide and Conquer که یک‌ ساب‌ماد است، ماد The Third Age را گسترش می‌دهد و کلی فکشن‌های جدید، هزاران نیروی تازه و یک کمپین جهانی باز‌سازی شده از سرزمین میانه ارائه می‌دهد. با استفاده از این ساب‌ماد، بیش از 30 فکشن در کمپین بازی حضور خواهند داشت. می‌توان با جدیت گفت که ترکیب دو ماد The Third Age و Divide and Conquer با یکدیگر، کامل‌ترین تجربه‌ی ارباب حلقه‌ها برای هر کسی است که علاوه بر علاقه‌‌مندی به دنیای ارباب حلقه‌ها، سری بازی‌های توتال وار را نیز علاقه دارد.

ماد The Lord of the Rings برای Rome: Total War (+ REMASTERED)

یکی دیگر از مادهای محبوب و کامل ارباب حلقه‌ها که در دوران سوم و هماهنگ با سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها دنبال می‌شود، ماد The Lord of the Rings بازی Rome: Total War است که کمی بعد از انتشار نسخه REMASTERED توتال وار روم 1، این ماد نیز به نسخه ریمستر پورت شد و اکنون شما می‌توانید آن را دانلود و روی نسخه ریمستر با کیفیت خیلی بهتر بازی کنید. این ماد عملاً تمامی عناصر بازی را تغییر می‌دهد و علاوه بر امکان انجام نبردهای مستقل، در کمپین بازی نیز سرگرم شوید. نسخه ریمستر از نظر گرافیکی بسیار بهبود پیدا کرده است، اما اگر نسخه قدیمی روم 1 را دارید، همچنان می‌توانید نسخه اورجینال ماد را دانلود و روی نسخه قدیمی روم توتال وار نصب کنید.

ماد The Last Alliance برای Total War: Shogun 2

توتال وار شوگان 2 اگرچه از نظر مادهای منتشر شده برای آن نسبت به بازی‌های دیگر این سری مانند آتیلا و روم 2 چندان وضعیت پرباری ندارد، اما مادهای بسیار خوبی برای آن نیز ساخته شده است که یکی از این مادها، ماد The Last Alliance است. این ماد برای را به طور کامل تغییر می‌دهد و به دوران دوم سرزمین میانه می‌برد، دورانی که بر روی جنگ دونداین و الف‌ها با سائورون تمرکز دارد. این ماد در گذشته صرفاً یک حالت نبرد مستقل داشت، اما به تازگی یک کمپین کوچک روبه گسترش به آن اضافه شده است.

این ماد تنها ماد در خصوص دنیای ارباب حلقه‌ها است که روند توسعه فعال و پرسرعتی دارد و بر خلاف بیشتر مادهای این دنیای جذاب، این ماد همچنان توسعه پیدا می‌کند و محتوای جدید به آن اضافه می‌شود. شما هم‌اکنون می‌توانید این ماد را با لینک مستقیم و به طور نیم‌بها از وب‌سایت استراتژیک کلاب دانلود و نصب نمایید.

ماد The Dawnless Days (Rise of Mordor سابق) برای Total War: Attila

در پایان باید به یکی از مادهای خوب در خصوص دنیای ارباب حلقه‌ها که بر روی توتال وار آتیلا پیاده شده است بپردازیم. ماد The Dawnless Days که پیش از آن Rise of Mordor نام داشت، یک ماد در دوران سوم سرزمین میانه است که بر روی فکشن‌ها و شخصیت‌های حول همان سه‌گانه فیلم فوق‌العاده‌ی ارباب حلقه‌ها متمرکز است. لازم به ذکر است که کمپینی برای این ماد در دست ساخت است و روند توسعه آن پرقدرت و فعال ادامه دارد. حتی ممکن است که پیش از پایان سال 2023 میلادی، نسخه جدید این ماد به همراه کمپین منتشر شود.

این ماد بین کاربران بیشتر با نام Rise of Mordor شناخته می‌شود که در گذشته نیز همین نام را داشت،  اما به دلیل مشکلات کپی‌رایت، این ماد از روی استیم و دیگر صفحات حذف شد. پس از آن توسعه‌دهندگان این ماد تصمیم گرفتند که نام آن را به The Dawnless Days تغییر دهند و در جای دیگری به انتشار آن بپردازند. آخرین ورژن این ماد را می‌توانید از وب‌سایت استراتژیک کلاب دانلود و نصب کنید.

مادهای منتشر شده برای سری Crusader Kings

سری Crusader Kings یکی از سه‌گانه‌ بازی‌های محبوب استراتژیک در میان بازی‌های منتشر شده از استودیو معروف پارادوکس است که بازی‌های گرند استراتژی معروف دیگری همچون سری Hearts Of Iron و Europa Universalis را خلق کرده است. در سری Crusader Kings، شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه در نقشه پادشاهی قرار بگیرید که علاوه بر گزیدن همسر و رسیدگی به فرزندانش، باید به سیاست‌ها، اقتصاد حکومت، گزینش خدمه و اعضای شورا و قدرت بخشیدن به نیروهای نظامی کشور رسیدگی کند. شما همچنین کنترل ارتش را بر عهده دارید و اینکه به کجا و چه جایی حمله کنند با شماست. این بازی به دلیل این آزادی‌اش و سناریوهای بی‌نهایتی که در هر بازی ایجاد می‌شود، از محبوبیت بالایی برخوردار است. اکنون تصور کنید که تجربه‌ی یک ماد ارباب حلقه‌ها در این بازی‌ها چقدر می‌تواند جذاب باشد.

ماد LotR: Realms in Exile برای Crusader Kings III 

این ماد یکی از جدید‌ترین مادهای منتشر شده در خصوص سرزمین میانه و دنیای ارباب حلقه‌ها است که برای جدیدترین عنوان این سری یعنی Crusader Kings 3 عرضه شده است. بازی Crusader Kings 3 به لطف گرافیک فوق‌العاده و مکانیسم‌های برترش نسبت به نسخه پیشین، از محبوبیت بالایی برخوردار و لذت تجربه‌ی مادهایی چون ارباب حلقه‌ها را پیش از پیش کرده است. این ماد در دوران سوم سرزمین میانه دنبال می‌شود و بر جنگ حلقه تمرکز دارد. توسعه‌دهندگان سعی کرده‌اند که سناریوهای مختلف بازی مانند محاصره گوندور را در بازی بگنجانند و به بازیکن اجازه دهند که بتواند در هر یک از سناریوها که خواست به بازی بپردازید.

شما می‌توانید آخرین نسخه‌ی این ماد را از وب‌سایت ماد ما به آدرس Modsclub.ir دانلود و نصب کنید. لازم به ذکر است که در ماد یک نصب کننده‌ی خودکار از خدمات سایت ماد کلاب است گنجانده شده است تا شما بدون نیاز به هیچ آموزش و دردسری، ماد مورد نظر خودتان را نصب کنید.

ماد Middle Earth Project برای Crusader Kings II 

همان‌طور که گفتیم، این سری از بازی‌ها بیشتر بر مدیریت امپراتوری و توطئه‌های پشت‌صحنه تمرکز دارد تا نبردهای بسیار و این قطعاً می‌تواند تجربه‌ی جالبی برای طرفداران دنیای ارباب حلقه‌ها باشد که بدانند سیاست‌ها و توطئه‌ها چگونه در سرزمین میانه جریان دارند. این ماد نیز در دوران سوم جریان دارد، دوره‌ای سه‌هزارساله که با اولین پیروزی انسان‌ها و الف‌ها بر سائورون آغاز شد و با نابودی حلقه به پایان رسید.

توسعه‌دهندگان این ماد تقریباً تمام عناصر بازی را تغییر داده‌اند و مکانیسم‌های گیم‌پلی را مطابق با سرزمین میانه و نیازهای آن بازسازی کرده‌اند. شما هم‌اکنون می‌توانید آخرین نسخه‌ از این ماد را با لینک مستقیم و نیم‌بها از وب‌سایت استراتژیک کلاب دانلود کنید.

ماد The Last Days of the Third Age برای Mount & Blade: Warband

این ماد یکی از پروژه‌های مادینگ درخشان در میان بازی‌های استراتژیک در خصوص دنیای سرزمین میانه و ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود که به قدری کامل و خوب است که هیچ ماد دیگری در خصوص ارباب حلقه‌ها برای بازی Mount & Blade: Warband توسعه پیدا نکرده است. توسعه‌دهندگان این ماد آن را کاملاً بر اساس کتاب‌ها ساخته‌اند و تقریباً تمامی مکانیسم‌های بازی را در جهت بهتر کردن و هماهنگ کردن آن با دنیای ارباب حلقه‌‌ها تغییر داده‌اند. در این ماد نقشه کاملاً جدیدی برای بازی طراحی شده، گیم‌پلی کاملاً بازسازی شده و یک تجربه‌ی کامل از دوران سوم سرزمین میانه با آزادی تمام برای گشت زنی در تمام دنیا به بازیکن هدیه داده شده است. شما می‌توانید این ماد را با لینک مستقیم و نیم‌بها از وب‌سایت ماد ما به آدرس ModsClub.ir دانلود و نصب کنید.

ماد Tales of Middle Earth برای Age of Empires 2

یکی از جالب‌ترین مادهای الهام گرفته شده از ارباب حلقه‌ها، ماد Tales of Middle Earth است. این ماد بر روی بازی Age of Empires II HD توسعه یافته است و این بازی را به طور کامل به سرزمین میانه می‌برد. مدل‌ها و طراحی ماد به قدری با کیفیت و دقیق است که به سختی می‌توان ماد بودن آن را حدس زد و بیشتر شبیه به یک اقتباس رسمی بر پایه Age 2 از ارباب حلقه‌ها است تا یک ماد کوچک از طرف طرفداران. مکانیسم‌های بازی اگرچه برای اینکه بتواند واقعیت فانتزی ارباب حلقه‌ها را بازتاب کند، تغییر یافته است، اما همچنان وفادار بر مکانیسم‌های Age 2 است و بیشتر بر تمدن و بزرگ کردن آن متمرکز است تا جنگ.

ماد Legends of Middle-Earth برای Age of Mythology

اگر به گرافیک دوبعدی Age of Empires II علاقه‌مند نیستید، پس ماد Legends of Middle-Earth برای بازی محبوب Age of Mythology بهترین انتخاب شما خواهد بود! این ماد جایگزین مناسبی برای ماد Tales of Middle Earth است چرا که بر خلاف این ماد که گرافیک 2 بعدی دارد، بازی Age of Mythology خود سه‌بعدی است و ماد آن نیز به همین شکل است. این ماد بازی را به طور کامل به دنیای ارباب حلقه‌ها می‌برد و تمامی عناصر بازی را دست‌خوش تغییر می‌کند. این ماد در دو نسخه‌ی Titans و Extended Edition بازی در دسترس است و می‌توانید بسته به نسخه بازی خود این ماد را دانلود و نصب کنید.

ماد Lord of the Rings برای Hearts of Iron IV

یکی از مادهای جالب در خصوص سرزمین میانه و در کل دنیای ارباب حلقه‌ها، ماد Lord of the Rings است برای بازی Hearts of Iron IV است که در واقع ویژگی‌ها و مکانیسم‌های خود بازی است که ماد ارباب حلقه‌ها را در این بازی جذاب کرده است. مکانیسم‌های بازی Hearts of Iron IV به گونه‌ای است که کمتر کسی می‌تواند یک ماد قرون‌وسطی‌ مانند و فانتزی را روی آن پیاده کند، اما ماد سازان به بهترین شکل ممکن این امر را به سرانجام رسانده‌اند و می‌توانید حتی در بازی جنگ جهانی دوم Hearts of Iron IV، سرزمین میانه را کاوش کنید.

ماد War of the Ring برای Imperator: Rome

می‌توان با اطمینان گفت که برای تمامی عناوین گرند استراتژی استودیو بازی‌سازی پارادوکس، یک ماد ارباب حلقه‌ها ساخته شده است. بازی امپراتور روم یکی دیگر از عناوین گرند استراتژی این استودیو است که همان‌طور که از نامش پیداست، در روم باستان دنبال می‌شود. ماد War of the Ring در عصر سوم سرزمین میانه قرار دارد و در واقع هماهنگ با حوادث سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها است. این ماد نیز به لطف مکانیسم‌ها و گیم‌پلی خاص بازی امپراتور روم، بسیار تجربه جالبی خواهد بود. انتخاب کنید، آیا به ارتش تاریکی ملحق می‌شوید، یا در جبهه‌ی کسانی قرار می‌گیرید که یک‌بار برای همیشه به فرمانروایی تاریکی و حلقه پایان می‌دهند؟

مادهای منتشر شده برای سری Civilization

سری تمدن یکی از سری بازی‌های محبوب استراتژیک به سبک Turn-Based محسوب می‌شود که روزانه هزاران نفر از سراسر جهان به تجربه‌ی عناوین آن می‌پردازند. مطرح‌ترین عناوین این سری، بازی‌های Civilization VI و Civilization V است که برای هر کدام از آن‌ها یک یا چند ماد ارباب حلقه‌ها ساخته شده است. در این مادها سعی شده است که علاوه بر اضافه شده فکشن‌های ارباب حلقه‌ها، دنیا و طراحی نیروها نیز خاص به نظر برسد.

ماد Civ of the Rings برای Civilization VI

ماد Civ of the Rings یکی از دو ماد مطرح منتشر شده برای بازی تمدن 6 است که توسعه‌دهندگان در 8 تمدن قابل بازی بر اساس دنیای ارباب حلقه‌ها ایجاد کرده‌اند. لازم به ذکر است که این ماد در دوران سوم سرزمین میانه قرار دارد و شما شخصیت‌های آشنایی همچون آراگون و گندالف را در این ماد خواهید دید. همچنین توسعه‌دهندگان در این ماد سعی کرده‌اند که علاوه بر اضافه کردن تمدن‌های جدید، طراحی یونیت‌ها و ساختمان‌های بازی را نیز بر اساس هر فکشن موجود در دنیای ارباب حلقه‌ها تغییر بدهند و خاص به آن فکشن طراحی کنند.

ماد JT: Lord of the Rings برای Civilization VI

این ماد بر خلاف ماد معرفی شده‌ی پیشین، دارای 17 فکشن قابل بازی است و بر اساس رمان‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت نوشته شده است. البته لازم به ذکر است که از اقتباس سینمایی این اثر نیز در این ماد استفاده شده است و مشابه با ماد پیشین در دوران سوم سرزمین میانه روایت می‌شود. علاوه بر این، این ماد نقشه اختصاصی بر اساس دنیای سرزمین میانه طراحی کرده است که تجربه‌ی شما لذت‌بخش‌تر می‌کند.

ماد Middle Earth Civilizations برای Civilization V

بهترین و بزرگ‌ترین ماد ارباب حلقه‌ها در سری تمدن، ماد Middle Earth Civilizations برای تمدن 5 است که تمامی جنبه‌ها و ویژگی‌های بازی را تغییر داده است تا با دنیای سرزمین میانه یکی شود. این ماد علاوه بر اضافه کردن 14 فکشن از سرزمین میانه، نیروها و ساختمان‌های اختصاصی، موسیقی متن، شروع یکسان و کلی ویژگی دیگر در ماد خود گنجانده است. به طور کلی، اگر می‌خواهید بر روی گرافیک جذاب و گیم‌پلی خوب تمدن 5 به سرزمین میانه بروید، این بهترین مادی است که می‌توانید پیدا کنید.

به نظر شما جای چه مادی و برای چه بازی‌ای در این مقاله خالی است؟ نظر شما راجع به مادهای عنوان شده چیست؟ امیدوار از مقاله لذت برده باشید. بی‌صبرانه منتظر نظرات شما در خصوص این مقاله هستم.

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها