مقاله

بازی بعدی سری توتال وار چه خواهد بود؟

با انتشار وارهمر سه و پایان این سه‌گانه موفق فانتزی، این پرسش به وجود آمده است که بازی بعدی این سری محبوب چه خواهد بود؟

معرفی سه‌گانه وارهمر (Warhammer) به مجموعه بازی‌های توتال وار قطعا ریسک بزرگی بود که استودیو سازنده این مجموعه بازی‌ها یعنی کریتیو اسمبلی (Creative Assembly) آن را به جان خرید و این مجموعه را از روند تاریخی بودن خارج کرد. با انتشار نسخه اول وارهمر، بسیاری فکر می‌کردند که این در پایان به شکست بزرگی برای این استودیو منجر می‌شود، اما این ریسک آن‌ها چنان موفقیت برای آن‌ها رقم زد که هرگز هیچ یک از بازی‌های پیشین این سری برای آن‌ها به ارمغان نیاورده بود.

در پنج سال گذشته و تا قبل از انتشار نسخه سوم سه‌گانه وارهمر، شاهد انتشار پنج بازی از سری توتال وار بودیم که هیچ یک از آن‌ها از عناوین اصلی این استودیو نبودند و می‌توان گفت که هر پنج بازی از عناوین با کیفیت این استودیوی بریتانیایی نبودند و مشکلات خودشان را داشتند.

اکنون پرسش بزرگی که طرفداران این سری را سردرگم کرده است این است که بازی اصلی و بزرگ بعدی این مجموعه چه خواهد بود. حالا که سه‌گانه فوق‌العاده وارهمر به پایان رسیده است، احتمال می‌رود که استودیو کریتیو اسمبلی و ناشر آن‌ سگا (Sega)، این مجموعه را به رگ و ریشه‌های پیشین خودش بازگرداند و به طرفداران تازه خود نشان دهند که چه چیزی در وهله اول باعث محبوبیت این سری شد.

با توجه به اینکه دنباله بازی سه پادشاهی (Three Kingdoms) در دست ساخت است، احتمال می‌رود که این سری پس از سال‌ها به سمت انتشار عناوین تاریخی بازگردد. با این حال، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد آینده این سری عظیم استراتژیک وجود دارد که در این مقاله از استراتژیک کلاب به آن خواهیم پرداخت.

طرفداران بی‌صبرانه انتظار Total War: Medieval 3 را می‌کشند

اخبار ضد و نقیضی حول این موضوع منتشر شد که همه آن‌ها تنها می‌گفتند که نوعی توتال وارد جدیدی در دوران قرون وسطی در دست ساخت است. یک کارشناس بایگانی در دفتر مالکیت معنوی انگلستان از جانب استودیو کریتیو اسمبلی در اوایل سال 2021 گفت که نشانه‌های جدی وجود دارد که توسعه‌دهندگان در حال کار بر روی عنوان جدیدی با مضمون قرون وسطی هستند. با این حال، یک پرونده برای ثبت مالکیت معنوی یک اسم یا هر چیز دیگری نشان‌دهنده قصد فوری آن‌ها برای ساخت بازی نیست.

متاسفانه اطلاعات دیگری در دسترس نیست. اصطلاح قرون وسطی به طور رسمی بین 500 تا 1500 پس از میلاد را پوشش می‌دهد و دامنه آن به قدری گسترده است که می‌تواند هر چیزی باشد. از سقوط روم تا افول فئودالیسم و ​​تولد دنیای مدرن اولیه. اگر هم چنین بازی واقعا در دست توسعه باشد، هیچ نشانه‌ای از اینکه در چه دوره‌ای می‌تواند باشد وجود ندارد. قرون وسطی معمولا به تاریخ اروپا اشاره می‌کند، اما تا وقتی که مناطق دقیق تحت پوشش، دوره زمانی، جناح‌ها و تمدن‌های تحت پوشش مشخص نشوند، نمی‌توان با جدیت چیزی گفت.

در حال حاضر چیزی که مثل روز روشن است این است که طرفداران از انتشار چنین دنباله‌ای استقبال می‌کنند. بازی Total War Medieval II یکی از محبوب‌ترین و خوش ساخت‌ترین بازی‌های سری توتال وار است و تا به امروز هیچ بازی به خوبی این عنوان ساخته نشده است. این بازی حتی در زمان نگارش این مقاله همچنان به لطف مدهایی که برای آن منتشر شده است زنده و قابل بازی است. از ارباب حلقه‌ها گرفته تا بازی تاج و تخت، مدهای این بازی از تمام مدهای سایر بازی‌های توتال وار خوش ساخت‌تر و بزرگ‌تر هستند.

بازی Total War Empire II؛ احتمالی که به دور از ذهن نیست

بازی توتال وار امپایر یکی از غریب‌ترین عناوین در سری بازی‌های توتال وار است که از یک طرف کمتر دیده شد و از طرفی دیگر تحسین جهانی منتقدان را دریافت کرد. توتال وار امپایر با وجود اینکه یکی از بازی‌های کمتر دیده شده و نه چندان پرطرفدار این سری بود، در آن زمان به دلیل اینکه انقلابی در سری توتال وار و حتی استراتژیک ایجاد کرد موفق شد که تحسین تمام منقدان را به دست بیاورد. این بازی همچنان مورد تحسین کسانی که برای آن وقت می‌گذراند قرار دارد، اما جامعه فعال آن نسبت به سایر عناوین توتال وار چندان قابل توجه نیست. توتال وار امپایر عنوانی قابل احترام و تحسین است، اما چندان مورد توجه طرفداران نیست.

نسخه دوم توتال وار امپایر می‌تواند باعث رستگاری این سری شود. بازی اصلی یک شاهکار بی‌نظیر بود که با دقت هر چه تمام به یک دوره زمانی دشوار پرداخته بود. با این حال، توتال وار امپایر چندان بازی بدون اشکالی نبود و بازیکنان در زمان انتشار از اشکالات متعدد و باگ‌های این بازی گِله‌مند بودند. یک دنباله از بازی امپایر نه تنها می‌تواند با کیفیت‌تر از همیشه آن دوران پر‌جنب‌و‌جوش تاریخ را روایت کند، بلکه به استودیو کریتیو اسمبلی این فرصت را می‌دهد تا تجارب خود با سه‌گانه وارهمر را در Empire 2 اعمال کند. توتال وار Empire 2 اگر واقعا اتفاق بیفتد، می‌تواند به یکی از اتفخارات این استودیو تبدیل شود.

وارهمر چهل هزار؛ ریسک بزرگی که می‌تواند سرانجام خوبی داشته باشد

کریتیو اسمبلی و سگا با انتشار نسخه سوم وارهمر فانتزی تا حدودی کار خود را با این جهان به سرانجام رساندند، اما چه خواهد شد اگر آن‌ها تصمیم بگیرند که سری توتال وار را به سمت آینده‌ای دور در ستاره‌ها، در جهان وارهمر چهل‌هزار (Warhammer 40K) سوق دهند؟ آن‌ها تاکنون در این مورد صحبتی نکرده‌اند، اما باید گفت که اگر واقعا تصمیم به ساخت توتال وار: وارهمر چهل‌هزار بگیرند، قطعا چالش بزرگ و حتی صدها برابر سخت‌تر از توسعه سه‌گانه وارهمر فانتزی خواهد بود.

جهان وارهمر چهل‌هزار و ویژگی‌هایی که دارد، بسیار با جهان فانتزی آن متفاوت است و تاکید بیشتری روی واحد‌های دوربرد، سلاح‌های سنگین و نبردهای فضایی دارد. جهان وارهمر فانتزی به نیروهای مختلف از جمله شمشیر‌زن، کماندار، جادو و هیولاهای خود معروف است و از این جهات هیچ کم و کاستی ندارد، اما جهان وارهمر چهل‌هزار که در آینده‌ای بسیار دور قرار دارد از چنین مزایایی بهره‌مند نیست.

حفظ کردن همزمان بالانس بازی و القا این احساس که مهارت و تاکتیک اهمیت دارد قطعا چالش سختی برای این استودیو خواهد بود و وقتی حرف از چالش سخت می‌زنیم اغراق نکرده‌ایم. جلویگری از تبدیل شدن نبردها به میدان شلوغی از گلوله و خمپاره و حفظ مشارکت تاکتیکی مناسب بازیکن به جدیت بزرگ‌ترین چالش این استودیو خواهد بود.

بازی توتال وار ارباب حلقه‌ها؛ یک رویای بعید

مادهای باورنکردنی و جذاب بسیاری از جهان ارباب حلقه‌ها (Lord of the Rings) منتشر شده است، اما با این وجود، ورود جدی استودیو کریتیو اسمبلی و ساخت یک توتال وار کامل و بی‌نقض از جهان ارباب حلقه‌ها همچون رویایی است که به واقعیت تبدیل شده باشد. اگر توسعه‌دهندگان توانستند جهان وارهمر فانتزی را پیاده کنند، چه چیزی مانع آن‌ها شده که همان روش را روی ارباب حلقه‌ها پیاده کنند؟

مقدمات همه چیز برای اینکار آماده است، زیرا دنیای تالکین و داستان‌های آن به گسترده‌ بودنشان معروف هستند و حتی کوچک‌ترین جزئیات هم در مورد جهان و نژادهای آن در کتاب‌ها ذکر شده است. فیلم‌های ارباب حلقه‌ها هم ثابت کردند که این جهان اگر در دستان درست بیفتد، می‌تواند اثری خارق‌العاده باشد. می‌توان با اطمینان گفت که با تنوع زیاد نژادی، تعداد بالای جناح‌ها و نیروهای مختلفی که جهان ارباب حلقه‌ها دارد، کریتیو اسمبلی می‌تواند بهترین بازی فانتزی ممکن را خلق کند.

بیشتر جهان‌های فانتزی حال حاضر تماما از جهان ارباب حلقه‌ها و اثر تالکین الهام گرفته شده‌اند و همین به سادگی برای اثبات این موضوع که بازی در سبک توتال وار در جهان ارباب حلقه‌ها می‌تواند یکی از پرسود‌ترین و بهترین‌ اثر استودیو کریتیو اسمبلی باشد، کافی است. اینکه آیا چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر، مشخص نیست.

به نظر می‌رسد که پس از پنج سال وقفه در عرضه بازی‌ای که محوریت اصلی این استودیو باشد، کریتیو اسمبلی اکنون به وضوح مشتاق است تا بر روی یک عنوان تاریخی بزرگ کار کند. ارباب حلقه‌ها و یا یک جهان فانتزی دیگر می‌تواند محتمل باشد، اما پس از سه‌گانه وارهمر فانتزی، بعید است که طرفداران دیگر گنجایش یک جهان فانتزی دیگر را داشته باشند. نظر شما چیه؟

4.5 12 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها