مقاله

بهترین بازی های اخیرا منتشر شده سبک RTS (قسمت اول)

بازی های جدید و قدیمی تمام دوران

هرکسی فهرست شخصی خود را از بهترین بازی های RTS دارد که بسیاری از آنها از بازی های کلاسیک دهه 90 و اوایل سال 2000 ساخته شده است. خب اما بیاید از یک زاویه دیگر نگاه کنیم، درست است که این بازی های کلاسیک آن دوران واقعا افسانه هستند و هیچ وقت در زندگی ما قدیمی نمی شوند و این بازی های قدیمی واقعا در قلب ما جا دارند؛ اما بیاید عادلانه تر رفتار کنیم و میدان را برای بازی جدید هم باز کنیم! اگر ما از عناوین جدیدی که منتشر می شوند حمایت نکنیم سبک RTS بزودی فراموش خواهد شد.
همچنین ببینید: چگونه سبک TB حکمران بازی های استراتژیک شد و RTS وارد دوران افت شد؟
از نظر من این لیست ارزشمندی است، به این دلیل که بازی های بسیار خوبی در این لیست قرار گرفته اند. اما افسوس که نمی توان تمام این عناوین را در این لیست جای داد. با این حال این لیست در حال تغییر و آپدیت شدن خواهد بود.
و اما بریم سراغ اولین پرچمدار این لیست.


Ancestors: Legacy

Developer: 1C Company
Publisher: 1C Company

Ancestors Legacy یک بازی قوی است که از روی سبک Company Of Heroes  ساخته شده است. بعد از فراز و نشیب های بسیار در کمپانی 1C Company و ساخت عناوینی که اصلا استراتژیک نبودند، سرانجام دوران تاریک 1C Company به پایان رسید و تصمیم گرفتند که دوباره به پادشاهی خود برگردند و بازی Ancestors Legacy در سبک RTS را ساختند که یک تصمیم و یک تغییر عالی بود.
واحد ها کوچک اند، این بازی تمرکز بر تسخیر قلمرو و جمع آوری منابع دارد که در تمام بازی های RTS ما شاهد این موضوع هستیم. Ancestors Legacy را نمی توان یک سبک جدید معرفی کرد زیرا سبک آن کاملا شبیه به Company Of Heroes است و تنها، نکات ریز جدیدی وجود دارد که شاید به چشم هم نیاید؛ برای مثال زمانی که به شهر ها حمله می کنید به کشتار و غارت می پردازید که لذت و هیجان بسیاری را به بازیکن می دهد. سیستم آپگرید مناسب و سیستم دوربین سینماتیک بازی از جمله نکات مثبت و عالی بازی است. اگر از علاقه مندان به وایکینگ ها و آخرین پادشاهی هستید، حتما این بازی را تجربه کنید!


Frostpunk

Publisher: 11 bit studios
Developer: 11 bit studios

عنوان Frostpunk در سبک RTS تلاش کرد تا یک تجربه جدید را به ما بدهد. یک ترکیب وحشیانه از زمستان، بقا و داستانی افسانه ای. در دورانی که سرما و برف همه را به نابودی کشانده، سوخت تنها راه برای بقا و گرم ماندن است! 11 bit studios اثری را خلق کرده که رتبه 5 ستاره در این لیست برای او کم است و یکی از بهترین بازی های RTS در سال 2018 است.


Offworld Trading Company

Publisher: Stardock
Developer: Mohawk Games

 Offworld Trading Company یک طرح جدید در ساخت بازی های RTS است از این جهت که این یک بازی استراتژیک رقابتی است اما هیچ مبارزه ی مستقیمی وجود ندارد و هیچ سربازی هم نیست! این بازی از یکی از بازی های آتاری الهام گرفته و سیستم ساخت ساز و خرید و فروش آن هم شبیه به Age of Empires است.
Offworld Trading Company بازیکن را برای شرکت های اقتصادی موفق و چگونه مواجه با دشمن آماده می کند.


Tropico 5

Publisher: Kalypso Media
Developer: Haemimont Games

Tropico، کمتر کسی پیدا می شود که این سری را تجربه نکرده باشد، یک سیستم بسیاری عالی در ساخت و ساز شهر. در اواخر سال 1800 نقش بازیکن این است که مدیر یک کلنی جدید در جزیره کارائیب شوند که در نهایت، استقلال خود را به دست می آوردند و سپس به سمت نبرد های سیاسی، جنگ های جهانی، جنگ سرد و در نهایت به سمت دوران مدرن قدم بردارند. بازیکن می تواند انتخاب کند که نقش یک دیکتاتور سوسیالیست را بازی کند و یا یک سرمایه دار متکبر!


Homeworld: Deserts of Kharak

Publisher: Gearbox Software
Developer: Blackbird Interactive

Homeworld: Deserts Kharak یک RTS کلاسیک است که از روی نسخه های پیشین خود ساخته شده است. داستان این بازی در بیابان های خارک دنبال می شود. یک داستان قوی و دنبال کننده، Blackbird Interactive واقعا سنگ تمام گذاشته و یک بازی RTS کلاسیک با گرافیک بسیار بالا ارائه داده است. اگر بخواهیم کوتاه درباره این بازی بگوییم: “یکی از بهترین کمپین های داستانی RTS را دارد و همراه با یک گیم پلی جذاب است که لذت های بی شماری را در خود پنهان کرده است.
Homeworld: Deserts Kharak متاسفانه خوش شانس نبود و در سالی که انتشار یافت از آن استقبال چندانی نشد و حتی شانس این را که بازیکنان زیادی را نیز جذب کند را از دست داد تا آینده ساخت این بازی مبهم باشد.


قسمت اول این پست به پایان رسید.
قسمت دوم به زودی منتشر خواهد شد.

4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها