نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Call To Arms

فرصت های از دست رفته...

درباره بازی

سبک بازی: RTS,RTT
تاریخ انتشار بازی: July 30, 2015
سازنده: Digitalminesoft
ناشر: Digitalminesoft
نمره متا: TBA | استیم: 6


نقد و بررسی

شاید در نگاه اول به این بازی، تشابهات زیادی با سری بازی MOW پیدا کنید، که بله درست است، این ساخته جدید شرکت  Digitalminesoft سبک و سیاقی متفاوت از این بازی است.
اخرین Men Of War در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. بعد از آن، سه کمپانی سازنده، یعنی IC Company,Best Way soft و Digitalmindsoft از هم جدا شدند و هر کدام به ساخت بازی های خود مشغول شدند. Digitalmindsoft این بازی را از زمان جنگ جهانی خارج، عناصر مدرن را اضافه و بازی جدیدی که خلق کرد که نام آن Call to Arms شد. سبک متفاوت و مدرن بازی در کنار گیم پلی عالی برگرفته از سری مردان جنگ، سبب شد رضایت اولیه کاربران بدست آید، ولی استراتژی اشتباه سازنده، تقریبا بازی را نابود کرد. در انتهای مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


گرافیک و موسیقی

گرافیک بازی بسیار فوق العاده است و پیشرفت چشمگیری نسبت به سری مردان جنگ داشته است. اگر سیستمی قوی داشته باشید آخرین سطح گرافیکی بازی بسیار برای شما چشم نواز خواهد بود. زمانی که انفجاری رخ می دهد، آنقدر هیجان آور است که محو آن می شوید. (به هرحال سری مردان جنگ به انفجار های خود معروف است) تیراندازی ها بسیار طبیعی کار شده و همچنین قابلیت تخریب پذیری در بازی بسیار پیشرفت کرده است. همچنین سیستم نبرد ها، تاکتیک ها و محیط تغییرات وسیعی داشته داشته است. همه می دانیم تنها چیز خسته کننده ی Men Of War موسیقی بازی بود، بخصوص موسیقی منوی بازی! اما Call To Arms این عیب را برطرف کرد. موسیقی منو بسیار هیجان انگیز است، همچنین در بازی در هنگام جنگ موسیقی های زیبا و متفاوتی پخش می شود که هیجان بازی را چند برابر می کند. صداگذاری ها بر روی شلیک گلوله ها، حرکت وسایل و افراد با دقت و کیفیت زیادی کار شده است.


گیم پلی و معرفی بخش مولتی پلیر

گیم پلی بازی با Men Of War مقدار زیادی تفاوت دارد و قابل مقایسه نیست. در بازی سرباز ها نقش اساسی و کلیدی دارند و عملا تانک وسیله ای برای پیشروی است و سرباز ها عامل پیروزی هستند. بازی بسیار تاکتیکی شده است و هر یک از سرباز ها می تواند نتیجه نبرد را تغییر دهد. (بخشی از این موضوع می تواند بخاطر کوچکتر شدن مپ های بازی و نزدیکتر شدن درگیری ها باشد) همچنین کنترل دستی بازی (Direct Control) بسیار جذاب شده است و باعث می شود بعضی اوقات فراموش کنید که در یک بازی استراتژیک به سر می برید! به قدری این سیستم جذاب است که فقط ترجیح می دهید یک تانک رسپاون کرده و باقی بازی را با آن سر کنید! در کنترل دستی ماشین ها و تانک ها قابلیت زوم وجود دارد، همچنین هدایت تانک ها به شکل اول شخص خواهد بود. شما همچنین می توانید سرباز ها را هم همانند بازی های شوتر (اول شخص و سوم شخص) کنترل کنید!
همه پلیرهای Men Of War همیشه منتظر افزوده شدن هواپیما در بازی بودند که Call To Arms آنرا اضافه کرده است. همچنین انواع هلیکوپتر های جنگی نیز در بازی وجود دارند که محیط نبرد را جذاب تر خواهند کرد.
یکی از عیب های مهم بازی کم بودن مپ های بازی است، که البته ایراد بزرگی حساب می شود، زیرا بازی مدت زیادی است که در دست ساخت است و از حالت بتا نیز خارج شده است، با این حال امید است تا بزودی مپ های بیشتری به بازی اضافه شوند.
بازی در حال حاضر از دو تیم GRM و USA پشتیبانی می کند و طبق گفته سازنده تیم های جدید در قالب اپدیت یا DLC معرفی خواهد شد. در رابطه با بخش مولتی اگر بخواهیم صحبتی داشته باشیم، این بخش بسیار به آن توجه شده است و حالت های بسیار زیادی برای بازی وجود دارد و این بخش به بخشی زیبا و مدرن تبدیل شده است. یکی از حالت های بسیار جالب مولتی پلیر بازی حالت LAST MAN STANDIG است که در آن شما به جنگ می پردازید و در نهایت باید پرچم یکی از تیم ها سقوط کند. همچنین در طول جنگ مهمات هایی قرار می گیرند که به شما امتیاز خرید نیرو (MP) بسیار زیادی می دهد.


نتیجه گیری

طرفداران Men Of War تجربه یکباره این بازی را از دست ندهند. همچنین اگر از علاقه مندان به بازی های مدرن، استراتژیک و حتی شوتر هستید، Call To Arms می تواند ساعتی شما را سرگرم کند. این بازی متاسفانه بدست سازنده آن تقریبا نابود شده است. رویه اشتباه Digitalminesoft در ساخت این بازی، باعث شد تا این عنوان با توجه به تمام پیشرفت های خود بعد از سری مردان جنگ، یک عنوان شکست خورده تلقی شود. اولین اشتباه، عرضه ناقص بازی بود. البته شرکت سازنده احتمالا بودجه کافی برای عرضه به صورت کامل بازی را نداشته، ولی مشکل اینجاست که کامل شدن بازی بسیار طول کشید. همین الان که این نقد و بررسی در حال نوشته شدن است، بازی هنوز به طور کامل عرضه نشده است. دومین اشتباه، پولی بودن بازی به قیمت زیاد و همچنین وجود پکیج های مختلف برای بازی بود، مانند Deluxe Edition. اگر بازی دارای محتویات باشد، مشکلی ندارد. ولی بحث اینجا بود که خود بازی چیزی برای ارائه نداشت چه برسد به بسته های پولی آن. تیر خلاص سازنده به پیکر بازی، رایگان شدن آن بود که اعتراض بسیار شدید خریداران بازی را در پی داشت. احتمالا سازنده در تلاش بود با اینکار سرورهای بازی را پر کند، ولی نتیجه چیزی جز از بین رفتن پتانسیل های بسیار خوب این بازی نبود.
با تمام این صحبت ها، شما هم اکنون می توانید این بازی را از وبسایت استیم به صورت رایگان دانلود کنید.
اکانت استیم بسازید و بازی را به صورت رایگان در اکانت خود ادد کنید. برای اینکار نام بازی را جستجو کنید.


تصاویر بازی


سیستم مورد نیاز

:MINIMUM

    • OS: 64bit – Windows 7, 8, 10
    • Graphics: DirectX 11 compatible
    • DirectX: Version 11
    • Storage: 30 GB available space
    • Sound Card: DirectX 11 compatible

امتیاز بازی

گیم پلی - 7
گرافیک - 8
صداگذاری - 7
داستان - 3

6.3

معمولی

این بازی می توانست یک جایگزین مناسب برای سری بازی مردان جنگ باشد. ولی متاسفانه با سیاست های غلط شرکت سازنده، این بازی چیز زیادی برای طرفداران قدیمی این شرکت قابل ارائه ندارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها