رپورتاژ آگهی

کانکس و ساندویچ پانل های سابات صنعت شمال

این روزها کانکس و ساندویچ پانل به گزینه‌ای جذاب برای سازه‌های موقت و دائم و سبک‌وزن که نیاز به نصب سریع دارند تبدیل شده‌اند. این دو ابزار سازه‌ای مدرن نه‌تنها ساخت‌وساز را ساده می‌کنند بلکه هزینه‌ها و اثرات زیست‌محیطی را نیز کاهش می‌دهند. اما کانکس و ساندویچ پانل چه هستند؟

در دنیای ساخت ‌و ساز که به سرعت در حال تحول است، تقاضا برای روش‌های ساخت نوآورانه، مقرون‌به‌صرفه و پایدار، به بیشترین حد خود رسیده است. فرقی نمی‌کند که در حال ساخت یک سازه دائمی هستید یا موقت؛ به هر حال انتخاب مواد مناسب، کلید تعادل دوام، انعطاف‌پذیری و مقرون‌به‌صرفه بودن فرآیند ساخت است. شرکت سابات صنعت شمال هم با تولید کانکس و ساندویچ پانل های مدرن از پیشگامان این عرصه به شمار می رود.

کانکس چیست؟

کانکس چیست؟

کانتینرهای کانکس که در اصل برای حمل و نقل طراحی شده بودند، از زمان معرفی آن‌ها در دهه 50 میلادی، مبحث ساخت و ساز را متحول کردند. این کانتینرهای فولادی که به واسطه ارتش ایالات متحده در طول جنگ کره توسعه یافتند برای استانداردسازی حمل و نقل کالا ساخته شدند و بارگیری، تخلیه و جابجایی محموله در فواصل طولانی را آسان‌تر می‌کردند. امروزه، کانکس به دلیل طراحی قوی، مقاومت در شرایط آب و هوایی نامساعد و ابعاد منعطف در سراسر جهان شناخته شده است. کانکس های تولیدی سابات صنعت شمال هم بسته به نوع آب و هوای منطقه و شرایط جغرافیایی متفاوت هستند.

سازگاری کانکس این سازه را برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، از خانه‌های مدولار و دفاتر سیار گرفته تا واحدهای ذخیره‌سازی، به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل کرده است و معماران و سازندگان از یکپارچگی ساختاری، سهولت تغییر و سرعت نصب آن نهایت بهره را می‌برند. کانکس بسیار مقرون‌به‌صرفه است و راه حلی کم‌هزینه برای پروژه‌های ساخت و ساز کوتاه‌مدت و بلندمدت محسوب می‌شود. کانکس را به‌عنوان بلوک‌های پیش‌ساخته، می‌توان روی هم چید و متصل کرد تا مسکن موقت یا فضاهای تجاری دائمی ایجاد شود.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل مصالح ساختمانی پیشرفته‌ای است که از سه جزء کلیدی ساخته شده: یک لایه هسته‌ای سبک و عایق (مانند پلی اورتان یا پلی استایرن) که بین دو لایه بیرونی بادوام (معمولا از فولاد یا آلومینیوم) قرار گرفته و لایه‌ای عایق حرارت، مستحکم و محافظ در برابر عناصر محیطی ایجاد می‌کند. نام ساندویچ از نحوه فشرده‌سازی لایه هسته بین دو صفحه سفت و سخت دیگر گرفته شده است.

ساندویچ پانل‌ها بر اساس جنس اصلی و نوع استفاده خود انواع مختلفی دارند. پانل‌های حرارتی برای کنترل درجه حرارت طراحی شده‌اند که اغلب در تاسیسات سردخانه یا ساختمان‌های صنعتی عایق‌بندی‌شده استفاده می‌شوند. پانل‌های آکوستیک عایق صدا هستند و برای محیط‌هایی که کاهش نویز در آن‌ها در اولویت است، مانند استودیوهای ضبط صدا یا فضاهای اداری استفاده می‌شوند. پانل‌های مقاوم در برابر آتش نیز از موادی مانند پشم سنگ ساخته می‌شوند که مقاومت در برابر آتش را افزایش می‌دهند. در کل، ساندویچ پانل‌ها به طور گسترده در پروژه‌های مختلف ساختمانی به ویژه در ساختمان‌های صنعتی، انبارها، سردخانه‌ها، ادارات و خانه‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل‌ها به تنظیم دمای داخلی و کاهش هزینه‌های انرژی کمک می‌کنند. ماهیت سبک‌وزن آن‌ها حمل و نقل و نصب را ساده می‌کند و سرعت ساخت و ساز را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، ساندویچ پانل‌ها به راحتی قابل حمل و مونتاژ هستند که منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه کار و مواد می‌شود. ساندویچ پانل های سابات صنعت شمال هم علاوه بر کیفیت بالای تولید، از تمامی موارد بالا برخوردار هستند.

پروژه‌های موفق با استفاده از کانکس و ساندویچ پانل

  • خانه مدولار ساخته‌شده با استفاده از کانکس

خانواده‌ای در تگزاس، با افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی سنتی، خانه‌ای مدولار با استفاده از کانکس ساختند. در این پروژه، چهار کانکس 40 فوتی کنار و روی هم چیده شدند و برای ایجاد یک خانه مدرن و دوخوابه تغییراتی در آن‌ها ایجاد شد. کل فرآیند ساخت و ساز تنها هشت هفته طول کشید که به طور قابل توجهی سریع‌تر از مدت زمان ساخت یک خانه با مصالح سنتی است که می‌تواند شش ماه یا بیشتر طول بکشد. آن‌ها با تغییراتی از جمله عایق‌بندی و استفاده از پنجره‌های کم‌مصرف و پنل‌های خورشیدی، به یک فضای بزرگ برای زندگی راحت دست یافتند. رویکرد مدولار هزینه‌های نیروی کار را تقریبا 40٪ کاهش داد و قیمت نهایی 30٪ کمتر از هزینه یک خانه سنتی بود.

  • انبار تجاری ساخته‌شده با ساندویچ پانل

یک شرکت تدارکات در آلمان برای گسترش فعالیت‌های خود نیاز به ساخت سریع یک انبار بزرگ داشت. با توجه به نیاز به عایق‌بندی برای حفظ دمای پایدار برای کالاهای حساس به دما، آن‌ها ترجیح دادند از ساندویچ پانل برای ساخت انبار استفاده کنند. این شرکت ساندویچ پانل‌های با لایه هسته پلی اورتان را انتخاب کرد و ساخت کل انبار 15000 فوت مربعی فقط سه ماه طول کشید. این عایق نه‌تنها هزینه‌های انرژی در درازمدت را تا 25% کاهش داد بلکه نصب سریع پانل‌ها به این کسب‌ و کار اجازه داد تا زودتر از موعد مقرر شروع به کار کند و سود را زودتر از حد انتظار افزایش دهد.

  • مدرسه ساخته‌شده با کانکس و ساندویچ پانل

در یک منطقه روستایی در کنیا، یک سازمان غیرانتفاعی قصد ساختن یک مدرسه سریع و مقرون‌به‌صرفه برای کودکان و نوجوانان روستا داشت. آن‌ها با استفاده از شش کانکس به عنوان پایه، کلاس درس، دفاتر اداری و فضاهای ذخیره‌سازی ساختند و برای سقف و دیوارها، از ساندویچ پانل با لایه هسته مقاوم در برابر آتش استفاده کردند. این رویکرد زمان کلی ساخت و ساز را به پنج ماه کاهش داد و استفاده از ترکیب کانکس و ساندویچ پانل به این سازمان غیرانتفاعی اجازه داد تا بودجه ذخیره‌شده را به منابع آموزشی اختصاص دهد.

تهیه آسان و راحت کانکس و ساندویچ پانل از سابات صنعت شمال

ساندویچ پانل سابات صنعت شمال

سابات صنعت شمال طیف گسترده‌ای از کانکس و ساندویچ پانل دارد. کانکس‌ها در اندازه‌های گوناگون و متناسب با نیازهای مختلف در دسترس هستند. این شرکت همچنین ساندویچ پانل‌هایی با مواد اصلی مختلف از جمله پلی اورتان، پشم سنگ و پلی استایرن دارد که بر اساس نیازهای خاص طراحی شده‌اند. این میزان تنوع و انعطاف‌پذیری و قیمت‌گذاری شفاف موجب می‌شود تا شما دقیقا آنچه را که برای پروژه خود نیاز دارید، بدون توجه به دامنه یا پیچیدگی کار، پیدا کنید.

همه می‌دانیم که انتخاب مواد مناسب می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، به همین دلیل است که تیم کارشناسان سابات صنعت شمال با ارائه مشاوره تخصصی شما را در انتخاب مناسب‌ترین محصولات بر اساس بودجه، موقعیت مکانی و اهداف ساخت و ساز راهنمایی می‌کند. پس منتظر نمانید و قدم بعدی خود را با سابات صنعت شمال بردارید که آماده است تا شما را در هر مرحله راهنمایی کند؛ از انتخاب محصول مناسب گرفته تا پشتیبانی کامل از مشتری.

سوالات متداول

کانکس چقدر عمر می‌کند؟

کانکس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیار بادوام هستند و معمولا 25 سال یا بیشتر با حداقل نگهداری دوام می‌آورند.

چه نوع عایق‌هایی برای ساندویچ پانل‌ها وجود دارد؟

در سابات صنعت شمال، ساندویچ پانل‌ها با انواع هسته‌های عایق از جمله پلی اورتان (PU)، پلی استایرن و پشم سنگ ارائه می‌شوند.

آیا می توان کانکس را برای صنایع خاص سفارشی‌سازی کرد؟

بله، کانکس را می توان به طور کامل برای طیف گسترده‌ای از صنایع به صورت سفارشی طراحی کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها