نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Panzer Corps 2

تاریخ جنگ جهانی را از نو بنویسید!

سبک بازی: turn-based strategy
تاریخ انتشار بازی: 19Mar, 2020
سازنده: Flashback Games
ناشر: Slitherine Ltd
دانلود بازی: دانلود بازی Panzer Corps 2


Panzer Corps 2 یک بازی نوبتی استراتژی است که در دوره ی جنگ جهانی دوم دنبال می شود و این امکان را به شما می دهد که ارتش های هر کدام از ملت های درگیر جنگ را در سناریوهای مختلف تاریخی بین سال های 1939 – 1944 کنترل کنید. این بازی جانشین سری کلاسیک و قدیمی Panzer General است که از سبک مشابه ی همین سری قدیمی استفاده می کند، با این تفاوت که گرافیک و گیم پلی آن پیشرفته تر شده است!

حفظ گیم پلی کلاسیک

این بازی در یک موتور کاملاً جدید ساخته شده و دارای گرافیکی سه بعدی و بهبود یافته است. سازنده موفق شده که تقریباً همان سبک و سیاق سری کلاسیک Panzer General را حفظ کند، از جمله تمامی دی ال سی های دریافتی آن را. از هر کشور اصلی شرکت کننده در جنگ جهانی حدود 1000 واحد منحصر به فرد وجود دارد. همچنین مکانیک بازی از نظر کارهایی که می توانید با واحدهای خود انجام دهید نیز بسیار بهبود یافته است. مکانیک جدید بازی این امکان را به شما می دهد که واحدهای مختلف را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید، دشمنان خود را محاصره و به قتل برسانید و حتی تجهیزات دشمن را ضبط و علیه خودشان استفاده کنید!

بخش داستانی قوی

کمپین تک نفره بازی بر ارتش آلمان متمرکز است و به شما اجازه می دهد از سناریوهایی با ابعاد مختلف بازی کنید که از حمله به لهستان در سال 1939 شروع و در یک مسیر کاملا تاریخی به پایان می رسد. خارج از کمپین تاریخی، بازی دارای چندین سناریوی ساختگی است که یکی از آنها حمله به خاک آمریکا است. کمپین بازی آزادی عمل بسیاری به بازیکن داده است و به شما اجازه می دهد تا با پخش مجدد ماموریت خود نتایج متفاوت تری از آن بگیرید.

در کنار کمپین تک نفره بازی می توانید با ورود به بخش اسکریمیش به نبرد در مقابل AI و یا در بخش مولتی پلیر به جدال با بازیکنان از سراسر جهان بپردازید. همچنین یک ویرایشگر سناریو گسترده وجود دارد که این امکان را به کاربران می دهد که ماموریت ها و کمپین های خود را ایجاد کنند.

بخش اموزشی جامع

از نکات بسیار مثبت Panzer Corps 2 می توان به بخش آموزشی بسیار قدرتمند آن اشاره کرد. اگر قبلاً هرگز یک بازی به سبک Panzer Corps بازی نکرده باشید، یک کمپین تمرینی قدرتمند برای انجام چند ماموریت وجود دارد که به آموزش کلیه مفاهیم اساسی میپردازد. همچنین فیلم های آموزشی مفیدی هم در آن گنجانده شده که مکانیک های بازی را به صورت ویدویی آموزش می دهد. همچنین چندین ماموریت تاکتیکی در آن وجود دارد که شما را وادار می کند کارآمدترین حرکت ها را انجام دهید تا به مفاهیم خاص بازی مسلط شوید!

اگر به دو عنوان قدیمی Panzer General و Panzer Corps علاقه مند هستید، پس حتما Panzer Corps 2 را تجربه کنید چرا که این عنوان تمام تلاش خود را به کار برده که سبک کلاسیک عناوین پیشین خود را حفظ کند و واقع گرایانه ترین تجربه از جنگ جهانی دوم را برای شما به ارمغان بیاورد!

نقاط ضعف و قوت

توجه به جزئیات
بخش آموزشی بسیار جامع
داستان تاریخی و غیر تاریخی
حفظ گیم پلی کلاسیک

بخش آنلاین ناقص

نمرات

گیم پلی - 8.5
گرافیک - 8
کمپین - 9
موسیقی - 7

8.1

نمره کل

یک بازی قدرتمند است که توانسته سبک کلاسیک پدران خود را حفظ و آن را به بهترین نحو بهبود ببخشد، بخش آموزشی قوی و خط داستانی گیرا از دیگر نکات مثبتی است که بازی را جذاب می کند. این بازی جزو یکی از بازی های استراتژیک موفق چند وقت اخیر است که یکبار تجربه کردن آن ضرری نخواهد داشت!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها